Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    E92 325i N52 vm.2006:
    Nykii varsinkin kylmänä 1000-1500 rpm. Tuntuu kuin esim. Sytytys pätkisi. Ei vikakoodeja eikä häiriövaloa. Tulpat vaihdettu. Venttiilinkopan tiiviste vaihdettu. Disa (isompi) vaihdettu. Solenoidit putsattu ja kokeiltu vaihtaa paikkaa. Välillä myös tulee palaneen öljyn käryä hyttiin. Sen takia siis vkt vaihdettu. Mitä arvon raati arvelee viaksi/vioiksi? Ja paikallinen merkkiliike totesi että auto on kunnossa
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • Pemu
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 133
      • Uusimaa

      Originally posted by 88BMW View Post
      Ei kuulu olla.
      Eikös tuon uudemman nappi pitäisi käydä suoraan tuon vanhan mallisen tilalle, ei koodauksia taikka akku irti joksikin aikaa? Jos ei, vikaa ilmeisesti napissa, muuten kaikki toimii sen kanssa normaalisti.

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by baijeri88 View Post
        E92 325i N52 vm.2006:
        Nykii varsinkin kylmänä 1000-1500 rpm. Tuntuu kuin esim. Sytytys pätkisi. Ei vikakoodeja eikä häiriövaloa. Tulpat vaihdettu. Venttiilinkopan tiiviste vaihdettu. Disa (isompi) vaihdettu. Solenoidit putsattu ja kokeiltu vaihtaa paikkaa. Välillä myös tulee palaneen öljyn käryä hyttiin. Sen takia siis vkt vaihdettu. Mitä arvon raati arvelee viaksi/vioiksi? Ja paikallinen merkkiliike totesi että auto on kunnossa
        Oliko kaikki tulpat saman näköisiä? Puolat oli ilmeisesti käyty läpi? Suuttimien toiminta tarkastettu esim. inpalla? Voisikohan viallinen MAF aiheuttaa tuollaista?

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          Originally posted by aku1979 View Post
          Oliko kaikki tulpat saman näköisiä? Puolat oli ilmeisesti käyty läpi? Suuttimien toiminta tarkastettu esim. inpalla? Voisikohan viallinen MAF aiheuttaa tuollaista?
          Tulpat vaihdettu liikkeessä. En tiedä oliko eroja ja tarkastettiinko puolia. Täytyy varmaan puolat ottaa seuraavana työlistalle. Suuttimia ei oo tarkastettu, mutta eikö se ongelma ole lähinnä N53 moottorissa?
          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          • atteee
            BTCF Member
            • May 2013
            • 167
            • Yka

            E91 panoraama jäi ylös. Oikea takakulma on jumissa. Muut kulmat tulee vähän alas, kunnes palautuu takaisin ylös asentoon tuon yhden kulman takia.
            Onko näissä jotain tyyppivikaa vai joutuuko pudottaan kattoverhoilun alas ja alkaa noita kiskoja ihmettelemään

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by baijeri88 View Post
              Tulpat vaihdettu liikkeessä. En tiedä oliko eroja ja tarkastettiinko puolia. Täytyy varmaan puolat ottaa seuraavana työlistalle. Suuttimia ei oo tarkastettu, mutta eikö se ongelma ole lähinnä N53 moottorissa?
              Ok, mietin vain tarkoitettiinko solenoidella puolia?

              Comment

              • Pemu
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 133
                • Uusimaa

                Originally posted by Pemu View Post
                Kuuluuko start & stop napeissa olla tälläinen eroavaisuus toiminnan kanssa.
                pre-facelif sammui "nopealla" napin painannuksella mutta faceliftissä nappia pitää painaa hetken pohjassa...
                Pitääkö uusi start & stop nappi ohjelmoida?

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5416
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Pemu View Post
                  Pitääkö uusi start & stop nappi ohjelmoida?
                  Ei tarvitse. Vaihto vaan ja homma rokkaa.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • TMB
                    BTCF Member
                    • Apr 2014
                    • 124
                    • Oulu

                    335i rupesi heitti vikakoodit sytytyskatkosta 2-sylinterissä, niinpä vaihdoin siihen uuden puolan. Tartteeko/kannattaako tolle muuta tehdä kuin nollata koodit ja kovaa ajoa? Tulpat on jonkun 20tkm ikäiset, niin ajattelin että niitä on turha vaihtaa vielä.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5416
                      • S:t Karins

                      Originally posted by TMB View Post
                      335i rupesi heitti vikakoodit sytytyskatkosta 2-sylinterissä, niinpä vaihdoin siihen uuden puolan. Tartteeko/kannattaako tolle muuta tehdä kuin nollata koodit ja kovaa ajoa? Tulpat on jonkun 20tkm ikäiset, niin ajattelin että niitä on turha vaihtaa vielä.
                      Tämä selviää kun käyt vetämässä parit kiihdytykset. Jos se ei ole puola niin sitten tulppa tai suutin. Tai liikaa viinaa tankissa.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • 88BMW
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 127
                        • Tuusula

                        Originally posted by atteee View Post
                        E91 panoraama jäi ylös. Oikea takakulma on jumissa. Muut kulmat tulee vähän alas, kunnes palautuu takaisin ylös asentoon tuon yhden kulman takia.
                        Onko näissä jotain tyyppivikaa vai joutuuko pudottaan kattoverhoilun alas ja alkaa noita kiskoja ihmettelemään
                        Kokeile ensin resetoida katto. Youtubesta löytyy useampikin kattava video ko. Aiheesta.
                        Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                        Ex: -
                        -E91 330d -07 M-sport
                        -E46 330Ci -03 M-sport ll
                        -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                        -E39 530d -00 M-sport

                        Comment

                        • baijeri88
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 958
                          • Mikkeli

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Ok, mietin vain tarkoitettiinko solenoidella puolia?
                          Siis vanoksen solenoideja tarkotin. Nyt irrotin puolat ja pari tulppaa oli öljyssä. Vaihdoin myös 2 puolaa jotka näytti hiukan erivärisiltä muihin verrattuna. Tuntuis vika hävinneen. Täytyy vielä uusia se venttiilinkopan tiiviste oem osaan. Onko tietoo saako orkkiksena tuollaista tiivistesarjaa missä tulee kaikki tiivisteet ja pultit? Bmwfans näyttää erikseen tilattavia osia.
                          E36 Cab Atlantisblau
                          E92 325i


                          eX:
                          E39 525i, E36 325i
                          E34 Sedan Alpinweiss II
                          , 316 -87 & 316i -90

                          Comment

                          • Bmw92
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 147
                            • Eteläkarjala

                            Oisko kellää mitään arvauksia seuraavanlaiseen ongelmaan? Kelien kylmetessä xenonien pitkät ei toimi kunnolla. Kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä, jos laittaa pitkä päälle ja vaihtaa takaisin lyhyille, valon vaihdon huomaa, mutta " osa " valokeilasta jää näyttämään kuin pitkät ja laskeutuu ehkä n. 15s jälkeen hitaasti lyhyiden tasolle. Kun auto lämpenee ongelma ei ole niin paha, mutta samankaltainen.
                            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                            E92 325i
                            E39 520i
                            E46 316i

                            Comment

                            • juha77
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 749
                              • Vaasa

                              N52b30 ohjelmointia selvittelin eri nettisivuilla lähinnä ajanvietteeksi, silmiin osui kuitenkin tuo foorumillakin mainostava OptimoiAutosi. Tuo firmahan lupaa kyseiseen mottiin 258hp -> 286hp ja vääntöä lisää noin 30nm. Onko kukaan ottanut tommosta softaa ja todistettavasti saanut tuon irti koneesta. Yleensähän noihin lupaillaan sen ~15hp ohjelmoinnilla mikä ei omasta mielestä maksa vaivaa, mutta jos tommosen lähemmäs 30hp pelkällä ohjelmalla oikeasti saa niin voisi jopa kiinnostaa.
                              e90 330ia
                              E36 328i touring
                              Ex:
                              e46 330i touring facelift
                              e46 318ci facelift
                              e36 320i cab M-Sport
                              e36 325i coupe
                              e30 318i

                              Comment

                              • RoniV
                                BTCF Member
                                • Apr 2017
                                • 198
                                • Finland

                                Itekkin miettinyt tuota softausta mutta en oo kuullu käytännön kokemuksia tosta N52B30 koneesta niin jään kanssa seuraamaan

                                Täältä kyselinkin mutta ei osannut sanoa pitääkö arviot paikkansa mutta suuntaa antavia ja hinta (450€) sisältää penkityksen ennen ja jälkeen.

                                - E90 M3 LCI -09
                                - E39 530dA Individual M sport
                                +2 Muuta

                                ex:
                                - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
                                - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
                                - E39 528iA | Oxford Green
                                - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
                                - E32 735iA -91
                                - E46 325Ci -02| Topasblau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎