Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #91
    Originally posted by vam0s View Post
    Mikäs olisi paras tapa havaita vuotava suutin? Käynnistäessä joskus starttaa pitkään ja tankillisella pääsee ehkä 200km jos nätisti ajaa. E40 tosin ajellaan mutta mikään edellisistä N54 autoista ei näin paljoa ole vienyt. N. 0.5l menee 30sec.
    No itsellä käynnistyy ihan hyvin oma, mutta alkaa tyhjäkäynti huononemaan mitä kauemmin tyhjäkäynnillä pitää. Tärrää välillä kone ym. Sytyttänyt pari kertaa vikavalonki täyskaasulla. Siinä muutamia oireita.

    Comment

    • Zoppa
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 238
      • Espoo

      #92
      Yks oire voi tietty olla myös se, että öljyä vaihtaessa voi huomata öljyn haisevan bensalta, se oli oikeastaan ainoa oire mikä mulla oli.
      E92 335i M-Sport -07
      EX: E85 Z4 3.0i

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        #93
        Huoh. Eihän tämä paska tuu ikinä kuntoon, eli n54 kone.

        Alle 1000km sitte. Vaihdettu tulpat ja puolat, pähkinärouhepuhallus tehty myös alle 5000km sitten.
        Tänään liikkeessä öljyt, kaikki suuttimet vaihdettiin ja koodattiin. Auto tulille ja samaa pientä tärinää mitä aina. Noh, ajelin kotia nii alko nykimään pintakaasulla, valoissa alko auto heilumaan ja moottorivalo. Misfire cylinder 1. Koodit 29cd ja 2e18. Samat koodit tuli takaisin vaikka kuittas ja alkaa tärinä melkein heti tulemaan takaisin. Ei ole näin tehnyt ikinä.

        Ei antanut adaptaatioita resetoida nii asensin uudelleen mhd mapin. Sitte nollasin kaikki. Auto kävi huonosti hetken ja 4x4 ja abs vikaa. Koodien nollaus ja ne lähti pois.

        Auton alla näköjään iso öljyläikkä. Voi saatana. Mikähän tässä nyt vialla...

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #94
          Originally posted by majgul View Post
          Huoh. Eihän tämä paska tuu ikinä kuntoon, eli n54 kone.

          Alle 1000km sitte. Vaihdettu tulpat ja puolat, pähkinärouhepuhallus tehty myös alle 5000km sitten.
          Tänään liikkeessä öljyt, kaikki suuttimet vaihdettiin ja koodattiin. Auto tulille ja samaa pientä tärinää mitä aina. Noh, ajelin kotia nii alko nykimään pintakaasulla, valoissa alko auto heilumaan ja moottorivalo. Misfire cylinder 1. Koodit 29cd ja 2e18. Samat koodit tuli takaisin vaikka kuittas ja alkaa tärinä melkein heti tulemaan takaisin. Ei ole näin tehnyt ikinä.

          Ei antanut adaptaatioita resetoida nii asensin uudelleen mhd mapin. Sitte nollasin kaikki. Auto kävi huonosti hetken ja 4x4 ja abs vikaa. Koodien nollaus ja ne lähti pois.

          Auton alla näköjään iso öljyläikkä. Voi saatana. Mikähän tässä nyt vialla...
          Onko ne suuttimet jo vaihdettu?

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            #95
            Originally posted by brainsurgery View Post
            Onko ne suuttimet jo vaihdettu?
            On, tuossahan kirjoitin

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              #96
              Originally posted by majgul View Post
              On, tuossahan kirjoitin
              No niinpäs olikin, sori

              Tulee lähinnä mieleen että onkohan siellä kaadettu öljyä ihan huolella ohi? Päätyy yleensä 3. pytyn tulppaan niin saattaa aiheuttaa ihan mitä vain.

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                #97
                Originally posted by brainsurgery View Post
                No niinpäs olikin, sori

                Tulee lähinnä mieleen että onkohan siellä kaadettu öljyä ihan huolella ohi? Päätyy yleensä 3. pytyn tulppaan niin saattaa aiheuttaa ihan mitä vain.
                Hmm... Joo, lähtee maanantaina takaisin samaan pajaan nii saa tutkia.

                Comment

                • mikaell
                  BTCF Member
                  • Jul 2017
                  • 422
                  • Kla

                  #98
                  Eiköhän siellä joku sytytyspuola öljyssä ui, kun helatorstain jäljiltä on pojilla ollut viellä pienet vapinat käsissä, kun öljyjä pitänyt reikään saada vapisevalla kädellä tähdättyä...
                  Nappaa puolat irti ja kato näkyykö öljyä jossain niissä jos on, putsaus ja kovaa ajoa.
                  BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                  ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                  p. 040 166 7576 / Whatsapp

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    #99
                    Kattokaapa joku onko tuolla mitään pahaa. Ainaki nyt ilmennyt timing correctioneja... en tiedä vaikuttaako logeihin ku nollasin kaikki adaptaatiot. Onko nuo lambda arvot ym. kohdallaan :think?




                    Nyt ei ollut öljyä auton alla, tehostimen säiliö lähes tyhjä, joten sieltä on voinut tulla.


                    Otan uutta logia lähipäivinä.

                    Edit: Auto nyt toimi "normaalisti" Eli tyhjäkäynnissä satunnaisia tärähtelyitä, tuskinpa tämä normaali on? Eikö tuon pitäisi käydä todella tasaisesti normaalisti, eikä pitäisi huomata mitään värähtelyitä ratissa tai muutakaan?
                    Last edited by majgul; 12-05-2018, 18:01.

                    Comment

                    • tommylee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 292
                      • Haukipudas / Kello

                      Originally posted by majgul View Post
                      Kattokaapa joku onko tuolla mitään pahaa. Ainaki nyt ilmennyt timing correctioneja... en tiedä vaikuttaako logeihin ku nollasin kaikki adaptaatiot. Onko nuo lambda arvot ym. kohdallaan :think?




                      Nyt ei ollut öljyä auton alla, tehostimen säiliö lähes tyhjä, joten sieltä on voinut tulla.


                      Otan uutta logia lähipäivinä.

                      Edit: Auto nyt toimi "normaalisti" Eli tyhjäkäynnissä satunnaisia tärähtelyitä, tuskinpa tämä normaali on? Eikö tuon pitäisi käydä todella tasaisesti normaalisti, eikä pitäisi huomata mitään värähtelyitä ratissa tai muutakaan?

                      Mulla kyl käy ihan tasaisesti tyhjäkäyntiä. Tosi satunnaisesti täräyttää vähän. Mietin, että voisko sulla joku puola sätkiä läpi jostain tms.. Onko ollut misfireä nyt?
                      Kun sulla kuitenkin vaihdettu uudet suuttimetkin, niin ei luulis niistä johtuvan :think
                      Ex: BMW 330 Xd E90
                      Ex:BMW 335Xi E90
                      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2089
                        • Naantali

                        Originally posted by majgul View Post
                        Kattokaapa joku onko tuolla mitään pahaa. Ainaki nyt ilmennyt timing correctioneja... en tiedä vaikuttaako logeihin ku nollasin kaikki adaptaatiot. Onko nuo lambda arvot ym. kohdallaan :think?




                        Nyt ei ollut öljyä auton alla, tehostimen säiliö lähes tyhjä, joten sieltä on voinut tulla.


                        Otan uutta logia lähipäivinä.

                        Edit: Auto nyt toimi "normaalisti" Eli tyhjäkäynnissä satunnaisia tärähtelyitä, tuskinpa tämä normaali on? Eikö tuon pitäisi käydä todella tasaisesti normaalisti, eikä pitäisi huomata mitään värähtelyitä ratissa tai muutakaan?

                        Otappa kuule kunnon logi ja katellaan sitä sitten. Tälläisellä ei ole mitään virkaa.
                        3 vaihteella n.2500-3000 kierrosta ja talla pohjaan ja annat mennä niin pitkälle talla pohjassa että vaihtaa 4 vaihteelle ja jos kantti kestää vielä 5 vaihteelle.
                        Muista ottaa myös luistonesto ja ajonvakautus pois.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Originally posted by miyli View Post
                          Otappa kuule kunnon logi ja katellaan sitä sitten. Tälläisellä ei ole mitään virkaa.
                          3 vaihteella n.2500-3000 kierrosta ja talla pohjaan ja annat mennä niin pitkälle talla pohjassa että vaihtaa 4 vaihteelle ja jos kantti kestää vielä 5 vaihteelle.
                          Muista ottaa myös luistonesto ja ajonvakautus pois.
                          Aijaa. Nekö vielä kannattaa pois ottaa. Mutta eikö se vedä.kickdownin noilla kierroksilla jos tallan laittaa pohjaan? Otan uuden login

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2089
                            • Naantali

                            Originally posted by majgul View Post
                            Aijaa. Nekö vielä kannattaa pois ottaa. Mutta eikö se vedä.kickdownin noilla kierroksilla jos tallan laittaa pohjaan? Otan uuden login
                            Poista mhd:llä kickdown käytöstä
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • Zoppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 238
                              • Espoo

                              Originally posted by majgul View Post
                              Aijaa. Nekö vielä kannattaa pois ottaa. Mutta eikö se vedä.kickdownin noilla kierroksilla jos tallan laittaa pohjaan? Otan uuden login
                              E92 335i M-Sport -07
                              EX: E85 Z4 3.0i

                              Comment

                              • vam0s
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 134
                                • 03

                                Ei sattuisi kenelläkään lojumaan yhtä paria vakioita tai modattuja ahtimia?
                                Missä suosittelette käyttämään ahtimet modauksessa? Fin-turbo?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎