Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    Originally posted by -BMW- View Post
    Voisiko olla ärsyttävä FMR moduuli. Googlaa FMR module niin varmasti löytyy juttua..
    Originally posted by Dualfun View Post
    Jos se pelaa on varmaan ongelma tosiaan valomodulissa.

    Jonkinlainn tekohengitys on ottaa polttimotunnistukset pois valomodulilta niiltä mitkä valittaa, jos se moduli vaan tuntee tämän parametrin ko valolle.
    Voipi olla että FMR se siellä kummittelee. Itselläni on kyllä ISTA/D. Saako sillä disabloitua? Mulla on käytössä vain OBD kaapeli, joten mitään ohjelmointia tai ISTA/P:tä en voi käyttää.
    EDIT: taitaa mennä NCS Expertoolilla, mutta sitten vaatii jo senverran perehtymistä että haen mieluummin ulkopuolista apua.

    Muusta asiasta: Mikä on N53 muovisen venakopan kannen pulttien kiristysmomentti? Ei huvittaisi halkaista ja muovista koppaa ei todellakaan saa kiristää liikaa.
    Last edited by JTMD; 04-09-2018, 21:40.
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      Originally posted by E39-530A View Post
      Ahaa, tätä en tiennytkään. Minulla ei ole ole ollut kummassakaan tuota ainakaan päällä, siis entisessä E90:ssä (suomiauto) ja nykyisessä E92:ssa (ostettu ed. toimesta jostain päin Eurooppaa ja tuotu mukana). Tässä on iDrive ja edellisessä ei ollut. Onko tämä ollut vakiona kaikissa E9x:ssä vaiko vain iDriven kanssa tai uudemmissa? Omat molemmat pre-lci.
      Saksassa käytössä, kun siellä aujton katsastus huollossa on ihan normaalia. Suomiautoista varmaan disabloitu sillä meillä katsastussysteemi on erilainen.

      Originally posted by JTMD View Post
      Voipi olla että FMR se siellä kummittelee. Itselläni on kyllä ISTA/D. Saako sillä disabloitua? Mulla on käytössä vain OBD kaapeli, joten mitään ohjelmointia tai ISTA/P:tä en voi käyttää.
      EDIT: taitaa mennä NCS Expertoolilla, mutta sitten vaatii jo senverran perehtymistä että haen mieluummin ulkopuolista apua.

      Muusta asiasta: Mikä on N53 muovisen venakopan kannen pulttien kiristysmomentti? Ei huvittaisi halkaista ja muovista koppaa ei todellakaan saa kiristää liikaa.
      NCS Expertillä joo, ISTA/D ei onnistu. OBD kaapeli sen sijaan riittää hienosti jos sillä on vikakooditkin onnistuneet.

      Kiristysmometti 11 12 4AZ, M6, 9Nm.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        E91 330xda:n etukardaanin ristinivelet vaihdettiin ja nyt ajellut tällä setupilla ehkä 1000km. Nariseva ääni on tiessään, mutta mielestäni uutena ongelmana on tullut kutina/värinä, joka huomattavaa varsinkin hitaasta vauhdista kaasuttaessa. Värinä tuntuu jalkapohjissa ja muutenkin aiheuttaa ääntä muoviosissa. Mistähän lähtisi ihmettelemään vikaa ja miten se todennetaan?

        Ai niin lähiaikoina olen myös vaihtanut etuvetariin uudet suojakumit, etualatukivarret ja eteen kuskin puoleisen pyöränlaakerin.
        Last edited by aku1979; 05-09-2018, 22:59.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          Originally posted by aku1979 View Post
          E91 330xda:n etukardaanin ristinivelet vaihdettiin ja nyt ajellut tällä setupilla ehkä 1000km. Nariseva ääni on tiessään, mutta mielestäni uutena ongelmana on tullut kutina/värinä, joka huomattavaa varsinkin hitaasta vauhdista kaasuttaessa. Värinä tuntuu jalkapohjissa ja muutenkin aiheuttaa ääntä muoviosissa. Mistähän lähtisi ihmettelemään vikaa ja miten se todennetaan?

          Ai niin lähiaikoina olen myös vaihtanut etuvetariin uudet suojakumit, etualatukivarret ja eteen kuskin puoleisen pyöränlaakerin.
          Kun remppa kerran sujuu niin etukardaani irti ja katsoo vaikuttaako mitenkään?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by fraatti View Post
            Kun remppa kerran sujuu niin etukardaani irti ja katsoo vaikuttaako mitenkään?
            Juu sehän ois toki helppo testi. Tarviikohan nyppiä jotain sulaketta irti?

            En tiedä liittyykö tähän, mutta jo kauemmin parkista pakittamaan lähdettäessä kuuluu edestä jostain naksahtava ääni. Voi olla näillä spekseillä vähän hankala arvioida syytä, mutta jos joku olisi vaikka törmännyt vastaavaan.

            Pystyykö moottorin kumityynyjen kuntoa arvioimaan millään tapaa irroittamatta?
            Last edited by aku1979; 06-09-2018, 00:28.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Originally posted by aku1979 View Post
              Juu sehän ois toki helppo testi. Tarviikohan nyppiä jotain sulaketta irti?

              Pystyykö moottorin kumityynyjen kuntoa arvioimaan millään tapaa irroittamatta?
              Ei kai siitä haittaakaan ole jo moinen jostain löytyy.

              Softalla kumityynyjen ohjausta taisi pystyä käyttämään auton ollessa käynnissä ellen aivan väärin muista. Nuohan muuttuvat eri alipaineella.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Georgios Terziakis
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 370
                • Imatra

                335i vm. 2006, löytyy idrive, pro navi ja hifi. Mikäs on helpoin keino saada toistettua musaa usb-tikulta? Myös bluetooth-audio kiinnostais.
                BMW 335i coupe -06
                BMW 330i coupe -00
                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                  335i vm. 2006, löytyy idrive, pro navi ja hifi. Mikäs on helpoin keino saada toistettua musaa usb-tikulta? Myös bluetooth-audio kiinnostais.

                  Comment

                  • Georgios Terziakis
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 370
                    • Imatra

                    No, en nyt ihan noin helppoa tarkottanu. Vaan lähinnä että toimii alkuperäsen soittimen kautta, ohjaus yms.
                    BMW 335i coupe -06
                    BMW 330i coupe -00
                    Ja pari vanhempaa menOpeliä

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                      No, en nyt ihan noin helppoa tarkottanu. Vaan lähinnä että toimii alkuperäsen soittimen kautta, ohjaus yms.


                      Minä pohdin täysin samaa ½v sitten ja tilasin tuon "väliaikaseksi" ja ei kyllä ole muuta kaivannut

                      EDIT: oli väärä linkki, tässä oikea: https://www.sk-autosound.fi/tuotteet...d=12484/715390

                      Tuosta mötykkä millä toimii haluamallasi tavalla.
                      Last edited by rizzo; 06-09-2018, 17:26.

                      Comment

                      • lassiv
                        BTCF Member
                        • Nov 2015
                        • 311
                        • Lahti

                        Tärinä jarruttaessa e90 lci

                        Tulipa tuossa mieleen kun joskus ohi mennen luin että e90 olisi joku tukivarsi tai vastaava edessä joka aiheuttaisi samaa kun kierot etulevyt jarruttaessa. Olikohan nämä ihan Esson baarin juttuja vai oliko jotain perääkin?

                        Itse meinaan juuri vaihdatin zinnermanin levyt eteen kaverilla ja tietoa oli siitä että navan pinta joka levyä vasten jää pitää olla puhdas. Levyt paikalleen ja koitin mahd rauhallisesti ajella pari viikkoa.

                        Nyt jälleen kun ajaa esim motarin rampissa niin pieni tärinä käy rattiin koko ajan ja heittäytyy aika isoksikin jos painaa enempi jarrua. Jossain 30-40km/h vauhdissa tuota ei oikeastaan edes huomaa. Tuolla motari nopeudessa selvästi isoin ja häiritsevin. Esiintyy kyllä jossain 50-70km/h myös niin että huomaa selvästi.

                        Tuli nyt mieleeni löytyykö tuolta tosiaan joku tukivarsi tai vastaava yhdystanko mikä tekee kuvauksen kaltaista vai onko vaan taas ostettava uudet levyt ja toivottava parasta?

                        ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                        Comment

                        • Banned
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2014
                          • 516
                          • Sisä-Savo

                          Samanlaista ongelmaa itselläkin. Ei korjaantunut levyjen ja palojen vaihdolla. Vasen jarrulevy tosin kahnaa hieman kun pyörittelee, eli jotain heittoa siinä on. Liekkö sitten jokin mikä tuon levyn aina vääntää ?
                          KTM 990 Adventure
                          Passat GTE

                          Comment

                          • rikuh1
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 507
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by lassiv View Post
                            Tulipa tuossa mieleen kun joskus ohi mennen luin että e90 olisi joku tukivarsi tai vastaava edessä joka aiheuttaisi samaa kun kierot etulevyt jarruttaessa. Olikohan nämä ihan Esson baarin juttuja vai oliko jotain perääkin?

                            Itse meinaan juuri vaihdatin zinnermanin levyt eteen kaverilla ja tietoa oli siitä että navan pinta joka levyä vasten jää pitää olla puhdas. Levyt paikalleen ja koitin mahd rauhallisesti ajella pari viikkoa.

                            Nyt jälleen kun ajaa esim motarin rampissa niin pieni tärinä käy rattiin koko ajan ja heittäytyy aika isoksikin jos painaa enempi jarrua. Jossain 30-40km/h vauhdissa tuota ei oikeastaan edes huomaa. Tuolla motari nopeudessa selvästi isoin ja häiritsevin. Esiintyy kyllä jossain 50-70km/h myös niin että huomaa selvästi.

                            Tuli nyt mieleeni löytyykö tuolta tosiaan joku tukivarsi tai vastaava yhdystanko mikä tekee kuvauksen kaltaista vai onko vaan taas ostettava uudet levyt ja toivottava parasta?
                            Reaktiotanko (edessä etummaiset tukivarret), tarkemmin sen pusla alkaa olemaan tiensäpäässä. Olettaen että jarrut on tehty asiallisesti, putsaamalla napa täysin kiiltävälle pinnalle sekä putsaamalla palojen kannakkeet jotta palat liikkuu nätisti, samoin liukutapit pitää katsoa puhtaaksi tai vaihtaa uusiin.
                            E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                            Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                            RikunAutofix.fi

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1612
                              • Vantaa

                              mulla jännä ku eessä 30tkm ajetut palat ja levyt ja reaktiotangot suunnilleen samanverran (lemfööderin) ni silti ravistaa jarruttaessa. Jommat kummat tosiaan menny mut ei oo jaksanu tutkia
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • Calypsocoupe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 2932
                                • Vihti

                                Etupää tuntuis olevan aika herkkä renkaiden pystyheitolle, onko jotain halpista alla?
                                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎