Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1827
    • N/A

    #61
    Originally posted by stoikka View Post
    kova kiihytys, seurauksena low pressure in the high pressure system ja kottiin nilikutus moodi. eikö tuon ymmärrä niin että matalapaine pumppu loppu. paineita ei carly suostu näyttään, paineen tuoton jos sais selevitettyä niin sais vissiin varmistettua. eli onko muita vaihtoehtoja ku toi tankin pumppu
    Kuten Tommix ja vikakoodi kertovat, HPFP finaalissa. Klassiset oireet.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • unam
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 62
      • Kotka

      #62
      Originally posted by unam View Post
      Kellään hajua mikä voi olla e92 330d kun ei starttaa, idriveen tulee vaan teksti "Ignition switched on". Ei siis lähde ees pyörittämään starttia. Koitettiin antaa lisävirtaa mutta ei vaikutusta.

      Vikakoodit luin carlylla niin ei löydy mitään.
      Tulin tänään uudestaan autolle ja luin vikakoodit. Nyt löytyi kaksi koodia

      Systems:
      Junction Box Passenger / Beifahrer
      Short circuit to positive or open circuit - additional water pump
      Code: 00A6D1
      Internal error of the sensor - K-LIN 6 xAUC sensor
      Code: 00A6CF

      Edelleenkin virrat menee päälle normaalisti mutta ei lähde pyörittämään starttia ollenkaan vaikka antaisi lisävirtaa.

      Nyt kun painaa starttinappia niin tulee teksti "preheating please wait" vaikka ulkona on plussaa, ei tullut tollasta ilmoitusta edes talvella 25 asteen pakkasella. Heti kun päästää jalan jarrulta niin tulee idriveen tuo teksti "ignition switched on".
      Last edited by unam; 05-05-2017, 10:35.
      F11 525d xdrive
      ex E92 330d

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4627
        • Tampere

        #63
        Originally posted by unam View Post
        Tulin tänään uudestaan autolle ja luin vikakoodit. Nyt löytyi kaksi koodia

        Systems:
        Junction Box Passenger / Beifahrer
        Short circuit to positive or open circuit - additional water pump
        Code: 00A6D1
        Internal error of the sensor - K-LIN 6 xAUC sensor
        Code: 00A6CF

        Edelleenkin virrat menee päälle normaalisti mutta ei lähde pyörittämään starttia ollenkaan vaikka antaisi lisävirtaa.

        Nyt kun painaa starttinappia niin tulee teksti "preheating please wait" vaikka ulkona on plussaa, ei tullut tollasta ilmoitusta edes talvella 25 asteen pakkasella. Heti kun päästää jalan jarrulta niin tulee idriveen tuo teksti "ignition switched on".
        Sitten mittailemaan tuleeko startin päähän virta käynnistettäessä. Starttia voi yrittää herätellä koputtelemalla sen kylkeen esim vasaralla tms...
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • stoikka
          BTCF Member
          • Jan 2014
          • 38
          • Oulu

          #64
          Originally posted by bmw323it View Post
          Kuten Tommix ja vikakoodi kertovat, HPFP finaalissa. Klassiset oireet.

          Ajtekin ohjelmointi ei muuta ja ajettu 40k. Samanlainenko tuonne vai onko noihin tullu jotain parannettua versioita.
          135

          Comment

          • erkki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 352
            • Pori

            #65
            Tuttava ostamassa E9x 3xxd sedania, mitä näistä kannattaa tarkistaa/huomioida, budjetti ~20k€. Itsellä ei näin "uusista" bemareista ole kokemuksia.
            Last edited by erkki; 05-05-2017, 16:06.

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7526
              • Kotona

              #66
              Originally posted by erkki View Post
              Tuttava ostamassa E9x 3xxd sedania, mitä näistä kannattaa tarkistaa/huomioida, budjetti ~20k€. Itsellä ei näin "uusista" bemareista ole kokemuksia.
              On olemassa vain e90 3xxd sedaneita
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
              -

              Comment

              • Habanerox
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 79
                • Vantaa

                #67
                Originally posted by erkki View Post
                Tuttava ostamassa E9x 3xxd sedania, mitä näistä kannattaa tarkistaa/huomioida, budjetti ~20k€. Itsellä ei näin "uusista" bemareista ole kokemuksia.
                Se kannattaa tarkastaa et 3 jälkeen on toinen kolmonen, eli 330d tai 335d
                BMW 330d e90 2006

                Comment

                • unam
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 62
                  • Kotka

                  #68
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Sitten mittailemaan tuleeko startin päähän virta käynnistettäessä. Starttia voi yrittää herätellä koputtelemalla sen kylkeen esim vasaralla tms...
                  Sen verran hankalassa paikassa näissä tuo startti ettei sinne oikein millään pääse moukaroimaan... Täytyy huomenna katsoa mittarilla että tuleeko virtaa. Jos tuo nyt tossa on paskana niin saapahan samalla purkamisella poistettua imusarjan läpät.
                  F11 525d xdrive
                  ex E92 330d

                  Comment

                  • unam
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 62
                    • Kotka

                    #69
                    Starttihan se oli romuna, uusi tilattu. Purkaminen oli suht mielenkiintosta eikä tilaa ollu kyllä yhtään liikaa. Pienellä tappelulla kuitenkin lähti irti ja nyt ootellaan että uusi saapuu. Imusarjan läpät poistin samalla.
                    F11 525d xdrive
                    ex E92 330d

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1827
                      • N/A

                      #70
                      Originally posted by stoikka View Post
                      Ajtekin ohjelmointi ei muuta ja ajettu 40k. Samanlainenko tuonne vai onko noihin tullu jotain parannettua versioita.
                      Siitä on tullut monta parannettua versiota. Itselläni neljäs pumppu menossa, joka tosin on nyt kestänyt 5v. Olisivatko nyt saaneet kestämään, mene ja tiedä.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Palehti
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 146
                        • Klaukkala

                        #71
                        Olisi sopivasti tarjolla oikean värinen vähän paremmassa kunnossa oleva puskuri, kuin mitä omassani on.
                        Korvaava tuote olisi ilman parkkitutkia ja omani on tutkilla.
                        Eipä nuo tutkien paikat taida olla mitenkään järkevästi rakennettavissa ?
                        Siis järkevällä tarkoita muutaman tunnin töitä ja sellaista jälkeä ettei sitä huomaa...
                        Featurea en halua menettää...
                        i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                        ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17841
                          • PKS

                          #72
                          Originally posted by Palehti View Post
                          Olisi sopivasti tarjolla oikean värinen vähän paremmassa kunnossa oleva puskuri, kuin mitä omassani on.
                          Korvaava tuote olisi ilman parkkitutkia ja omani on tutkilla.
                          Eipä nuo tutkien paikat taida olla mitenkään järkevästi rakennettavissa ?
                          Siis järkevällä tarkoita muutaman tunnin töitä ja sellaista jälkeä ettei sitä huomaa...
                          Featurea en halua menettää...
                          Ei ihan valmista ratkaisua ole, sillä puskurissa on takapuolella koukut mihin parkkitutka lukittuu kiinni. Vaihtoehdot karkeasti (sen jälkeen kun ensin kairaat oikeankokoisen reiän puskurista läpi): 1. sikaliimalla tutka kiinni, varmasti pysyy jos et painele sitä 2. yleismallin "BMW yhteensopiva" kiinnike
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            #73
                            Poistetaan edellinen työkalukysymys ja kysytään uusi Pitäisi vaihtaa jarrunesteet, jotka alkaa olemaan reilusti yli-ikäiset. Testeri ei kuitenkaan tunnista vettä jarrunesteestä ja neste on aivan kirkasta. Oletteko suosineet imua vai paineistusta vaihto-operaatiossa? Tallista löytyy työkalut molempiin tapoihin...tuleeko ongelmia jos paineistaa JA imee? En ole aiemmin auton jarrunesteitä vaihtanut...lukuisia ohjeita kyllä käynyt läpi eli prosessi sinänsä on sisäistetty.
                            Last edited by aku1979; 11-05-2017, 00:50.

                            Comment

                            • Palehti
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 146
                              • Klaukkala

                              #74
                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Ei ihan valmista ratkaisua ole, sillä puskurissa on takapuolella koukut mihin parkkitutka lukittuu kiinni. Vaihtoehdot karkeasti (sen jälkeen kun ensin kairaat oikeankokoisen reiän puskurista läpi): 1. sikaliimalla tutka kiinni, varmasti pysyy jos et painele sitä 2. yleismallin "BMW yhteensopiva" kiinnike
                              Kiitos vastauksesta

                              Jarrunesteet vaihdoin juuri omaani imemällä.
                              Oli heleppo homma. Ensin imin säiliön tyhjäksi ja laitoin sinne uutta, sitten kulma kerrallansa imin mieleiseni määrän läpi.
                              Vehkeenä oli joku motonetistä ostettu halppis-imukaite. Hitaalta tuntui vaihto, tiiässitten oliko vehkeessä vika, vai äijässä. Puolisen tuntia taisi mennä yhteensä aikaa, eli nopeahko suoritus kuitenkin.
                              Eka kerta mullakin tuo vaihto, mutta koin asialliseksi kun oli jo 8v vanhat litkut.
                              i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                              ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                #75
                                Originally posted by Palehti View Post
                                Kiitos vastauksesta

                                Jarrunesteet vaihdoin juuri omaani imemällä.
                                Oli heleppo homma. Ensin imin säiliön tyhjäksi ja laitoin sinne uutta, sitten kulma kerrallansa imin mieleiseni määrän läpi.
                                Vehkeenä oli joku motonetistä ostettu halppis-imukaite. Hitaalta tuntui vaihto, tiiässitten oliko vehkeessä vika, vai äijässä. Puolisen tuntia taisi mennä yhteensä aikaa, eli nopeahko suoritus kuitenkin.
                                Eka kerta mullakin tuo vaihto, mutta koin asialliseksi kun oli jo 8v vanhat litkut.
                                Kiitos vastauksesta! Mulla on myös Motonetin imulaite, joka liitetään kompuran päähän. Pitää kokeilla viikonloppuna miten äijän käy.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎