Minkä verran menee öljyä 325d LCI suodattimen kanssa? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e90 320iA N46
Otsikon autossa (vm. -05) syttyi palamaan hiljattain moottorin keltainen merkkivalo. Tyhjäkäynnillä P & N-tilassa tyhjäkäynti seilasi 500-1000rpm väliä ja täristi välillä selvästi autoa. Muuten autolla pystyi ajamaan suht normaalisti, tosin jotenkin tuntui että kiihtyvyys ei ollut samalla tasolla
Käytin sitten vikakoodien luvussa tuon eilen ja sieltä pukkasi tällaiset: 2D32, 29E8 sekä 29E7. Tarkempaa dataa eivät saaneet ilman bmw:n merkkitesteriä.
Mikä on kummallista, niin tuo tyhjäkäyntioireilu hävisi huollon tekemien töiden jälkeen, eli ilmansuodattimet ja tulpat vaihtoivat normiöljynvaihtohuollon yhteydessä. Sama moottorin vikavalo syttyi kuitenkin noin 20km ajon jälkeen uudelleen eilen, eli jossain kiikastaa edelleen.. Mitähän nuo koodit tarkoittavat suomeksi? Kiitos jo etukäteen!Last edited by Upseeri86; 06-12-2016, 11:38.nyt: -05 E90 320iA ex: -02 E46 330i M-Sport II
Comment
-
-
Elikkäs potilaana e90 -08 320d.
Sitten vikoja/omianisuuksia
-käsijarrunvalo palaa jatkuvasti, luettu vikakoodeja ja takajarrupalat väitti kuluneiksi. Tästä ilmeni että kuluneisuusantutin piuha perinteisesti katki, liekkö sen takia valokin palaa mittaristossa?
-Liian herkkä luistonesto. Kerran pari alkanut kesken suoran ajon vilkuttamaan luistoneston valoa ja sitämyöten auto pätkii/jarruttaa tehoja. Useinmiten ilmenee tiukasti vasemmalle käännettäessä esim liikenne ympyrässä. Vilkuttaa luistoneston valoa ja pätkii/jarruttelee ihan omiaan. Ulkona vallitsevilla olosuhteilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Luistoneston kun klikkaa pois päältä ei ongelmiakaan/pätkimistä esiinny.
Tästä ei löytynyt mitään vikakoodeja tai jälkiä. Ehdotuksia mistä lähtisi vikaa paikantamaan? Voiko tuo viallinen jarrupalojenkuluneisuus piuha vaikuttaa tähän vai onko kyseessä täysin eri jutut?
Toivottavasti jollain olisi ollut edes lähelle vastaavia ominaisuuksia.
Comment
-
-
Originally posted by jani] View PostMissä vika kun ei tuu apparin puolelle lämmintä ilmaa? Automaattinen ilmastointi, kuskilla ja taakse puhaltaa lämmintä.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by jani] View PostMissä vika kun ei tuu apparin puolelle lämmintä ilmaa? Automaattinen ilmastointi, kuskilla ja taakse puhaltaa lämmintä.Originally posted by Kimmo-R View PostTuleeko kuitenkin haaleeta? Itse kärsin kyseisestä vaivasta 4 talvea kunnes vaihdatin lämppärin kennon. Kaikki muu käytiin sitä ennen läpi mm. säätömoottorit testattiin ja ilmastoinnin paneeli uusittiin. Parit kerrat koitettiin systeemi kierrättää myrkkyjen kera puhtaaksi mutta ei auttanut. Jostain jenkkifoorumilta tuon kennohomman bongasin ja sehän se oli. Letkut kun tulee ja menee kuskin puolelta, niin kaikki muju kertyy apparin päätyyn. Homma makso tasan tonnin merkkiliikkeessä ohjeajalla veloitettuna. Nyrkkipajat pyys enemmän vaikka puolta pienempi tuntitaksa.
Googlettelemalla löysinkin tuon jonkun jenkkifoorumin topicin sekä täältä myös Kimmo-R:n topicin.
Sieltä jenkkifoorumin topikista löytyi ihan DIY-ohjeetkin mutta työtä oli ihan käsittämättömän paljon joten jää kyllä ainakin iteltä tekemättä
Ehkä tuota vois omasta koittaa huuhdella, mutta tuskin saa mistään näin helposti huuhdeltua? https://www.youtube.com/watch?v=M9SIafVsqyc
Parempi vaan ehkä pistää eurot säästöön ja käydä sitten vaihdattamassa tuo kenno.:think
Toisaalta itellehän tuo lämmintä puhaltaa eikä rouvakaan ole ainakaan _vielä_ mitään huomauttanutLast edited by Rikardo; 08-12-2016, 18:16.ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Punainen akun kuvake ja virheilmoitus mittaristossa. Johtopäätöksenä on, että e92 ei lataa. Alkuperäisen 7 vuotta vanhan akun vaihdoin varmuuden vuoksi tänään uuteen saman kokoiseen ja malliseen sekä autolle se testerillä kuitattiin. Autossa on jarruenergian talteenotto ja IBS. Samoin inpalla vikakoodit koetettu nollatta tuloksetta, mutta varoitusvalo on edelleen läsnä ja auto ei edelleenkään lataa akkua. Onkohan tästä nyt lähdettävä laturin ostoksille seuraavana?
G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Moro,
Olis ongelmia paremman puoliskon e90 käsijarrun kanssa. Eli alunperin ei ottanut katsastuksessa tarpeeksi. Levyt oli jo parhaat päivänsä nähnyt, joten vaihdoin levyt palat ja käsijarrukengät. Silti uusilla hiluilla ei vieläkään käsijarru pidä vaikka kuinka säätää. Kahvan päässähän ei ilmeisesti ole säätöä, kuten yleensä?
Säädin kengät niin että jarru laahasi ja sen jälkeen vähän takaisin päin. Käsijarru tuntui muutaman vedon verran ihan hyvältä, mutta ajossa ei kuitenkaan pitänyt kuten pitää ja kahvan liikematkakin piteni muutaman nykäisyn jälkeen. Säädin kenkiä lisää, ja sama tilanne toistui kolme kertaa ja ideat loppuivat kesken. Eli onkohan viimeinen vaihtoehto vaihtaa vaijerit tai onko muita ideoita?
Uusintakatsastus lähenee, kiitos jo etukäteen!525d e61
320i e90
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostPunainen akun kuvake ja virheilmoitus mittaristossa. Johtopäätöksenä on, että e92 ei lataa. Alkuperäisen 7 vuotta vanhan akun vaihdoin varmuuden vuoksi tänään uuteen saman kokoiseen ja malliseen sekä autolle se testerillä kuitattiin. Autossa on jarruenergian talteenotto ja IBS. Samoin inpalla vikakoodit koetettu nollatta tuloksetta, mutta varoitusvalo on edelleen läsnä ja auto ei edelleenkään lataa akkua. Onkohan tästä nyt lähdettävä laturin ostoksille seuraavana?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=12317802927
Siitä nykyisestä laturistahan voi kyllä kurkata hiilten/kollektorin kunnon kun sen jokatapauksessa joutuu irroittamaan. Yleensä jos hiilet on loppu, niin on kyllä kollektorikin jo sellaisella uralla että joutuu senkin vaihtamaan.
Pari viikkoa sitten kun omaani etsiskelin saman ongelman takia (347tkm kesti orkkis), ei löytynyt mistään päin suomea uutena/tehdaskorjattuna, ja suhtkoht suolaista hintaakin ne noilla pitelee. Jos sulla on tuo linkin valeon 150A laturi niin multa saa 250tkm ajetun mutta juuri täysin rempatun reilusti halvemmalla mitä vaihtolaite kaupassa maksaa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by hapaa_ View PostMoro,
Olis ongelmia paremman puoliskon e90 käsijarrun kanssa. Eli alunperin ei ottanut katsastuksessa tarpeeksi. Levyt oli jo parhaat päivänsä nähnyt, joten vaihdoin levyt palat ja käsijarrukengät. Silti uusilla hiluilla ei vieläkään käsijarru pidä vaikka kuinka säätää. Kahvan päässähän ei ilmeisesti ole säätöä, kuten yleensä?
Säädin kengät niin että jarru laahasi ja sen jälkeen vähän takaisin päin. Käsijarru tuntui muutaman vedon verran ihan hyvältä, mutta ajossa ei kuitenkaan pitänyt kuten pitää ja kahvan liikematkakin piteni muutaman nykäisyn jälkeen. Säädin kenkiä lisää, ja sama tilanne toistui kolme kertaa ja ideat loppuivat kesken. Eli onkohan viimeinen vaihtoehto vaihtaa vaijerit tai onko muita ideoita?
Uusintakatsastus lähenee, kiitos jo etukäteen!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVeikkaisin, että säädössä vikaa. Kuinka ylös kahva nousee? Ethän ostanut mitään harakiri käsijarrukenkiä? Itse säädän käsijarrun niin, että laahaan _vähän_, parin käyttökerran jälkeen kengät asettuu oikeille paikoilleen eikä enää laahaa. Käsijarrukengille on olemassa bedding ohjeita, eli ajetaan nopeudella x (esim. 40km/h) ja vedetään käsijarrua voimalla x ylös. Sitten x, metrin (esim. 200m) jälkeen vapautetaan annetaan käsijarrun jäähtyä ja tarvittaessa toistetaan.
Eniten ihmetyttää että mihin se kireys katoaa, koska ei vaijereidenkaan luulisi loputtomiin venyvän jos niissä olisi vika ja tuskin palatkaan niin äkkiä kuluisi että monta kertaa joutuu kiristelemään.525d e61
320i e90
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostPunainen akun kuvake ja virheilmoitus mittaristossa. Johtopäätöksenä on, että e92 ei lataa. Alkuperäisen 7 vuotta vanhan akun vaihdoin varmuuden vuoksi tänään uuteen saman kokoiseen ja malliseen sekä autolle se testerillä kuitattiin. Autossa on jarruenergian talteenotto ja IBS. Samoin inpalla vikakoodit koetettu nollatta tuloksetta, mutta varoitusvalo on edelleen läsnä ja auto ei edelleenkään lataa akkua. Onkohan tästä nyt lähdettävä laturin ostoksille seuraavana?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=12317802927Originally posted by Supra^ View PostLaturiostoksille suurella todennäköisyydellä. Latureihin saa korjaussarjaa jossa laakerit/hiilet/kollektori, ei paha rasti tehdä jos vähän tee-se-itse-henkeä löytyy.
Siitä nykyisestä laturistahan voi kyllä kurkata hiilten/kollektorin kunnon kun sen jokatapauksessa joutuu irroittamaan. Yleensä jos hiilet on loppu, niin on kyllä kollektorikin jo sellaisella uralla että joutuu senkin vaihtamaan.
Pari viikkoa sitten kun omaani etsiskelin saman ongelman takia (347tkm kesti orkkis), ei löytynyt mistään päin suomea uutena/tehdaskorjattuna, ja suhtkoht suolaista hintaakin ne noilla pitelee. Jos sulla on tuo linkin valeon 150A laturi niin multa saa 250tkm ajetun mutta juuri täysin rempatun reilusti halvemmalla mitä vaihtolaite kaupassa maksaa.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by hapaa_ View PostNyt taas kun on muutaman km ajanut ja vedellyt käsijarrua muutaman kerran niin kahva nousee helposti puoliväliin ja ihan tappiin asti jos käyttää vähän enemmän voimaa. Ja juuri kuvaamallasikin tavalla koitin myös säätää, mutta sama toistuu. Koitin myös ajaa ja hieman laahata, ei parantunut. Ja kyllä, tuli ostettua aidot motonet käsijarrukengät... voisiko olla niistä kiinni
Eniten ihmetyttää että mihin se kireys katoaa, koska ei vaijereidenkaan luulisi loputtomiin venyvän jos niissä olisi vika ja tuskin palatkaan niin äkkiä kuluisi että monta kertaa joutuu kiristelemään.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by hapaa_ View PostNyt taas kun on muutaman km ajanut ja vedellyt käsijarrua muutaman kerran niin kahva nousee helposti puoliväliin ja ihan tappiin asti jos käyttää vähän enemmän voimaa. Ja juuri kuvaamallasikin tavalla koitin myös säätää, mutta sama toistuu. Koitin myös ajaa ja hieman laahata, ei parantunut. Ja kyllä, tuli ostettua aidot motonet käsijarrukengät... voisiko olla niistä kiinni
Eniten ihmetyttää että mihin se kireys katoaa, koska ei vaijereidenkaan luulisi loputtomiin venyvän jos niissä olisi vika ja tuskin palatkaan niin äkkiä kuluisi että monta kertaa joutuu kiristelemään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment