Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    Tuolla tuskin kannattaa edes yrittää ajaa kotia 12km matkan? Eli kannattaako suoraan hinaus auto tilata?

    Comment

    • Snike
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 84
      • Espoo

      Originally posted by majgul View Post
      Ihanaa, taas ongelmia. Neuvokaapa äkkiä olisko mennyt dme:ssä jotain särki ku antaa nämä koodit. 29cc, combustion multiple misfires. 29ce, 29cf misfire cylinder 2 ja 3. Sekä 30ba i injectors 1,2,3, or dme internal fault. Olin logia ottamassa ja polkasin 3 pohjaan 2500rpm. Sitte moottorivalo tauluun, reduced engine Power. Mistä niitä oikeita komponentteja saa tuohon dmehen? Kiitoksia jos voitte auttaa nii sais äkkiä lähetettyä jonnekin korvattavaksi.

      Missähän tuo ecu sijaitsee. Ei äkkiseltään löytynyt tietoa.
      ECU on konehuoneessa apparinpuolella kaukalon alla valkoisessa laatikossa.

      Jos nollaat vikakoodit tuleeko ne heti takaisin?
      E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
      | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by Snike View Post
        ECU on konehuoneessa apparinpuolella kaukalon alla valkoisessa laatikossa.

        Jos nollaat vikakoodit tuleeko ne heti takaisin?
        Joo, tuli samantien takaisin :/

        Toivottavasti jollain kokemusta että mitä komponentteja tuonne kannattaa laittaa ja saako Suomesta jostain läheltä että saisi nopsaa kuntoon.

        Comment

        • Snike
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 84
          • Espoo

          Originally posted by majgul View Post
          Joo, tuli samantien takaisin :/

          Toivottavasti jollain kokemusta että mitä komponentteja tuonne kannattaa laittaa ja saako Suomesta jostain läheltä että saisi nopsaa kuntoon.
          Nopeella googlella ainakin vaikuttais siltä, että sulla on ECUsta hajonnut osat ruiskutuksen mosfeteista. Uudet pitäs maksaa muutamia euroja ja mikä vaan pienelektroniikan korjausfirma osaa ne tuohon vaihtaa.

          Noiden mosfettien kunnon tarkistaminen on helppoa. Tässä sulle ohje miten voit tarkistaa onko ne rikki. HOW TO DIAGNOSE A BAD MOSFET IN A 335i
          Last edited by Snike; 20-08-2018, 12:05.
          E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
          | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            Originally posted by Snike View Post
            Nopeella googlella ainakin vaikuttais siltä, että sulla on ECUsta hajonnut osat ruiskutuksen mosfeteista. Uudet pitäs maksaa muutamia euroja ja mikä vaan pienelektroniikan korjausfirma osaa ne tuohon vaihtaa.
            Pitääpä alkaa soittelemaan paikkoja siis läpi. Toivottavasti autosta saa ovet lukkoon vielä ilman ecua, ku akkukaapeli pitää irroittaa.

            Comment

            • Snike
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 84
              • Espoo

              Originally posted by majgul View Post
              Pitääpä alkaa soittelemaan paikkoja siis läpi. Toivottavasti autosta saa ovet lukkoon vielä ilman ecua, ku akkukaapeli pitää irroittaa.
              Laita ovet lukkoon ennen kun otat akun/ECUn irti. Kyllä se siitä vielä kuntoon tulee
              E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
              | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

              Comment

              • Dubbeli
                BTCF Member
                • May 2009
                • 30
                • Espoo

                Originally posted by majgul View Post
                Joo, tuli samantien takaisin :/

                Toivottavasti jollain kokemusta että mitä komponentteja tuonne kannattaa laittaa ja saako Suomesta jostain läheltä että saisi nopsaa kuntoon.
                Linkin takaa oman auton vianetsintä tältä kesää.



                Elfal Distreleciltä tilasin ainakin omani, suht nopeasti sai. Kannattaa samalla vaihtaa kaikki sitten (6kpl). Kannattaa samalla varautua siihen, että hajonneen mosfetin takaa löytyy rikkinäinen sytyspuola ja/tai -tulppa.
                F30 320dA xDrive M-Sport / -15

                EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Boksin irroitin ja vein jo yksityiselle kaverille joka värkkää kaikkea elektroniikkaa. Meinasi että ensi viikolla saisi takaisin ja tekee vl-työnä, vähän kalliimpaa mutta saa nopeampaa. Kustannus noin 150-200€ töineen.

                  Tämmöiset komponentit löysin itse netistä :fdb14n30tm

                  Mitä sulla kustansi korjaus? Että pitäisikö viedä itsekkin tuollaiseen perus paikkaan?

                  Comment

                  • Dubbeli
                    BTCF Member
                    • May 2009
                    • 30
                    • Espoo

                    Originally posted by majgul View Post
                    Boksin irroitin ja vein jo yksityiselle kaverille joka värkkää kaikkea elektroniikkaa. Meinasi että ensi viikolla saisi takaisin ja tekee vl-työnä, vähän kalliimpaa mutta saa nopeampaa. Kustannus noin 150-200€ töineen.

                    Tämmöiset komponentit löysin itse netistä :fdb14n30tm

                    Mitä sulla kustansi korjaus? Että pitäisikö viedä itsekkin tuollaiseen perus paikkaan?

                    120€ oli itselläni työn hinta Helsingissä, osat n. 30€ kun tilailin itse ja toimitin tekijälle.
                    F30 320dA xDrive M-Sport / -15

                    EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Originally posted by Dubbeli View Post
                      120€ oli itselläni työn hinta Helsingissä, osat n. 30€ kun tilailin itse ja toimitin tekijälle.
                      Eipä tuo kauas sitten heitä. Pitääpä sitten katsoa ku laitettu, että lähteekö dme vikakoodi pois, ja että onko hajottanut puolaa, tulppaa tai suutinta.

                      Comment

                      • F-Lame
                        BTCF Member
                        • Jul 2015
                        • 251
                        • Helsinki-Porvoo

                        Originally posted by majgul View Post
                        Eipä tuo kauas sitten heitä. Pitääpä sitten katsoa ku laitettu, että lähteekö dme vikakoodi pois, ja että onko hajottanut puolaa, tulppaa tai suutinta.

                        Onkos tässä mennyt nyt näitä kuuluisia sytkä fettejä rikki ?
                        Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                        1989 E30 316i 2D HARRASTE
                        1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                        Ex. E92 335 CiA m-sport
                        Ex. 2005 E87 130i m-sport
                        ...monta muuta ennen sitä

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          Tässäpä olis tämä tuttu ikuisuuskysymys, eli mitä öljyä jengi laittanu viritettyyn koneeseen? Nyt on sisällä omassa Castrol 0w30 ja tuntuu hieman kuluttavan öljyä. Virisoftana MHD stage 1+. Muuten stockina mennään. Auto normi arki-ajossa, eli ei ratavetoja tms..
                          Jotku kehuneet teboil-öljyä? :think
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Itselläni on koneessa neste City Pro 5w-40. Hyvin pelittää, Teboilin öljyä itsekkin miettinyt.

                            Comment

                            • tommylee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 292
                              • Haukipudas / Kello

                              Originally posted by majgul View Post
                              Itselläni on koneessa neste City Pro 5w-40. Hyvin pelittää, Teboilin öljyä itsekkin miettinyt.
                              :think
                              Millanen öljyn kulutus sulla?
                              Ex: BMW 330 Xd E90
                              Ex:BMW 335Xi E90
                              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                              Comment

                              • Bmw92
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 147
                                • Eteläkarjala

                                apuja kaipailisin

                                Moikka,

                                Nyt on sellaista ongelmaa, ettei auto herää oikein kunnolla ja aavistuksen pätkii , kun kiihdyttää täyskaasulla. Puolat ja suuttimet on vaihdettu 40tkm sitten ja tulpat juuri äsken. Ongelma ilmenee sekä kylmällä, että lämpimällä koneella. Voisko joku Tampereelta tai lähiseuduilta lukea tuosta koodit ja ottaa logia mahdollisesti?
                                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                                E92 325i
                                E39 520i
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎