Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Remontin jälkeen tuli päivitettyä uusi FW JB4 jossa oli odotettu parannus tuon boost safetyn osalta, ennen kuin öljyt lämpöiset, mutta kun kytken läppärin kiinni autoon JB4 interface näyttää edelleen että FW versio olisi 32/12/2 vaikka pitäisi olla 32/12/10


    Onko väliä vai pitääkö JB4 interface asentaa uudestaan, että tieto päivittyy? Tuonhan pitäisi hakea tuo tieto boksista joka kerta kun siihen kytkeytyy.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • Snike
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 84
      • Espoo

      Originally posted by reekoon View Post
      Remontin jälkeen tuli päivitettyä uusi FW JB4 jossa oli odotettu parannus tuon boost safetyn osalta, ennen kuin öljyt lämpöiset, mutta kun kytken läppärin kiinni autoon JB4 interface näyttää edelleen että FW versio olisi 32/12/2 vaikka pitäisi olla 32/12/10


      Onko väliä vai pitääkö JB4 interface asentaa uudestaan, että tieto päivittyy? Tuonhan pitäisi hakea tuo tieto boksista joka kerta kun siihen kytkeytyy.
      Joku virhe firmiksen asennuksessa on käynyt eikä se ole päivittynyt tai sitten on päivittynyt virheellisesti. Interface lukee suoraan boxilta sen firmiksen. Saitko kuittauksen asennuksen jälkeen, että se meni todella läpi?

      Asenna firmis uudestaan.
      E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
      | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Originally posted by Snike View Post
        Joku virhe firmiksen asennuksessa on käynyt eikä se ole päivittynyt tai sitten on päivittynyt virheellisesti. Interface lukee suoraan boxilta sen firmiksen. Saitko kuittauksen asennuksen jälkeen, että se meni todella läpi?

        Asenna firmis uudestaan.

        Juu kyllä sain. Kaikki meni ihan ok kuten yleensä. Täytyy koittaa puskea se uudestaan
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • Georgios Terziakis
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 375
          • Imatra

          JB4 odottelee asennusta, josko huomenna olis aikaa laitella paikalleen, usb-piuhan ujuttelu hanskalokeroon vähän arveluttaa, mut eiköhän sekin onnistu. Akku kannattanee siinä tapauksessa ottaa irti, tai siis miinuskaapeli?
          Ekaks varmaankin JB4:n asennuksen jälkeen tsekkaus onko tullut päivityksiä firmikseen, sen mahdollinen päivittäminen, ja kovaan ajoon map1:llä.
          Katittomat downpipet on tilattu, mut vielä mietinnässä laitanko ne paikalleen vasta keväämmällä katsastuksen jälkeen.
          Vai onnistuuko katsastus katittomilla downpipeillä? (Ja map0)
          BMW 335i coupe -06
          BMW 330i coupe -00
          Ja pari vanhempaa menOpeliä

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            Originally posted by Georgios Terziakis View Post
            JB4 odottelee asennusta, josko huomenna olis aikaa laitella paikalleen, usb-piuhan ujuttelu hanskalokeroon vähän arveluttaa, mut eiköhän sekin onnistu. Akku kannattanee siinä tapauksessa ottaa irti, tai siis miinuskaapeli?
            Ekaks varmaankin JB4:n asennuksen jälkeen tsekkaus onko tullut päivityksiä firmikseen, sen mahdollinen päivittäminen, ja kovaan ajoon map1:llä.
            Katittomat downpipet on tilattu, mut vielä mietinnässä laitanko ne paikalleen vasta keväämmällä katsastuksen jälkeen.
            Vai onnistuuko katsastus katittomilla downpipeillä? (Ja map0)
            Akun miinus kaapeli irti plug & play ja hanaa.
            Itsellä meni ainakin katittomilla downpipeillä mukisematta läpi, päästöt joutu tosin ennakkoon käydä hakemassa ja mansikaks ajaa, että menee läpi...
            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • naigel
              BTCF Member
              • Oct 2018
              • 14
              • JKL

              Onko jollakin kokemusta perän ääntelystä ?
              Tuli viikko takaisin hommattua 335i 07, jolla ajettu 230tkm.
              Vitosella ajaessa 60-70kmh ja kierroksia n. 1200? pitää perä mielestäni pientä huminaa ? vai olisiko ääni peräisin kardaanista ?
              E92 335i 04/07 Montegoblau
              ex. E91 320D LCI Alpinweiss III

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5430
                • S:t Karins

                Vai kuitenkin pyöränlaakeri? :think
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • works
                  BTCF Member
                  • Nov 2013
                  • 123
                  • Espoo

                  Veikkaisin kans laakereita, 330d:stä meni jo 100tkm jälkeen molemmat takalaakerit vaihtoon.
                  135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                  Comment

                  • puerco
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1135
                    • Espoo

                    335ix ja 2008, 180tkm paikkeilla vaihdettu 1 etu ja 1 taka pyöränlaakeri, ääni voimistuu ja nopeasti. (~400e pala)
                    MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                    https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                    https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                    IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                    Comment

                    • Dubbeli
                      BTCF Member
                      • May 2009
                      • 30
                      • Espoo

                      Laakerille täältäkin veikkaus. Takaoikealta alkoi kuulumaan +90km/h vauhdeissa huminaa, mittarissa tällöin 156tkm. Laakerin vaihdolla loppui samantien.

                      Samoilla lämpöisillä ainakin itse vaihdoin toisellekkin puolelle laakerin, kun osan hinta noin 30€, toki tunteja sai kulumaan.
                      F30 320dA xDrive M-Sport / -15

                      EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Originally posted by Snike View Post
                        Joku virhe firmiksen asennuksessa on käynyt eikä se ole päivittynyt tai sitten on päivittynyt virheellisesti. Interface lukee suoraan boxilta sen firmiksen. Saitko kuittauksen asennuksen jälkeen, että se meni todella läpi?

                        Asenna firmis uudestaan.
                        Sellainen muuten tuli mieleen, että kun autossa on myös BEF asennettuna, niin FW päivityksen ajaksi, tulisiko JB4 laittaa OEM flashille ja 0map päälle?

                        Ei ole aikaisemmin ollut mitään ongelmia uuden firmiksen tiputtamisessa.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • mikaell
                          BTCF Member
                          • Jul 2017
                          • 422
                          • Kla

                          **DO NOT UPLOAD FIRMWARE UNTIL YOU READ THIS *** All Duty Bias must be set to 0 or 50 to avoid 30FF under boost codes. 3rd gear boost limiting should also be set to 0 to disable. Menu4 in dash should be set to 3 for a factory flashed car or 2 for a back end flashed car. Failure to follow these directions will result in poor performance and 30FF or 30FE fault codes.***





                          Originally posted by reekoon View Post
                          Sellainen muuten tuli mieleen, että kun autossa on myös BEF asennettuna, niin FW päivityksen ajaksi, tulisiko JB4 laittaa OEM flashille ja 0map päälle?

                          Ei ole aikaisemmin ollut mitään ongelmia uuden firmiksen tiputtamisessa.
                          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                          p. 040 166 7576 / Whatsapp

                          Comment

                          • Snike
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 84
                            • Espoo

                            Originally posted by reekoon View Post
                            Sellainen muuten tuli mieleen, että kun autossa on myös BEF asennettuna, niin FW päivityksen ajaksi, tulisiko JB4 laittaa OEM flashille ja 0map päälle?

                            Ei ole aikaisemmin ollut mitään ongelmia uuden firmiksen tiputtamisessa.
                            Noilla ei ole merkitystä päivitykseen.

                            Muista aina päivityksen jälkeen tarkistaa, että biassit on 0 tai 50 ja mittaristossa 4/2 asennossa.
                            E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                            | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                            Comment

                            • Georgios Terziakis
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 375
                              • Imatra

                              DCI:t vaiko alkuperäseen boksiin k&n:n filtteri? Jotenkin tuntuu hölmöltä laittaa kartiofiltterit tuonne lämpimään moottoritilaan..
                              BMW 335i coupe -06
                              BMW 330i coupe -00
                              Ja pari vanhempaa menOpeliä

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 511
                                • Kouvola

                                Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                                DCI:t vaiko alkuperäseen boksiin k&n:n filtteri? Jotenkin tuntuu hölmöltä laittaa kartiofiltterit tuonne lämpimään moottoritilaan..
                                Muistaakseni maailmalla tutkittua, että vakio ilmaboxi alkaa ahdistamaan riippumatta siellä olevasta filsusta jos vähänkään ahtoja nostaa. Tästä syystä paremmin virtaavat kartiot laskee ahtolämpöjä vaikka imisivätkin hieman lämpimämpää ilmaa.

                                Turbojen imuäänet nousevat kyllä aika tavalla, toiset tykkää toiset ei..
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎