Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    Originally posted by majgul View Post
    Onko tuo matalapaine pumpun anturi missä kohtaa n54 moottoria. Välittömästi ku oli liikkeessä vaihdettu korkeapaine pumppu nii tuli vikakoodia lpfp Fuel pressure sensor electric. Mikähän tuohon olisi tullu? Liitin löysällä? Ei suostunut aluksi nollaamaan ja ajoin möykkyyn nii lähti pois. Tuli kuitenkin vähän ajan päästä takaisin

    Imusarjan alla matalapaine puolen anturi on. Saa vaihdettua kun ottaa kaasuläppäkotelon pois.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      Originally posted by miyli View Post
      Imusarjan alla matalapaine puolen anturi on. Saa vaihdettua kun ottaa kaasuläppäkotelon pois.
      No nuo osathan sieltä juuri irroitettiin ku pumppu vaihdettiin. Pitäsköhän asiasta mainita, ei jaksaisi taas alkaa noita irroittamaan. 2 kertaa jo irti käytetty ku puhallettu ja vaihdettu inletit ym.

      Comment

      • CoCo
        Newbiemmer
        • Jul 2016
        • 9
        • Lahti

        Originally posted by CoCo View Post
        Jb4 G5 poistetaan pari diodia, jolloin siitä saadaan G5-ISO. En ole varma onko oma jb4 G5 vaiko G4:think Harmittaa, etten ostovaiheessa koko hommasta edes tiennyt. Pitää tänään duunipäivän jälkeen purkaa autoa, avata boksi ja kurkistaa miltä piirilevy näyttää. Mikäli se on tuo kivikautinen G4, niin täytynee ottaa pois kokonaan autosta.
        Jahas g5-Iso levy sieltä löytyi. Nollasin kaikki jb4 asetukset defaultiin ja latasin firmwaren uusiksi ja nyt toimii



        Tuossa pikainen testiveto. Miltä näyttää, kun itse en niin hyvin tuota osaa tulkita? :o

        Pistää omaan silmään, että pedaali pohjassa, mutta throttle käy välillä jossain ihan muualla kuin 100. Afr pyörii korkeilla kierroksilla 12-12.5, onko normaalia?

        Comment

        • Markojs
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 160
          • Kirkkonummi

          Onko huomattavaa eroa mhd stage 2+ -> mhd e30 kartoissa?
          Uskaltaako tuota viinaa kokeilla vai jääkö heti koukkuun?

          Varmaan tuo v8 e30 kartta parempi kokeilla kuin v7 e40
          kun on vielä vakio LPFP?

          Tällä hetkellä mhd stage 2+, dci, catless dp, fmic.
          LPFP nykysellä setillä käynyt alhaisimmillaan 59.1 psi.

          Kannattaako lähteä kokeilemaan tuota e85 lainkaan vakio pumpulla?
          Kovasti kiinnostais kun ois saatavilla tuosta aivan vierestä.

          Comment

          • yarski
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 311
            • Rauma

            Originally posted by Markojs View Post
            Onko huomattavaa eroa mhd stage 2+ -> mhd e30 kartoissa?
            Uskaltaako tuota viinaa kokeilla vai jääkö heti koukkuun?

            Varmaan tuo v8 e30 kartta parempi kokeilla kuin v7 e40
            kun on vielä vakio LPFP?

            Tällä hetkellä mhd stage 2+, dci, catless dp, fmic.
            LPFP nykysellä setillä käynyt alhaisimmillaan 59.1 psi.

            Kannattaako lähteä kokeilemaan tuota e85 lainkaan vakio pumpulla?
            Kovasti kiinnostais kun ois saatavilla tuosta aivan vierestä.
            Voi sitä kokeilla mutta vakio lpfp ei kyllä riitä. Mulla kyykkäsi tuotto jo 20% seoksella
            Ja takuuvarmasti viinaan jää koukkuun 😄
            G26 i4 M50 supercharged
            ex: F36 440i xdrive msport
            ex: E91 335 lci xdrive msport

            Comment

            • juha_335i
              BTCF Member
              • Sep 2016
              • 44
              • Vantaa

              Originally posted by yarski View Post
              Voi sitä kokeilla mutta vakio lpfp ei kyllä riitä. Mulla kyykkäsi tuotto jo 20% seoksella
              Ja takuuvarmasti viinaan jää koukkuun 😄
              Moi,

              Sanokaas tyhmälle että miten sen ajossa huomaa kun lpfp ei riitä ?
              Ite kokeillu v8 stage2+ e30 ja mulla alimmillaan käynyt lpfp n. 53:ssa.
              V7:ssa on myös 25% kartta. Itellä ollut 85:sta n. 12l tankissa. Persdynolla huomas kyllä eron ..
              Oottekoa muuten vaihtaneet kesän jälkeen öljyt, etanoliahan menee öljyn sekaan.
              ___________
              E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

              Comment

              • Markojs
                Bimmer Rookie
                • Apr 2014
                • 160
                • Kirkkonummi

                Originally posted by yarski View Post
                Voi sitä kokeilla mutta vakio lpfp ei kyllä riitä. Mulla kyykkäsi tuotto jo 20% seoksella
                Ja takuuvarmasti viinaan jää koukkuun 😄
                Jees, aika risteeviä kommentteja tosiaan lukenu että osalla kestää E30 vakio pumpulla hyvin
                ja osalla taas ei kestä minkään sortin seoksia että varmaan aika tapauskohtaista tämäkin.

                Onkos se nyt tuo walbron 450 stage 2 upgrade mitä porukka suosii?

                Comment

                • yarski
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 311
                  • Rauma

                  Originally posted by Markojs View Post
                  J
                  ja osalla taas ei kestä minkään sortin seoksia että varmaan aika tapauskohtaista tämäkin. Onkos se nyt tuo walbron 450 stage 2 upgrade mitä porukka suosii?
                  "miten sen ajossa huomaa kun lpfp ei riitä ?"

                  No mulla alkoi pätkiä polttoaineen syöttöä sylinterikohtaisesti kun paineet putosi liian alas.
                  Walbro stg2 on mulla ja vastaavan saa edullisemmin -> nic Pluto
                  G26 i4 M50 supercharged
                  ex: F36 440i xdrive msport
                  ex: E91 335 lci xdrive msport

                  Comment

                  • Dubbeli
                    BTCF Member
                    • May 2009
                    • 30
                    • Espoo

                    Onko seuraavassa logissa mitään ihmeellisempää kommentoitavaa? Autossa tällä hetkellä JB4 + BEF (Pump gas), tankissa 98E5 + E85 (~E15) seos. Alle 1tkm ajetut Index 12 suuttimet, 2tkm ajetut tulpat/puolat.



                    Ahtimet heräilee näköjään aika hitaasti, mutta annetaan se anteeksi noille 153tkm ajetuille. Täytyy hiukan perehtyä vielä noihin JB4:n hukkaporttiasetuksiin saako tilannetta niillä parannettua.
                    F30 320dA xDrive M-Sport / -15

                    EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3

                    Comment

                    • mikaell
                      BTCF Member
                      • Jul 2017
                      • 422
                      • Kla

                      Ihan ok logi ei isoja murheita näkyisi olevan, ainut mihin minunkin silmät osui niin oli just toi ahtimien spoolaus pyydettyyn ahtopaineeseen.
                      Hukkaporttien säädöllä varmasti tulee tuntuvasti vetoaluetta persdynolla lisää.
                      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                      p. 040 166 7576 / Whatsapp

                      Comment

                      • Boiga
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 1773
                        • Ylöjärvi

                        Hajosi vissiin jb4, otin pois ja auto toimii kuten pitää. Seuraava kysymys, uusi jb4 tilalle bluetooth palikalla ja taas tulta (pi tulossa myös jossa mukana controlleri jota jb4 osaa ohjata) vai vääntääkö hirveällä vaivalla pelkän custom softan? Hybridi turbot aiheuttaa eniten pään vaivaa kun ei ns valmista ohjelmaa ole. Muuten ns fbo osat kiinni.
                        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                        Comment

                        • works
                          BTCF Member
                          • Nov 2013
                          • 123
                          • Espoo

                          Vaihteeksi MHD/vakio DME tavaraa:

                          P33P33 ystävällisesti ponnisti sisään Motiv:n FlexFuel tavarat sekä putsasi imuventtiilit jotka 135tkm jälkeen olivat sopivassa karstassa:

                          Intake crusty, mutta lopputulos oli toivottu Intake clean

                          Ja kun pari DME:n pinniä oli järjestelty uudelleen, yksi Continentalin sensori tuupattu konehuoneeseen ja pikkuinen stidiaskin kokoinen tulkki laitettu sensorin ja DME:n väliin oli aika flashata uusi flex-kykyinen softa MHD:lla ja käydä tankilla.

                          Mmm roskamehua - E50 mix verification / MHD

                          Motiv:n mukaan ei näillä päivitetyillä vakioturboilla kauheasti yli E40:n kannata mennä jos parasta tehoa etsii. Nyt on vasta basemap sisällä ja nyt lähdetään etsimään sopivaa balanssia Chris/Motiv:n kanssa. Intaken lämmöt tällä Wagnerin kopsulla ovat taivaissa, mutta VRSF:n 7" HD FMIC on jo tilattu joten siitäkin ongelmasta päästään lähitulevaisuudessa. Alla logi eiliseltä:

                          Datazap

                          3-4 vaihdon jälkeen tuleva STFT2:n 0 on tiedossa ja potentiaalisia diagnooseja ovat boostivuoto tai injektorit. Kumpikin on mahdollinen, viime viikolla pullautin intercoolerin putken irti matkalla radalle ja maanantaina kun katsottiin injektorien numeroita niin sieltä löytyi 5x I9 ja 1x I5, joten saattavat nekin olla jo vaihtokuntoiset.
                          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            Laitetaan tännekkin vaikka ei varsinaisesti virittämistä, kun tässä topikissa se paras tieto kuitenkin on. Valitettavasti olen tällä hetkellä vain puhelimella netissä, joten laitan linkin n54techiin kirjoittamastani ongelmasta. Sepustus on englanniksi ja tarvittaessa käännän sen kyllä suomeksi. Eli pikaista apua/vinkkiä kaivattaisiin, mikä mahtaa vuotaa autossa. Ei nosta ahtoja kunnolla. Kovemman kiihdytyksen jälkeen auto pitää linkin mukaista ääntä kunnes kierrokset nousevat yli 2500/3000rpm jonka jälkeen veto palautuu. Silloinkin terävyys puuttuu ja ei ota targettiin. FF adaptaatio tapissa 150. Kylmän puolen purin eilen kokonaan. Putsasin/pesin ja kuivasin ja vaihdoin noihin vakio bybass liittimien putkiin uudet o renkaat. Ihan vitun kiva kun koko kevään ropannu autoa ja viikko ennen partyja päättää aloittaa sekoilun. Olis menny kuukausi sitten tai kuukauden päästä

                            Linkki ääneen



                            Ja



                            Linkki alkuperäiseen kirjoitukseen



                            Ps. Savuttaminen on ainakin toistaiseksi loppunut. En sitten tiedä olisiko tuo moottorin pesu fortella voinut jeesata siihen?

                            Kaikki ideat / apu enemmän kuin tervetulleita
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • mikaell
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 422
                              • Kla

                              Aikaisemmin ahdin, joka vuotanut öljyä tullut akseliin välystä? Nyt ennenkun öljynpaineet nousee enemmän --> siivekkeet jumittavat/ottavat kiinni ahtimeen josta äänijohtuu.

                              Isommilla kierroksilla enemmän öljynpainetta ja äänitasaantuu/katoaa/välys pienenee.

                              Voi olla ihan paska puhetta, mutta tää olisi mun teoria itse repeisin downpipet irti ja katsoisin miltä ahtimet ja siivekkeet näyttävät.. :think
                              BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                              ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                              p. 040 166 7576 / Whatsapp

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                Originally posted by mikaell View Post
                                Aikaisemmin ahdin, joka vuotanut öljyä tullut akseliin välystä? Nyt ennenkun öljynpaineet nousee enemmän --> siivekkeet jumittavat/ottavat kiinni ahtimeen josta äänijohtuu.

                                Isommilla kierroksilla enemmän öljynpainetta ja äänitasaantuu/katoaa/välys pienenee.

                                Voi olla ihan paska puhetta, mutta tää olisi mun teoria itse repeisin downpipet irti ja katsoisin miltä ahtimet ja siivekkeet näyttävät.. :think
                                Okei. Täytyy koittaa saada aikaiseksi jokin viritelmä tohon pihalle et pääsee auton alle. Jos on siitä kiinni niin siinä oli kalajoen ajot sitten.
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎