Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Originally posted by reekoon View Post
    Nyt uudet tulpat ja puolat matkalla. Tulpiksi otin

    NGK 97506 2-Step Colder Spark Plug

    ja puoliksi

    NGK 48705 U5055


    NGK:sta löytyi netistä ihan hyvää pörinää ja vastaa N55/N20 delphin puolia.
    Toki nuo Delphin puolat maksaa Autodocilla jotain 17e/kpl eli hinnan vuoksi niitä ei kannata väistellä.

    Edit. Hups, tämän päivän hinta olikin näköjään 27e/kpl. Tammikuussa näyttävät maksaneen 20,5e/kpl.
    Last edited by böntti; 07-07-2018, 12:05.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • janneko
      Newbiemmer
      • Jun 2015
      • 26
      • uusimaa

      Tuo minun kulkine on ruvennut kylmänä hiukan savuttamaan ja välillä valoissa myös kuumana pikkasen tupsauttaa. Savu on vaaleaa eikä haise juuri millekkään. Savutus alkoi sen jälkeen kun korvasin jälkimmäiset katit nimim. Plutolta hommatuilla katittomilla putkilla ja DP:t myös katittomat. Autossa on MMP:n port injectioni ja MMP:n 1K turbot ja ajelen tuolla 100% e85:sella. Johtuukohan tuollainen kevyt hajuton savutus vain siitä että kaikki katit on heitetty mäkeen ja polttoaineena pelkkää e85? :think

      Muistaakseni jossai vaiheessa täälläkin on ollut puhetta e85:sen aiheuttamasta savutuksesta/höyrystä.
      Harraste: e93 335i
      Käyttis: e39 530d farmari
      Puolison ajokki: e87 120i

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Siis eihän tämä adapteri sovi tänne ollenkaan vain enkö nyt tajua jotain?

        Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like reekoon.


        Vanha anturi vasemmalla uusi oikealla. Johto roikkuu autossa adapteri edessä.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Sain sopimaan mutta nyt menee map4 välittömästi koko ajan uudella tmap anturilla.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • yarski
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 311
            • Rauma

            Originally posted by reekoon View Post
            Sain sopimaan mutta nyt menee map4 välittömästi koko ajan uudella tmap anturilla.
            Jb4 on asetus jolla kerrotaan että on n20 anturi.
            En nyt muista tarkkaan missä valikossa mutta laitoitko tuon päälle ?
            G26 i4 M50 supercharged
            ex: F36 440i xdrive msport
            ex: E91 335 lci xdrive msport

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              juu laitoin tmap 3.5bar valikko 1. last safety boost over safety valittaa mutta ei edes map2 anna painaa ollenkaan kaasua vaan sama tien map4 päälle.

              pitääkö tuota FF/duty biasia säätää. Itselläni on 0 joka kohdassa siinä
              Last edited by reekoon; 07-07-2018, 21:25.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • yarski
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 311
                • Rauma

                Originally posted by reekoon View Post
                juu laitoin tmap 3.5bar valikko 1. last safety boost over safety valittaa mutta ei edes map2 anna painaa ollenkaan kaasua vaan sama tien map4 päälle.
                ookoo, no seuraava kysymys että mitä on se overboost safety tms. asetus ?
                G26 i4 M50 supercharged
                ex: F36 440i xdrive msport
                ex: E91 335 lci xdrive msport

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  Originally posted by yarski View Post
                  ookoo, no seuraava kysymys että mitä on se overboost safety tms. asetus ?
                  on nyt laitettu 22 mutta esim map2 hetin kun painaa kaasua niin mukamas 27.7psi paineita. Ongelma on nhyt selkeästi jossain anturin lukemisessa, että lukee väärin tuota anturin antamaa arvoa.


                  vaihdoint nyt tuohon FF/duty bias kohtaan 20 arvon kaikkiin kohtiin kun ainakin näissä ohejeissa oli niin mainittu;

                  Originally posted by n54tech
                  When using a 3.5bar TMAP sensor you need to set "N20 TMAP" to 1 in the JB4 interface after installing it, and also realize your FF/duty bias values will be approx 20% lower than they were with the 2.5bar factory sensor. An easy way to offset this is by adding 20 to each duty bias value across the board to keep FF within a usable range. Also note with the 3.5 bar sensor in place the in dash boost gauge has been rescaled. It will now show 0-full is 0psi to your defined boost safety setting.

                  Lisäksi nyt pukkaa tällaista koodia vaikka ei sytytä edes vika valoa

                  2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
                  Last edited by reekoon; 07-07-2018, 22:11.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • yarski
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 311
                    • Rauma

                    Tuota noin... tuossa siis pyydetään lisäämään 20 dutybiassiin.
                    Normi asetus on 50 että siihen 20 lisää ->70
                    Käsittääkseni tuolla saa muutettua ahtokäyrän muotoa normista.
                    Itse olen tuota käyttänyt pienentämään ahtoja alle 3000rpm kun pelottaa laatikon kestävyys :think
                    2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation - taitaa olla vähän turha herja toi ? Kaikennäköisiä correlation herjoja kans ittelle tulee mutta oon niitä turhina blokannu flashista pois... en tiiä oliko oikein tehty
                    G26 i4 M50 supercharged
                    ex: F36 440i xdrive msport
                    ex: E91 335 lci xdrive msport

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Originally posted by yarski View Post
                      Tuota noin... tuossa siis pyydetään lisäämään 20 dutybiassiin.
                      Normi asetus on 50 että siihen 20 lisää ->70
                      Käsittääkseni tuolla saa muutettua ahtokäyrän muotoa normista.
                      Itse olen tuota käyttänyt pienentämään ahtoja alle 3000rpm kun pelottaa laatikon kestävyys :think
                      2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation - taitaa olla vähän turha herja toi ? Kaikennäköisiä correlation herjoja kans ittelle tulee mutta oon niitä turhina blokannu flashista pois... en tiiä oliko oikein tehty
                      Okei. Itellä oli nollassa noi kaikki ja nyt kun laitoin 20 kaikkin niin map6 minkä olen itse säätäny niin ahdot näytti aika lailla olevan kohdillaan. No harjoitukset jatkuu huomenna. Kiitoksia paljon vinkeistä.

                      Kokeilen huomenna arvoa 70 tohon duty biasiin
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • yarski
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 311
                        • Rauma

                        Originally posted by reekoon View Post
                        Okei. Itellä oli nollassa noi kaikki ja nyt kun laitoin 20 kaikkin niin map6 minkä olen itse säätäny niin ahdot näytti aika lailla olevan kohdillaan. No harjoitukset jatkuu huomenna. Kiitoksia paljon vinkeistä.
                        Kokeilen huomenna arvoa 70 tohon duty biasiin
                        Olikohan tässä vielä joku juttu että arvo nolla = 50 ...?
                        Jossain valikossa oli noin.
                        Sanoisin että älä nyt suoraan tuota arvoa nosta 20->70 vaan koita vaikka kymppi kerrallaan mitä vaikuttaa... ainakin jos se nyt tuntuu olevan kunnossa
                        G26 i4 M50 supercharged
                        ex: F36 440i xdrive msport
                        ex: E91 335 lci xdrive msport

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          Okei. Hitto kun kahlannut forumeja läpi ja ei oikein selkeää tietoa nyt löydy mistään. Täytyy käydä tänään logittamassa tuota ja tutkia lisää. Tosiaan aikaisemmin aina ollut nollat taulukossa ja nyt laitoin tuon 20 siihen niin näytti ainakin eilen asettuvan kohdilleen.
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            jeps.

                            taidan puhdistaa ja laittaa vanhan anturin takaisin.

                            nyt tulee

                            2D2B Pressure sensor of the intake pipe, re-running
                            2ABD Intake pressure sensor, re-running

                            ja auto pysyy käynnissä about 30s ja sammuu sen jälkeen.
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              vanha anturi takas kiinni. opiskeltu hieman lisää jb4 asetuksia ja tuota duty bias ja ff rpm hommia. Kolme vetoa.

                              Eka map2



                              sitten Map6 4 vaihde wot 50%



                              ja map7 4 vaihde wot 50%




                              jos joku jaksaa vilkaista noita vähän. Omaan silmään taas näyttää hyvälle ja ainkin auto toimii. 6 ja 7 kartalla tulee edelleen boost over safety kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Tuota voisi varmaan taklata sillä, että laittaa tuohon duty biasiin 10 arvon 0 tilalle. Nyt tosiaan takaisin nuo default valuet kun 2,5bar tmap kiinni autossa.


                              ps. myydään 3,5bar tmap anturi ja adapteri
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Taas vaihteeksi pitäisi uutta ja kallista osaa tilata. Eli eilen syttyi engine fault, reduced power, flekti huusi täysillä ja oli pitkä startti. Vikakoodina 29f2.

                                Käynnistelin 3 kertaa uusiksi ja aina tuli koodi. Että aika selvä peli että se hpfp tuli tiensä päähän.

                                Uskaltaakohan tuolla ajaa nyt ollenkaan jos pintakaasulla ajelee? Esim. ajaa auto kotiin ja sitte korjaamolle kun uusi osa saapuu?

                                Mistä porukka on tilaillut näihin niitä pumppuja, hirvitti ku katto netistä niin lähemmäs 1000€ uutena esim. bemariosista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎