Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuså
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 207
    • Kuopio

    Originally posted by reekoon View Post
    Eka turbo suto itselle. Mites tuon huomaa menikö rojut koneeseen vai selviikö pelkillä turboilla?
    Eiköhän ne rojut löydy intercoolerista viimeistään.
    G31 540d xDrive -18

    Comment

    • works
      BTCF Member
      • Nov 2013
      • 123
      • Espoo

      Originally posted by Juuså View Post
      Eiköhän ne rojut löydy intercoolerista viimeistään.
      Tai katalysaattorista.
      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Jees kiitoksia. Auto pihassa. Huomenna otan putket irti ja alan ihmetellä.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2089
          • Naantali

          Bemariosat.fi oli ainankin jossain vaiheessa hyllyssä modatut turbot, kysäseppäs sieltä onko vielä ja onko ne myynnissä edes. Voisit ehtiä vielä partyille vaihtaankin. Siellä on myös se tiiviste setti kasattuna valmiiksi.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            Originally posted by miyli View Post
            Bemariosat.fi oli ainankin jossain vaiheessa hyllyssä modatut turbot, kysäseppäs sieltä onko vielä ja onko ne myynnissä edes. Voisit ehtiä vielä partyille vaihtaankin. Siellä on myös se tiiviste setti kasattuna valmiiksi.
            Soitettu. Turbojen omistaja reissussa. Maanantaina saa tietää hinnan ja kos kaupat tulee niin tiistaiksi saisi osat. Ei onnistu kyl meikältä tossa pihalla päivässä toi vaihto 😂 jos torstaina oli tarkoitus joskus 14 aikaan lähteä ajaan kalajoelle.
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2089
              • Naantali

              Originally posted by reekoon View Post
              Soitettu. Turbojen omistaja reissussa. Maanantaina saa tietää hinnan ja kos kaupat tulee niin tiistaiksi saisi osat. Ei onnistu kyl meikältä tossa pihalla päivässä toi vaihto 😂 jos torstaina oli tarkoitus joskus 14 aikaan lähteä ajaan kalajoelle.
              Purat viikonlopun aikana etukäteen vanhat pois, kyllä ne uudet päivässä sinne laittaa takaisin, eli tiistai ilta ja keskiviikko aikaa asennella. Kerkee vielä torstai aamuna testaileen että oliko onnistunut remontti
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                Originally posted by miyli View Post
                Purat viikonlopun aikana etukäteen vanhat pois, kyllä ne uudet päivässä sinne laittaa takaisin, eli tiistai ilta ja keskiviikko aikaa asennella. Kerkee vielä torstai aamuna testaileen että oliko onnistunut remontti
                Ei helvetti. Oliskin viikonloppu aikaa, mutta kun kaikenlisäksi on kaverin polttarit, joita ite ollu järkkäämässä, niin ei kyllä kehtaa oikein jäädä poiskaan...

                Onko tätä mitenkään mahdollista saada tehtyä ilman apurungon irroittamista? Ei nimittäin ole kyllä moottorin kannatintakaan.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2089
                  • Naantali

                  Originally posted by reekoon View Post
                  Ei helvetti. Oliskin viikonloppu aikaa, mutta kun kaikenlisäksi on kaverin polttarit, joita ite ollu järkkäämässä, niin ei kyllä kehtaa oikein jäädä poiskaan...

                  Onko tätä mitenkään mahdollista saada tehtyä ilman apurungon irroittamista? Ei nimittäin ole kyllä moottorin kannatintakaan.
                  Ei tarvi apurunkoa irroittaa, laitat hinauslenkin siihen moottoriin kiinni ja siitä räikkäliinalla kuskinpuolen iskaritolppaan kiinni kannatukseen. Sieltä tarvii vaan se koneen korva irroittaa. Ahdasta on mutta tehtävissä.
                  Olikos sulla muuten nelari se auto:think, sit on eri asia.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by reekoon View Post
                    Ei helvetti. Oliskin viikonloppu aikaa, mutta kun kaikenlisäksi on kaverin polttarit, joita ite ollu järkkäämässä, niin ei kyllä kehtaa oikein jäädä poiskaan...

                    Onko tätä mitenkään mahdollista saada tehtyä ilman apurungon irroittamista? Ei nimittäin ole kyllä moottorin kannatintakaan.
                    motonetistä taitaa saada moottorin kannattimen noin 80€ se on kyllä näppärä tohon hommaan. Niinku Miyli sano niin apurungon voi jättää paikalleen ja apparin puolen moottorinkannake pois tukirautoineen niin takaturbolle löytyy tarvittava tila purkuhommiin. Etummaisen irrottamiseks tarvii sit melkeinpä ottaa vesipumppu ja termari irti ni tulee tilaa ja siirtää ohjausvaihdetta loitommalle. halvimman tiiviste setin turboille saisit ulkomailta, mutta tuskin kovin nopeesti. Bemariosat taitaa olla aikataulullisesti paras vaihtoehto.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • janneko
                      Newbiemmer
                      • Jun 2015
                      • 26
                      • uusimaa

                      Mulla olis juurikin tollanen motonetin moottorinkannatin jonka hommasin tuohon omaan turbonvaihtoprojektiin. ja siis jos on tarvetta niin voin lainata sitä. Sijaitsee tällä hetkellä Porvoossa ja ensi viikolla liikkuu myös Hyvinkäälle tarvittaessa.
                      Harraste: e93 335i
                      Käyttis: e39 530d farmari
                      Puolison ajokki: e87 120i

                      Comment

                      • Markojs
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 160
                        • Kirkkonummi

                        Eilen kävin leiman hakemassa ja tuttuun tapaan mhd:sta stock map päälle.
                        Pistin merkille että hukkikset rallattaa helvetisti enemmän tuolla vakio kartalla
                        kuin stage 2+, mistäköhän moinen voi johtua? :think

                        10tkm ajetut orkkis turbot ja kaikki alipaine letkut uusittu, onko noita
                        boost solenoideja järkeä lähtee vaihtamaan tietämättä auttaako edes (170tkm ajettu)
                        ennenkuin alkaa säätämään niitä tankoja itse?

                        Rallattaa vaan siinä 2k rpm paikkeilla kaasuttaessa ja ei oo rattle fixiä mhd:sta.

                        Katoin noita pierburg solenoideja että sais kohtuu hintaan <80e kpl mutta
                        harmittaa se jokatapauksessa jos ei mitään auta.

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Markojs View Post
                          Eilen kävin leiman hakemassa ja tuttuun tapaan mhd:sta stock map päälle.
                          Pistin merkille että hukkikset rallattaa helvetisti enemmän tuolla vakio kartalla
                          kuin stage 2+, mistäköhän moinen voi johtua? :think

                          10tkm ajetut orkkis turbot ja kaikki alipaine letkut uusittu, onko noita
                          boost solenoideja järkeä lähtee vaihtamaan tietämättä auttaako edes (170tkm ajettu)
                          ennenkuin alkaa säätämään niitä tankoja itse?

                          Rallattaa vaan siinä 2k rpm paikkeilla kaasuttaessa ja ei oo rattle fixiä mhd:sta.

                          Katoin noita pierburg solenoideja että sais kohtuu hintaan <80e kpl mutta
                          harmittaa se jokatapauksessa jos ei mitään auta.
                          Tuossa just asensin yhdet viriturbot ja noi hukkikset vaan on sellaset, että ne tahtoo kunnossa ollessaankin rallattaa. Nuokin kyseiset hukkikset pääs liikkumaan sen akselin suunnassa ja pieni välys niissä on pakko olla joka tapauksessa, joten jos sulla on noin tuoreet turbot, niin vikaa niissä ei ole, ne vaan pitää tietyllä hukkiksen asennolla enemmän ääntä. Tai näin ainakin uskoisin.
                          Orkkis softassa ns pre control kartta määrittelee hukkiksen asentoa kun esim ei oo kuormaa päällä, niin mhd kartoissa tää voi olla eri arvoilla kuin vakiokartta ja syy todennäköisesti siinä.
                          Voit tehä vertausta kun seuraat wgdc bank arvoa livenä molemmilla kartoilla kun ajat vaikka motarilla tasakaasua tai taajamassa tasakaasua.
                          Rattle fixillä vaan testaamaan eriasentoja jossei ääni miellytä. Vähän toki vaikuttaa turbojen heräämiseen.
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • janneko
                            Newbiemmer
                            • Jun 2015
                            • 26
                            • uusimaa

                            Mulla myös. Noissa MMP:n 1K turboissa on paljon paksumpi hukkiksen läpimenoakseli ja hukkiksen läppä myös isompi, ja silti kuuluu aina pieni hyvin kevyt rallatus kun nostaa kaasun kevyillä kierroksilla. Siinä läpässä pitää kuitenkin olla uutenakin välystä että istuu tiiviisti kiinni kun ruvetaan ahtoja pyytämään.
                            Onhan tuostakin jotain DIY kuvia kun jotkut sankarit ovat hitsanneet läpän kiinni läpimenoakseliin. Eipähän enää rallata pätkääkään sen jälkeen.
                            Harraste: e93 335i
                            Käyttis: e39 530d farmari
                            Puolison ajokki: e87 120i

                            Comment

                            • Inspector
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 68
                              • Suomi

                              Tässä palstaa seuraillessa huomaa että noita upgrade ahdistimia alkaa liikenteessä olemaan jo paljonkin👍🏻

                              Mitä noille vakioille vois tehdä vai kannattaako suoraan satsata isompiin ?

                              Comment

                              • works
                                BTCF Member
                                • Nov 2013
                                • 123
                                • Espoo

                                Originally posted by Inspector View Post
                                Tässä palstaa seuraillessa huomaa että noita upgrade ahdistimia alkaa liikenteessä olemaan jo paljonkin👍🏻

                                Mitä noille vakioille vois tehdä vai kannattaako suoraan satsata isompiin ?
                                Niihin voi vaihtaa toisella profiililla olevan billet-kompuran ja modifioida turbiinia. Fin Turbo Kuopiossa tekee niitä noin 750e/etana hukkaporttihuollon ja tasapainotuksen kanssa + tietysti matkahuolto ellet ole lokaali.

                                Omani siellä käytin ja tämän hetkisellä softalla piirretään suoraa 20psi viivaa 3500-7000rpm. Huom! Tuottavat lämpöä massiivisesti, joten iso++ välijäähy on pakollinen. Oma Wagnerkopsu ei pysy kuorman perässä ja VRSF:n 7" HD on rapakon takaa tuloillaan. Tuo kun saapuu niin tulee Stage1-2 ihmisille sopiva FMIC myyntipalstalle.
                                135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎