Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    Mistäs näissä e9x korisissa mahtaa tulla tuo kilometrilukema? Lähinnä ongelma on semmoinen että pitäisi saada mittaristolle uusi lasi ja sitä ei näemmä saa ostettua mistään irrallisena. Ainakaan ei äkkiseltään osunut mistään silmiin, eikä ainakaan fanssi anna kuin koko mittaristolle varaosanumeron. :think

    Eli tuleeko mittariston kilometrilukema jostain tietokoneiden syövereistä, eikä täten välitä vaikka koko mittariston vaihtaa? Vai mahtaako olla niin että lukema on mittarissa ja vaihtuisi mittarin mukana. Muita ongelmia tarjoolla mittariston vaihdon yhteydessä? Äkkiseltään voisi myös kuvitella että varaosamittaristosta saisi kaapattua pelkän lasin olemassa olevaan :think

    Ps. aivan käsi näiden vehkeiden kanssa missä ei mittarin lukema muutu rattaiden pyöriessä

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by SanMiguel View Post
      Mistäs näissä e9x korisissa mahtaa tulla tuo kilometrilukema? Lähinnä ongelma on semmoinen että pitäisi saada mittaristolle uusi lasi ja sitä ei näemmä saa ostettua mistään irrallisena. Ainakaan ei äkkiseltään osunut mistään silmiin, eikä ainakaan fanssi anna kuin koko mittaristolle varaosanumeron. :think

      Eli tuleeko mittariston kilometrilukema jostain tietokoneiden syövereistä, eikä täten välitä vaikka koko mittariston vaihtaa? Vai mahtaako olla niin että lukema on mittarissa ja vaihtuisi mittarin mukana. Muita ongelmia tarjoolla mittariston vaihdon yhteydessä? Äkkiseltään voisi myös kuvitella että varaosamittaristosta saisi kaapattua pelkän lasin olemassa olevaan :think

      Ps. aivan käsi näiden vehkeiden kanssa missä ei mittarin lukema muutu rattaiden pyöriessä
      Kilometrit on mm. siellä mittaristossa, joten sitä ei kannata vaihtaa pelkän pleksin takia. Osta halvalla joku mittaristo ja vaihda siitä, helppo homma.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • kermis
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 64
        • Salo

        Originally posted by kermis View Post
        E90 330i 2007, 2½kkn yhteiselon jälkeen BMW jätti ensimmäisen kerran.

        Start engineä painamalla ei tapahdu yhtikäs mitään. Jos oikein kuuntelee kuuluu kojelaudan sisältä *klik* hetken hiljaisuus ja toinen *klik*

        start enginen sulakkeet oli kasassa, joskin hieman kuin lämpöä ottaneet.

        Ei edes yritä käynnistyä, tuskin on akusta kiinni, valot palaa kirkkaana ja muutenkin kaikki muu näyttäisi toimivan.

        Liittyyköhän tuo kun on ollut muutama outo sähkövika, kerran tai pari Idrive ei ollenkaan käynnistynyt auton mukana, kerran se taisi bootata itsensä yhtäkkiä. Diskanteistakin kuului yksi kerta vain toinen puoli, uudelleenkäynnistys auttoi tähän.

        Jos nyt oikein muistan teki tuollaisen tempun mitä alussa mainitsin muutama viikko sitten, sitten kyllä toiminut tähän päivään asti ihan ok.

        Monesti on kyllä vähän epäröinyt startata, vähän kuin yskien, ja pientä tärinää myös havaittavissa aamuisin, tuskin liittynee tähän.

        Pienen sherlokoinnin jälkeen startterin rele on aika vahva veikkaus, no hinaushommaksi menee, onneksi BMW:n huolto ole kuin 2km päässä . Samalla vaihtuu öljyt sitten.

        Starttimoottori paskana, 550€ osa, noin 3h työtä = 850€ arvio.

        Pyysin öljyjä samaan syssyyn vaihtaa, äsken soittivat kun olivat öljyt laskeneet niin metallihiluja öljyn seassa / suodattimessa.

        Auto on ollut minulla pari päivää yli 2kk / 4tkm ajanut.

        semmosta. Soitto myyjäliikkeeseen kunhan rauhotun ja katotaan uusiksi.

        edit: no liike kiisti kaiken, eivät penniäkään vastaan tule. Startti kuulemma ollut täysin toimiva kun auto on liikkeestä startannut ja se riittäisi syyksi, ei voinut olla yhtään rikki.

        " kuitenkin 08 vanha auto"
        " olet kuitenkin 4km ajanut tähän asti ongelmitta"

        Last edited by kermis; 17-10-2017, 14:30.

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Originally posted by kermis View Post
          Starttimoottori paskana, 550€ osa, noin 3h työtä = 850€ arvio.

          Pyysin öljyjä samaan syssyyn vaihtaa, äsken soittivat kun olivat öljyt laskeneet niin metallihiluja öljyn seassa / suodattimessa.

          Auto on ollut minulla pari päivää yli 2kk / 4tkm ajanut.

          semmosta. Soitto myyjäliikkeeseen kunhan rauhotun ja katotaan uusiksi.

          edit: no liike kiisti kaiken, eivät penniäkään vastaan tule. Startti kuulemma ollut täysin toimiva kun auto on liikkeestä startannut ja se riittäisi syyksi, ei voinut olla yhtään rikki.

          " kuitenkin 08 vanha auto"
          " olet kuitenkin 4km ajanut tähän asti ongelmitta"

          Kyllähän myyjäliikkeellä se 6kk virhevastuu on, mutta riippuen auton kilometrimäärästä, iästä yms on sitten paljon kiinni miten paljon tulevat vastaan.

          Mistä liikkeestä auto ostettu?

          Hyvät neuvottelutaidot kalliit ja tuskin tulevat missään tapauksessa 100% korvaamaan kaikkea. Kyllähän tuossa on hyvin mahdollista, että edellinen omistaja on laittanut ns. paskan kiertoon ja nyt myyjäliike joutuu painimaan uuden omistajan kanssa. :think
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • kermis
            Bimmer Rookie
            • Apr 2017
            • 64
            • Salo

            Originally posted by McBeast View Post
            Kyllähän myyjäliikkeellä se 6kk virhevastuu on, mutta riippuen auton kilometrimäärästä, iästä yms on sitten paljon kiinni miten paljon tulevat vastaan.

            Mistä liikkeestä auto ostettu?

            Hyvät neuvottelutaidot kalliit ja tuskin tulevat missään tapauksessa 100% korvaamaan kaikkea. Kyllähän tuossa on hyvin mahdollista, että edellinen omistaja on laittanut ns. paskan kiertoon ja nyt myyjäliike joutuu painimaan uuden omistajan kanssa. :think
            2008, 157tkm kun ostin, 160tkm nyt.

            Gt auto vantaa.

            Kyllä minä olen aika kovaa linjaa koittanut pitää etten maksa mitään, työn voin maksaa startista, osaa en. En usko, että 100% tulevat vastaan.

            Kun sanoin tuosta metallihilusta suodattimessa/öljyn joukosta myyjäliike alkoi jo korjaamoa syyttämään. " jos se on sinne mennyt vaihdon aikana" Jos ja jos, huoh.

            Olen kyllä vahvasti sitä mieltä jos startti hajoaa karvan päälle 2kk päästä omistuksesta oli se jo liikkeessä rikki. Kovin koitti verrata jarrupaloihin, että miten on kuluva osa.

            Comment

            • juha77
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 749
              • Vaasa

              Originally posted by kermis View Post
              2008, 157tkm kun ostin, 160tkm nyt.

              Gt auto vantaa.

              Kyllä minä olen aika kovaa linjaa koittanut pitää etten maksa mitään, työn voin maksaa startista, osaa en. En usko, että 100% tulevat vastaan.

              Kun sanoin tuosta metallihilusta suodattimessa/öljyn joukosta myyjäliike alkoi jo korjaamoa syyttämään. " jos se on sinne mennyt vaihdon aikana" Jos ja jos, huoh.

              Olen kyllä vahvasti sitä mieltä jos startti hajoaa karvan päälle 2kk päästä omistuksesta oli se jo liikkeessä rikki. Kovin koitti verrata jarrupaloihin, että miten on kuluva osa.
              Toivottavasti asiat selviää! Onko tuo sun auto muuten n52 vai n53 moottorilla?
              e90 330ia
              E36 328i touring
              Ex:
              e46 330i touring facelift
              e46 318ci facelift
              e36 320i cab M-Sport
              e36 325i coupe
              e30 318i

              Comment

              • kermis
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 64
                • Salo

                Originally posted by juha77 View Post
                Toivottavasti asiat selviää! Onko tuo sun auto muuten n52 vai n53 moottorilla?

                N52 taitaapi olla.

                BMW VIN checker näyttää ainakin.

                Engine N52

                ei yhtään kyllä helpottanut oloa kun googletteli noista metallihiluista öljyn seassa. Duunia painettu vitusti tämänkin auton eteen, ja nyt käy 2kk:n jälkeen näin. Varmasti tulee taas uneton yö.
                Last edited by kermis; 17-10-2017, 21:57.

                Comment

                • nautti
                  Newbiemmer
                  • Apr 2013
                  • 26
                  • Helsinki

                  Onko porukalla kokemusta katin/dpf:än ja pakoputken alkupään joustoliitoksen (flex pipe) vaihtamisesta? Itsellä N47 koneella oleva 318d, jossa tällä hetkellä hieman alta 170tkm mittarissa. Pystyyköhän tuota pelkkää liitosta järkevällä työmäärällä vaihtamaan, vai kannattaako suoraan pistää koko dpf pönttö vaihtoon..? Carly ilmoittaa dpf:än täyttömääräksi päivästä riippuen n. 45g. Regenerointiväli on ollut viime aikoina 200-250km. Voikohan tuo putken katkeaminen vaikuttaa antureiden lukemaan siten, että regeneroi turhan usein, vai onko tuolla mitään vaikutusta? Mitään Carlylla löydettävää vikakoodia ei auto ole antanut..
                  Yllättävän paljon kyllä tuo katti+dpf kuristaa ääniä. Normaalissa käytössä ei huomaa käytännössä ollenkaan, että putki on alkupäästä poikki. Vasta kun hiukkaspoltto lähtee päälle, alkaa pörinä kuulumaan.
                  Attached Files
                  Last edited by nautti; 17-10-2017, 20:07.

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    Originally posted by nautti View Post
                    Onko porukalla kokemusta katin/dpf:än ja pakoputken alkupään joustoliitoksen (flex pipe) vaihtamisesta? Itsellä N47 koneella oleva 318d, jossa tällä hetkellä hieman alta 170tkm mittarissa. Pystyyköhän tuota pelkkää liitosta järkevällä työmäärällä vaihtamaan, vai kannattaako suoraan pistää koko dpf pönttö vaihtoon..? Carly ilmoittaa dpf:än täyttömääräksi päivästä riippuen n. 45g. Regenerointiväli on ollut viime aikoina 200-250km. Voikohan tuo putken katkeaminen vaikuttaa antureiden lukemaan siten, että regeneroi turhan usein, vai onko tuolla mitään vaikutusta? Mitään Carlylla löydettävää vikakoodia ei auto ole antanut..
                    Yllättävän paljon kyllä tuo katti+dpf kuristaa ääniä. Normaalissa käytössä ei huomaa käytännössä ollenkaan, että putki on alkupäästä poikki. Vasta kun hiukkaspoltto lähtee päälle, alkaa pörinä kuulumaan.
                    Tässä sulle tarkempi info vielä.
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • huupi
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 1199
                      • Tyrnävä

                      Originally posted by nautti View Post
                      Onko porukalla kokemusta katin/dpf:än ja pakoputken alkupään joustoliitoksen (flex pipe) vaihtamisesta? Itsellä N47 koneella oleva 318d, jossa tällä hetkellä hieman alta 170tkm mittarissa. Pystyyköhän tuota pelkkää liitosta järkevällä työmäärällä vaihtamaan, vai kannattaako suoraan pistää koko dpf pönttö vaihtoon..? Carly ilmoittaa dpf:än täyttömääräksi päivästä riippuen n. 45g. Regenerointiväli on ollut viime aikoina 200-250km. Voikohan tuo putken katkeaminen vaikuttaa antureiden lukemaan siten, että regeneroi turhan usein, vai onko tuolla mitään vaikutusta? Mitään Carlylla löydettävää vikakoodia ei auto ole antanut..
                      Yllättävän paljon kyllä tuo katti+dpf kuristaa ääniä. Normaalissa käytössä ei huomaa käytännössä ollenkaan, että putki on alkupäästä poikki. Vasta kun hiukkaspoltto lähtee päälle, alkaa pörinä kuulumaan.
                      Originally posted by huupi View Post
                      Mikä rikkoo N47-dieselissä pakoputken joustopätkiä? Tutkinut en ole vielä olleenkaan, mutta tuntuu erikoiselta, että autoa ostaessa kaksi vuotta sitten jousto oli lähes irti poikki (autolla ajettu silloin 165tkm ja ikää alle neljä vuotta), ja nyt katsastuksessa moitti, että jälleen on puoliksi putki poikki joustosta (ajettu 210tkm). Moottorin tukikumit, mikä muu edes teoriassa?
                      Eli kokemusta on, viimeksi pari kuukautta sitten. Eipä sitä näköjään äänestä juuri huomaa, jos on poikki. Ilman muuta kannattaa joustopätkä vaihtaa. Jos pysyy itsellä työkalut näpeissä, niin tuolta tilaa täydellisesti sopivan korjaussarjan ja varaa jonku tunnin aikaa, niin taas menee hetken aikaa ennen uutta korjausta. Ja samallahan tuon pöntön tyhjentää, jos se on vaihtoehto, kun on kuitenkin otettava irti mikäli kunnolla tekee. Oli mullakin ensimmäisellä kerralla räkäisty pajalla dpf paikoillaan uusi pala kiinni, mutta ylipuolen hitsaussauma oli auki, sillä ei sinne taida kunnolla päästä tinaamaan.



                      I01 i3s 94

                      Comment

                      • 88BMW
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 127
                        • Tuusula

                        Originally posted by kermis View Post
                        2008, 157tkm kun ostin, 160tkm nyt.

                        Gt auto vantaa.

                        Kyllä minä olen aika kovaa linjaa koittanut pitää etten maksa mitään, työn voin maksaa startista, osaa en. En usko, että 100% tulevat vastaan.

                        Kun sanoin tuosta metallihilusta suodattimessa/öljyn joukosta myyjäliike alkoi jo korjaamoa syyttämään. " jos se on sinne mennyt vaihdon aikana" Jos ja jos, huoh.

                        Olen kyllä vahvasti sitä mieltä jos startti hajoaa karvan päälle 2kk päästä omistuksesta oli se jo liikkeessä rikki. Kovin koitti verrata jarrupaloihin, että miten on kuluva osa.
                        Myyjä on kyllä tässä tapauksessa 100% korvausvelvollinen. Kuluttaja asiamieheen yhteys, jos sillä saisi asioihin vauhtia.
                        Tosin jos myyjä haluaa katsoa tämän kortin, niin käsittelyajat ovat naurettavan pitkät, noin 1 vuoden. Tälläisessä tapauksessa, kun auto on perjaatteessa käyttökelvoton ennen tuhansien eurojen remonttia, on järkevin vaatia kaupan purkua.
                        Joka tapauksessa, Tsemppiä vääntöön!
                        Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                        Ex: -
                        -E91 330d -07 M-sport
                        -E46 330Ci -03 M-sport ll
                        -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                        -E39 530d -00 M-sport

                        Comment

                        • kermis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 64
                          • Salo

                          Originally posted by 88BMW View Post
                          Myyjä on kyllä tässä tapauksessa 100% korvausvelvollinen. Kuluttaja asiamieheen yhteys, jos sillä saisi asioihin vauhtia.
                          Tosin jos myyjä haluaa katsoa tämän kortin, niin käsittelyajat ovat naurettavan pitkät, noin 1 vuoden. Tälläisessä tapauksessa, kun auto on perjaatteessa käyttökelvoton ennen tuhansien eurojen remonttia, on järkevin vaatia kaupan purkua.
                          Joka tapauksessa, Tsemppiä vääntöön!
                          kovin on vaihtelevia mielipiteitä mitä nyt muutamalla foorumilla olen jo kysynyt. Toiset sanovat ettei tule senttiäkään vastaan, toiset 30-50% saattavat tuurilla tulla vastaan..

                          Koitin pirauttaa huoltoon ja kysyä joko selvisi jotain, ei vastausta. Ei olla oltu minuunkaan yhtään yhteydessä, tämä tietämättömyys tappaa. :(

                          no vastashan sieltä joku.... huomenna puoliltapäivin autoa roplannut jäbä tulee takaisin töihin ja ehkä saan tietää sitten lisää.

                          lueskellut nyt tässä vähän mikä sen myyjäliikkeen vastuu tässä on:

                          - Myyjä vastaa myös sellaisista virheeksi katsottavista seikoista, joista se ei ole tiennyt. Lain tarkoittama virhe autossa on myyjän vastuulla, vaikka tämä ei sitä itse tietäisikään.

                          Kovin myös myyjä kehui autoa miten hyvässä kunnossa etc, sanoi vielä että tulet vuoden päästä takaisin kiittelemään kaupoista..not. Tällä tuskin mitään painoarvoa vääntämisessä, kun en voi oikein todistaa tätä. Minulle kaupattiin täysin toimivaa, todella hyvässä kunnossa olevaa autoa mitä se nyt ei näköjään ollutkaan, jos tämän voisin jotenkin todistaa riittäisi se varmaan kaupan purkuun.

                          Tuskin tulevat kyllä tuosta starttimoottirista yhtään vastaan. Vai katsotaanko näitä nyt kovin tapauskohtaisesti, jos 2kk auton omistuksesta pamahtaa heti tuostakin 850€ lasku.

                          Anteeksi vaan, kirjoittelen nyt niin vitutuspäissäni..
                          Last edited by kermis; 18-10-2017, 16:49.

                          Comment

                          • nautti
                            Newbiemmer
                            • Apr 2013
                            • 26
                            • Helsinki

                            Originally posted by Järppä View Post
                            Tässä sulle tarkempi info vielä.
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread....349325&page=97
                            Originally posted by huupi View Post
                            Eli kokemusta on, viimeksi pari kuukautta sitten. Eipä sitä näköjään äänestä juuri huomaa, jos on poikki. Ilman muuta kannattaa joustopätkä vaihtaa.......
                            Kiitoksia huupille ja järpälle. Auto-Origoon soittelin, mutta ovat laittaneet lapun luukulle kuun vaihteessa. Käsitin, että pajan pitäjä jäänyt eläkkeelle..
                            Työkalut kyllä pysyvät itsellä kädessä, mutta ongelmaksi koitui kunnollisen verstaan puute, jossa auton saisi ylös. Kenttäolosuhteissa ei huvittanut pukeille nostaa autoa, jotta dpf:än saisi irti.
                            Käytin Herttoniemen Pakoputki-Centerissä. Tekivät hyllystä löytyvistä paloista uuden joustoputken, ja jättivät vanhasta joustopalasta alkuosan kiinni, jotta mahtuivat hitsaamaan uuden pönttöä irroittamatta. Homma hoitui erittäin nopeasti. 2h siitä kun jätin auton pajalle, soitettiin että nyt olisi valmista.
                            Suosittelen kyseistä lafkaa muillekin, joilla ilmenee samaa ongelmaa.

                            Comment

                            • juha77
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 749
                              • Vaasa

                              Originally posted by kermis View Post
                              kovin on vaihtelevia mielipiteitä mitä nyt muutamalla foorumilla olen jo kysynyt. Toiset sanovat ettei tule senttiäkään vastaan, toiset 30-50% saattavat tuurilla tulla vastaan..

                              Koitin pirauttaa huoltoon ja kysyä joko selvisi jotain, ei vastausta. Ei olla oltu minuunkaan yhtään yhteydessä, tämä tietämättömyys tappaa. :(

                              no vastashan sieltä joku.... huomenna puoliltapäivin autoa roplannut jäbä tulee takaisin töihin ja ehkä saan tietää sitten lisää.

                              lueskellut nyt tässä vähän mikä sen myyjäliikkeen vastuu tässä on:

                              - Myyjä vastaa myös sellaisista virheeksi katsottavista seikoista, joista se ei ole tiennyt. Lain tarkoittama virhe autossa on myyjän vastuulla, vaikka tämä ei sitä itse tietäisikään.

                              Kovin myös myyjä kehui autoa miten hyvässä kunnossa etc, sanoi vielä että tulet vuoden päästä takaisin kiittelemään kaupoista..not. Tällä tuskin mitään painoarvoa vääntämisessä, kun en voi oikein todistaa tätä. Minulle kaupattiin täysin toimivaa, todella hyvässä kunnossa olevaa autoa mitä se nyt ei näköjään ollutkaan, jos tämän voisin jotenkin todistaa riittäisi se varmaan kaupan purkuun.

                              Tuskin tulevat kyllä tuosta starttimoottirista yhtään vastaan. Vai katsotaanko näitä nyt kovin tapauskohtaisesti, jos 2kk auton omistuksesta pamahtaa heti tuostakin 850€ lasku.

                              Anteeksi vaan, kirjoittelen nyt niin vitutuspäissäni..
                              Tottahan tommonen on vihoviimestä kun osuu kohdalle. Se startti toki on harmillinen juttu ja asiallinen autoliike siinäkin jonkinverran varmasti tulisi vastaan ilman suurempaa vääntöä. Tuo metallisilppu öljyssä nyt kuitenkin se suurempi probleema. Missäs öljyt oli vaihettu viimeksi, joskohan muistas siellä kiinnittäneen huomiota metallisilppuun jos on jo silloin ollut? Tsemppiä!
                              Miten toi startti on muka noin kallis?
                              Last edited by juha77; 18-10-2017, 18:35.
                              e90 330ia
                              E36 328i touring
                              Ex:
                              e46 330i touring facelift
                              e46 318ci facelift
                              e36 320i cab M-Sport
                              e36 325i coupe
                              e30 318i

                              Comment

                              • 88BMW
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 127
                                • Tuusula

                                Originally posted by kermis View Post
                                kovin on vaihtelevia mielipiteitä mitä nyt muutamalla foorumilla olen jo kysynyt. Toiset sanovat ettei tule senttiäkään vastaan, toiset 30-50% saattavat tuurilla tulla vastaan..

                                Koitin pirauttaa huoltoon ja kysyä joko selvisi jotain, ei vastausta. Ei olla oltu minuunkaan yhtään yhteydessä, tämä tietämättömyys tappaa. :(

                                no vastashan sieltä joku.... huomenna puoliltapäivin autoa roplannut jäbä tulee takaisin töihin ja ehkä saan tietää sitten lisää.

                                lueskellut nyt tässä vähän mikä sen myyjäliikkeen vastuu tässä on:

                                - Myyjä vastaa myös sellaisista virheeksi katsottavista seikoista, joista se ei ole tiennyt. Lain tarkoittama virhe autossa on myyjän vastuulla, vaikka tämä ei sitä itse tietäisikään.

                                Kovin myös myyjä kehui autoa miten hyvässä kunnossa etc, sanoi vielä että tulet vuoden päästä takaisin kiittelemään kaupoista..not. Tällä tuskin mitään painoarvoa vääntämisessä, kun en voi oikein todistaa tätä. Minulle kaupattiin täysin toimivaa, todella hyvässä kunnossa olevaa autoa mitä se nyt ei näköjään ollutkaan, jos tämän voisin jotenkin todistaa riittäisi se varmaan kaupan purkuun.

                                Tuskin tulevat kyllä tuosta starttimoottirista yhtään vastaan. Vai katsotaanko näitä nyt kovin tapauskohtaisesti, jos 2kk auton omistuksesta pamahtaa heti tuostakin 850€ lasku.

                                Anteeksi vaan, kirjoittelen nyt niin vitutuspäissäni..
                                Niin tämä on niin tulkinnan varainen keissi. Lakipykälien mukaan myyjä on kyllä korvausvelvollinen 6kk kauppojen jälkeen sattuneista ongelmista. MUTTA sinun olisi pitänyt olla yhteydessä myyjään heti laturin hajottua, eikä vasta sitten kun olet huollattanut auton omatoimisesti muualla, myyjäliikkeellä täytyy olla oikeus päättää itse korjaamo. Nää on aina ikäviä ja hankalia juttuja, niin moni asia vaikuttaa kaikkeen.
                                Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                                Ex: -
                                -E91 330d -07 M-sport
                                -E46 330Ci -03 M-sport ll
                                -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                                -E39 530d -00 M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎