Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 293
    • Pieksämäki

    Minkä verran menee öljyä 325d LCI suodattimen kanssa? :think
    Showroom!
    BMW e91 325d LCI M-sport -09

    IG!
    rrikkee

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1119
      • suomi

      Originally posted by ^Rikke View Post
      Minkä verran menee öljyä 325d LCI suodattimen kanssa? :think
      Muistelisin 7.5l,jää jonkun verran vajaaksi ylämerkistä.

      Comment

      • Upseeri86
        Newbiemmer
        • Dec 2008
        • 26
        • Espoo

        e90 320iA N46

        Otsikon autossa (vm. -05) syttyi palamaan hiljattain moottorin keltainen merkkivalo. Tyhjäkäynnillä P & N-tilassa tyhjäkäynti seilasi 500-1000rpm väliä ja täristi välillä selvästi autoa. Muuten autolla pystyi ajamaan suht normaalisti, tosin jotenkin tuntui että kiihtyvyys ei ollut samalla tasolla

        Käytin sitten vikakoodien luvussa tuon eilen ja sieltä pukkasi tällaiset: 2D32, 29E8 sekä 29E7. Tarkempaa dataa eivät saaneet ilman bmw:n merkkitesteriä.

        Mikä on kummallista, niin tuo tyhjäkäyntioireilu hävisi huollon tekemien töiden jälkeen, eli ilmansuodattimet ja tulpat vaihtoivat normiöljynvaihtohuollon yhteydessä. Sama moottorin vikavalo syttyi kuitenkin noin 20km ajon jälkeen uudelleen eilen, eli jossain kiikastaa edelleen.. Mitähän nuo koodit tarkoittavat suomeksi? Kiitos jo etukäteen!
        Last edited by Upseeri86; 06-12-2016, 11:38.
        nyt: -05 E90 320iA ex: -02 E46 330i M-Sport II

        Comment

        • SanMiguel
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 1035
          • Kirkkonummi

          Elikkäs potilaana e90 -08 320d.

          Sitten vikoja/omianisuuksia
          -käsijarrunvalo palaa jatkuvasti, luettu vikakoodeja ja takajarrupalat väitti kuluneiksi. Tästä ilmeni että kuluneisuusantutin piuha perinteisesti katki, liekkö sen takia valokin palaa mittaristossa?

          -Liian herkkä luistonesto. Kerran pari alkanut kesken suoran ajon vilkuttamaan luistoneston valoa ja sitämyöten auto pätkii/jarruttaa tehoja. Useinmiten ilmenee tiukasti vasemmalle käännettäessä esim liikenne ympyrässä. Vilkuttaa luistoneston valoa ja pätkii/jarruttelee ihan omiaan. Ulkona vallitsevilla olosuhteilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Luistoneston kun klikkaa pois päältä ei ongelmiakaan/pätkimistä esiinny.
          Tästä ei löytynyt mitään vikakoodeja tai jälkiä. Ehdotuksia mistä lähtisi vikaa paikantamaan? Voiko tuo viallinen jarrupalojenkuluneisuus piuha vaikuttaa tähän vai onko kyseessä täysin eri jutut?

          Toivottavasti jollain olisi ollut edes lähelle vastaavia ominaisuuksia.

          Comment

          • Kimmo-R
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 400
            • Tampere

            Originally posted by jani] View Post
            Missä vika kun ei tuu apparin puolelle lämmintä ilmaa? Automaattinen ilmastointi, kuskilla ja taakse puhaltaa lämmintä.
            Tuleeko kuitenkin haaleeta? Itse kärsin kyseisestä vaivasta 4 talvea kunnes vaihdatin lämppärin kennon. Kaikki muu käytiin sitä ennen läpi mm. säätömoottorit testattiin ja ilmastoinnin paneeli uusittiin. Parit kerrat koitettiin systeemi kierrättää myrkkyjen kera puhtaaksi mutta ei auttanut. Jostain jenkkifoorumilta tuon kennohomman bongasin ja sehän se oli. Letkut kun tulee ja menee kuskin puolelta, niin kaikki muju kertyy apparin päätyyn. Homma makso tasan tonnin merkkiliikkeessä ohjeajalla veloitettuna. Nyrkkipajat pyys enemmän vaikka puolta pienempi tuntitaksa.
            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
            --Audiokit.fi--
            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
            BMW i4 M50 Supercharged -23
            BMW i3 60Ah -14

            Comment

            • Rikardo
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 715
              • Karkkila

              Originally posted by jani] View Post
              Missä vika kun ei tuu apparin puolelle lämmintä ilmaa? Automaattinen ilmastointi, kuskilla ja taakse puhaltaa lämmintä.
              Originally posted by Kimmo-R View Post
              Tuleeko kuitenkin haaleeta? Itse kärsin kyseisestä vaivasta 4 talvea kunnes vaihdatin lämppärin kennon. Kaikki muu käytiin sitä ennen läpi mm. säätömoottorit testattiin ja ilmastoinnin paneeli uusittiin. Parit kerrat koitettiin systeemi kierrättää myrkkyjen kera puhtaaksi mutta ei auttanut. Jostain jenkkifoorumilta tuon kennohomman bongasin ja sehän se oli. Letkut kun tulee ja menee kuskin puolelta, niin kaikki muju kertyy apparin päätyyn. Homma makso tasan tonnin merkkiliikkeessä ohjeajalla veloitettuna. Nyrkkipajat pyys enemmän vaikka puolta pienempi tuntitaksa.
              Itellä kans tuo sama homma ettei apparin puolelle tule lämmintä.
              Googlettelemalla löysinkin tuon jonkun jenkkifoorumin topicin sekä täältä myös Kimmo-R:n topicin.
              Sieltä jenkkifoorumin topikista löytyi ihan DIY-ohjeetkin mutta työtä oli ihan käsittämättömän paljon joten jää kyllä ainakin iteltä tekemättä

              Ehkä tuota vois omasta koittaa huuhdella, mutta tuskin saa mistään näin helposti huuhdeltua? https://www.youtube.com/watch?v=M9SIafVsqyc
              Parempi vaan ehkä pistää eurot säästöön ja käydä sitten vaihdattamassa tuo kenno.:think

              Toisaalta itellehän tuo lämmintä puhaltaa eikä rouvakaan ole ainakaan _vielä_ mitään huomauttanut
              Last edited by Rikardo; 08-12-2016, 18:16.
              ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
              ex:TitanSilber E91 330da
              -Karkkila Connection-

              Comment

              • Tuoppo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 558
                • Joensuu

                Punainen akun kuvake ja virheilmoitus mittaristossa. Johtopäätöksenä on, että e92 ei lataa. Alkuperäisen 7 vuotta vanhan akun vaihdoin varmuuden vuoksi tänään uuteen saman kokoiseen ja malliseen sekä autolle se testerillä kuitattiin. Autossa on jarruenergian talteenotto ja IBS. Samoin inpalla vikakoodit koetettu nollatta tuloksetta, mutta varoitusvalo on edelleen läsnä ja auto ei edelleenkään lataa akkua. Onkohan tästä nyt lähdettävä laturin ostoksille seuraavana?

                G30 530e xDrive iPerformance -20
                E70 X5 xDrive40d -10

                Comment

                • hapaa_
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 89
                  • Vaasa

                  Moro,
                  Olis ongelmia paremman puoliskon e90 käsijarrun kanssa. Eli alunperin ei ottanut katsastuksessa tarpeeksi. Levyt oli jo parhaat päivänsä nähnyt, joten vaihdoin levyt palat ja käsijarrukengät. Silti uusilla hiluilla ei vieläkään käsijarru pidä vaikka kuinka säätää. Kahvan päässähän ei ilmeisesti ole säätöä, kuten yleensä?
                  Säädin kengät niin että jarru laahasi ja sen jälkeen vähän takaisin päin. Käsijarru tuntui muutaman vedon verran ihan hyvältä, mutta ajossa ei kuitenkaan pitänyt kuten pitää ja kahvan liikematkakin piteni muutaman nykäisyn jälkeen. Säädin kenkiä lisää, ja sama tilanne toistui kolme kertaa ja ideat loppuivat kesken. Eli onkohan viimeinen vaihtoehto vaihtaa vaijerit tai onko muita ideoita?
                  Uusintakatsastus lähenee, kiitos jo etukäteen!
                  525d e61
                  320i e90

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by Tuoppo View Post
                    Punainen akun kuvake ja virheilmoitus mittaristossa. Johtopäätöksenä on, että e92 ei lataa. Alkuperäisen 7 vuotta vanhan akun vaihdoin varmuuden vuoksi tänään uuteen saman kokoiseen ja malliseen sekä autolle se testerillä kuitattiin. Autossa on jarruenergian talteenotto ja IBS. Samoin inpalla vikakoodit koetettu nollatta tuloksetta, mutta varoitusvalo on edelleen läsnä ja auto ei edelleenkään lataa akkua. Onkohan tästä nyt lähdettävä laturin ostoksille seuraavana?

                    http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=12317802927
                    Laturiostoksille suurella todennäköisyydellä. Latureihin saa korjaussarjaa jossa laakerit/hiilet/kollektori, ei paha rasti tehdä jos vähän tee-se-itse-henkeä löytyy.
                    Siitä nykyisestä laturistahan voi kyllä kurkata hiilten/kollektorin kunnon kun sen jokatapauksessa joutuu irroittamaan. Yleensä jos hiilet on loppu, niin on kyllä kollektorikin jo sellaisella uralla että joutuu senkin vaihtamaan.

                    Pari viikkoa sitten kun omaani etsiskelin saman ongelman takia (347tkm kesti orkkis), ei löytynyt mistään päin suomea uutena/tehdaskorjattuna, ja suhtkoht suolaista hintaakin ne noilla pitelee. Jos sulla on tuo linkin valeon 150A laturi niin multa saa 250tkm ajetun mutta juuri täysin rempatun reilusti halvemmalla mitä vaihtolaite kaupassa maksaa.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • AnttiR
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 819
                      • Jyväskylä

                      Allekirjoituksen 320d ja ilmeisesti laturi hajosi. Vaatiiko ohjelmointia tms laturin vaihdon jälkeen?
                      E61 535d -04

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by hapaa_ View Post
                        Moro,
                        Olis ongelmia paremman puoliskon e90 käsijarrun kanssa. Eli alunperin ei ottanut katsastuksessa tarpeeksi. Levyt oli jo parhaat päivänsä nähnyt, joten vaihdoin levyt palat ja käsijarrukengät. Silti uusilla hiluilla ei vieläkään käsijarru pidä vaikka kuinka säätää. Kahvan päässähän ei ilmeisesti ole säätöä, kuten yleensä?
                        Säädin kengät niin että jarru laahasi ja sen jälkeen vähän takaisin päin. Käsijarru tuntui muutaman vedon verran ihan hyvältä, mutta ajossa ei kuitenkaan pitänyt kuten pitää ja kahvan liikematkakin piteni muutaman nykäisyn jälkeen. Säädin kenkiä lisää, ja sama tilanne toistui kolme kertaa ja ideat loppuivat kesken. Eli onkohan viimeinen vaihtoehto vaihtaa vaijerit tai onko muita ideoita?
                        Uusintakatsastus lähenee, kiitos jo etukäteen!
                        Veikkaisin, että säädössä vikaa. Kuinka ylös kahva nousee? Ethän ostanut mitään harakiri käsijarrukenkiä? Itse säädän käsijarrun niin, että laahaan _vähän_, parin käyttökerran jälkeen kengät asettuu oikeille paikoilleen eikä enää laahaa. Käsijarrukengille on olemassa bedding ohjeita, eli ajetaan nopeudella x (esim. 40km/h) ja vedetään käsijarrua voimalla x ylös. Sitten x, metrin (esim. 200m) jälkeen vapautetaan annetaan käsijarrun jäähtyä ja tarvittaessa toistetaan.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • hapaa_
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 89
                          • Vaasa

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Veikkaisin, että säädössä vikaa. Kuinka ylös kahva nousee? Ethän ostanut mitään harakiri käsijarrukenkiä? Itse säädän käsijarrun niin, että laahaan _vähän_, parin käyttökerran jälkeen kengät asettuu oikeille paikoilleen eikä enää laahaa. Käsijarrukengille on olemassa bedding ohjeita, eli ajetaan nopeudella x (esim. 40km/h) ja vedetään käsijarrua voimalla x ylös. Sitten x, metrin (esim. 200m) jälkeen vapautetaan annetaan käsijarrun jäähtyä ja tarvittaessa toistetaan.
                          Nyt taas kun on muutaman km ajanut ja vedellyt käsijarrua muutaman kerran niin kahva nousee helposti puoliväliin ja ihan tappiin asti jos käyttää vähän enemmän voimaa. Ja juuri kuvaamallasikin tavalla koitin myös säätää, mutta sama toistuu. Koitin myös ajaa ja hieman laahata, ei parantunut. Ja kyllä, tuli ostettua aidot motonet käsijarrukengät... voisiko olla niistä kiinni
                          Eniten ihmetyttää että mihin se kireys katoaa, koska ei vaijereidenkaan luulisi loputtomiin venyvän jos niissä olisi vika ja tuskin palatkaan niin äkkiä kuluisi että monta kertaa joutuu kiristelemään.
                          525d e61
                          320i e90

                          Comment

                          • Tuoppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 558
                            • Joensuu

                            Originally posted by Tuoppo View Post
                            Punainen akun kuvake ja virheilmoitus mittaristossa. Johtopäätöksenä on, että e92 ei lataa. Alkuperäisen 7 vuotta vanhan akun vaihdoin varmuuden vuoksi tänään uuteen saman kokoiseen ja malliseen sekä autolle se testerillä kuitattiin. Autossa on jarruenergian talteenotto ja IBS. Samoin inpalla vikakoodit koetettu nollatta tuloksetta, mutta varoitusvalo on edelleen läsnä ja auto ei edelleenkään lataa akkua. Onkohan tästä nyt lähdettävä laturin ostoksille seuraavana?

                            http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=12317802927
                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Laturiostoksille suurella todennäköisyydellä. Latureihin saa korjaussarjaa jossa laakerit/hiilet/kollektori, ei paha rasti tehdä jos vähän tee-se-itse-henkeä löytyy.
                            Siitä nykyisestä laturistahan voi kyllä kurkata hiilten/kollektorin kunnon kun sen jokatapauksessa joutuu irroittamaan. Yleensä jos hiilet on loppu, niin on kyllä kollektorikin jo sellaisella uralla että joutuu senkin vaihtamaan.

                            Pari viikkoa sitten kun omaani etsiskelin saman ongelman takia (347tkm kesti orkkis), ei löytynyt mistään päin suomea uutena/tehdaskorjattuna, ja suhtkoht suolaista hintaakin ne noilla pitelee. Jos sulla on tuo linkin valeon 150A laturi niin multa saa 250tkm ajetun mutta juuri täysin rempatun reilusti halvemmalla mitä vaihtolaite kaupassa maksaa.
                            Sähkövika löytyikin tänään murtuneesta moniurahihnapyörän kiinnikkeestä ja löysällä olevasta hihnasta. Näyttäisi, että tällä kertaa tästä pääseekin suhteellisen pienellä vaivalla.
                            G30 530e xDrive iPerformance -20
                            E70 X5 xDrive40d -10

                            Comment

                            • JH.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 781
                              • PKS

                              Originally posted by hapaa_ View Post
                              Nyt taas kun on muutaman km ajanut ja vedellyt käsijarrua muutaman kerran niin kahva nousee helposti puoliväliin ja ihan tappiin asti jos käyttää vähän enemmän voimaa. Ja juuri kuvaamallasikin tavalla koitin myös säätää, mutta sama toistuu. Koitin myös ajaa ja hieman laahata, ei parantunut. Ja kyllä, tuli ostettua aidot motonet käsijarrukengät... voisiko olla niistä kiinni
                              Eniten ihmetyttää että mihin se kireys katoaa, koska ei vaijereidenkaan luulisi loputtomiin venyvän jos niissä olisi vika ja tuskin palatkaan niin äkkiä kuluisi että monta kertaa joutuu kiristelemään.
                              Itsellä ei ole missään vaiheessa pitänyt kovin jämäkästi tuossa sigun E90:ssä. Orggispaloilla oltiin juuri ja juuri katsastusrajoissa ja sitten kun kaikki laittoi uusiksi niin jäätiin hieman alle hyväksytyn vaikka säädöt on suht kohdallaan. Luultavasti vielä säädössä jäänyt lievää toispuoleisuutta. Itsellä katsastus meni kuitenkin läpi ja katsuri sanoi, että näissä on aina niin rajoilla ettei jaksa viilata pilkkua.
                              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                              Käyttis i4 eDrive40
                              Kesällä E36 M3
                              Radalla E36 325i track day tool

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by hapaa_ View Post
                                Nyt taas kun on muutaman km ajanut ja vedellyt käsijarrua muutaman kerran niin kahva nousee helposti puoliväliin ja ihan tappiin asti jos käyttää vähän enemmän voimaa. Ja juuri kuvaamallasikin tavalla koitin myös säätää, mutta sama toistuu. Koitin myös ajaa ja hieman laahata, ei parantunut. Ja kyllä, tuli ostettua aidot motonet käsijarrukengät... voisiko olla niistä kiinni
                                Eniten ihmetyttää että mihin se kireys katoaa, koska ei vaijereidenkaan luulisi loputtomiin venyvän jos niissä olisi vika ja tuskin palatkaan niin äkkiä kuluisi että monta kertaa joutuu kiristelemään.
                                En ole vielä onneksi joutunut e9x käsijarrua remppaamaan, mutta eikös näissä ollut se jousella toimiva ns. automaattisäätö kahvan juuressa? Oletko laittanut sen huoltoasentoon ennen säätöä? En usko, että huonotkaan kengät voisi tuota kahvan kireyden katoamista aiheuttaa, lähinnä heikkoa pitoa aiheuttavat.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎