Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hartge e46
    BTCF Member
    • Aug 2006
    • 777
    • e-pohjanmaa

    Mitä kaikkea osia ja mistä kannattaa ostaa, kun edessä olisi N46-B20B ennelta ehkäsevä jakopääremppa. Kiristin, laahaimet, ketju, kammen pultti, öljypohjantiiviste..?
    z3 coupe
    Pari tojotaa
    ex.e36 wompatti alpinweissIII
    ex.e46 titansilber x2
    ex."//HARTGE E46"

    Comment

    • kemo81
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2010
      • 1248
      • ylöjärvi

      Originally posted by tryffis View Post
      Mikähän mahtaa olla pre-fl 325:sessa vikana, kylmänä kun käynnistää niin tyhjäkäynnillä humppaa kierroksia ja jurnuttaa. Pariin otteeseen jopa sammunut kun ovat kierrokset käyneet niin alhaalla. Ongelma monasti häviää kun antaa vähän kaasua. Varmaan joutaisi tuosta sytytyksestä lähteen liikkeelle?
      Kyseessä n53b30?

      Siinä luettavaa:

      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
      Ex.
      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
      e91 325i 2005 ArktisMetal
      e46 320ci 2001 TobassBlue
      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

      S1000rr 2010 Thunder grey

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa

        Originally posted by kemo81 View Post
        Kyseessä n53b30?

        Siinä luettavaa:

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=286929
        Eikun nimenomaan pre-fl elikkä n52b25 kyseessä, näissähän ei tuota suorasuihkutusta ole eikä sen tuomia suutinongelmia pitäisi olla :think

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1641
          • Pirkanmaa

          Kukaan laitellut defan säitelijää viime aikoina 325i E91 N53b30?
          Arvon tässä mikä mahtaa olla oikea lämmitin tuohon:

          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • Järppä
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1108
            • Stadi, ladon takana.

            Originally posted by Ozzy #69# View Post
            Kukaan laitellut defan säitelijää viime aikoina 325i E91 N53b30?
            Arvon tässä mikä mahtaa olla oikea lämmitin tuohon:

            http://m.motonet.fi/fi/varaosat/59/a...uoteryhma=1104
            Katsoitko mitä defan oma sivusto sanoo rekkarin perusteella?
            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
            Top Gear review

            Comment

            • Ozzy #69#
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1641
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Järppä View Post
              Katsoitko mitä defan oma sivusto sanoo rekkarin perusteella?
              Kun ei ole vielä sitä rekkariakaan.
              G20 330e M-Sport sunset orange

              Comment

              • Järppä
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1108
                • Stadi, ladon takana.

                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                Kun ei ole vielä sitä rekkariakaan.
                Tätä mä hieman epäilin.
                Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                Top Gear review

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2093
                  • *

                  Originally posted by Ozzy #69# View Post
                  Kukaan laitellut defan säitelijää viime aikoina 325i E91 N53b30?
                  Arvon tässä mikä mahtaa olla oikea lämmitin tuohon:

                  http://m.motonet.fi/fi/varaosat/59/a...uoteryhma=1104
                  Mikset laittaisi mielummin Calixin letkulämmitintä tai TT-thermoa, ne jopa oikeasti toimii toisin kuin nuo Defan lelut
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • Ozzy #69#
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1641
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Driver22 View Post
                    Mikset laittaisi mielummin Calixin letkulämmitintä tai TT-thermoa, ne jopa oikeasti toimii toisin kuin nuo Defan lelut
                    Ei mulla ole ollut mitään ongelmia defojen kanssa. Ajaa asiansa mun käytössä vallan hyvin.
                    G20 330e M-Sport sunset orange

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2093
                      • *

                      Originally posted by Ozzy #69# View Post
                      Ei mulla ole ollut mitään ongelmia defojen kanssa. Ajaa asiansa mun käytössä vallan hyvin.
                      No niiden hyöty on oikeilla pakkasilla lähes 0, katsoppas joskus vaikka koneen lämpöjä salavalikosta kun laitat auton käyntiin. Onhan se selvä että alumiinilohkon kautta tuommoinen 300w lämmitin ei paljoa voi tehdä kun nestetilavuus on jotain 10l kuutoskoneilla. TT-thermo tai Calix ei tule edes sanottavasti kalliimmaksi, niin itse en ymmärrä miksi kukaan enää pitää säteilylämmitintä edes vaihtoehtona

                      Ensi viikolla lupaili tänne pohjoiseen -40 pakkasia, mutta kaipa niitäkin etelässäkin edes joskus on. Mutta jokainen tyylillään
                      Last edited by Driver22; 31-12-2016, 16:36.
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • Ozzy #69#
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1641
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Driver22 View Post
                        No niiden hyöty on oikeilla pakkasilla lähes 0, katsoppas joskus vaikka koneen lämpöjä salavalikosta kun laitat auton käyntiin. Onhan se selvä että alumiinilohkon kautta tuommoinen 300w lämmitin ei paljoa voi tehdä kun nestetilavuus on jotain 10l. TT-thermo tai Calix ei tule edes sanottavasti kalliimmaksi, niin itse en ymmärrä miksi kukaan enää pitää säteilylämmitintä edes vaihtoehtona

                        Ensi viikolla lupaili tänne pohjoiseen -40 pakkasia, mutta kaipa niitäkin etelässäkin edes joskus on. Mutta jokainen tyylillään
                        Ainakin omissa esellisissä autoissa E36 ja E46 lämmityksen jälkeen kun löi tulille oli lämpöviisari jo vähän sinisen alueen päällä ja lämpeää todella äkkiä sen jälkeen kun käynnistää kun valmiiksi lämmin öljy lähtee liikkeelle...

                        Riittänyt mulle vallan mainiosti täällä etelässä ja mitä katsellut vierestä tappelua rikkinäisten calixien kanssa ja foorumilta lukenut hajonneista tt-thermoista niin ei kiitos.
                        G20 330e M-Sport sunset orange

                        Comment

                        • Järppä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1108
                          • Stadi, ladon takana.

                          Onko porukalla mennyt vähän sekasin jutut. TT-thermo on varmasti hyvä vedenlämmitin en sitä kiellä mutta lohkarin/säteilijän tehtävä on lämmittää öljy jotta yläkerta ei käy kuivana.
                          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                          Top Gear review

                          Comment

                          • marko l
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 192
                            • Hirvensalmi

                            Tuli hankittua 335i nelikko 07vm m-sportti touring,kovemmin kun kiihdyttää tulee puolimoottori valoa ja koodiksi jää cc-id 29? Mistähän vikaa alkaisi etsiä?Autossa ei virityksiä

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5401
                              • S:t Karins

                              Originally posted by marko l View Post
                              Tuli hankittua 335i nelikko 07vm m-sportti touring,kovemmin kun kiihdyttää tulee puolimoottori valoa ja koodiksi jää cc-id 29? Mistähän vikaa alkaisi etsiä?Autossa ei virityksiä
                              Lue vikakoodit jollain bmw testerilä (inpa, carly for bmw, ista) niin tulee jotain tolkullista vikakoodia. Mutta yleensä näissä n54 moottoreissa on vikana puola, tulppa tai suutin ja tässä järjestyksessä.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Driver22
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2093
                                • *

                                Riittänyt mulle vallan mainiosti täällä etelässä ja mitä katsellut vierestä tappelua rikkinäisten calixien kanssa ja foorumilta lukenut hajonneista tt-thermoista niin ei kiitos.
                                Aika paljon noita TT-Thermoja on asennettu ja vikatapaukset lienee kuitenkin suhteellisesti vähäisiä ja perinteisesti nettipalstoilla huutelee ne joilla ongelmia on. Oli se remppa tai korjaus mikä vaan, yleensä asennusvirheet aiheuttaa eniten ongelmia, että jos esim. lämmittimen kesto arvelluttaa niin kannattaa viedä viralliselle jälleenmyyjälle joka myy ja asentaa niitä niin takuuhommien kanssa ei tule ongelmia. Pari kaveria on liikkeessä asennuttanut ja hintaa on jäänyt töineen noin 300e.

                                Viimeisin auto mihin olen asentanut defan säteilylämppärin taisi olla aikanaan e39 528i. Esim. vaikka auto oli ollut lämmityksessä 12h niin -38 pakkasella käynnistys oli yhtä ruma kuin auto olisi ollut ilman lämmitystä kokonaan. -20 pakkasella jäähdytinnesteen lämpötila taisi olla jotain -10 vaikka oli ollut silloinkin pitkään lämmityksessä. Käytännössä kun pakkanen laski alle -5 niin tuntui että on ihan sama käynnistääkö auton "esilämmitettynä" vai ilman. Se viisarimittari on kuitenkin vain suuntaa antava ja kannattaa kaivaa salavalikosta se todellinen moottorilämpö esiin. Ei ole sen jälkeen noita laitettu enää yhtään vaan Calixeja ja nyt sitten ekaa kertaa testissä tuo TT-Thermo 1500w versiona.

                                Ja kyllä itse annan tänne sitten palautetta jos tuo joskus hajoaa, ensi viikolla lämppäri pääseekin kunnon testiin kun tulee kunnon pakkaset ainakin toistaiseksi kelit on olleet 0 ja -25 välillä ja jo tunnin lämmityksen jälkeen nesteenlämmöt ovat olleet 40-47c.

                                Originally posted by Järppä View Post
                                Onko porukalla mennyt vähän sekasin jutut. TT-thermo on varmasti hyvä vedenlämmitin en sitä kiellä mutta lohkarin/säteilijän tehtävä on lämmittää öljy jotta yläkerta ei käy kuivana.
                                No höpö höpö perinteinen lohkolämmitin (joita nykyautoihin ei juuri enää saa kun ei ole paikkaa mihin laittaa) lämmittää suoraan jäähdytinnestettä. Ja jos Defan säteilylämppäri asennetaan siihen kohtaan lohkoon mihin valmistaja on sen suositellut, niin kyllä sen pitäisi nesteeseen johtua sen lämmön. Väitän että jos jollakulla on säteilylämppäri öljypohjassa kiinni niin ei se ihan oikeassa paikassa ole.
                                Last edited by Driver22; 01-01-2017, 18:14.
                                F31 330D Xdrive M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎