Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7087
    • Forssa

    Tässä kattellu pikkukoneisia e90:stä. Nimenomaan faceliftiä.
    Onko jotain mitä konetta välttään? Mahdollisia heloppoja hajoamaan?

    Ihmetyttää kun on 318 2,0L ja 350 2,0L koneella. Bensa siis.

    Entä pienet diiselit?

    Ei mitään hajua näistä vehkeistä ja olisin kiitollinen jos joku viitsii neuvoa välttämään pahimmat vikapesät.

    Kiitos
    -Reijo
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1189
      • Tyrnävä

      Originally posted by |foder| View Post
      Tässä kattellu pikkukoneisia e90:stä. Nimenomaan faceliftiä.
      Onko jotain mitä konetta välttään? Mahdollisia heloppoja hajoamaan?

      Ihmetyttää kun on 318 2,0L ja 350 2,0L koneella. Bensa siis.

      Entä pienet diiselit?

      Ei mitään hajua näistä vehkeistä ja olisin kiitollinen jos joku viitsii neuvoa välttämään pahimmat vikapesät.

      Kiitos
      -Reijo

      Joku varmaan suuttuu, mutta sanonpa silti, että kaikkia nelisylinterisiä tulee välttää käyttövoimaan katsomatta. Foorumilta hakuun jutut N47:sta (diesel) ja N43:sta (bensa), jonka jälkeen voi alkaa katselemaan 6-pyttyisiä.
      I01 i3s 94

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7087
        • Forssa

        Originally posted by huupi View Post
        Joku varmaan suuttuu, mutta sanonpa silti, että kaikkia nelisylinterisiä tulee välttää käyttövoimaan katsomatta. Foorumilta hakuun jutut N47:sta (diesel) ja N43:sta (bensa), jonka jälkeen voi alkaa katselemaan 6-pyttyisiä.
        Näin vähän oletinkin että kuus pyttyä olisi tie onneen.
        Vielä kysymys että missä vehkeissä kuusi pyttyä?

        Bensat alkaen 325 ja diiselit 330?

        Jaksais kaikkia erikseen realoem:stä hakea.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by |foder| View Post
          Näin vähän oletinkin että kuus pyttyä olisi tie onneen.
          Vielä kysymys että missä vehkeissä kuusi pyttyä?

          Bensat alkaen 325 ja diiselit 330?

          Jaksais kaikkia erikseen realoem:stä hakea.
          325 on molemmissa käyttövoimissa 6-pyttyinen näissä E9x vehkeissä.

          Comment

          • 88BMW
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 127
            • Tuusula

            Originally posted by |foder| View Post
            Näin vähän oletinkin että kuus pyttyä olisi tie onneen.
            Vielä kysymys että missä vehkeissä kuusi pyttyä?

            Bensat alkaen 325 ja diiselit 330?

            Jaksais kaikkia erikseen realoem:stä hakea.
            Edit. Brainsurgery ehti ensin.
            Last edited by 88BMW; 09-06-2017, 09:35.
            Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

            Ex: -
            -E91 330d -07 M-sport
            -E46 330Ci -03 M-sport ll
            -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
            -E39 530d -00 M-sport

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7087
              • Forssa

              Iso kiitos vastanneille!
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17845
                • PKS

                Originally posted by huupi View Post
                Joku varmaan suuttuu, mutta sanonpa silti, että kaikkia nelisylinterisiä tulee välttää käyttövoimaan katsomatta. Foorumilta hakuun jutut N47:sta (diesel) ja N43:sta (bensa), jonka jälkeen voi alkaa katselemaan 6-pyttyisiä.
                Ei näistä kukaan jaksa mieltään pahoittaa, mutta kyllä ihan jokaisessa E9x moottorissa on omat ongelmansa. Jos haluaa huoltovapaan koneen, on syytä ajella M52 moottorilla ja pysyä 90-luvun autoissa.

                Taitaa parhaat koneet olla alkupään E9x vanhat Mxx dieselit sekä varauksella N52. Tosin jälkimmäisessäkin saattaisi huumori loppua lyhyeen jopa 1l/1000km öljynkulutuksella. Karrikoiden sanoen on hyviä yksilöitä ja huonoja yksilöitä ja kunnollisesti huollettuna (ei vain määräaikaishuollot) on mikä tahansa hyvä moottori. Tosin toimivana ja ehjänä uudet N-moottorit on valovuoden edellä tekniikaltaan M-moottoreita. Omaani olen vielä 5,5v omistuksenkin jälkeen hemmetin tyytyväinen.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Ei näistä kukaan jaksa mieltään pahoittaa, mutta kyllä ihan jokaisessa E9x moottorissa on omat ongelmansa. Jos haluaa huoltovapaan koneen, on syytä ajella M52 moottorilla ja pysyä 90-luvun autoissa.

                  Taitaa parhaat koneet olla alkupään E9x vanhat Mxx dieselit sekä varauksella N52. Tosin jälkimmäisessäkin saattaisi huumori loppua lyhyeen jopa 1l/1000km öljynkulutuksella. Karrikoiden sanoen on hyviä yksilöitä ja huonoja yksilöitä ja kunnollisesti huollettuna (ei vain määräaikaishuollot) on mikä tahansa hyvä moottori. Tosin toimivana ja ehjänä uudet N-moottorit on valovuoden edellä tekniikaltaan M-moottoreita. Omaani olen vielä 5,5v omistuksenkin jälkeen hemmetin tyytyväinen.
                  M57 --> N57 mistä asioista muodostuu valovuoden ero?

                  Comment

                  • Kinkero
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 81
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Näyttää ainakin ulkoisesti alkuperäiseltä black line takavalolta, tosin takuuseen en mene - tarkista löytyykö BMW leimat.

                    Jos on niin:
                    https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...3-21-0-406-880
                    Tuommoinen tarra löytyi. Eli bmw valo kyseessä. Siellä se palikka pyöri irrallaan saisi takaisin paikoilleen jos vaan pääsisi käsiksi mutta ehjänä ei taida onnistua. Pitänee tilata tuolta schmiedmanilta.
                    Last edited by Kinkero; 12-04-2021, 19:43.
                    F31 318d -16
                    Ex. E91 320d touring -08
                    Ex: E36 328 Touring -95
                    Ex: E39 528 -96
                    Ex: E30 325 Coupe -88
                    Ex: E30 316i -89

                    Comment

                    • huupi
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 1189
                      • Tyrnävä

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Ei näistä kukaan jaksa mieltään pahoittaa, mutta kyllä ihan jokaisessa E9x moottorissa on omat ongelmansa. Jos haluaa huoltovapaan koneen, on syytä ajella M52 moottorilla ja pysyä 90-luvun autoissa.

                      Taitaa parhaat koneet olla alkupään E9x vanhat Mxx dieselit sekä varauksella N52. Tosin jälkimmäisessäkin saattaisi huumori loppua lyhyeen jopa 1l/1000km öljynkulutuksella. Karrikoiden sanoen on hyviä yksilöitä ja huonoja yksilöitä ja kunnollisesti huollettuna (ei vain määräaikaishuollot) on mikä tahansa hyvä moottori. Tosin toimivana ja ehjänä uudet N-moottorit on valovuoden edellä tekniikaltaan M-moottoreita. Omaani olen vielä 5,5v omistuksenkin jälkeen hemmetin tyytyväinen.
                      Just näin!

                      Viimeaikainen trendi btcf:llä on ollut, että uusi bemaristi kirjautuu foorumille, kun ensimmäinen, ja valitettavan usein tuleva, vika on jakopää tai valvetronic. Autona on lähes poikkeuksetta N47 tai N42/N43/N46-koneinen, kun ei olla perehdytty asioihin etukäteen, vaan hyväuskoisena ostetaan se halvimman pään bemari, mitkä tietysti ovat niitä nelimukisia.
                      I01 i3s 94

                      Comment

                      • -Tk-
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2002
                        • 387
                        • Jyväskylä

                        Onko näissä (E91) takapäässä jotain tyypillistä puslaa mikä antautuu. Oireena takapään vetely vähänkään kovemmassa kiihdytyksessä. Ajettavuus muuten hyvä.
                        325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17845
                          • PKS

                          Originally posted by -Tk- View Post
                          Onko näissä (E91) takapäässä jotain tyypillistä puslaa mikä antautuu. Oireena takapään vetely vähänkään kovemmassa kiihdytyksessä. Ajettavuus muuten hyvä.
                          Omien kokemusten perusteella kaikki vetely takapäässä on 90% peräisin takakelkan puslista.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17845
                            • PKS

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            M57 --> N57 mistä asioista muodostuu valovuoden ero?
                            Viittasin enemmänkin noihin bensakoneisiin, mutta on mielestäni eroa myös dieseleissä, korvaahan N57 jo 10v ikään ehtineen M57 moottorin. Dieseleissä ei vaan kehitys ole ollut koskaan kauhean erikoista, perustoimintaperiaatetta kun on heikko muuttaa.

                            Käsittääkseni suurimmat erot:
                            -Valurautainen lohko muuttuu alumiiniseen
                            -Parempi teho/vääntö, syypää lienee uusi syöttökonstruktio; suuttimet ym
                            --Teho ja vääntö käytössä aikaisemmin ja pidempään
                            --Vääntökäyrä leikatumpi joten isompi maksimivääntö käytössä pidemmällä kierrosalueella.
                            --Rajoitin nostettu 5k
                            -Euro5/6 luokitus
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Viittasin enemmänkin noihin bensakoneisiin, mutta on mielestäni eroa myös dieseleissä, korvaahan N57 jo 10v ikään ehtineen M57 moottorin. Dieseleissä ei vaan kehitys ole ollut koskaan kauhean erikoista, perustoimintaperiaatetta kun on heikko muuttaa.

                              Käsittääkseni suurimmat erot:
                              -Valurautainen lohko muuttuu alumiiniseen
                              -Parempi teho/vääntö, syypää lienee uusi syöttökonstruktio; suuttimet ym
                              --Teho ja vääntö käytössä aikaisemmin ja pidempään
                              --Vääntökäyrä leikatumpi joten isompi maksimivääntö käytössä pidemmällä kierrosalueella.
                              --Rajoitin nostettu 5k
                              -Euro5/6 luokitus
                              Ok, kiitos selvityksestä

                              Comment

                              • Görandd
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2017
                                • 39
                                • Finland Vöyri

                                Kaipaisin tosiaan kokemuksia että kuinka pienet on sisätilat tuommoisessa e9x verrattuna e6x.

                                Tällä hetkellä itsellä käyttiksenä tuommoinen e61 535d, mahtava auto ja tykkään kun sisätilasta kun tilaa on kuitenkin suht mukavasti mutta jossain tilanteissa omasta mielestä on kyllä hiukan liian laivamainen suuren kokonsa ansioista, varsinkin kun aiemmin tottunut hiukan sporttisempaan ja ketterämpään menoon.

                                Eli mielessä olisi seuraavaksi tuommoinen e9x bmw mutta mietityttää nuo sisätilat, koska kyllä tilaa pitää kuitenkin olla mutta hieman saisi olla ketteryyttä myösä
                                Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

                                Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎