Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tome
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 548
    • Joensuu

    [QUOTE=HTK12;3910940]Paha mennä sanomaan mikä sieltä sekosi. Jos ne lämpötila-anturin lukemat todella on se mitä carly näyttää, niin luultavasti ainakin se anturi on rikki. Onnistuuko poltot nyt normaalisti vai keskeytyykö poltto?

    Polttaa ihan normaalisti ja loppuun asti. Jos auton laittaa parkkiin kesken polton, niin poltto jatkuu kun seuraavan kerran lähtee ajamaan. Pakolämmöt on oikein eli reilu 300 ajaessa ja polton aikana 600C, imulämpö ajaessa parin asteen erolla ulkolämpötilaan, ahtoilman lämpöanturi näyttää sen sijaan väärin. Mutta sillä tuskin on merkitystä tuohon itse ongelmaan. En tiedä, joko dpf nyt vaan on täynnä tuhkaa tai sitten sekoilee dpf:n paineanturi. Tai joku muu.

    Comment

    • Ninety
      Newbiemmer
      • Aug 2015
      • 25
      • Finland

      Hellou,

      Tarkoituksena olisi hankkia lähiaikoina e90 3- sarjalainen. Vaihtoehtoina tällä hetkellä olisi niin 318i, 320i, 320si ja 325i.(Kaikki vuosimallia 2005-2008)

      Kysymyksiä lähinnä herättää kyseisten vekottimien moottorit. Onko tuo n46 moottori todella niin huono, kun täällä foorumilla on kerrottu? Hajottaa ketjuja, moottori syö öljyä yms.
      Entä 320si:n n45 moottori? Onko tässä minkälaista tyyppivikaa verrattuna n46? (Mites 318i:n n43?)

      Ja viimeiseksi, onko se kutoskoneellinen n52 kuinka paljon luotettavampi ja parempi kuin edellä mainitut? Onko tässä koneessa isoja murheen kryynejä, muu kuin suurempi kulutus ja suuremmat päästöt?

      Toivottavasti saisi vähän vastauksia näihin, niin uskaltaa paremmilla mielin mennä autokaupoille, että ei erehdy pommia ostamaan, kuten edellinen bmw:ni...
      Last edited by Ninety; 30-06-2017, 12:44.

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by Ninety View Post
        Hellou,

        Tarkoituksena olisi hankkia lähiaikoina e90 3- sarjalainen. Vaihtoehtoina tällä hetkellä olisi niin 318i, 320i, 320si ja 325i.(Kaikki vuosimallia 2005-2008)

        Kysymyksiä lähinnä herättää kyseisten vekottimien moottorit. Onko tuo n46 moottori todella niin huono, kun täällä foorumilla on kerrottu? Hajottaa ketjuja, moottori syö öljyä yms.
        Entä 320si:n n45 moottori? Onko tässä minkälaista tyyppivikaa verrattuna n46? (Mites 318i:n n43?)

        Ja viimeiseksi, onko se kutoskoneellinen n52 kuinka paljon luotettavampi ja parempi kuin edellä mainitut? Onko tässä koneessa isoja murheen kryynejä, muu kuin suurempi kulutus ja suuremmat päästöt?

        Toivottavasti saisi vähän vastauksia näihin, niin uskaltaa paremmilla mielin mennä autokaupoille, että ei erehdy pommia ostamaan, kuten edellinen bmw:ni...
        Itse en harkitsisi, kun 325i->
        Konetta voi kaiketi pitää aika perusvarmana. Kulutuserokin on todellisuudessa ihan marginaalinen vrt. Noihin pikkukoneisiin.

        Omassa seka-ajossa kulutus 9.2l/100km. Vastaavassa ajossa 116i -10 vei n. 2-3dl vähemmän. Molemmat tietokoneen ilmoittamia arvoja.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • Markojs
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 160
          • Kirkkonummi

          Tuli vissiin headunit tiensä päähän kun yhtäkkiä ei enään käynnistykkään näyttö,
          vaan jää jumii BMW logoon ja koittaa jatkuvasti boottailla ja välkyttää pikseleitä..

          Onkos tähän mitään muuta ratkaisua kun koittaa etsiä jostain käytetty Headunit tilalle ja
          käyttää jollakin asian osaavalla koodattavana vaihdon jälkeen?

          Auto -06 e92 335i ja professional navi CCC.

          varmaan LCI mallin CCC tilalle järkevin ratkaisu jostain ebaysta, vai?

          Korjatkaa jos olen iha hukassa :think
          Kiitos!

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Markojs View Post
            Tuli vissiin headunit tiensä päähän kun yhtäkkiä ei enään käynnistykkään näyttö,
            vaan jää jumii BMW logoon ja koittaa jatkuvasti boottailla ja välkyttää pikseleitä..

            Onkos tähän mitään muuta ratkaisua kun koittaa etsiä jostain käytetty Headunit tilalle ja
            käyttää jollakin asian osaavalla koodattavana vaihdon jälkeen?

            Auto -06 e92 335i ja professional navi CCC.

            varmaan LCI mallin CCC tilalle järkevin ratkaisu jostain ebaysta, vai?

            Korjatkaa jos olen iha hukassa :think
            Kiitos!
            Voihan sinne laittaa CIC, jos haluaa päivittää CCC:stä. Toinen vaihtoehto on laittaa sinne toinen CCC tilalle. Koodata joutuu teki kummin vain. Toki jos CIC haluat, niin hieman enemmän tekemistä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Markojs
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 160
              • Kirkkonummi

              Originally posted by HTK12 View Post
              Voihan sinne laittaa CIC, jos haluaa päivittää CCC:stä. Toinen vaihtoehto on laittaa sinne toinen CCC tilalle. Koodata joutuu teki kummin vain. Toki jos CIC haluat, niin hieman enemmän tekemistä.
              Kyllähän tuo CIC ois mielekkäämpi mutta kustannukset nousisivat toki 2-3 kertaisiksi

              Tässä tilanteessa varmaa joudun CCC linjalla pysymään joten jää päivitys
              todennäköisesti vain tuohon LCI versioon.

              Varmistukseksi vielä, eli pelkän headunitin vaihdolla + koodauksella pitäisi ruveta
              pelittämään taas?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by Markojs View Post
                Kyllähän tuo CIC ois mielekkäämpi mutta kustannukset nousisivat toki 2-3 kertaisiksi

                Tässä tilanteessa varmaa joudun CCC linjalla pysymään joten jää päivitys
                todennäköisesti vain tuohon LCI versioon.

                Varmistukseksi vielä, eli pelkän headunitin vaihdolla + koodauksella pitäisi ruveta
                pelittämään taas?
                Jos käyttää vanhaa rullaa, niin saattoi joutua fläshäämään gatewayn koodaamisen lisäksi.
                Last edited by HTK12; 02-07-2017, 00:28.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • grz
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 274
                  • Helsinki

                  Originally posted by Markojs View Post
                  Kyllähän tuo CIC ois mielekkäämpi mutta kustannukset nousisivat toki 2-3 kertaisiksi

                  Tässä tilanteessa varmaa joudun CCC linjalla pysymään joten jää päivitys
                  todennäköisesti vain tuohon LCI versioon.

                  Varmistukseksi vielä, eli pelkän headunitin vaihdolla + koodauksella pitäisi ruveta
                  pelittämään taas?
                  Tuli tässä mieleen: oletko selvittänyt, mitä maksaisi tehdasuusi vaihtolaite esim Pielmeieriltä?
                  En tiedä nykyistä käytettyjen laitteiden hintatasoa, mutta taannoin kun oma CCC leikkasi kiinni, käytetyistä vuosia vanhoista (LCI)CCC:stä pyydettiin n.500 euroa. Pielmeier möi tehdasuuden laitteen n.650 euroon.
                  Samalla piti kuitenkin maksaa pantti (n.900e) jonka sai sitten takaisin, kun lähetti vanhan laitteen heille. Panttihomma pelaa tosin ainoastaan vastaavaan malliin, eli päivitystä ei saa tehtyä.

                  edit: jos vaihdat CCC -> LCI-CCC ("ccc-high") niin etupaneeli menee vaihtoon, uudemmassa on numeronäppäimet. ei toki arvokas rasti.
                  Last edited by grz; 03-07-2017, 13:12.
                  1990 325i M Technic II
                  2016 420d Gran Coupe
                  ex:2006 330d M Sport
                  ex:2004 325i M Sport

                  Comment

                  • Romppis
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2015
                    • 122
                    • Kauniainen

                    Tämmönen tupsahti näytölle äsken.Onko tuo se jenkkilän katsastus juttu jonka voi vaan resetoida pois?

                    [IMG][/IMG]
                    BMW E92 330xda M-Sport -08

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Lakisääteinen tarkistus = katsastus.
                      Siellä on vastaava myös päästömittauksille. Sen voi ite kuitata ja valita millon muistuttaa seuraavan kerran.
                      Jos ei halua muistutusta niin laittaa vaikka 2050 siihen
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Nilla e90
                        Newbiemmer
                        • Jun 2017
                        • 2
                        • Rovaniemi

                        Ohjaustehostin ääntää

                        Elikkä mulla olis 2006 e90 325i huomasin että ohjaustehostin alkoi ääntämään, öljyt olen tarkistanu ja lisännyt mutta se ei auttanut, ääni on varsinkin silloin kova jos paikallaan koittaa rattia kääntää, onko mitään ideoita mistä kannataisi lähteä? Ohjaustehostimen pumppu? :think

                        Comment

                        • Reeperbahn
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 602
                          • EFOU

                          Pumppuhan se.
                          -BMW M3 -09
                          -MB E320 Coupe -94
                          -MB E250 CGI -10
                          -Husqvarna R320 -14

                          Comment

                          • Romppis
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2015
                            • 122
                            • Kauniainen

                            Originally posted by Supa View Post
                            Lakisääteinen tarkistus = katsastus.
                            Siellä on vastaava myös päästömittauksille. Sen voi ite kuitata ja valita millon muistuttaa seuraavan kerran.
                            Jos ei halua muistutusta niin laittaa vaikka 2050 siihen
                            Kiitos, pitääpi mennä pyörittelemään vuosia lisää.
                            BMW E92 330xda M-Sport -08

                            Comment

                            • hasba
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 584
                              • 05900

                              E92 Aux in soittimen takana

                              Nyt autossa on käytössä Aux-in käsinojan alla. Ostin kuitenkin tollasen bluetooth kikkareen mikä tulee suoraan soittimen taakse kiinni. Jotta saisin sen toimimaan niin pitääkö se koodata päälle? Vai onko helpompi ostaa vaan bluetooth laite joka toimii aux-in paikassa käsinojan alla? Liitin laitteen ohjeiden mukaan, mutta tottakai soitin ottaa äänen käsinojan alta aux-in paikasta nyt.

                              Kyseessä Professional soitin ilman iDriveä.
                              Last edited by hasba; 05-07-2017, 13:55.
                              E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                              Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by hasba View Post
                                Nyt autossa on käytössä Aux-in käsinojan alla. Ostin kuitenkin tollasen bluetooth kikkareen mikä tulee suoraan soittimen taakse kiinni. Jotta saisin sen toimimaan niin pitääkö se koodata päälle? Vai onko helpompi ostaa vaan bluetooth laite joka toimii aux-in paikassa käsinojan alla? Liitin laitteen ohjeiden mukaan, mutta tottakai soitin ottaa äänen käsinojan alta aux-in paikasta nyt.

                                Kyseessä Professional soitin ilman iDriveä.
                                Mulla on tämä.

                                Toimii, kun junan vessa. Jää piiloon kyynärnojan alle. Ottaa virran ja käynnistyy, kun autokin ja yhdistää puhelimeen muutamassa sekunnissa automaattisesti.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎