Kannataako tehdä latikon adaptaatioarvojen nollaus rrilu 300tkm ajetulle laatikolle jolle vasta vaihdettii öljyt ja suodatin ja päivitettiin laatikon ohjelma uusimpaan. Vieläkin vaihtaa pienimmät vaihteet isommalle häiritsevän töksähtävästi ja välillä miettii kauan ja vaihtaa sitten peräkkäin kaks vaihdetta. Voiko siinä huonompaan suuntaan mennä? Millanen se ajo piti olla heti nollauksen jälkeen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by E-rotu View PostKannataako tehdä latikon adaptaatioarvojen nollaus rrilu 300tkm ajetulle laatikolle jolle vasta vaihdettii öljyt ja suodatin ja päivitettiin laatikon ohjelma uusimpaan. Vieläkin vaihtaa pienimmät vaihteet isommalle häiritsevän töksähtävästi ja välillä miettii kauan ja vaihtaa sitten peräkkäin kaks vaihdetta. Voiko siinä huonompaan suuntaan mennä? Millanen se ajo piti olla heti nollauksen jälkeen?
Comment
-
-
Tilastojen mukaan saksalaisen henkilöauton keskimääräinen elinikä (lebensdauer) on 18 vuotta. Keskimäärin saksalaiset ajavat henkilöautolla 13-15 tuhatta kilometriä vuodessa. Tällöin 18-vuotiaalla autolla on ajettu noin 234-270 tuhatta kilometriä. BMW:n huoltokirjassa on noin 25-30 tyhjää ruutua joihin huollot voidaan merkitä. Erilaisia huoltoja on mm Inspection 1 ja 2. Vuosittain voi kirjaan tulla 1-3 merkintää. Lisäksi saksalaisessa lehdessä der Spiegel oli hiljattain artikkeli missä leasing-yritys toi esiin näkemyksen jonka mukaan 150 tkm ajettu BMW on ns loppu. Tehtaan vastaus näkemykseen oli noin 300 tkm.
En millään jaksa uskoa että saksalainen insinööri olisi laskenut että autolla ajettaisiin esimerkiksi kolme kertaa enemmän kuin pitkäaikaisen kokemuksen perusteella tilastot kertovat. Olisi perin merkillistä jos kustannustehokkuus huomioiden turvallisuustoleranssi esimerkiksi automaattivaihdelaatikon kestävyyden suhteen olis laskettu kolminkertaiseksi versus normaalin elinkaaren ajokilometrimäärä. En myöskään ole kuullut että saksalaisesta autotehtaasta oikeasti tulisi jotain suomierikoismalleja huippukestävillä vaihdelaatikoilla. Jos tulisi niin kaipa insinööri olisi samaan syssyyn tehnyt huippukestävät moottoritkin.
Vaihtoon vaan öljyt ja adaptaatiot päälle.Last edited by nullzwei; 29-08-2016, 19:03.
Comment
-
-
Nyt olen kaikenlaisia öljytestejä lukenut läpi ja tutkinut asioita. Tulin siihen lopputulokseen, että voisin seuraavaksi öljyksi ottaa Mobil 1 ESP Formula 5w-30. Luokitus on LL-04, mutta tämä nyt tuskin ainakaan paha on, vaikka oman N53 koneen luokkavaatimus onkin LL-01.
Varmaan ihan pätevä ratkaisu? :think Näyttäisi saaneen ihan huippupisteet kaikenlaisissa kylmätesteissä, haihdutustesteissä, leikkaustesteissä ja missälie muissa. Ainakin hakannut Castrolin kilpailevan tuotteet mennen tullen.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostNyt olen kaikenlaisia öljytestejä lukenut läpi ja tutkinut asioita. Tulin siihen lopputulokseen, että voisin seuraavaksi öljyksi ottaa Mobil 1 ESP Formula 5w-30. Luokitus on LL-04, mutta tämä nyt tuskin ainakaan paha on, vaikka oman N53 koneen luokkavaatimus onkin LL-01.
Varmaan ihan pätevä ratkaisu? :think Näyttäisi saaneen ihan huippupisteet kaikenlaisissa kylmätesteissä, haihdutustesteissä, leikkaustesteissä ja missälie muissa. Ainakin hakannut Castrolin kilpailevan tuotteet mennen tullen.
Itse en koske Mobiliin pitkällä tikullakaan vaan kaadan N53:een OEM BMW öljyä, taikka Castrolia. Ja aina 5w-30 eikä mitään 0W-litkuja. Täyssynteettistä tunnettua merkkiä kun sinne kaadat ja ajat alle 15tkm vaihtovälillä niin pieleen ei voi mennäS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostHenkimaailman asioita nämä öljymerkit
Itse en koske Mobiliin pitkällä tikullakaan vaan kaadan N53:een OEM BMW öljyä, taikka Castrolia. Ja aina 5w-30 eikä mitään 0W-litkuja. Täyssynteettistä tunnettua merkkiä kun sinne kaadat ja ajat alle 15tkm vaihtovälillä niin pieleen ei voi mennä
Helkkari kun voi olla vaikeaa hifistelyä yksi öljyn valinta.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostHenkimaailman asioita nämä öljymerkit
Itse en koske Mobiliin pitkällä tikullakaan vaan kaadan N53:een OEM BMW öljyä, taikka Castrolia. Ja aina 5w-30 eikä mitään 0W-litkuja. Täyssynteettistä tunnettua merkkiä kun sinne kaadat ja ajat alle 15tkm vaihtovälillä niin pieleen ei voi mennä
Nykyään kai vaihtunut Shelliin :think
"In January 2015 BMW changed official oil suppliers from Castrol to Shell."
https://www.turnermotorsport.com/p-3...tic-motor-oil/e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostEikös Castrol ole, tai ainakin oli, yhtä kuin OEM.
Nykyään kai vaihtunut Shelliin :think
"In January 2015 BMW changed official oil suppliers from Castrol to Shell."
https://www.turnermotorsport.com/p-3...tic-motor-oil/
Mitä itse katsoin noita eri "premium öljyjen" rasitustestejä, kylmätestejä yms, niin eipä olleet tulokset kovin vakuuttavia, jos ottaa huomioon litrahinnat ja maineen.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostCastrolia ja OEM öljyjä tullut omassa N53:ssa käytettyä. Luulisi että samapa se mitä öljyä käyttää kunhan se täyttää laatuluokitukset ja vaihtaa riittävän usein.
Pistin tuosta äsken suodattimet ja kaikki tilaukseen, öljyksi tuli valittua tuo Mobil 1 ESP Formula 5w-30 tällä kertaa. Pitäisi olla ihan toimiva ja laadukas öljy, ainakin mitä noita kaikenlaisia testituloksia tuli katsottua.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Järkevillä vaihtoväleillä tulee kyllä kaikilla luokitukset täyttävillä öljyillä toimimaan. Mikäli tulee paljon pätkäajoa, niin kannattaa valita öljy, joka muodostaa vähän majoneesia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
No moro, mitenkäs nämä E91 pre-lci 330xd mallit? Onko noissa jakolaatikoissa ollut nyt jotain erikoista siis näissä "ennen iDriveä" malleissa? Vai onko tuossa teknisesti jotain eroa? Tuli siis tommonen aika mielenkiintoinen 330xd vastaan, mutta aloin nyt vähän arpomaan, että onko näitä nyt sitten hankala hukata tulevaisuudessa..? Mitenkäs tämmösen madaltaminen? Voi tulla jotain ongelmia vetareiden kanssa vai mitenkä? :think
Originally posted by nullzwei View PostEn millään jaksa uskoa että saksalainen insinööri olisi laskenut että autolla ajettaisiin esimerkiksi kolme kertaa enemmän kuin pitkäaikaisen kokemuksen perusteella tilastot kertovat. Olisi perin merkillistä jos kustannustehokkuus huomioiden turvallisuustoleranssi esimerkiksi automaattivaihdelaatikon kestävyyden suhteen olis laskettu kolminkertaiseksi versus normaalin elinkaaren ajokilometrimäärä. En myöskään ole kuullut että saksalaisesta autotehtaasta oikeasti tulisi jotain suomierikoismalleja huippukestävillä vaihdelaatikoilla.Last edited by kmn; 31-08-2016, 07:43.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by joku2 View PostAnyone? Takennetaan vielä että ääni kuuluu selkeästi auton sisältä jostain ratin takaa.
V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
Comment