Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    Nyt N53 tietäjät huomio Vaimoke on nyt sitä mieltä, että avo pitää saada ja nyt olisi sitten E93 325i tuossa kiikarissa N53 moottorilla. Melkoista mekkalaahan tuo pata pitää.. Tiedossa on, että N53 kuulostaa muutenkin aivan dieseliltä ja suuttimet on äänekkäät.. Niin ja nostajat näissä kai laulaa välillä.

    Mutta tämä ääni ei ole mielestäni mikään edellämainituista.. Olin sitä mieltä, että kyseessä olisi DISA-vika, kunnes valkeni, että 325i imusarjassa ei ole DISA-venttiiliä, vaan vasta 330i imusarjassa.. Vai onko tähän autoon vaihdettu 330i imusarja? :think Tiettävästi joku softa oli autossa ainakin.

    Kuulostaa tulevan jostain 5-6 sylinterin kohdilta? :think



    EDIT : vai onko sittenkin myös 325i N53B30 imusarjassa DISA? Millä osanumerolla se pitäisi löytyä?
    Last edited by kmn; 03-01-2018, 23:20.

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17841
      • PKS

      Originally posted by kmn View Post
      Nyt N53 tietäjät huomio Vaimoke on nyt sitä mieltä, että avo pitää saada ja nyt olisi sitten E93 325i tuossa kiikarissa N53 moottorilla. Melkoista mekkalaahan tuo pata pitää.. Tiedossa on, että N53 kuulostaa muutenkin aivan dieseliltä ja suuttimet on äänekkäät.. Niin ja nostajat näissä kai laulaa välillä.
      En uskalla ottaa kantaa tuohon ääneen, videolta en siitä myöskään saa täyttä käsitystä. Jos viittaa kovimpaan raks raks ääneen -kuulostaa täysin normaalille. Tuo Plop plop tyyppinen ääni onkin eriasia ja siitä en osaa sanoa videon perusteella oikein mitään.

      Sen totean vain että N53 moottori on suorasuihkumoottori, joka todella kuulostaa enemmän tai vähemmän dieselille jos vertaat M54/N52 koneisiin. Se johtuu täysin toimintaperiaatteesta.

      Originally posted by kmn View Post

      EDIT : vai onko sittenkin myös 325i N53B30 imusarjassa DISA? Millä osanumerolla se pitäisi löytyä?
      Disat osat 2 & 3 330i:


      Olet oikeassa, 325i ei näitä osia omaa ollenkaan ETK mukaan.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6022
        • Sipoo

        Tällä perusteella ei kannata siis olla yhtään huolissaan tuollaisen vehkeen mahdollisesta hankkimisesta. Suutinmeteli näissä kyllä tuntuu Youtuben kaivelun perusteella olevan kaikissa melkoinen..

        Originally posted by Dualfun View Post
        Tuo Plop plop tyyppinen ääni onkin eriasia ja siitä en osaa sanoa videon perusteella oikein mitään.
        No jep.. Sepä ilmestyikin vasta lämpimällä moottorilla. Onko näissä jotain tyhjäkäyntivenaa tms., joka saattaa lutkuttaa tuolla tavalla? Tuossa sama vehje kylmänä: https://photos.app.goo.gl/oXgHTUDtH0TwXaqU2

        Ilmeisesti ainakin joku yks suutin siellä hakkaa vähän kovempaa, kuin muut..? :think

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1827
          • N/A

          Originally posted by kmn View Post
          Tällä perusteella ei kannata siis olla yhtään huolissaan tuollaisen vehkeen mahdollisesta hankkimisesta. Suutinmeteli näissä kyllä tuntuu Youtuben kaivelun perusteella olevan kaikissa melkoinen..



          No jep.. Sepä ilmestyikin vasta lämpimällä moottorilla. Onko näissä jotain tyhjäkäyntivenaa tms., joka saattaa lutkuttaa tuolla tavalla? Tuossa sama vehje kylmänä: https://photos.app.goo.gl/oXgHTUDtH0TwXaqU2

          Ilmeisesti ainakin joku yks suutin siellä hakkaa vähän kovempaa, kuin muut..? :think
          Ei kyllä N54 kuulosta livenä läheskään tuolta kylmänä eikä kuumana, mutta voihan olla että mikrofoni vahvistaa jotain sivuääniä.

          Antaako mitään vikakoodeja?
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            Originally posted by bmw323it View Post
            Ei kyllä N54 kuulosta livenä läheskään tuolta kylmänä eikä kuumana, mutta voihan olla että mikrofoni vahvistaa jotain sivuääniä.

            Antaako mitään vikakoodeja?
            Tämä onkin N53. Ei ollut mitään vikakoodeja. Vanha koodi pa-pumpusta ja nox-anturista, mutta ne oli vaihdettu ja ok. Puhelimen mikki tosiaan korostaa tuota rallattelua ja mitä tuossa nyt tosiaan juutubea kaivellut, niin paljonkin tullut vastaan, missä suuttimet pitää samanlaista meteliä. :think

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6722
              • PK-seutu

              Originally posted by kmn View Post
              Tämä onkin N53. Ei ollut mitään vikakoodeja. Vanha koodi pa-pumpusta ja nox-anturista, mutta ne oli vaihdettu ja ok. Puhelimen mikki tosiaan korostaa tuota rallattelua ja mitä tuossa nyt tosiaan juutubea kaivellut, niin paljonkin tullut vastaan, missä suuttimet pitää samanlaista meteliä. :think
              Kyllä se valitettavasti aika normaalilta kuulostaa

              Ota vertailuksi samanlainen video vähän kauempaa vielä niin uskon että kanta vahvistuu.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Sterling
                Newbiemmer
                • Sep 2017
                • 17
                • Pirkanmaa

                318d lci 2010
                Coolant pitemmän ajosuoritteen aikana 84c. Ulkolämpötila -4c. Normaali vai termarit vaihtoon?

                Comment

                • RoniV
                  BTCF Member
                  • Apr 2017
                  • 198
                  • Finland

                  Ilmeisesti omasta menossa tulpat/puola(t) kun rupee rykimään ja pätkimään puolen kaasun jälkeen niin onko ehdotuksia mistä sais kohtuu hinnalla uudet puolat?

                  Kattelin, että ebaysta sais puolat 110€ mutta vähän laatu mietityttää
                  - E90 M3 LCI -09
                  - E39 530dA Individual M sport
                  +2 Muuta

                  ex:
                  - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
                  - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
                  - E39 528iA | Oxford Green
                  - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
                  - E32 735iA -91
                  - E46 325Ci -02| Topasblau

                  Comment

                  • TheJukke
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 83
                    • Haukipudas, Oulu

                    Onko e9x korisissa jotain ongelmaa puhaltimen moottorin johtosarjan kanssa? facebookin 335 ryhmässä jenkkiläisillä on tän kans ongelmaa ja on tullu kuulemma takasinkutsua bmwltä, suomessa en oo koskaan kuullukkaan näistä :think

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17841
                      • PKS

                      Originally posted by Sterling View Post
                      318d lci 2010
                      Coolant pitemmän ajosuoritteen aikana 84c. Ulkolämpötila -4c. Normaali vai termarit vaihtoon?
                      Melkein kuulostaa että eivät mene kiinni
                      Eli on kyllä kunnossa.

                      Originally posted by RoniV View Post
                      Ilmeisesti omasta menossa tulpat/puola(t) kun rupee rykimään ja pätkimään puolen kaasun jälkeen niin onko ehdotuksia mistä sais kohtuu hinnalla uudet puolat?

                      Kattelin, että ebaysta sais puolat 110€ mutta vähän laatu mietityttää
                      Kato nyt ekana vikakoodit, misfire tarttuu helpolla kyllä jos on vikaa puola/tulppa osastolla. Voisin jopa veikata jotain nokanasentotunnistinta syypääksi. Kyseessä on myös N52 moottori joten kannattaa suhtautua kriittesesti molempiin DISA venttiileihin, niissä on paljon sanomista, joten voisi olla toinen jumissa jolloin seos menee pieleen ja alkaa rykimään. Tai voihan se olla lambdakin, tai imuvuoto.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • RoniV
                        BTCF Member
                        • Apr 2017
                        • 198
                        • Finland

                        Originally posted by Dualfun View Post

                        Kato nyt ekana vikakoodit, misfire tarttuu helpolla kyllä jos on vikaa puola/tulppa osastolla. Voisin jopa veikata jotain nokanasentotunnistinta syypääksi. Kyseessä on myös N52 moottori joten kannattaa suhtautua kriittesesti molempiin DISA venttiileihin, niissä on paljon sanomista, joten voisi olla toinen jumissa jolloin seos menee pieleen ja alkaa rykimään. Tai voihan se olla lambdakin, tai imuvuoto.
                        Juu kävin lukasemassa tossa autocomilla vikakoodit mutta ei näyttäny moottorin puolelta mitään. Korostuu alakierroksilla ja huomaa kun paikallaan polkee että röpöttää. Pitääkö tota nyt sit käydä polkemassa nii kauan kunnes vikavalo syttyy? . Vika alkoi ihan yhtäkkiä yhen yön aikana kun oli autotallissa.
                        - E90 M3 LCI -09
                        - E39 530dA Individual M sport
                        +2 Muuta

                        ex:
                        - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
                        - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
                        - E39 528iA | Oxford Green
                        - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
                        - E32 735iA -91
                        - E46 325Ci -02| Topasblau

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17841
                          • PKS

                          Originally posted by RoniV View Post
                          Juu kävin lukasemassa tossa autocomilla vikakoodit mutta ei näyttäny moottorin puolelta mitään. Korostuu alakierroksilla ja huomaa kun paikallaan polkee että röpöttää. Pitääkö tota nyt sit käydä polkemassa nii kauan kunnes vikavalo syttyy? . Vika alkoi ihan yhtäkkiä yhen yön aikana kun oli autotallissa.
                          Autotalli lämmin?
                          Ettei olisi vettä kondesoitunut tankkiin, siitä tulee tälläisiä oireita myös.

                          Ei ole haitaksi tuupata tankkiin pieni yliannostus tätä:


                          Samoilla oireilla olevan M3:n korjasin tällä keinolla, oli seissyt viileässä pitkään.
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • RoniV
                            BTCF Member
                            • Apr 2017
                            • 198
                            • Finland

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Autotalli lämmin?
                            Ettei olisi vettä kondesoitunut tankkiin, siitä tulee tälläisiä oireita myös.

                            Ei ole haitaksi tuupata tankkiin pieni yliannostus tätä:


                            Samoilla oireilla olevan M3:n korjasin tällä keinolla, oli seissyt viileässä pitkään.
                            Juu on ~19 asteinen talli. Toihan vois vaikka ollakkin. Pitää kokeilla asap tuo. Ilmottelen miten käy

                            edit. Laitoin litkut tankkiin mutta veikkaan ettei tästä ollu kyse. Vasten vähän omaa tahtoa pidin kaasua niin pitkään yli kipurajan että nykii ja antaa moottorin vikavalon. Noh se tuli ja kävin lukasemassa koodit uudestaan ja tuli koodi 29D1, joka viittaa ilmeisesti vitos sylinterin puolaan tai tulppaan. Noh ei muuta kun ostoksille
                            Last edited by RoniV; 10-01-2018, 19:49.
                            - E90 M3 LCI -09
                            - E39 530dA Individual M sport
                            +2 Muuta

                            ex:
                            - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
                            - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
                            - E39 528iA | Oxford Green
                            - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
                            - E32 735iA -91
                            - E46 325Ci -02| Topasblau

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Miten saa E9X (ei-drive) tuota äänigongia pienemmälle? Aivan jäätävän kovalla, vaikka on radion asetuksista (Professional) kautta laitettu minimiin. Koodaamalla vai pitääkö ostaa peltorit?

                              Comment

                              • marko l
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 192
                                • Hirvensalmi

                                Mikähän olisi 335ix e91 2007 automaatissa vikana kun ds ei kytkeydy päälle ja jb4 näyttää laatikon öljyjen lämmöksi n 40 astetta 40km lenkin jälkeee?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎