Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6751
    • PK-seutu

Originally posted by reekoon View Post
    Mikäköhän lisenssi sulla on sitten, koska ainakaan tuolla super lisensillä minkä itse olen aikaan ostanut ei pysty ajamaan kuin yhtä autoa? Kaverin X5 kytkin puhelimen kiinni kun ajateltiin, että katsotaan löytyykö siihen karttaa niin eipä onnistu.

https://imgur.com/a/RCbc9ki
    En ole flässännyt itse kuin yhtä autoa. Olen asiasta lukenut moneenkin otteeseen (mutta sorry nyt ei ole linkkiä tarjota tähän hätään). Näin olen ymmärtänyt, että yhdellä Puhelimella / Google-tilillä voisi kolme autoa ohjelmoida.

EDIT:

Originally posted by xHP Flashtool
    2.4.3 Multi Licenses
    Starting with App-Version V2.0.3, xHP supports up to 3 vehicles per device. (older app
    versions can only handle 1 vehicle per device and Google account) Please note, that
    there are no special “Multi-Vehicle” Licenses. All Licenses and Maps get tied to a
    specific VIN on purchase. For example, if you want to flash 2 identical cars, you need
    to buy at least one license per car and one map per car. The process of managing
    multiple cars on one device is easy. The app will recognize, when there is a yet
    unknown vehicle connected to it and will ask you to save it on the device. You can save
    unlimited vehicles to a device but will only be able to purchase licenses for 3 of them!
    All saved vehicles are available in the “Car Chooser”, accessible through the App’s
    bottom bar. Once you select a car from the list (or connect to it through OBD cable)
    the app will switch to it and only show you licenses and maps that were bought for this
    car. In the Car Information Screen (accessible through the Car-Symbol on top right) you
    will see the detailed data of the selected car and the flash history. All purchases carried
    out, will be tied to the active car. Do not try to circumvent the 3 car flash limit!
    Last edited by pyroz; 26-10-2018, 12:32.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

Originally posted by pyroz View Post
      En ole flässännyt itse kuin yhtä autoa. Olen asiasta lukenut moneenkin otteeseen (mutta sorry nyt ei ole linkkiä tarjota tähän hätään). Näin olen ymmärtänyt, että yhdellä Puhelimella / Google-tilillä voisi kolme autoa ohjelmoida.

EDIT:

https://www.xhpflashtool.com/resources/xhp_manual.pdf
      Tätä tarkoitinkin, eli yhteen puhelimeen voi tallentaa kolme VIN koodia, mutta jokaiselle vin koodille pitää ostaa oma lisenssi. Eli ei voi ns. yhdellä ostoksella flashata kuin yhden auton. Se kun omaani kokeilin kaverin autoon oli joskus vuosi sitten ja silloin applikaation versio on ollu todennäköisesti < V2.0.3

Suomeksi. Jos nyt joku ei omista omaa android puhelinta joka tukee USB-OTG ominaisuutta sekä kaapeleita, mutta kaverilla on, niin maksaa kaverille sen lisenssi maksun ja kartta maksun minkä haluaa ja kaveri sitten omalla puhelimellaan fläshää tämän auton ja sen auton vin koodi lukitaan siihen kaverin puhelimeen.
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R

E36 316i Compact Hellrot

Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

Comment

• pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6751
        • PK-seutu

Originally posted by reekoon View Post
        Tätä tarkoitinkin, eli yhteen puhelimeen voi tallentaa kolme VIN koodia, mutta jokaiselle vin koodille pitää ostaa oma lisenssi. Eli ei voi ns. yhdellä ostoksella flashata kuin yhden auton. Se kun omaani kokeilin kaverin autoon oli joskus vuosi sitten ja silloin applikaation versio on ollu todennäköisesti < V2.0.3

Suomeksi. Jos nyt joku ei omista omaa android puhelinta joka tukee USB-OTG ominaisuutta sekä kaapeleita, mutta kaverilla on, niin maksaa kaverille sen lisenssi maksun ja kartta maksun minkä haluaa ja kaveri sitten omalla puhelimellaan fläshää tämän auton ja sen auton vin koodi lukitaan siihen kaverin puhelimeen.
        No mutta tottakai maksaa erikseen. Tarkoitin itse sitä, että en tekisi noin vaikka kaveri maksaisi kustannukset, koska saatan hankkia 3 flässättävää laatikkoa ihan omiksi tarpeiksi.

Comment

• Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

Löytyykö Vantaan / pääkaupunkiseudun alueelta avuliasta jäsentä, joka auttaisi tämän softan ajamisessa laatikkoon.

Lähinnä tarvittaisiin siis tuo laturi ja piuha. Stage2 olisi tarkoitus laittaa. :think

Comment

• tozini
            Newbiemmer
            • Jul 2015
            • 14
            • Mikkeli

Originally posted by M-ERiMiEs View Post
            Tuossa 20e lisäosassa on paljo muitakin ominaisuuksia mm. vaihtojen nopeuden säätöä jne tuon vaihtokohtien säädön lisäksi.
            Itsekkin hommasin super licensen + customization licensen (maksoi kylläkin 49€) ja mietin että miten "custom flashit" saa autoon asti, riittäkö että ne halutut ominaisuudet tallennettaan flash settings - valikosta? Vaihdenäyttö ei ainakaan toimi, vaihtonopeuksista vaikea sanoa, stage 3 muutenkin sisässä... Eikä vaihtokohtien säätöä ole ainakaan vielä saatavissa mun softaan...

Comment

• Mauri H.
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 270
              • Salo

Originally posted by tozini View Post
              Itsekkin hommasin super licensen + customization licensen (maksoi kylläkin 49€) ja mietin että miten "custom flashit" saa autoon asti, riittäkö että ne halutut ominaisuudet tallennettaan flash settings - valikosta? Vaihdenäyttö ei ainakaan toimi, vaihtonopeuksista vaikea sanoa, stage 3 muutenkin sisässä... Eikä vaihtokohtien säätöä ole ainakaan vielä saatavissa mun softaan...
              Joo valitset ne haluamasi ominaisuudet sieltä settings-valikosta ja sitten fläshäät stage 3:sen uusiksi.

Itse pudottelin vaihtokohdat 4200 kierrokselle niin alkoi vetokin riittämään eri tavalla kuin aiemmin.
              F11 530D xDrive

Comment

• Apexii
                Bimmer Rookie
                • Jan 2017
                • 75
                • Lahti

Bmw 335

Moro! Asennettiin kaverin autoon XHP stage 3 ohjelma, sen jälkeen tietyillä kierroksilla 3-4 vaihteen vaihto nykäsee kierroksia ylöspäin vaihtaessa. En tiedä saako selityksestä mitään selvää, video löytyy jos joku haluaa nähdä. Osaako joku sanoa, mikä vaihelaatikossa/softassa vikana?... manuaali-modella teki samaa mutta siinä taas 4-5 vaihteen vaihdossa ja nykäisy on voimakkaampi. Täyskaasulla vaihtaa kaikki vaihteet täydellisesti läpi. Alkaa minun mielestä tekemään tuota vasta pidemmän ajon jälkeen, niin tuli mieleen myös voiko olla jonkinnäköinen jäähdytysongelma laatikossa tms?

Comment

• Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428
                  • S:t Karins

Lyökää takaisin se vakio softa. Jos vika poistuu, niin voi koittaa vetää xHP:n sinne uudestaan. Jos edelleen sama ongelma, niin laatikossa saattaa olla orastava vika.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• Apexii
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2017
                    • 75
                    • Lahti

lyötiin takaisin. Tuntuu vieläkin nykivän... Ei ehtinyt XHP olla kuin muutaman päivän ja ennen sen laittamista ei huomattu laatikossa ongelmia. Ei mitään tietoa mistä lähtisi vikaa etsimään...

Comment

• eljas
                      BTCF Member
                      • Apr 2017
                      • 315
                      • Vantaa

xHP:n asentamisen jälkeen pitäisi ajella muistaakseni 50km totutteluajoa ennenkuin laatikko vaihtaa "oikein". Ainakin itse olen huomannut aina softan päivittämisen jälkeen että laatikko "töksähtelee" aluksi. Lisäksi mielestäni myös vaihteistoöljyn lämpötilalla on vaikutusta asiaan.
                      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

Comment

• Habaku75
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2017
                        • 35
                        • Tornio

Hei, olen tässä suunnitellut xhp fläshäystä autooni, 530d lci.
                        Suurin syy asiaan on tämä aika yleisesti auton. laatikkoon liittyvissä kirjoituksissa esiintyvä
                        Kuminauha efekti pienillä vaihteilla.
                        Auttaako mikään xph stage tähän ominaisuuteen, edes vähentämällä tunnetta kuminauhasta. Stage2 vakavammin mielessä. :think

Comment

• Mauri H.
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 270
                          • Salo

Originally posted by Habaku75 View Post
                          Suurin syy asiaan on tämä aika yleisesti auton. laatikkoon liittyvissä kirjoituksissa esiintyvä
                          Auttaako mikään xph stage tähän ominaisuuteen, edes vähentämällä tunnetta kuminauhasta. Stage2 vakavammin mielessä. :think
                          Huomattavasti, sekä parannettu vaihtologiikka että turbiinilukon ohjaus tuovat kipeästi kaivattua jämäkkyyttä vaihteiston toimintaan.

Yksi parhaita muutoksia omaan autoon, Stage 3 muokatuilla vaihtokohdilla käytössä, ei ole ollenkaan liian rankka.
                          F11 530D xDrive

Comment

• pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6751
                            • PK-seutu

Originally posted by Habaku75 View Post
                            jokainen stage tekee tuon haluamasi asian. Stage 1 vs. 2 vs. 3 erot ovat sitten kohtuu pieniä keskenään. Valitset minkä tahansa niin kuminauhamaisuus poistuu suurilta osin.

Comment

• jhelen
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2015
                              • 248
                              • Ulvila

itsellä stage 2 530d:ssä, syy enemmän väännönkestoa kuin stage 1, mutta kaikenlaiset piippaukset poissa jotka on stage 3ssa mahdollisena ja joo saa kai säädettyä kaikkea, mutta en jaksa

Comment

• Habaku75
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2017
                                • 35
                                • Tornio

No niin, stage2 laitettu. Onhan auto nyt aivan eri peli kertakaikkiaan. Auto muilta osin vakio, toistaiseksi.

Kiitti kaikille vastanneille näin jälkikäteen

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎