Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ASFilms
    Bimmer Rookie
    • Jul 2018
    • 37
    • Hyvinkää

    Originally posted by Nettipepe View Post
    Kannattaisi ehkä ladata kännykkään mittaus appsi, niin vähän tarkempi mittaustulos ja turvallisempi mittaustapa.
    Yli 75 astetta pitäisi lämmöt olla,että dpf poltto käynnistyy...
    88 asteen termostaatti siellä on ja käytännössä noin 90 astetta on normaali lämpötila nesteellä piilovalikosta katsottuna.
    Kokeiltu kaikenmaailman appsit mut ei toimi hyvin ellei oo kunnon gps laitetta yhistettynä. Mitenköhän saisin selville mikä autossa mättää muutenku että veisin sen jonnekki pajalle? Voiko dpf alkaa olee tukossa niin sen takia hieman tehottomampi? (Vakio dpf, rullattu se 250+). Voiko olla MAF? Mitä MAF vikaisia netistä katellu niin ei ole omasta mielestä iha niin paljon tehoja lähteny + kulutus ei ole kokoaika tapissa.

    Kannattaako suoraan viedä vaa johonki? Vai ajella normisti ja sittenku käyn dpf poisto ym + softa ottaa nii tutkia tarkemmi mikä on?
    F30 330e

    Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by ASFilms View Post
      Kokeiltu kaikenmaailman appsit mut ei toimi hyvin ellei oo kunnon gps laitetta yhistettynä. Mitenköhän saisin selville mikä autossa mättää muutenku että veisin sen jonnekki pajalle? Voiko dpf alkaa olee tukossa niin sen takia hieman tehottomampi? (Vakio dpf, rullattu se 250+). Voiko olla MAF? Mitä MAF vikaisia netistä katellu niin ei ole omasta mielestä iha niin paljon tehoja lähteny + kulutus ei ole kokoaika tapissa.

      Kannattaako suoraan viedä vaa johonki? Vai ajella normisti ja sittenku käyn dpf poisto ym + softa ottaa nii tutkia tarkemmi mikä on?
      Oliko sulla joku softa millä olet tsekannu koodit?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by ASFilms View Post
        Kokeiltu kaikenmaailman appsit mut ei toimi hyvin ellei oo kunnon gps laitetta yhistettynä. Mitenköhän saisin selville mikä autossa mättää muutenku että veisin sen jonnekki pajalle? Voiko dpf alkaa olee tukossa niin sen takia hieman tehottomampi? (Vakio dpf, rullattu se 250+). Voiko olla MAF? Mitä MAF vikaisia netistä katellu niin ei ole omasta mielestä iha niin paljon tehoja lähteny + kulutus ei ole kokoaika tapissa.

        Kannattaako suoraan viedä vaa johonki? Vai ajella normisti ja sittenku käyn dpf poisto ym + softa ottaa nii tutkia tarkemmi mikä on?
        Joko tutkimaan itse, tai sitten joku foorumilainen voi auttaa asiassa. Vikakoodit kannattaa katsoa ja live-datasta dpf vastapaineet, ahdot, rail-painee ym ym.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • ASFilms
          Bimmer Rookie
          • Jul 2018
          • 37
          • Hyvinkää

          Originally posted by aku1979 View Post
          Oliko sulla joku softa millä olet tsekannu koodit?
          Kokeilin vikakoodilukijalla mikä kotoa löytyy mutta lukija luulee että mulla on 330i koska lukija ostettu jenkeistä

          Täytyypi keksiä mitenkä saisi hommattua lukijan
          Last edited by ASFilms; 14-07-2018, 00:57.
          F30 330e

          Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by ASFilms View Post
            Kokeilin vikakoodilukijalla mikä kotoa löytyy mutta lukija luulee että mulla on 330i koska lukija ostettu jenkeistä

            Täytyypi keksiä mitenkä saisi hommattua lukijan
            BTool expert niminen Android appi vois olla hyvä vaihtoehto. Sillä voit lukea ja nollata koodit, tutkia dpf:n tilaa, lukea live dataa pyydetty vs toteutunut ja tallentaa csv tiedostoon. Tarvitset tietysti obd adapterin. Mielestäni helppo käyttää ja selkeä toisin kuin esim Carly.

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              Originally posted by ASFilms View Post
              Kokeiltu kaikenmaailman appsit mut ei toimi hyvin ellei oo kunnon gps laitetta yhistettynä. Mitenköhän saisin selville mikä autossa mättää muutenku että veisin sen jonnekki pajalle? Voiko dpf alkaa olee tukossa niin sen takia hieman tehottomampi? (Vakio dpf, rullattu se 250+). Voiko olla MAF? Mitä MAF vikaisia netistä katellu niin ei ole omasta mielestä iha niin paljon tehoja lähteny + kulutus ei ole kokoaika tapissa.

              Kannattaako suoraan viedä vaa johonki? Vai ajella normisti ja sittenku käyn dpf poisto ym + softa ottaa nii tutkia tarkemmi mikä on?
              Varmaan paras tapa on löytää lähiseudun BMW harrastaja joka lukee inpalla vikakoodit.
              Maf ia voi testata ottamalla mafin piuha irti ja pienellä koelenkillä kokeilla toimiiko vielä huonommin.
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • firstbimmer
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 79
                • Lahti

                Tuli hommattua kesä/harraste vehkeeksi E93 cabrio 335i. Auto tuli hankittua hiukan extempore ja ajattelin täältä kysäistä vähän, että mitä sitä tulikaan ostettua☺ Alunperin piti hankkia 996 porsche mutta eihän sinne taakse muksuja saanu mahdutettua😂 Auto on vm 07 ja 165tkm ajettu. Perä tuohon on viimeisen vuoden aikana uusittu ja jarrut joka nurkkaan. Huoltohistoria kunnossa ja ei ilmeisesti talviajoa. Muutama juttu tullu mieleen näin yhden päivän ajelujen jälkeen:

                -parkkitutkat eri väriä auton kanssa. Mikähän juttu tämä on? Nettiautossa monessa mustassa näköjään sama juttu. Voiko noita maalata?

                -onko jotain enneltaehkäisy juttuja/tsekkauksia, jota olis syytä tehdä esim. katon, moottorin, jonkun muun suhteen.

                -auto vaikuttaa niin mahtavalta ajaa, että onko näissä jotain isompaa tyyppivikaa mikä odottelee nurkan takana, kun kaikki eivät tämmöisellä aja🙄 ? Porscheen kun vertaa niin halvemmalla sai kymmenen vuotta uudemman auton ja 0-100 vain 1sek eroa.

                Sitten vielä semmoinen, että voiko tommoista kovakatto avoa pestä painepesurilla ihan kuten perus umpiautoa?😳

                Comment

                • firstbimmer
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 79
                  • Lahti

                  Tämmöistä yritin haulla etsiä mutta en löytänyt niin kysytäämpä täältä. E93 ja sporttisähköpenkit. Mahtaako olla itsellä rikki tuo selkänojan leveyden säätö toiminta, vai käyttäjäperäinen ongelma? Säätyy vain kapeammalle mutta toiseen suuntaan ei tapahdu mitään. Vänkärin penkki sama juttu. Enää ei uskalla koskea kun penkkiin mahtuu enää t-paita päällä😂

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by firstbimmer View Post

                    -parkkitutkat eri väriä auton kanssa. Mikähän juttu tämä on? Nettiautossa monessa mustassa näköjään sama juttu. Voiko noita maalata?


                    Sitten vielä semmoinen, että voiko tommoista kovakatto avoa pestä painepesurilla ihan kuten perus umpiautoa?😳
                    Tutkat vaihdettu, alunperin on korinväriset. Maalaukseen en osaa sanoa mitään, jos on jotkut kiina-anturit niin voi olla ettei toimi.

                    Voi pestä ihan samalla tavalla

                    Comment

                    • JS1234
                      Newbiemmer
                      • May 2018
                      • 23
                      • Pohjanmaa

                      Kiertää

                      325ia N52 kiertää tuonne 7000 ennenku vaihtaa isompaa, kiertääkö normaalisti näin ylös?

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5401
                        • S:t Karins

                        Originally posted by firstbimmer View Post
                        Tuli hommattua kesä/harraste vehkeeksi E93 cabrio 335i. Auto tuli hankittua hiukan extempore ja ajattelin täältä kysäistä vähän, että mitä sitä tulikaan ostettua☺ Alunperin piti hankkia 996 porsche mutta eihän sinne taakse muksuja saanu mahdutettua😂 Auto on vm 07 ja 165tkm ajettu. Perä tuohon on viimeisen vuoden aikana uusittu ja jarrut joka nurkkaan. Huoltohistoria kunnossa ja ei ilmeisesti talviajoa. Muutama juttu tullu mieleen näin yhden päivän ajelujen jälkeen:
                        Onneksi olkoon hankinnasta, harrastamista nämä 335i:t yleensä vaativatkin, tulet huomaamaan...
                        Originally posted by firstbimmer View Post
                        -parkkitutkat eri väriä auton kanssa. Mikähän juttu tämä on? Nettiautossa monessa mustassa näköjään sama juttu. Voiko noita maalata?
                        Ne kuuluu olla maalattuna auton värillä. Nyt on ex omistaja oikonut ja ostanut käytetyt eri väriset anturit (ns. myyntikorjaus?)
                        Originally posted by firstbimmer View Post
                        -onko jotain enneltaehkäisy juttuja/tsekkauksia, jota olis syytä tehdä esim. katon, moottorin, jonkun muun suhteen.
                        Katon tiivisteet kannattaa suojata/voidella Krytoxilla (vitun kallista mutta paras). Amazon/ebay, tuolta löytyy.
                        Originally posted by firstbimmer View Post
                        -auto vaikuttaa niin mahtavalta ajaa, että onko näissä jotain isompaa tyyppivikaa mikä odottelee nurkan takana, kun kaikki eivät tämmöisellä aja🙄 ? Porscheen kun vertaa niin halvemmalla sai kymmenen vuotta uudemman auton ja 0-100 vain 1sek eroa.
                        Kannattaa lukea kaikki topikit mitkä haku löytää N54 hakusanalla. Jos sulla on tuuria, niin edelliset omistajat on vaihtaneet kaikki tyyppivikakohteet, niitä riittää, eikä ne ole halpoja.
                        Originally posted by firstbimmer View Post
                        Sitten vielä semmoinen, että voiko tommoista kovakatto avoa pestä painepesurilla ihan kuten perus umpiautoa?😳
                        Voi pestä, jos vuotaa niin tiivisteet vaihtoon.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • amisqo
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 1612
                          • Vantaa

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Tutkat vaihdettu, alunperin on korinväriset. Maalaukseen en osaa sanoa mitään, jos on jotkut kiina-anturit niin voi olla ettei toimi.

                          Voi pestä ihan samalla tavalla
                          tai sitten ei. Jos auto on tehtaalta tullessa musta, ainakin pre-lci:ssä niitä ei ole maalattu korin väriin ja ovat lilahtavat. Ne voi kyllä maalata korin väriin, pitäisi toimia. Onhan useissa autoissa ne tutkat korinväriset.
                          G30 530e iPerfomance M-sport -18
                          Ex: F30 330D M-sport -15
                          Ex: E90 330D M-sport -06
                          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                          Ex: e30 320i -89
                          Ex: e30 318iS -90

                          Comment

                          • firstbimmer
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 79
                            • Lahti

                            Originally posted by amisqo View Post
                            tai sitten ei. Jos auto on tehtaalta tullessa musta, ainakin pre-lci:ssä niitä ei ole maalattu korin väriin ja ovat lilahtavat. Ne voi kyllä maalata korin väriin, pitäisi toimia. Onhan useissa autoissa ne tutkat korinväriset.

                            Kiitos vastauksista👍 Joo ovat itselläni juurikin tuommoiset lilahtavat. Nettiautosta bongasin myös useamman mustan E9x:n jossa myös lilahtavat. Aika tökerön näköiset ovat kyllä. Jostain luin, että porukka on niitä kynäruiskulla maalaillu. Välillä toimii maalauksen jälkeen välillä ei😂 Siinä on lilana ainoastaan se anturin keskellä oleva värähtelevä osa. Itse anturin runko on musta. Saattais onnistua maalata irroittamatta antureita. No talvella sitten. Nautitaan nyt ajosta katto alhaalla ja mahtavasta autosta kun kaikki vielä pelaa😀

                            Comment

                            • 88BMW
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 127
                              • Tuusula

                              Originally posted by firstbimmer View Post
                              Kiitos vastauksista👍 Joo ovat itselläni juurikin tuommoiset lilahtavat. Nettiautosta bongasin myös useamman mustan E9x:n jossa myös lilahtavat. Aika tökerön näköiset ovat kyllä. Jostain luin, että porukka on niitä kynäruiskulla maalaillu. Välillä toimii maalauksen jälkeen välillä ei😂 Siinä on lilana ainoastaan se anturin keskellä oleva värähtelevä osa. Itse anturin runko on musta. Saattais onnistua maalata irroittamatta antureita. No talvella sitten. Nautitaan nyt ajosta katto alhaalla ja mahtavasta autosta kun kaikki vielä pelaa😀
                              Itse otin edellisen 91 kanssa tallin perukoilta kilikolimaalia purkkiin, ja pienellä siveltimellä töpötin tutkat mustiksi,tuli hyvät ja ei ongelmaa toiminnassa. Niitä on myös porukka teippaillutkin ilman ongelmia.
                              Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                              Ex: -
                              -E91 330d -07 M-sport
                              -E46 330Ci -03 M-sport ll
                              -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                              -E39 530d -00 M-sport

                              Comment

                              • Aksuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 294
                                • Rauma

                                BMW e90 320d -06. Vaihdoin Sachs alkuperäset iskarit, iskarien yläpäät ja eibachin pro kit jouset eteen. Oikeelle puolelle joutu laittaan vanhan iskarin koska tuli tilattuu 2 vasenta. Nyt oikeelle tilattu uusi. Testilenkillä tuli todettua että joku paikka kolisee aika pahasti, kummaltakin puolelta. Tämän jälkeen ei autolla ajettu. Mistä kolina voisi johtua? Olisiko iskaritolpan alakiinnitys jäänyt löysälle? Pyssyllä ammuin kiinni mutta oisko silti jääny löysälle? Koiranluut irrotin remontin ajaksi kummastakin päästä. Tolppa on koottu oikein ohjeiden mukaan.

                                Hyviä ideoita otetaan vastaan mitä vielä pitäisi tarkistaa?
                                I4 e40 Msport
                                Kia Rio 1.2 -21
                                ex. 520d F11 LCI -16
                                ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                                ex. 320d E90 -06
                                ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                                ex. 320i E36 Coupe -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎