Olen ajanut E60-softalla sekä puhtaalla kasivitosella että laskennallisesti oikella seoksella (1/3 95E10, 2/3 RE85), ongelmia ei ole ollut. Kyllä moottorinohjain korjaa ruiskutusmäärät oikein, tietystistikkään RE85:n kaikkea potentiaali puhtaan tavaran osalta ei näin saavuteta. Toki jos seos käy viinan suhteen kovin liruksi, alkaa nakutusta jossain kohtaa syntymään. Tämänkin moottorinohjain korjaa, lähtökohtaisesti tietysti tämä olisi parempi hoitaa alunperin jo softassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by majgul View PostMielestäni ei pitäisi olla ongelmia. Luin netistä että siellä 19-20psi voi olla että ajan kanssa menee jos menee. Stage 2+ 95 bensakartalla, pipet, inletit ym. Niin näyttää että 17,3psi Max ahtaa tuo oma. Virtual dyno anto tehoksi 435hv 95 kartalla ja 98 kartalla 444hv. Ei muutaku hanaa
En tosiaan kisko juuri ikinä talla pohjassa, ainakaan pitkään, kun haluaa kortin kuitenki pitää taskussa
Vähän pelottaa logiakin ottaa, kun vauhti kasvaa niin äkkiä ja tuolla tien päällä hyvinkin arvaamattomia kuskeja liikkuu, nii ei huvita hengestäkään päästä
Pitäis myöhään illalla, tai yöllä mennä motarille logittamaan..
Ja eipä kukaan ole tullut "viivalle" haastamaan ikinäEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostJoo, näin muistelenkin asian olevan. Ajatko tällä hetkellä 95:lla? Oma on 98. Näkyykö tuo kulutuksen osalta miten? Mulla oma näyttää kulutuksen olevan 10,8l / 100km. Ja siis 1+ stg. Lähinnä melkeinpä kaupunkiajoa.
En tosiaan kisko juuri ikinä talla pohjassa, ainakaan pitkään, kun haluaa kortin kuitenki pitää taskussa
Vähän pelottaa logiakin ottaa, kun vauhti kasvaa niin äkkiä ja tuolla tien päällä hyvinkin arvaamattomia kuskeja liikkuu, nii ei huvita hengestäkään päästä
Pitäis myöhään illalla, tai yöllä mennä motarille logittamaan..
Ja eipä kukaan ole tullut "viivalle" haastamaan ikinä
On noita aika monet otettu ja tosi nopiaa vauhti nousee. Kerran ajoin 160km/h vastaan sivareita 80 alueella ku yritin logia ottaa... Onneksi niillä oli muita menoja
Muaki vähän harmittaa ku ei tule kukaan viivoille, enpä ole päässyt vielä kokeilemaaan edes autoa kunnolla kenenkään kanssa :/
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostMuaki vähän harmittaa ku ei tule kukaan viivoille, enpä ole päässyt vielä kokeilemaaan edes autoa kunnolla kenenkään kanssa :/
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostAjan tosiaan 98 bensalla aina, mutta kartta on vaan 95 sen takia ettei tule liikaa korjauksia logeissa. Toimii siis paremmin tämä 95 kartta itsellä.
On noita aika monet otettu ja tosi nopiaa vauhti nousee. Kerran ajoin 160km/h vastaan sivareita 80 alueella ku yritin logia ottaa... Onneksi niillä oli muita menoja
Muaki vähän harmittaa ku ei tule kukaan viivoille, enpä ole päässyt vielä kokeilemaaan edes autoa kunnolla kenenkään kanssa :/
Juu, sitä saa tarkkana olla, kun logittaa tuolla tienpäällä. Ja eipä mua oikeastaan haittaa, vaikkei viivalle kukaan ole yrittänyt. Kuitenki pelkästään kaasua pohjassa käyttämällä lyhyestikin, nii satku äkkiä taulussa ja jossain 60 rajoitus alueella, niin aika vaarallistakin..
Vähän aikaa sitten pari nuorempaa herrasmiestä ajeli motarilla perässä e36:lla, kontissa kiinni ja valoja räpsyttelivät, ilmeisesti oisivat halunneet, että otan vähän lähtöjä..Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostNiin ajattelinkin että täällä Suomessa ei välttämättä pitoisuudet heittele kuten esim. Jenkeissä.
Tiedän että VRSF 7” HD on huomattavasti parempi kuin 7” mutta tarvitseeko sitä HD:ta E60 mix FBO käytössä?
Oon tilaamas Fuel It stage 1 pumppua. Olisiko jollain lainata tai vuokrata lock ring työkalua? Mietin että tilaanko sellaisen kanssa vai enKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Onko jotain huomioitavaa JB4 + BEF yhdistelmän kanssa kun tarkoituksena päivittää xHP Stage 3 sisään vaihteistoon? Miten JB4 ilmoittaa eteenpäin nuo moottorin vääntöarvot laatikolle, onko niissä jotain muutoksia suuntaan tai toiseen, mitkä voisivat vaikuttaa laatikon kestävyyteen?F30 320dA xDrive M-Sport / -15
EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3
Comment
-
-
Originally posted by Dubbeli View PostOnko jotain huomioitavaa JB4 + BEF yhdistelmän kanssa kun tarkoituksena päivittää xHP Stage 3 sisään vaihteistoon? Miten JB4 ilmoittaa eteenpäin nuo moottorin vääntöarvot laatikolle, onko niissä jotain muutoksia suuntaan tai toiseen, mitkä voisivat vaikuttaa laatikon kestävyyteen?
Tietenkin misfireä alkoi taas puskemaan kun taitaa puolat olla aika lopussa. Onneksi PostNordin pitäisi toimittaa uudet tässä tunnin sisälläBMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition
Comment
-
-
Heittäkää ne JB4:t mäkeen ja laittakaa MHD flash Mix map -etanolisofta. Ei hajoa puolat kymppitonnin välein, vetoja on kunnolla, ei epämääräisiä ahtopaineiden karkailuja eikä muitakaan sen JB4:n PIC "prosessorin" hitaudesta johtuvia ongelmia. Tästä varmasti tulee sellaine paskamyrsky että viisaampi ei olisi edes kirjoittanut, ennen vittuilua muistakaa kuitenkin se että se "back end flash" on jo virisofta itsessään.
edit. Ai niin, itsellä alla 279tkm painettu E92 N54 jonka ostin vuosi sitten 249tkm ajettuna. Ensitöiksi vaihdoin puolat ja suuttimet, seuraavaksi downpipet ja viimeisenä intercoolerin. Seuraavana ecuun MHD stage 2+ E98 softa (ujo kun olin), tällä penkitettiin alkukesästä JW-Servicen penkkipäivillä 390hv. Samassa tapahtumassa Tommix ja Miyli juttelivat hieman mukavia ja seuraavana arkipäivänä tuuppasinkin ecuun MHD mix map E60 -softa, tankkiin livahti samalla 60% etanoliseos. Persdynossa tuntui samoin tein että nyt tuli tehtyä jotain edistyksellistä (omalla kohdalla), parin viikon kuluttua Tuikun luona todettiinkin tehomittauksessa 435hv. 30tkm kovaa ajoa tuli mittariin vuoden aikana, ilman mitään ongelmia.
edit2. xHP stage 3 on tietysti ollut laatikossa koko ajan.Last edited by böntti; 13-10-2018, 01:12.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostHeittäkää ne JB4:t mäkeen ja laittakaa MHD flash Mix map -etanolisofta. Ei hajoa puolat kymppitonnin välein, vetoja on kunnolla, ei epämääräisiä ahtopaineiden karkailuja eikä muitakaan sen JB4:n PIC "prosessorin" hitaudesta johtuvia ongelmia. Tästä varmasti tulee sellaine paskamyrsky että viisaampi ei olisi edes kirjoittanut, ennen vittuilua muistakaa kuitenkin se että se "back end flash" on jo virisofta itsessään.
edit. Ai niin, itsellä alla 279tkm painettu E92 N54 jonka ostin vuosi sitten 249tkm ajettuna. Ensitöiksi vaihdoin puolat ja suuttimet, seuraavaksi downpipet ja viimeisenä intercoolerin. Seuraavana ecuun MHD stage 2+ E98 softa (ujo kun olin), tällä penkitettiin alkukesästä JW-Servicen penkkipäivillä 390hv. Samassa tapahtumassa Tommix ja Miyli juttelivat hieman mukavia ja seuraavana arkipäivänä tuuppasinkin ecuun MHD mix map E60 -softa, tankkiin livahti samalla 60% etanoliseos. Persdynossa tuntui samoin tein että nyt tuli tehtyä jotain edistyksellistä (omalla kohdalla), parin viikon kuluttua Tuikun luona todettiinkin tehomittauksessa 435hv. 30tkm kovaa ajoa tuli mittariin vuoden aikana, ilman mitään ongelmia.
edit2. xHP stage 3 on tietysti ollut laatikossa koko ajan.
Samaa mieltä
Zetalla nyt takana ongelmattomia kilometrejä MHD kanssa 23 tkm.
Ei tarvi säädellä mitään, ei vikakoodeja ja auto toimii kuin kirkon kellot
Sit kun on muokatut ahtimet ja +500hv on jb4 oikea ratkaisu, tosin on noita custom softan tekijöitä jo pelkälle MHD:kin.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Plus se että MHD max ahdot ilman MBoostia 17 psi. Ei kuole ahtimet niin nopeasti...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment