Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by aku1979 View Post
    En ole vielä oikein kunnolla päässyt tutkimaan. Huomenna olisi tarkoitus rymytä konttiin. Vara-akku on latauksessa. Sen verran lueskellut, että näissä on ollut takaisinkutsuja virtajohdon ja sulakerasian liitoksen "sulamisen" vuoksi, joka aiheuttaa juurikin täyden pimentymisen. Vuosimallit tosin 2007-2011 ja minulla -06. Yritin vähän heilutella sulaketaulua, kun tämä saattaisi antaa elonmerkkejä, mutta ei kyllä tässä tapauksessa. Mittasin tänään jännitteen yleismittarilla konehuoneen puolelta ja näytti huimat 4V. Voiko tästä päätellä muuta kuin, että akku on luultavasti kyrvähtänyt vai voiko jännite tyhjentyä noin alas vaikka akku olisikin kunnossa? En todellakaan ole mikään sähköputkimies, joten vääntäkää ratakiskosta

    Kiitos vinkeistä! Huomenna toivottavasti selviää lisää.
    No paljonko se jännite on akun navoista mitattuna? Voihan akussa olla kennoja mennyt oikoseen ja siksi tuollainen jännite. Tosin se läpivienti on myös hyvin todennäköinen vikakohta. Mittaamalla selviää hetkessä onko vika siinä vai ei. Eli mittaa akun navoista ja sitten konehuoneesta, ei saasi olla paljoa eroa jännitteessä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by HTK12 View Post
      No paljonko se jännite on akun navoista mitattuna? Voihan akussa olla kennoja mennyt oikoseen ja siksi tuollainen jännite. Tosin se läpivienti on myös hyvin todennäköinen vikakohta. Mittaamalla selviää hetkessä onko vika siinä vai ei. Eli mittaa akun navoista ja sitten konehuoneesta, ei saasi olla paljoa eroa jännitteessä.
      Huomenna ohjelmassa napojen tutkiskelua. Ollut tosiaan haasteita ajan kanssa + takakontti on täynnä romua, joten Aku ei pääse akulle hetkessä. Saako konttia muuten mitenkään auki, kun auto on virratta? Kyseessä E91. Ei sikäli, että auttaisi tässä tapauksessa, koska on niin lähellä seinää.

      Kiitos neuvoista.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        Originally posted by aku1979 View Post
        Huomenna ohjelmassa napojen tutkiskelua. Ollut tosiaan haasteita ajan kanssa + takakontti on täynnä romua, joten Aku ei pääse akulle hetkessä. Saako konttia muuten mitenkään auki, kun auto on virratta? Kyseessä E91. Ei sikäli, että auttaisi tässä tapauksessa, koska on niin lähellä seinää.

        Kiitos neuvoista.


        Tässä pultin 11 alla oleva liitos voi olle heikossa hapessa. Silmämääräisesti siinä ei välttämättä ole mitään vikaa mutta liikuttamalla hiukan autoon palaa sähköt. Kyse kosketushäiriöstä. Ja ei tarvi olla kyseessä +2007 tms... Tuon liitoksen kautta kulkee autoon kaikki sähkö.

        Liitospinnat voi puhdistaa pienellä hienolla viilalla ja laittaa vaikka väliin vielä "volttivaselinia".

        Akkuun pääset käsiksi farkussa tietysti takapenkkien kautta helposti. Penkit kumoon. Verho pois. Kontin pohjan verhous sivuun. Sitte siitä kontin sivusta verhous auki. Tuon alla tais olla vielä yksi luukku mikä pitää avata. Sitten pääset akkuun käsiksi. Mittaa jännite suoraan navoista. Jos jännite alta 11.5V niin akku taitaa olla kaput.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • ese`
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 274
          • Mikkeli

          Onko muilla ollut ongelmia Fagin pyöränlaakereiden kanssa? Taakse vaihdettu uusi laakeri ja ei enään abs toimi. Laakeri on oikeinpäin ja kokeiltu uudella abs anturilla. Vikakoodi 5dc2 ja nollauksen jälkeen syttyy kun vauhtia noin 30km/h.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by ese` View Post
            Onko muilla ollut ongelmia Fagin pyöränlaakereiden kanssa? Taakse vaihdettu uusi laakeri ja ei enään abs toimi. Laakeri on oikeinpäin ja kokeiltu uudella abs anturilla. Vikakoodi 5dc2 ja nollauksen jälkeen syttyy kun vauhtia noin 30km/h.
            Onhan anturi varmasti pohjassa? Hapettuma tuppaa helposti estämään anturin pohjaan painamisen.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ese`
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 274
              • Mikkeli

              On putsattu anturin reikä ja kiinnityspinta ja menee nätisti paikalleen.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Originally posted by ese` View Post
                Onko muilla ollut ongelmia Fagin pyöränlaakereiden kanssa? Taakse vaihdettu uusi laakeri ja ei enään abs toimi. Laakeri on oikeinpäin ja kokeiltu uudella abs anturilla. Vikakoodi 5dc2 ja nollauksen jälkeen syttyy kun vauhtia noin 30km/h.
                Työkaverilla oli vaihdettu liikkeessä fag, kesti 50tkm -> jatkossa laitan itse vaan skf:ää. Tosin voihan olla että ko firmassa on ryssitty asennus jotenkin.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  Originally posted by ese` View Post
                  Onko muilla ollut ongelmia Fagin pyöränlaakereiden kanssa? Taakse vaihdettu uusi laakeri ja ei enään abs toimi. Laakeri on oikeinpäin ja kokeiltu uudella abs anturilla. Vikakoodi 5dc2 ja nollauksen jälkeen syttyy kun vauhtia noin 30km/h.
                  Eikä kehää ole murjottu mitenkään asennuksessa? Vaihdoitko itse laakerin?
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • ese`
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 274
                    • Mikkeli

                    Omassakin oli jotkin tarvikelaakerit vaihdettu eivätkä kestäneet kun 40tkm. Ja itse vaihdoin, eikä oo murjottu mitenkään tuota kehää. Ulkokoolista prässätty paikalleen ja napa prässätty sisäkoolia vasten, ei kehää vasten.

                    Comment

                    • Jarppa63
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 759
                      • Kerava

                      Jos laakeri ei ole aivan pohjassa, sekin voi aiheuttaa tuon abs vian. Tai sitten laakeri on viallinen?
                      Yleisesti ottaen Fag ja Skf ovat hyvälaatuisia.

                      Jarppa
                      BMW i4M50 individual -23
                      exiä: BMW 545e -21
                      BMW F33 435xd -15
                      M550xd-12
                      e93 330da -08
                      Dodge Stealth RT/TT -91
                      Ford Thunderbird SC -91
                      Olds Supreme avo -71
                      Chevy Chevelle 2d HT -72

                      Comment

                      • ese`
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 274
                        • Mikkeli

                        Tuota laakeria nyt itekkin epäilen että voisiko siinä jotain olla vialla, pohjassa pitäisi olla kun sen tarkastin ja anturin reiästä katsoen se ulkokoolin reuna siinä näkyykin..

                        E; Skf laakeri vaihdettu ja kaikki toimii.
                        Last edited by ese`; 15-04-2018, 18:25.

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by fraatti View Post
                          http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...tion_box_rear/

                          Tässä pultin 11 alla oleva liitos voi olle heikossa hapessa. Silmämääräisesti siinä ei välttämättä ole mitään vikaa mutta liikuttamalla hiukan autoon palaa sähköt. Kyse kosketushäiriöstä. Ja ei tarvi olla kyseessä +2007 tms... Tuon liitoksen kautta kulkee autoon kaikki sähkö.

                          Liitospinnat voi puhdistaa pienellä hienolla viilalla ja laittaa vaikka väliin vielä "volttivaselinia".

                          Akkuun pääset käsiksi farkussa tietysti takapenkkien kautta helposti. Penkit kumoon. Verho pois. Kontin pohjan verhous sivuun. Sitte siitä kontin sivusta verhous auki. Tuon alla tais olla vielä yksi luukku mikä pitää avata. Sitten pääset akkuun käsiksi. Mittaa jännite suoraan navoista. Jos jännite alta 11.5V niin akku taitaa olla kaput.
                          Akku antoi navoilta reilut 7V. Onko normaalia, että siitäkin vähästä katoaa vielä n. 3V matkalle keulalta mitattaessa? Laitoin toisen akun paikalleen ja virrat palasivat. Yritin käynnistää auton, mutta jauhaa vain starttia. Vikakoodien nollaus , uusi epäonnistunut startti yritys ja vikakoodien luku:

                          3F30 Rail Pressure Sensor – Short Circuit to B+
                          4B90 Rail Pressure Control at Engine Start

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Akku antoi navoilta reilut 7V. Onko normaalia, että siitäkin vähästä katoaa vielä n. 3V matkalle keulalta mitattaessa? Laitoin toisen akun paikalleen ja virrat palasivat. Yritin käynnistää auton, mutta jauhaa vain starttia. Vikakoodien nollaus , uusi epäonnistunut startti yritys ja vikakoodien luku:

                            3F30 Rail Pressure Sensor – Short Circuit to B+
                            4B90 Rail Pressure Control at Engine Start
                            Mittasitko uudella akulla paljonko jännite oli konehuoneessa. 7v tarkoittaa jo täysin tyhjää akkua ja silloin jännite kyllä tipahtaa tosi helposti. Jos uudella akulla myös jännitteessä on eroa, niin se liitos tarkistukseen msitä aiemmin täällä jo mainittiin.


                            3F30 mittaa onko anturi oikosessa. Vika voi olla toki johdoissakin.
                            4B90 ei riittäävästi painetta startissa. tämä voi johtua vaikka siitä, että startti pyörii liian laiskasti, jos jännite katoaa matkalle.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4595
                              • Tampere

                              Originally posted by aku1979 View Post
                              Akku antoi navoilta reilut 7V. Onko normaalia, että siitäkin vähästä katoaa vielä n. 3V matkalle keulalta mitattaessa? Laitoin toisen akun paikalleen ja virrat palasivat. Yritin käynnistää auton, mutta jauhaa vain starttia. Vikakoodien nollaus , uusi epäonnistunut startti yritys ja vikakoodien luku:

                              3F30 Rail Pressure Sensor – Short Circuit to B+
                              4B90 Rail Pressure Control at Engine Start
                              Johan sulla on huonoa tuuria autosi kanssa.

                              Jos katsoo livedatasta railpainetta niin näyttääkö se startissa tai ennen sitä järkeviä lukemia? Ota akku irti yöksi jos epäilet että auto tyhjää sen.

                              Ettei olis moottorinjohtosarjassa sanomista? Näissähän on ollut sitä vikaa että railpaineanturin liittimestä nousevat karvat hinkkautuvat puhki moottorin päällä olevaan suojamuoviin. Muovin alapinnassa on lämpösuoja ja tämä voi saada oikosulkuun johdot.

                              Eli moottorinsuojamuovi pois ja sitten katsot johtojen kunnon. Railpaineanturi on siinä koneen etuosassa.
                              Last edited by fraatti; 08-04-2018, 23:34.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Mittasitko uudella akulla paljonko jännite oli konehuoneessa. 7v tarkoittaa jo täysin tyhjää akkua ja silloin jännite kyllä tipahtaa tosi helposti. Jos uudella akulla myös jännitteessä on eroa, niin se liitos tarkistukseen msitä aiemmin täällä jo mainittiin.


                                3F30 mittaa onko anturi oikosessa. Vika voi olla toki johdoissakin.
                                4B90 ei riittäävästi painetta startissa. tämä voi johtua vaikka siitä, että startti pyörii liian laiskasti, jos jännite katoaa matkalle.
                                En tajunnut mitata konehuoneesta akun vaihtamisen jälkeen heti. Akussa navoista oli ytyä n. 12.7V ja starttailun ja muun jälkeen konehuoneesta antoi n. 12.3V eli ei ainakaan kovin suurta häviötä matkalla. Startti pyörii ihan normaalin kuuloisesti.

                                Onko tuo anturi maffin ja jonkun kolmannen kanssa samassa johtonipussa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎