Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    Originally posted by mmie View Post
    Muistaakseni maailmalla tutkittua, että vakio ilmaboxi alkaa ahdistamaan riippumatta siellä olevasta filsusta jos vähänkään ahtoja nostaa. Tästä syystä paremmin virtaavat kartiot laskee ahtolämpöjä vaikka imisivätkin hieman lämpimämpää ilmaa.

    Turbojen imuäänet nousevat kyllä aika tavalla, toiset tykkää toiset ei..
    Itse taas muistelen testejä katsoessa että ne kartiot ei auttanut oikeastaan yhtään. Lämmöt taisi olla korkeammat kuin vakioilla., Ja tehoa sai ehkä vähän enemmän jos oli yli 450+hv. En mene kuitenkaan takuuseen asiasta.

    Comment

    • Georgios Terziakis
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 375
      • Imatra

      Nuo kartiofilsut jos sais vähän fiksumpaan paikkaan, vai pitääkö alkaa porailemaan konepeltiin reikiä..
      No, saa riittää nyt sitte JB4 ja katittomat downpipet, kunhan sais dp:t kotiin ja asenneltua, JB4 oottaa edelleen tuossa olkkarin pöydällä, tämäkin päivä meni ihan persiilleen auton asennuksen suhteen...
      BMW 335i coupe -06
      BMW 330i coupe -00
      Ja pari vanhempaa menOpeliä

      Comment

      • mmie
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 511
        • Kouvola

        Originally posted by Georgios Terziakis View Post
        Nuo kartiofilsut jos sais vähän fiksumpaan paikkaan, vai pitääkö alkaa porailemaan konepeltiin reikiä..
        No, saa riittää nyt sitte JB4 ja katittomat downpipet, kunhan sais dp:t kotiin ja asenneltua, JB4 oottaa edelleen tuossa olkkarin pöydällä, tämäkin päivä meni ihan persiilleen auton asennuksen suhteen...
        Pitäs ittekki logata molempien kanssa ja todentaa kuin ahtolämmöt käyttäytyy.
        Kuitenkin turbojen ilmansaanti vakio inleteillä ja boxilla on pullonkaula.
        ex e36 325
        ex e46 328
        e92 335i FBO
        Ducati 900S ie
        KTM 640
        Suzuki GT550
        Honda CBR600

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 511
          • Kouvola

          Originally posted by Georgios Terziakis View Post
          Nuo kartiofilsut jos sais vähän fiksumpaan paikkaan, vai pitääkö alkaa porailemaan konepeltiin reikiä..
          No, saa riittää nyt sitte JB4 ja katittomat downpipet, kunhan sais dp:t kotiin ja asenneltua, JB4 oottaa edelleen tuossa olkkarin pöydällä, tämäkin päivä meni ihan persiilleen auton asennuksen suhteen...
          Tältäkin foorumilta (kunhan jaksaa selailla) löytyy erinäkösiä ratkaisuja myös inlet ongelmiin.
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5430
            • S:t Karins

            Originally posted by Georgios Terziakis View Post
            DCI:t vaiko alkuperäseen boksiin k&n:n filtteri? Jotenkin tuntuu hölmöltä laittaa kartiofiltterit tuonne lämpimään moottoritilaan..
            Täysin vakio-osin penkitin MHD stage 2+:lla karvan alle 400 hv. Joten ei se ensimmäinen vaihdettava osa välttämättä ole?
            Toisaalta nic hoikkas testasi penkissä kartioiden vaikutuksen, ja se oli +20 hv. Ja tällöin puhuttiin yli 400 hv konetehoista.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 511
              • Kouvola

              Originally posted by Tommix View Post
              Täysin vakio-osin penkitin MHD stage 2+:lla karvan alle 400 hv. Joten ei se ensimmäinen vaihdettava osa välttämättä ole?
              Toisaalta nic hoikkas testasi penkissä kartioiden vaikutuksen, ja se oli +20 hv. Ja tällöin puhuttiin yli 400 hv konetehoista.
              Perustuen tässä kohtaan ihan teoriaan: Mitä helpommin turbo saa imettyä ilmaa ja mitä pienemmät pakopaineet on = parempi turbon hyötysuhde = lisää voimaa / parempi moottorin kestävyys.

              N54 koneessa juurikin inletit ja dp modit aikaan saa jo hyviä asioita..
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5430
                • S:t Karins

                Originally posted by mmie View Post
                Perustuen tässä kohtaan ihan teoriaan: Mitä helpommin turbo saa imettyä ilmaa ja mitä pienemmät pakopaineet on = parempi turbon hyötysuhde = lisää voimaa / parempi moottorin kestävyys.

                N54 koneessa juurikin inletit ja dp modit aikaan saa jo hyviä asioita..
                Totta, mutta tässä puhuttiin kartiofilsuista ja niiden hyödyllisyydestä, ei dp:stä tai inleteistä. Ja kuten toteat, ei se ilmansuodatin ole se pahin pullonkaula imupuolella, vaan vakio inlettien kiinnityskohta turboihin.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • tommylee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 292
                  • Haukipudas / Kello

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Täysin vakio-osin penkitin MHD stage 2+:lla karvan alle 400 hv. Joten ei se ensimmäinen vaihdettava osa välttämättä ole?
                  Toisaalta nic hoikkas testasi penkissä kartioiden vaikutuksen, ja se oli +20 hv. Ja tällöin puhuttiin yli 400 hv konetehoista.
                  Ajelitko pitkään stg2+, stocki kamat paikallaan? Oon kokeillut omassa kans 2+, mut nyt ajelen 1+:lla. Miettinyt noita turboja lähinnä, että ottaako ne pahasti hittiä vakio kamoilla ajellessa? Toisaalta, en aja radalla, enkä vetele pitkiä vetoja, vaan satunnaisia kiihdytyksiä lähinnä.. :think
                  Ex: BMW 330 Xd E90
                  Ex:BMW 335Xi E90
                  Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    Originally posted by tommylee View Post
                    Ajelitko pitkään stg2+, stocki kamat paikallaan? Oon kokeillut omassa kans 2+, mut nyt ajelen 1+:lla. Miettinyt noita turboja lähinnä, että ottaako ne pahasti hittiä vakio kamoilla ajellessa? Toisaalta, en aja radalla, enkä vetele pitkiä vetoja, vaan satunnaisia kiihdytyksiä lähinnä.. :think
                    Mielestäni ei pitäisi olla ongelmia. Luin netistä että siellä 19-20psi voi olla että ajan kanssa menee jos menee. Stage 2+ 95 bensakartalla, pipet, inletit ym. Niin näyttää että 17,3psi Max ahtaa tuo oma. Virtual dyno anto tehoksi 435hv 95 kartalla ja 98 kartalla 444hv. Ei muutaku hanaa

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5430
                      • S:t Karins

                      Originally posted by tommylee View Post
                      Ajelitko pitkään stg2+, stocki kamat paikallaan? Oon kokeillut omassa kans 2+, mut nyt ajelen 1+:lla. Miettinyt noita turboja lähinnä, että ottaako ne pahasti hittiä vakio kamoilla ajellessa? Toisaalta, en aja radalla, enkä vetele pitkiä vetoja, vaan satunnaisia kiihdytyksiä lähinnä.. :think
                      Ajoin jonkun aikaa. Kovissa vedoissa turbot ei tykkää ku vastapaineet nousee. Mutta normikäytössä ei mitään ongelmaa
                      Originally posted by majgul View Post
                      Mielestäni ei pitäisi olla ongelmia. Luin netistä että siellä 19-20psi voi olla että ajan kanssa menee jos menee. Stage 2+ 95 bensakartalla, pipet, inletit ym. Niin näyttää että 17,3psi Max ahtaa tuo oma. Virtual dyno anto tehoksi 435hv 95 kartalla ja 98 kartalla 444hv. Ei muutaku hanaa
                      MHD ei nosta vakiokartoilla ahtoja yli 17 vai 18 psi:n. Pitää olla custom kartta sekä ostaa se M Boost optio.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Ajoin jonkun aikaa. Kovissa vedoissa turbot ei tykkää ku vastapaineet nousee. Mutta normikäytössä ei mitään ongelmaa

                        MHD ei nosta vakiokartoilla ahtoja yli 17 vai 18 psi:n. Pitää olla custom kartta sekä ostaa se M Boost optio.
                        Tosiaan, vakio kamat jos autossa kiinni nii ei pitkiä vetoja kannata, se voi tosiaan vaikuttaa turboihin koska pakopaineet kasvaa. Pipet ja inletit kehiin nii uskaltaa paremmin 2+ ohjelmalla.

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3822
                          • California

                          Miten ongelmallisena pidätte asemien RE85 etanolipitoisuuden heittelyä ja siitä johtuvaa etanolipitoisuuden laskemisen perustumista parhaaseen arvaukseen?

                          Vaikuttaisi että metanolipitoisuusmittareita esim. Fuel it bluetooth tmv. käytetään tosi vähän.

                          MHD E60 kartta ja stage 1 pumppu olisi kiinnostava vaihtoehto ilman että ostaisi 200 dollarin pitoisuusmittaria. Mutta seuraako siitä vain harmia ja pitäisikö ns. vesitesti tehdä joka tankkauksen yhteydessä?
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11141
                            • Oulu

                            Originally posted by BMW View Post
                            Miten ongelmallisena pidätte asemien RE85 etanolipitoisuuden heittelyä ja siitä johtuvaa etanolipitoisuuden laskemisen perustumista parhaaseen arvaukseen?

                            Vaikuttaisi että metanolipitoisuusmittareita esim. Fuel it bluetooth tmv. käytetään tosi vähän.

                            MHD E60 kartta ja stage 1 pumppu olisi kiinnostava vaihtoehto ilman että ostaisi 200 dollarin pitoisuusmittaria. Mutta seuraako siitä vain harmia ja pitäisikö ns. vesitesti tehdä joka tankkauksen yhteydessä?
                            Tämän kesän perusteella e85 etanolipitoisuus vaihteli 77-81% välillä. St1, shell ja abc asemilta tankattuna. Hirmu vaihtelua ei siis oo ollu.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5430
                              • S:t Karins

                              Originally posted by BMW View Post
                              Miten ongelmallisena pidätte asemien RE85 etanolipitoisuuden heittelyä ja siitä johtuvaa etanolipitoisuuden laskemisen perustumista parhaaseen arvaukseen?

                              Vaikuttaisi että metanolipitoisuusmittareita esim. Fuel it bluetooth tmv. käytetään tosi vähän.

                              MHD E60 kartta ja stage 1 pumppu olisi kiinnostava vaihtoehto ilman että ostaisi 200 dollarin pitoisuusmittaria. Mutta seuraako siitä vain harmia ja pitäisikö ns. vesitesti tehdä joka tankkauksen yhteydessä?
                              Minulle on tarkkuus esim. 60% viinaseos = 4 l E98 + 6 l E85 = 10 l (60 tilavuus%- seos) . Aina on vehkeet toiminu. Jos se E85 sopan viinapitoisuus vähän elää, ei sitä kyllä ainakaan ajossa mitenkään huomaa. Ihan turhaa hifistelyä.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                Niin ajattelinkin että täällä Suomessa ei välttämättä pitoisuudet heittele kuten esim. Jenkeissä.

                                Tiedän että VRSF 7” HD on huomattavasti parempi kuin 7” mutta tarvitseeko sitä HD:ta E60 mix FBO käytössä?

                                Oon tilaamas Fuel It stage 1 pumppua. Olisiko jollain lainata tai vuokrata lock ring työkalua? Mietin että tilaanko sellaisen kanssa vai en
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎