Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3828
    • California

    Suosittelen Burgerin kartiotötterö kittiä. Vaikka suodatin sinänsä on yksinkertainen osa, voi huonolatuisella filtterillä olla ikäviä seurauksia. Oon nähny kuvia joissa halpa suodatin alkaa jo muutaman kuukauden jälkeen varisemaan filtterin osia. Se että mitä suodattimen muruset tekee moottorille ei varmasti ole terveellistä

    Ja softatuilla koneilla kartiosuodattimen tehovaikutus on vähintään 15hv eli mistään höpövirityksitä ei ole kyse
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 890
      • Oulu

      Hmm. Itse taas ulkomailla taisin katsoa niitä testejä nii ei niillä ollut kun muutaman hassun hepan verran eroa. Eri asia jos mennään sinne 500hv luokkaan nii varmaan enemmän hyötyä. Tuskin tässä 400-450hv alueella edes 5hv ole eroa.

      Dcit kuulemma nostaa niitä imu lämpöjä ja aina mahdollisuus että jotain roskaa voi mennä mukana. Perus boxi ainakin luotettava ja helppo niin sanotusti. Toisaalta tekis kyllä mieli kokeilla noita dci filttereitä, vois olla vähän ääntäki imuäänissä. Toisaalta blow off valve hoitaa hyvin äänimaailmaa tällä hetkellä.
      Last edited by majgul; 03-12-2018, 17:49.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 890
        • Oulu

        Muuten, tietääkö kukaan kuinka lähelle tuo vrtual dyno osaa tehot arvioida? Itse sain 98 bensalla 444hv ja 95 435hv lukemat. Mitä netistä ainakin lukenut niin aika lähelle oikeita tuloksia kuulemma yleensä saa. Ensi syksynä vasta oikea dyno reissu tulossa.

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2093
          • Naantali

          Originally posted by majgul View Post
          Hmm. Itse taas ulkomailla taisin katsoa niitä testejä nii ei niillä ollut kun muutaman hassun hepan verran eroa. Eri asia jos mennään sinne 500hv luokkaan nii varmaan enemmän hyötyä. Tuskin tässä 400-450hv alueella edes 5hv ole eroa.

          Dcit kuulemma nostaa niitä imu lämpöjä ja aina mahdollisuus että jotain roskaa voi mennä mukana. Perus boxi ainakin luotettava ja helppo niin sanotusti. Toisaalta tekis kyllä mieli kokeilla noita dci filttereitä, vois olla vähän ääntäki imuäänissä. Toisaalta blow off valve hoitaa hyvin äänimaailmaa tällä hetkellä.
          Kukkua, korkeita imuilman lämpöjä varten pitää laittaa kunnon cooleri ja air scoopit. https://afepower.com/afe-power-54-11...mic-air-scoops
          Meillä Suomessa muutenkin hiukan eri ulkoilman lämpötilat yleensä kuin esim. monessa muussa maassa missä näitä n54 harrastetaan.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2093
            • Naantali

            Originally posted by majgul View Post
            Muuten, tietääkö kukaan kuinka lähelle tuo vrtual dyno osaa tehot arvioida? Itse sain 98 bensalla 444hv ja 95 435hv lukemat. Mitä netistä ainakin lukenut niin aika lähelle oikeita tuloksia kuulemma yleensä saa. Ensi syksynä vasta oikea dyno reissu tulossa.
            Tämäkin kukkua, 400hv on varmaan lähempänä totuutta bensalla.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 890
              • Oulu

              Originally posted by miyli View Post
              Tämäkin kukkua, 400hv on varmaan lähempänä totuutta bensalla.
              Itse olen kyllä täysin varma että yli 400hv menee hyvinkin. Ero on niin järkyttävä vakioon. Kuitenkin pipet, inletit, cooleri ja stage 2+ sisällä nii en usko että millään alle 400hv jää. Selviää varmuudella penkissä tosin.

              Pettymys on ainakin suuri jos alle 400 jäisi

              Pitää melkein tuo 100 kiihdytys ottaa jossain vaiheessa, antaisi vähän myös arviota. Veikkaus tällä hetkellä on siellä 4s tuntumassa.
              Last edited by majgul; 03-12-2018, 19:50.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5453
                • S:t Karins

                Originally posted by majgul View Post
                Hmm. Itse taas ulkomailla taisin katsoa niitä testejä nii ei niillä ollut kun muutaman hassun hepan verran eroa. Eri asia jos mennään sinne 500hv luokkaan nii varmaan enemmän hyötyä. Tuskin tässä 400-450hv alueella edes 5hv ole eroa.
                Kuten Mika tuossa mainitsi niin viritetty N54 penkitetiin ensin vakiosuodattimella (muistaakseni jotain päälle 400 hv:n), sitten kartiot paikoilleen ja uusi veto. Tehoa tuli se +15 hv enemmän.

                Originally posted by majgul View Post
                Dcit kuulemma nostaa niitä imu lämpöjä.
                Kyllä, kun ollaan liikennevaloissa tai madellaan liikenneruuhkassa. Mutta mietis mikä määrä ilmaa menee filttereiden läpi kun mennään nilkka suorana. Meinaatko että se ilma ehtii siinä lämmetä? Ja kuka niitä inlettejä laittais turbojen yläpuolelle jotka on mansikkana kunnon kiihdytyksessä ellei ne siinä ajaisi asiaa? Turbot hoitaa sitten sen imuilman lämmittämisen.

                Originally posted by majgul View Post
                Itse olen kyllä täysin varma että yli 400hv menee hyvinkin. Ero on niin järkyttävä vakioon. Kuitenkin pipet, inletit, cooleri ja stage 2+ sisällä nii en usko että millään alle 400hv jää. Selviää varmuudella penkissä tosin.

                Pettymys on ainakin suuri jos alle 400 jäisi

                Pitää melkein tuo 100 kiihdytys ottaa jossain vaiheessa, antaisi vähän myös arviota. Veikkaus tällä hetkellä on siellä 4s tuntumassa.
                Hommaat Dragyn ja katsot mitä menee varttimailiin aikaa, se antaa hyvää osviittaa tehoista.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 890
                  • Oulu

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Kuten Mika tuossa mainitsi niin viritetty N54 penkitetiin ensin vakiosuodattimella (muistaakseni jotain päälle 400 hv:n), sitten kartiot paikoilleen ja uusi veto. Tehoa tuli se +15 hv enemmän.

                  Kyllä, kun ollaan liikennevaloissa tai madellaan liikenneruuhkassa. Mutta mietis mikä määrä ilmaa menee filttereiden läpi kun mennään nilkka suorana. Meinaatko että se ilma ehtii siinä lämmetä? Ja kuka niitä inlettejä laittais turbojen yläpuolelle jotka on mansikkana kunnon kiihdytyksessä ellei ne siinä ajaisi asiaa? Turbot hoitaa sitten sen imuilman lämmittämisen.


                  Hommaat Dragyn ja katsot mitä menee varttimailiin aikaa, se antaa hyvää osviittaa tehoista.
                  No perhana... Pitääkös se sitte jossain vaiheessa ne dci:t sitte laittaa. Tässä vaiheessa siitä olisi sitten hyötyä. Mutta näinpä sitä oppii enemmän kun asiasta keskustelee.

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 890
                    • Oulu

                    En jaksa kahlata läpi foorumia, nii mitkä noista on todettu toimivaksi filttereiksi? Sekä mistä saa kohtuu hintaan. Meneeköhän jenkeistä tilaukseen...

                    Comment

                    • Dusty
                      Bimmer Rookie
                      • May 2017
                      • 112
                      • Vantaa

                      Originally posted by majgul View Post
                      En jaksa kahlata läpi foorumia, nii mitkä noista on todettu toimivaksi filttereiksi? Sekä mistä saa kohtuu hintaan. Meneeköhän jenkeistä tilaukseen...
                      Vrsf tai burgerin. Putsailee niitä vaa kunnolla välillä. Kantsii inletit laittaa kans. Tulikoha niistäki vakio käkkyröil se joku 25heppaa ainaki custom softatessa.
                      Kolhujen oikasut maalaamatta.

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 890
                        • Oulu

                        Originally posted by Dusty View Post
                        Vrsf tai burgerin. Putsailee niitä vaa kunnolla välillä. Kantsii inletit laittaa kans. Tulikoha niistäki vakio käkkyröil se joku 25heppaa ainaki custom softatessa.
                        Inletit löytyy jo asennettuna. Pitää jossain vaiheessa tilata nuo sitte. Taitaa juuri jenkeistä halvimmaksi tulla ku tilaa

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5453
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Dusty View Post
                          Kantsii inletit laittaa kans. Tulikoha niistäki vakio käkkyröil se joku 25heppaa ainaki custom softatessa.
                          Originally posted by majgul View Post
                          Inletit löytyy jo asennettuna.
                          Mä luulen että Duty tarkoittaa tässä noilla inleteillä sitä mallia, jossa kartiofiltterit tulee paisarin tilalle siihen turbojen päälle. Ei noilla vakiopaikoille tulevilla silikoniletkuilla saa ihan 25 heppaa lisää, muutama kyllä varmasti.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 890
                            • Oulu

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Mä luulen että Duty tarkoittaa tässä noilla inleteillä sitä mallia, jossa kartiofiltterit tulee paisarin tilalle siihen turbojen päälle. Ei noilla vakiopaikoille tulevilla silikoniletkuilla saa ihan 25 heppaa lisää, muutama kyllä varmasti.
                            Tämä tieto tuli itsellä kyllä yllätyksenä että noilla on teho eroa noissa inleteissä. Mistä tämä johtuu? Kuinkahan iso ero noilla sitten on.

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2093
                              • Naantali

                              Originally posted by majgul View Post
                              Tämä tieto tuli itsellä kyllä yllätyksenä että noilla on teho eroa noissa inleteissä. Mistä tämä johtuu? Kuinkahan iso ero noilla sitten on.
                              No noi paisarin tilalle ja siihen turbojen yläpuolelle tulevat lyhyet inletit on yleensä 2,5” putkella tulevat ja lyhyet ja noi alkuperäisten tilalle tulevat silikoniset inletit aika paljon pienenpää kokoa. Ne myös ahdistaa ihan samoissa paikoissa kuin alkuperäiset, eli siellä koneen takana ja varsinkin se silikoninen menee siellä lyttyyn. Itse en laittais noita silikoni inlettejä ollenkaan jos ajelee vakio turboilla, kun ei ne paljon vakio turboilla auta, tietenkin jos haetaa kaikki irti vakio turboista on niistäkin hyötyä. Jos laittaa isot modatut turbot on ne 2,5” lyhyet inletit ainut järkevä vaihtoehto.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 890
                                • Oulu

                                Originally posted by miyli View Post
                                No noi paisarin tilalle ja siihen turbojen yläpuolelle tulevat lyhyet inletit on yleensä 2,5” putkella tulevat ja lyhyet ja noi alkuperäisten tilalle tulevat silikoniset inletit aika paljon pienenpää kokoa. Ne myös ahdistaa ihan samoissa paikoissa kuin alkuperäiset, eli siellä koneen takana ja varsinkin se silikoninen menee siellä lyttyyn. Itse en laittais noita silikoni inlettejä ollenkaan jos ajelee vakio turboilla, kun ei ne paljon vakio turboilla auta, tietenkin jos haetaa kaikki irti vakio turboista on niistäkin hyötyä. Jos laittaa isot modatut turbot on ne 2,5” lyhyet inletit ainut järkevä vaihtoehto.
                                Joo, no itellä on nuo vrsf 2" silikoni letkut laitettu. Menkööt noilla, eipä tuota enää jaksa vaihtaa muuta sinne

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎