Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • works
    BTCF Member
    • Nov 2013
    • 123
    • Espoo

    Originally posted by Dusty View Post
    Suoraa https://www.vr-speed.com/ vaan tilaukseen. Suosittelen ottaa dpt samal jos ei semmosia jo löydy.
    Ja kerralla kannattaa ottaa sit "tarpeeks" jos lähtee sieltä tilailemaan, mm. DCI, charge pipe, DP't, inletit + muut huolto-osat jos siltä tuntuu.
    135 E82 flexfuel / stg1 turbot

    Comment

    • mikaell
      BTCF Member
      • Jul 2017
      • 422
      • Kla

      Vinkvink muillekkin mlperformance lähettää kyllä muullakin tavalla, kun sillä ykkösluokan hävittäjällä, joka on seuraavana päivänä kolkuttelemassa ovella jo.
      Pitää vaan kysyä erikseen niin läh. kulut tippuvat sieltä reilusti.



      Originally posted by tkkaisla View Post
      Vakioturbot tässä vaiheessa(kun edellinen omistaja oli ne juuri vaihtanut) mutta täytyyhän siihen varautua. Laitetaan siispä sitä silmällä pitäen HD tilaukseen. ML performancesta on tavaraa tullut jo ostettuakin. Osaako joku vinkata halvempaa paikkaa muualta netistä. Toki sitä tullitkin voi maksella jos halvemmalla pääsee, mutta ne tahtovat aika tiukasti syödä hyödyt US:stä tilaamiselta.
      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
      p. 040 166 7576 / Whatsapp

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Mulla on hyllyssä yksi uusi käyttämätön n20 TMAP voin myydä samalla hinnalla kuin mitä itse maksoin.

        Description Unit price Qty Amount
        3,5BAR N20 TMAP Ladedrucksensor N54 N55 MHD JB4 inkl. Plug&Play Adapter
        Item# EZP10009.2 118.00 EUR 1 €118.00 EUR
        Subtotal €118.00 EUR
        Shipping and handling €12.50 EUR
        Total €130.50 EUR
        Payment €130.50 EUR

        Löytyy hämeenlinnasta ja nouto/postitus tai voin tuoda Pitskuun Hki. Käteinen/mobilepay/tilisiirto

        Omani kun saan kuntoon niin en tule yli 16psi paineilla ajamaan, koska vakio sisuskalut eivät selkeästikkään kestä.
        Last edited by reekoon; 13-09-2018, 13:40.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          Originally posted by reekoon View Post
          Mulla on hyllyssä yksi uusi käyttämätön n20 TMAP voin myydä samalla hinnalla kuin mitä itse maksoin.

          Description Unit price Qty Amount
          3,5BAR N20 TMAP Ladedrucksensor N54 N55 MHD JB4 inkl. Plug&Play Adapter
          Item# EZP10009.2 118.00 EUR 1 €118.00 EUR
          Subtotal €118.00 EUR
          Shipping and handling €12.50 EUR
          Total €130.50 EUR
          Payment €130.50 EUR

          Löytyy hämeenlinnasta ja nouto/postitus tai voin tuoda Pitskuun Hki. Käteinen/mobilepay/tilisiirto

          Omani kun saan kuntoon niin en tule yli 16psi paineilla ajamaan, koska vakio sisuskalut eivät selkeästikkään kestä.
          Siis meinaatko ettei moottorin sisuskalut kestä? On kait näistä 1000hp otettu irti. Mutta tuuri ja muut vaikuttaa tosiaan aina, luulis että jos 400-500hv näissä nii ei pitäisi mitään ongelmia olla.

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta,...
            Jätän tämän vain tähän.

            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              Sen tiedän että noita koneits on paukahtanut liian pitkillä öljynvaihto väleillä, möhnää kertynyt, jos samalla käyttää paljon E85, öljy lirumpaa. Jos käytetty öljyä jossa Huono kuumapään öljynkesto, moniurahihna mennyt koneeseen, sytytyskatkoksia ja kuumuus tappanut männän, suuttimet valskannut... Onhan noita vaihtoehtoja
              Last edited by majgul; 14-09-2018, 06:14.

              Comment

              • hardyy
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 113
                • suomi


                Kokemuksia?

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5430
                  • S:t Karins

                  Originally posted by hardyy View Post
                  "tämän imusarjan avulla virtaus on parempi, moottorin kierrosherkkyys paranee ja voidaan "kierrättää" moottoria kovemmilla kierroksilla kuin alkuperäisen imusarjan kanssa"
                  Miten virtaus paranee kun ainakin kuvassa tuo näyttää aika lailla samalta kuin orkkis?
                  Ja mitä hyötyä on kierrättää kovemmilla kierroksilla kun orkkis turboista loppuu kuitenkin tuotto 5000 rpm jälkeen?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • hardyy
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2015
                    • 113
                    • suomi

                    Onko noita imusarjoja kukaan foorumilla edes vaihtanut autoihinsa?

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Originally posted by hardyy View Post
                      Onko noita imusarjoja kukaan foorumilla edes vaihtanut autoihinsa?
                      Tommixia komppaan että järkeä en kyllä tuossa imusarjassa näe ollenkaan. Mutta mielenkiinnolla kuuntelen myös jos jollain kokemuksia, vaikka itse en laittaisi tuollaista.

                      Comment

                      • mmie
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 510
                        • Kouvola

                        Eiköhän ne pullonkaulat ole siel turbojen imupuolella ja itte turboissa. Taitaa sinkkuturbotyypitkin mennä vakio imusarjalla. Mut jos faktaa löytyy, ni tänne vaan.
                        ex e36 325
                        ex e46 328
                        e92 335i FBO
                        Ducati 900S ie
                        KTM 640
                        Suzuki GT550
                        Honda CBR600

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          Originally posted by hardyy View Post
                          Onko noita imusarjoja kukaan foorumilla edes vaihtanut autoihinsa?
                          Foorumin käyttäjistä en tiiä, mut tuolla ameriikassa näkyvät laittavan docrace kittejä, joissa mm imusarja vaihtuu, mut en tiedä onko tuo sit pelkästään ulkonäköseikka. Tuskinpa.
                          Attached Files
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • janneko
                            Newbiemmer
                            • Jun 2015
                            • 26
                            • uusimaa

                            Eikös tuon docracen imusarjan etuna oo ainakin se ettei tarvii erillistä PI "tukkia" kannen ja imusarjan väliin vaan siinä on suoraan paikat lisäruiskuille. :think
                            Harraste: e93 335i
                            Käyttis: e39 530d farmari
                            Puolison ajokki: e87 120i

                            Comment

                            • WarHead
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 774

                              N54 riemua, 2D2E angle of throttle valve

                              Turbojen vaihdon jälkeen jäi päälle ihme tempominen puolikaasulla ja otsikon mukainen vikakoodi ilmestyi aika-ajoin. Täyskaasulla ei ongelmia. Autossa pelkkä JB4 ja luultavasti tyhjätyt katit. Viinaa aika-ajoin tankissa n. 30%.

                              Päätelmä oli, että alipainepuolella ongelma, eli vaihtoon ap-letkut, turbojen solenoidit, PCV-venttiili ja luonnollisesti tulpat ja puolat. Ja ei perkele moinen vaiva poistunut niilläkään. Pari suutintakin vaihdoin, toisaalta suutinongelmathan pitäs antaa puolimoottoria, jota ei ikinä tullut. Ongelma päällä edelleen.

                              Lamdojen arvot nollasin myös (valikko 1/4)

                              Aikani Burgerin sivuilla seikkailtuani löytyi seuraava lause "2D2E is just a tuner plausibility fault, from having menu10 and/or menu12 cranked a little too high, which causes extra boost in front of the partially closed throttle, improving response, but can trigger that shadow fault.
                              You may need to lower those menus. I'd start by lowering menu10 to 2000rpm."

                              Ahaa, sen kimppuun siis. Itellä oli raja 3000, puotin 2000 ja tempominen loppui heti. Nostin arvoon 2500, tempominen edelleen poissa ja sitten vielä takas 3000 ja ongelma ei ole tullut takaisin sen koommin, vaikka siis palasin alkuperäiseen arvoon!


                              Mitähän minä taas tein?
                              E91 335iAT -08

                              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                              Comment

                              • 88BMW
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 127
                                • Tuusula

                                Originally posted by hardyy View Post
                                Onko noita imusarjoja kukaan foorumilla edes vaihtanut autoihinsa?
                                Ainakin käyttäjä F-Lame on laittanut itselleen fab-factoryn tuotoksen.
                                Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                                Ex: -
                                -E91 330d -07 M-sport
                                -E46 330Ci -03 M-sport ll
                                -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                                -E39 530d -00 M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎