Originally posted by -CMS-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
-
-
Originally posted by Markojs View PostNoniin, nyt on kaikki 6 suutinta vaihdettu. Käsinhän ne nitkuttelemalla tosiaan lähti kuten sanoitte.
Sain myös inpan vihdoinkin toimimaan ja täten uudet suuttimet koodattua.
Onko normaalia että parissa suuttimessa kun syötin uudet arvot, esimerkiksi
2.05 niin arvo muuttui inpassa 2.03? muuten kaikki meni ok.
Pistin merkille vaihtotyön yhteydessä että joku joskus vaihtanut suuttimia tuohon aikasemminkin.
Kaikki oli index 10 paitsi juuri tuo 3 pytyn vuotava oli index 11, eikös se ollut
että noita index 11 ja 12 ei saa sekoittaa vanhempien sekaan yksittäin?
Myös tuon 3 pytyn suuttimen arvot oli aivan jotain muuta kuin siinä kyljessä luki.. liekö jäänyt koodaamatta
No enivei, nyt pienen testiajelun jälkeen voi sanoa että eron huomaa heti jo miten
nätisti hörähtää käyntiin ja muutenkin tuntuu yleisesti tasasemmalta meno.
Täytyy jossain kohti koittaa ottaa taas logia niin näkee sitten missä mennään.
Omaan vaihto edessä, niin olis hyvä tietää mistä halvimmat suuttimet? Vieläkö autokeskukselta saa tilaamalla niitä halvempia? Vai oliko se autokeskus, vai mikä..? 🤔Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostMistä hommasit suuttimet ja mihin hintaan? Ja kauanko meni vaihtotyössä?
Omaan vaihto edessä, niin olis hyvä tietää mistä halvimmat suuttimet? Vieläkö autokeskukselta saa tilaamalla niitä halvempia? Vai oliko se autokeskus, vai mikä..? 🤔
Vaihtoon ja koodaukseen ei mene paljoa aikaa jos työkalut pysyy edes vähän kädessä. Noin 1-1.5t kun rauhassa tekee.E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
Comment
-
-
335i
kävin koeajamassa 335xi automaatin tänään
tampereella..Downpipe modin kanssa n 380hp.
ihmettelin kun tuntu vähän epätasaiselta tyhjäkäynti,lämpimälläkin koneella..myyjä sanoi et kuulemma voi johtua nostetuista ahtopaineista hmm itse en kyllä
muista vastaavaa kun omistin viimeeksi 335i:n
tulpat ja puolat kuulemma juuri uusittu..
Comment
-
-
Originally posted by paapaa View Postkävin koeajamassa 335xi automaatin tänään
tampereella..Downpipe modin kanssa n 380hp.
ihmettelin kun tuntu vähän epätasaiselta tyhjäkäynti,lämpimälläkin koneella..myyjä sanoi et kuulemma voi johtua nostetuista ahtopaineista hmm itse en kyllä
muista vastaavaa kun omistin viimeeksi 335i:n
tulpat ja puolat kuulemma juuri uusittu..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by paapaa View Postkävin koeajamassa 335xi automaatin tänään
tampereella..Downpipe modin kanssa n 380hp.
ihmettelin kun tuntu vähän epätasaiselta tyhjäkäynti,lämpimälläkin koneella..myyjä sanoi et kuulemma voi johtua nostetuista ahtopaineista hmm itse en kyllä
muista vastaavaa kun omistin viimeeksi 335i:n
tulpat ja puolat kuulemma juuri uusittu..
Hyvin suurella todennäköisyydellä joko tulpat, puolat, suuttimet, imukanavat tai lambdat.
Vikakoodit+loggaus ois tässä kohtaa aina kiva, muttei tainnu olla mahollista?-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostMitähän mahtoi tarkoittaa, että jos tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti, kun eihän sillä ole mitään tekemistä ahtopaineen kanssa.
Hyvin suurella todennäköisyydellä joko tulpat, puolat, suuttimet, imukanavat tai lambdat.
Vikakoodit+loggaus ois tässä kohtaa aina kiva, muttei tainnu olla mahollista?
ei ollut mahdollista / tullut mieleen varautua etukäteen. tuulilasissa muutama kymmen sentti halkeama...kuulemma pikku juttu,tuosta ei etukäteen sanottu..
mittaristo kun usa tuonti malit isolla kilometrit pienellä..vois vaatia totuttelua
kun nykyään taajamissa alhaisia 30-40 kmh rajoituksia..ihme pistävä haju
voimistui aina kun motarilla teki koekiihdytyksiä..itse asiassa haju alkoi jo kun kylmänä
koneen käynnisti...myyjä epäili että putsausainetta hmm joo..jos moottoritilaan laitettu myrkkyä niin ehkä..huoltokirjaa ei ollenkaan. netistä maksullinen km raportti näytti
4v sitten 100tkm nyt 150tkm okei teoriassa mahdollista..kohtelias kauppias..mut ei tullu kauppoja..kun ei sanonut etukäteen et tuulilasi halki..ei pätki mut vähän tärisee tyhjäkäynnillä..tämänkin sanoi vasta kysymällä asiasta..ja haju..ettei
kaittomista downpipeistä tai muu pakokaasu vuoto..
Comment
-
-
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mielenkiinnosta: miten lambdat vaikuttavat tyhjäkäynnin tasaisuuteen? Säätyykö seos niin nopeasti, että se voisi aiheuttaa tuota epätasaisuutta? Vai johtuuko siitä, että liian rikkaalla tai laihalla seoksella käy itsessään jo epätasaisesti?
Itse jotenkin miellän, että epätasainen käynti johtuu heittelystä polttoaineruiskutuksessa tai sitten sen sytytyksessä (tai tämän ajoituksessa). Sytytykseen tietty vaikuttaa myös ilma, joka selittää imukanavien skeidaisuuden vaikutuksen.
Tämä siis wannabe-harrastajan pohdintaa, enkä väitä tuntevani näiden koneiden sielunelämää.
Originally posted by P33P33 View PostMitähän mahtoi tarkoittaa, että jos tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti, kun eihän sillä ole mitään tekemistä ahtopaineen kanssa.
Hyvin suurella todennäköisyydellä joko tulpat, puolat, suuttimet, imukanavat tai lambdat.
Vikakoodit+loggaus ois tässä kohtaa aina kiva, muttei tainnu olla mahollista?Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
sigpic
Comment
-
-
No tuo n54 tahtoo satunnaisesti tyhjäkäynnillä tehdä pieniä värinöitä. Ainaki oma tekee, ja ihan sama vaikka tulpat, puolat korkeapaine pumppua, suuttimet ja pähkinäpuhallusta tehty nii samanlailla käy. Kierrokset pysyy samassa mutta silti välillä tulee teräviä nypäyksiä/pieniä värinöitä. Taitaa olla ominaisuus vaan tuossa koneessa.
Tuo 335xi mitä ajoit nii kuulosti kyllä melko oudolta/epäilyttävältä. Omassakin downpipet enkä kyllä mielestäni ikinä mitään outoa ole haistanut, paitsi normi pakokaasun.
Comment
-
-
Tuo "katku" tulee aika varmasti vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä, joka oksentelee suoraan turbojen/downpipejen päälle moottorin takanurkasta. Siellä se öljykatku sitten kivasti käryää ja tulee kabiiniin.
Ja tietty voimistuu mitä enemmän annat kenkää.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by mikaell View PostTuo "katku" tulee aika varmasti vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä, joka oksentelee suoraan turbojen/downpipejen päälle moottorin takanurkasta. Siellä se öljykatku sitten kivasti käryää ja tulee kabiiniin.
Ja tietty voimistuu mitä enemmän annat kenkää.
Harmi että tää E92 koppa vaan houkuttaa..jopa vs F30..
googlettanu aikas paljon myös 335i/335xi vs S5 3.0T 333hp josta saa vissiin helposti ~420-450...mutta vähän löytyi tietoa..ainoastaan video, missä ohjelmoitu s-tronic S5 nelikko ...yllätys..yllätys..jäi takapotku manuaali ohjelmoidulle 335i:lle.
https://youtu.be/aMpTMiVbcWU
Comment
-
-
Originally posted by Snike View PostAutokeskukselta halvimmalla. Tästä ketjusta löytyy vaikka kuinka paljon näistä keskustelua hintoja myöden... Autokeskukselta saa myös lisäalea jos olet BTCF jäsen.
Vaihtoon ja koodaukseen ei mene paljoa aikaa jos työkalut pysyy edes vähän kädessä. Noin 1-1.5t kun rauhassa tekee.
Täytynee autokeskukseen olla yht lähiaikoinaEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostJes, kiitokset. Inpalla koodaus ilmeisesti?
Täytynee autokeskukseen olla yht lähiaikoinaE92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
Comment
-
-
Originally posted by Snike View PostJoo INPA:lla hoituu koodaus tai vaikka ProTool puhelin appilla.
Siis näitä halvempia. 13538648937 numerolla.Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Tässä kun nyt ollaan aiheessa, niin mikäs olisi hyvä ahtoputki näihin n54. Vrsf toki mutta onko jotain helpommin saatavaa (lue euroopasta). Ebayssä näyttäisi olevan monenlaisia edullisestikkin, mutta tekeekö niillä mitään. Tosin kyseessä aika yksinkertainen tuote, niin ei kait tuollaista nykypäivän koneilla voi enää pilalle tuottaa, eli luulisi istuvuuden olen hyvä myös halvemmissa jne?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment