Originally posted by aku1979
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo paljonko se jännite on akun navoista mitattuna? Voihan akussa olla kennoja mennyt oikoseen ja siksi tuollainen jännite. Tosin se läpivienti on myös hyvin todennäköinen vikakohta. Mittaamalla selviää hetkessä onko vika siinä vai ei. Eli mittaa akun navoista ja sitten konehuoneesta, ei saasi olla paljoa eroa jännitteessä.
Kiitos neuvoista.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostHuomenna ohjelmassa napojen tutkiskelua. Ollut tosiaan haasteita ajan kanssa + takakontti on täynnä romua, joten Aku ei pääse akulle hetkessä. Saako konttia muuten mitenkään auki, kun auto on virratta? Kyseessä E91. Ei sikäli, että auttaisi tässä tapauksessa, koska on niin lähellä seinää.
Kiitos neuvoista.
Tässä pultin 11 alla oleva liitos voi olle heikossa hapessa. Silmämääräisesti siinä ei välttämättä ole mitään vikaa mutta liikuttamalla hiukan autoon palaa sähköt. Kyse kosketushäiriöstä. Ja ei tarvi olla kyseessä +2007 tms... Tuon liitoksen kautta kulkee autoon kaikki sähkö.
Liitospinnat voi puhdistaa pienellä hienolla viilalla ja laittaa vaikka väliin vielä "volttivaselinia".
Akkuun pääset käsiksi farkussa tietysti takapenkkien kautta helposti. Penkit kumoon. Verho pois. Kontin pohjan verhous sivuun. Sitte siitä kontin sivusta verhous auki. Tuon alla tais olla vielä yksi luukku mikä pitää avata. Sitten pääset akkuun käsiksi. Mittaa jännite suoraan navoista. Jos jännite alta 11.5V niin akku taitaa olla kaput.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by ese` View PostOnko muilla ollut ongelmia Fagin pyöränlaakereiden kanssa? Taakse vaihdettu uusi laakeri ja ei enään abs toimi. Laakeri on oikeinpäin ja kokeiltu uudella abs anturilla. Vikakoodi 5dc2 ja nollauksen jälkeen syttyy kun vauhtia noin 30km/h.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by ese` View PostOnko muilla ollut ongelmia Fagin pyöränlaakereiden kanssa? Taakse vaihdettu uusi laakeri ja ei enään abs toimi. Laakeri on oikeinpäin ja kokeiltu uudella abs anturilla. Vikakoodi 5dc2 ja nollauksen jälkeen syttyy kun vauhtia noin 30km/h.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by ese` View PostOnko muilla ollut ongelmia Fagin pyöränlaakereiden kanssa? Taakse vaihdettu uusi laakeri ja ei enään abs toimi. Laakeri on oikeinpäin ja kokeiltu uudella abs anturilla. Vikakoodi 5dc2 ja nollauksen jälkeen syttyy kun vauhtia noin 30km/h.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Jos laakeri ei ole aivan pohjassa, sekin voi aiheuttaa tuon abs vian. Tai sitten laakeri on viallinen?
Yleisesti ottaen Fag ja Skf ovat hyvälaatuisia.
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Posthttp://bmwfans.info/parts-catalog/E9...tion_box_rear/
Tässä pultin 11 alla oleva liitos voi olle heikossa hapessa. Silmämääräisesti siinä ei välttämättä ole mitään vikaa mutta liikuttamalla hiukan autoon palaa sähköt. Kyse kosketushäiriöstä. Ja ei tarvi olla kyseessä +2007 tms... Tuon liitoksen kautta kulkee autoon kaikki sähkö.
Liitospinnat voi puhdistaa pienellä hienolla viilalla ja laittaa vaikka väliin vielä "volttivaselinia".
Akkuun pääset käsiksi farkussa tietysti takapenkkien kautta helposti. Penkit kumoon. Verho pois. Kontin pohjan verhous sivuun. Sitte siitä kontin sivusta verhous auki. Tuon alla tais olla vielä yksi luukku mikä pitää avata. Sitten pääset akkuun käsiksi. Mittaa jännite suoraan navoista. Jos jännite alta 11.5V niin akku taitaa olla kaput.
3F30 Rail Pressure Sensor – Short Circuit to B+
4B90 Rail Pressure Control at Engine Start
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostAkku antoi navoilta reilut 7V. Onko normaalia, että siitäkin vähästä katoaa vielä n. 3V matkalle keulalta mitattaessa? Laitoin toisen akun paikalleen ja virrat palasivat. Yritin käynnistää auton, mutta jauhaa vain starttia. Vikakoodien nollaus , uusi epäonnistunut startti yritys ja vikakoodien luku:
3F30 Rail Pressure Sensor – Short Circuit to B+
4B90 Rail Pressure Control at Engine Start
3F30 mittaa onko anturi oikosessa. Vika voi olla toki johdoissakin.
4B90 ei riittäävästi painetta startissa. tämä voi johtua vaikka siitä, että startti pyörii liian laiskasti, jos jännite katoaa matkalle.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostAkku antoi navoilta reilut 7V. Onko normaalia, että siitäkin vähästä katoaa vielä n. 3V matkalle keulalta mitattaessa? Laitoin toisen akun paikalleen ja virrat palasivat. Yritin käynnistää auton, mutta jauhaa vain starttia. Vikakoodien nollaus , uusi epäonnistunut startti yritys ja vikakoodien luku:
3F30 Rail Pressure Sensor – Short Circuit to B+
4B90 Rail Pressure Control at Engine Start
Jos katsoo livedatasta railpainetta niin näyttääkö se startissa tai ennen sitä järkeviä lukemia? Ota akku irti yöksi jos epäilet että auto tyhjää sen.
Ettei olis moottorinjohtosarjassa sanomista? Näissähän on ollut sitä vikaa että railpaineanturin liittimestä nousevat karvat hinkkautuvat puhki moottorin päällä olevaan suojamuoviin. Muovin alapinnassa on lämpösuoja ja tämä voi saada oikosulkuun johdot.
Eli moottorinsuojamuovi pois ja sitten katsot johtojen kunnon. Railpaineanturi on siinä koneen etuosassa.Last edited by fraatti; 08-04-2018, 23:34.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMittasitko uudella akulla paljonko jännite oli konehuoneessa. 7v tarkoittaa jo täysin tyhjää akkua ja silloin jännite kyllä tipahtaa tosi helposti. Jos uudella akulla myös jännitteessä on eroa, niin se liitos tarkistukseen msitä aiemmin täällä jo mainittiin.
3F30 mittaa onko anturi oikosessa. Vika voi olla toki johdoissakin.
4B90 ei riittäävästi painetta startissa. tämä voi johtua vaikka siitä, että startti pyörii liian laiskasti, jos jännite katoaa matkalle.
Onko tuo anturi maffin ja jonkun kolmannen kanssa samassa johtonipussa?
Comment
-
Comment