Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Olen ajanut E60-softalla sekä puhtaalla kasivitosella että laskennallisesti oikella seoksella (1/3 95E10, 2/3 RE85), ongelmia ei ole ollut. Kyllä moottorinohjain korjaa ruiskutusmäärät oikein, tietystistikkään RE85:n kaikkea potentiaali puhtaan tavaran osalta ei näin saavuteta. Toki jos seos käy viinan suhteen kovin liruksi, alkaa nakutusta jossain kohtaa syntymään. Tämänkin moottorinohjain korjaa, lähtökohtaisesti tietysti tämä olisi parempi hoitaa alunperin jo softassa.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      Originally posted by majgul View Post
      Mielestäni ei pitäisi olla ongelmia. Luin netistä että siellä 19-20psi voi olla että ajan kanssa menee jos menee. Stage 2+ 95 bensakartalla, pipet, inletit ym. Niin näyttää että 17,3psi Max ahtaa tuo oma. Virtual dyno anto tehoksi 435hv 95 kartalla ja 98 kartalla 444hv. Ei muutaku hanaa
      Joo, näin muistelenkin asian olevan. Ajatko tällä hetkellä 95:lla? Oma on 98. Näkyykö tuo kulutuksen osalta miten? Mulla oma näyttää kulutuksen olevan 10,8l / 100km. Ja siis 1+ stg. Lähinnä melkeinpä kaupunkiajoa.
      En tosiaan kisko juuri ikinä talla pohjassa, ainakaan pitkään, kun haluaa kortin kuitenki pitää taskussa
      Vähän pelottaa logiakin ottaa, kun vauhti kasvaa niin äkkiä ja tuolla tien päällä hyvinkin arvaamattomia kuskeja liikkuu, nii ei huvita hengestäkään päästä
      Pitäis myöhään illalla, tai yöllä mennä motarille logittamaan..
      Ja eipä kukaan ole tullut "viivalle" haastamaan ikinä
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by tommylee View Post
        Joo, näin muistelenkin asian olevan. Ajatko tällä hetkellä 95:lla? Oma on 98. Näkyykö tuo kulutuksen osalta miten? Mulla oma näyttää kulutuksen olevan 10,8l / 100km. Ja siis 1+ stg. Lähinnä melkeinpä kaupunkiajoa.
        En tosiaan kisko juuri ikinä talla pohjassa, ainakaan pitkään, kun haluaa kortin kuitenki pitää taskussa
        Vähän pelottaa logiakin ottaa, kun vauhti kasvaa niin äkkiä ja tuolla tien päällä hyvinkin arvaamattomia kuskeja liikkuu, nii ei huvita hengestäkään päästä
        Pitäis myöhään illalla, tai yöllä mennä motarille logittamaan..
        Ja eipä kukaan ole tullut "viivalle" haastamaan ikinä
        Ajan tosiaan 98 bensalla aina, mutta kartta on vaan 95 sen takia ettei tule liikaa korjauksia logeissa. Toimii siis paremmin tämä 95 kartta itsellä.
        On noita aika monet otettu ja tosi nopiaa vauhti nousee. Kerran ajoin 160km/h vastaan sivareita 80 alueella ku yritin logia ottaa... Onneksi niillä oli muita menoja
        Muaki vähän harmittaa ku ei tule kukaan viivoille, enpä ole päässyt vielä kokeilemaaan edes autoa kunnolla kenenkään kanssa :/

        Comment

        • TMB
          BTCF Member
          • Apr 2014
          • 124
          • Oulu

          Originally posted by majgul View Post
          Muaki vähän harmittaa ku ei tule kukaan viivoille, enpä ole päässyt vielä kokeilemaaan edes autoa kunnolla kenenkään kanssa :/
          http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/#tapahtumat Vähemmän niitä liikkuvia passikuva-automaatteja paikalla

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            Oletteko katsastukseen tarvinnu 02 simulaattoria katittomien dp vuoksi?
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • tommylee
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 292
              • Haukipudas / Kello

              Originally posted by majgul View Post
              Ajan tosiaan 98 bensalla aina, mutta kartta on vaan 95 sen takia ettei tule liikaa korjauksia logeissa. Toimii siis paremmin tämä 95 kartta itsellä.
              On noita aika monet otettu ja tosi nopiaa vauhti nousee. Kerran ajoin 160km/h vastaan sivareita 80 alueella ku yritin logia ottaa... Onneksi niillä oli muita menoja
              Muaki vähän harmittaa ku ei tule kukaan viivoille, enpä ole päässyt vielä kokeilemaaan edes autoa kunnolla kenenkään kanssa :/
              Jaahas, pitänee laittaa tuo stg2+ 95 map sisään omaankin.
              Juu, sitä saa tarkkana olla, kun logittaa tuolla tienpäällä. Ja eipä mua oikeastaan haittaa, vaikkei viivalle kukaan ole yrittänyt. Kuitenki pelkästään kaasua pohjassa käyttämällä lyhyestikin, nii satku äkkiä taulussa ja jossain 60 rajoitus alueella, niin aika vaarallistakin..
              Vähän aikaa sitten pari nuorempaa herrasmiestä ajeli motarilla perässä e36:lla, kontissa kiinni ja valoja räpsyttelivät, ilmeisesti oisivat halunneet, että otan vähän lähtöjä..
              Ex: BMW 330 Xd E90
              Ex:BMW 335Xi E90
              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

              Comment

              • Jo&Po
                BTCF Member
                • Feb 2013
                • 34
                • Oulainen

                Majgul ja Tommylee mä voin tulla viivalle kummanki kans. Ens keväänä ylivieskan kentällä jos miitti järjestetään.😁
                Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5430
                  • S:t Karins

                  Originally posted by BMW View Post
                  Niin ajattelinkin että täällä Suomessa ei välttämättä pitoisuudet heittele kuten esim. Jenkeissä.

                  Tiedän että VRSF 7” HD on huomattavasti parempi kuin 7” mutta tarvitseeko sitä HD:ta E60 mix FBO käytössä?

                  Oon tilaamas Fuel It stage 1 pumppua. Olisiko jollain lainata tai vuokrata lock ring työkalua? Mietin että tilaanko sellaisen kanssa vai en
                  Laitoin privaa...
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • tommylee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2015
                    • 292
                    • Haukipudas / Kello

                    Originally posted by Jo&Po View Post
                    Majgul ja Tommylee mä voin tulla viivalle kummanki kans. Ens keväänä ylivieskan kentällä jos miitti järjestetään.😁

                    Tuskin olen menossa tuonne
                    Ex: BMW 330 Xd E90
                    Ex:BMW 335Xi E90
                    Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Originally posted by tommylee View Post

                      Tuskin olen menossa tuonne
                      Ilman muuta, kunhan paikalta lähdetään. Muuten ei taida omalla nelivedolla olla jakoja

                      Comment

                      • Dubbeli
                        BTCF Member
                        • May 2009
                        • 30
                        • Espoo

                        Onko jotain huomioitavaa JB4 + BEF yhdistelmän kanssa kun tarkoituksena päivittää xHP Stage 3 sisään vaihteistoon? Miten JB4 ilmoittaa eteenpäin nuo moottorin vääntöarvot laatikolle, onko niissä jotain muutoksia suuntaan tai toiseen, mitkä voisivat vaikuttaa laatikon kestävyyteen?
                        F30 320dA xDrive M-Sport / -15

                        EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3

                        Comment

                        • tkkaisla
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2017
                          • 30
                          • Vantaa

                          Originally posted by Dubbeli View Post
                          Onko jotain huomioitavaa JB4 + BEF yhdistelmän kanssa kun tarkoituksena päivittää xHP Stage 3 sisään vaihteistoon? Miten JB4 ilmoittaa eteenpäin nuo moottorin vääntöarvot laatikolle, onko niissä jotain muutoksia suuntaan tai toiseen, mitkä voisivat vaikuttaa laatikon kestävyyteen?
                          Itsellä ollut nimenomaan BEF+JB4 map 2 ja xHP stage 3 yhdistelmä nyt pari kuukautta ajossa eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. En ole kyllä kauheasti jenkkifoorumeiltakaan löytänyt keskustelua BEF+xHP yhdistelmästä.

                          Tietenkin misfireä alkoi taas puskemaan kun taitaa puolat olla aika lopussa. Onneksi PostNordin pitäisi toimittaa uudet tässä tunnin sisällä
                          BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
                          JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
                          Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Heittäkää ne JB4:t mäkeen ja laittakaa MHD flash Mix map -etanolisofta. Ei hajoa puolat kymppitonnin välein, vetoja on kunnolla, ei epämääräisiä ahtopaineiden karkailuja eikä muitakaan sen JB4:n PIC "prosessorin" hitaudesta johtuvia ongelmia. Tästä varmasti tulee sellaine paskamyrsky että viisaampi ei olisi edes kirjoittanut, ennen vittuilua muistakaa kuitenkin se että se "back end flash" on jo virisofta itsessään.

                            edit. Ai niin, itsellä alla 279tkm painettu E92 N54 jonka ostin vuosi sitten 249tkm ajettuna. Ensitöiksi vaihdoin puolat ja suuttimet, seuraavaksi downpipet ja viimeisenä intercoolerin. Seuraavana ecuun MHD stage 2+ E98 softa (ujo kun olin), tällä penkitettiin alkukesästä JW-Servicen penkkipäivillä 390hv. Samassa tapahtumassa Tommix ja Miyli juttelivat hieman mukavia ja seuraavana arkipäivänä tuuppasinkin ecuun MHD mix map E60 -softa, tankkiin livahti samalla 60% etanoliseos. Persdynossa tuntui samoin tein että nyt tuli tehtyä jotain edistyksellistä (omalla kohdalla), parin viikon kuluttua Tuikun luona todettiinkin tehomittauksessa 435hv . 30tkm kovaa ajoa tuli mittariin vuoden aikana, ilman mitään ongelmia.

                            edit2. xHP stage 3 on tietysti ollut laatikossa koko ajan.
                            Last edited by böntti; 13-10-2018, 01:12.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2089
                              • Naantali

                              Originally posted by böntti View Post
                              Heittäkää ne JB4:t mäkeen ja laittakaa MHD flash Mix map -etanolisofta. Ei hajoa puolat kymppitonnin välein, vetoja on kunnolla, ei epämääräisiä ahtopaineiden karkailuja eikä muitakaan sen JB4:n PIC "prosessorin" hitaudesta johtuvia ongelmia. Tästä varmasti tulee sellaine paskamyrsky että viisaampi ei olisi edes kirjoittanut, ennen vittuilua muistakaa kuitenkin se että se "back end flash" on jo virisofta itsessään.

                              edit. Ai niin, itsellä alla 279tkm painettu E92 N54 jonka ostin vuosi sitten 249tkm ajettuna. Ensitöiksi vaihdoin puolat ja suuttimet, seuraavaksi downpipet ja viimeisenä intercoolerin. Seuraavana ecuun MHD stage 2+ E98 softa (ujo kun olin), tällä penkitettiin alkukesästä JW-Servicen penkkipäivillä 390hv. Samassa tapahtumassa Tommix ja Miyli juttelivat hieman mukavia ja seuraavana arkipäivänä tuuppasinkin ecuun MHD mix map E60 -softa, tankkiin livahti samalla 60% etanoliseos. Persdynossa tuntui samoin tein että nyt tuli tehtyä jotain edistyksellistä (omalla kohdalla), parin viikon kuluttua Tuikun luona todettiinkin tehomittauksessa 435hv . 30tkm kovaa ajoa tuli mittariin vuoden aikana, ilman mitään ongelmia.

                              edit2. xHP stage 3 on tietysti ollut laatikossa koko ajan.

                              Samaa mieltä
                              Zetalla nyt takana ongelmattomia kilometrejä MHD kanssa 23 tkm.
                              Ei tarvi säädellä mitään, ei vikakoodeja ja auto toimii kuin kirkon kellot
                              Sit kun on muokatut ahtimet ja +500hv on jb4 oikea ratkaisu, tosin on noita custom softan tekijöitä jo pelkälle MHD:kin.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5430
                                • S:t Karins

                                Plus se että MHD max ahdot ilman MBoostia 17 psi. Ei kuole ahtimet niin nopeasti...
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎