Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Vastus viritys ei toimi E9x malleissa tietääkseni.
    Minulla toimi ihan hyvin kun poistin vesiventtiilistä tiivisteen.
    Letkumuutos varmaan olisi vielä parempi vaihtoehto.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6709
      • PK-seutu

      Originally posted by Nettipepe View Post
      Vastus viritys ei toimi E9x malleissa tietääkseni.
      Minulla toimi ihan hyvin kun poistin vesiventtiilistä tiivisteen.
      Letkumuutos varmaan olisi vielä parempi vaihtoehto.
      No sitten edellisen viestini voi unohtaa tuosta ylempää, pahoittelen. Todella harmi. Se vastusmuutos on niin simppeli ja hyvä ratkaisu malleissa, joissa sen voi tehdä.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        E91 330xda:n voimansiirrossa on ollut jo pitkään tuntuvaa välystä, joka havaittavissa ehkä parhaiten, kun hiljennetään moottorijarrutuksella esim. liikennevaloihin ja annetaan taas kaasua..eli nykäisee ikävästi. Myös vaihdot ovat melko kulmikkaita molempiin suuntiin hitaammissa nopeuksissa. Osuukohan ensimmäinen epäilys kardaanin rättiniveliin? Ilmeisesti näiden vaihto on melko helppoa tehdä, vaikkei nosturia olisikaan käytössä. Autolla on ajettu nyt n. 270tkm...mietin kannattaisiko samalla huoltaa koko linja eli tukilaakeri ja ristikot? Sehän tekee toki hommasta jo huomattavasti työläämmän ja maksaahan ristikoiden vaihto ja tasapainotus tukun euroja.

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Onko kukaan tehnyt tuollaista kardaanijumppaa?

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2093
            • *

            Mites kun olette vetokoukkuja asennelleet, oletteko laittaneet noita mallikohtaisia sähkösarjoja? Itse muutaman sarjan asentanut missä ohjausvirta ryöstetään ja ei enää kiinnostaisi sellaiset purkka-asennukset. Eli onko nuo mallikohtaiset sähkösarjat plug&pray vai joutuuko purkamaan liittimiä tms.?
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Originally posted by Driver22 View Post
              Mites kun olette vetokoukkuja asennelleet, oletteko laittaneet noita mallikohtaisia sähkösarjoja? Itse muutaman sarjan asentanut missä ohjausvirta ryöstetään ja ei enää kiinnostaisi sellaiset purkka-asennukset. Eli onko nuo mallikohtaiset sähkösarjat plug&pray vai joutuuko purkamaan liittimiä tms.?
              Jos ostat koukun vaikka pfjones.co.uk niin se satsi on helppolaittaa. Ja taitaa orginaalin koukun retrofit olla myös sellainen että liittimiin lisätään pinnejä..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2093
                • *

                Originally posted by fraatti View Post
                Jos ostat koukun vaikka pfjones.co.uk niin se satsi on helppolaittaa. Ja taitaa orginaalin koukun retrofit olla myös sellainen että liittimiin lisätään pinnejä..
                Joo peeäffältä on tilattu koukkuja jo 5 vuotta. Mutta kiinnostaa millaisia ne valmiit "mallikohtaiset" johtosarjat on :think
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Vähän pohtinut jos ostais uuden dpf:n, kun vanha on ontto ja käry on ikävä. Mistähän kannattaisi etsiä ja vieläkö hinnat on korkeita?

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    Originally posted by fraatti View Post
                    taitaa orginaalin koukun retrofit olla myös sellainen että liittimiin lisätään pinnejä..
                    Pitää paikkaansa. Toisaalta kaapelit on pätkitty oikeisiin mittoihin, mukana tulee pinneistä nippareihin kaikki tarvikkeet ja asennus onnistuu just eikä melkein kun seuraa asennusohjeita.

                    Mulla olisi tossa alkamassa jossain vaiheessa sähköisen koukun asennustalkoot mihin olen ostanut kaikki orkkistarvikkeet, ainakin tutkinnan perusteella vaikuttaa todella asialliselle setille.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      yksi vaihtoehto?

                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Vähän pohtinut jos ostais uuden dpf:n, kun vanha on ontto ja käry on ikävä. Mistähän kannattaisi etsiä ja vieläkö hinnat on korkeita?

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2093
                        • *

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Pitää paikkaansa. Toisaalta kaapelit on pätkitty oikeisiin mittoihin, mukana tulee pinneistä nippareihin kaikki tarvikkeet ja asennus onnistuu just eikä melkein kun seuraa asennusohjeita.
                        Sain asennusohjeen sähköpostiin, sen mukaan hansikaslokeroon pitää vetää piuha myöskin?
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • luikas
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 644
                          • Oulu area

                          Originally posted by Driver22 View Post
                          Sain asennusohjeen sähköpostiin, sen mukaan hansikaslokeroon pitää vetää piuha myöskin?
                          Vaikka onkin eri korimallista kyse, niin Westfalian asennussarjassa E39 pdc:llä varustetuissa vedettiin apparin kickpanelin taakse piuha. Ei ollut loppupeleissä edes iso homma. Kynnyslistoja piti raottaa/purkaa, jotta piuhan sai nätisti piiloon.
                          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                          Past:
                          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                          F31 318d xdrive -14
                          F07 530d GT-11
                          E90 330xda LCI -09
                          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                          E39 530d M-Sport -03
                          E39 530iA M-Sport -02
                          E39 528i -97
                          E30 320i -88

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Pitää paikkaansa. Toisaalta kaapelit on pätkitty oikeisiin mittoihin, mukana tulee pinneistä nippareihin kaikki tarvikkeet ja asennus onnistuu just eikä melkein kun seuraa asennusohjeita.

                            Mulla olisi tossa alkamassa jossain vaiheessa sähköisen koukun asennustalkoot mihin olen ostanut kaikki orkkistarvikkeet, ainakin tutkinnan perusteella vaikuttaa todella asialliselle setille.
                            Yhtä helppoja nuo ovat molemmat laittaa, sekä tarvike että alkuperäinen. Tai no, joskus alkuperäinen on jäänyt työkseen sähköhommia tekevältä laittamatta vaikka ohjeet on olleetkin olemassa. Ehkä tarvikkeen kanssa pääsee hiukan helpommalla.

                            Jos väylänjohdot löytyy kontista valmiiksi niin piuhoja ei tarvi vetää eteen saakka. Mahtoiko parkkitutka olla se maaginen varuste. Ei muista enää...

                            Myös tarvikkeella saa erittäin asiallisen asennuksen.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17837
                              • PKS

                              Siinäpä ne vastaukset ja ajatukset tuli, samaa mieltä.

                              Aihetta sivuten, mielenkiinnosta kyselen kun en itse keksi mitään järkevää selitystä -
                              Asennussarjassa tulee alkupään 2005 autoon gongi kuskinpuolelle hattuhyllyn alle. Miksi?

                              Uudemmissa tätä työvaihetta ei tarvita, eikä myöskään asennussarjassa mukana tulevaa gongiakaan siten.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • Driver22
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2093
                                • *

                                Originally posted by luikas View Post
                                Vaikka onkin eri korimallista kyse, niin Westfalian asennussarjassa E39 pdc:llä varustetuissa vedettiin apparin kickpanelin taakse piuha. Ei ollut loppupeleissä edes iso homma. Kynnyslistoja piti raottaa/purkaa, jotta piuhan sai nätisti piiloon.
                                Juu e39:siin itsekin aikanaan vedin piuhan hanskalokeroon, siksi kysyinkin että vieläkö näihinkin tarvitsee...
                                F31 330D Xdrive M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎