Originally posted by reekoon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
-
-
Originally posted by eljas View PostMulla on eBaystå tilattu "MTC Motorsport" ja istuu kyllä hyvin.
Kattelin että bms:llä olis tarjouksessa 129$ niiden putki. Tohon tulee toki postit ja tullit jenkeistä. Sitten toi BOV seikka. Onko vakio DV järjestelmä nyt tarpeeksi hyvä tällaisissa pikkuisen viritetyissä vai saako esim tialin bov:sta jotain konkreettista hyötyä? Pfffttt ääni ei kiinnosta, että pelkästään sen takia maksaisin 250€.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostKattelin että bms:llä olis tarjouksessa 129$ niiden putki. Tohon tulee toki postit ja tullit jenkeistä. Sitten toi BOV seikka. Onko vakio DV järjestelmä nyt tarpeeksi hyvä tällaisissa pikkuisen viritetyissä vai saako esim tialin bov:sta jotain konkreettista hyötyä? Pfffttt ääni ei kiinnosta, että pelkästään sen takia maksaisin 250€.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostOta mukaan uusi O-rengas kun vaihdat tuon. Vakiot venttiilit alkaa falskaamaan jossain vaiheessa, riippuu kilometreistä ja ahtopaineista. Maltillisilla paineilla no problem.
Samalla testattiin nuo venttiilit ja ihan hyvin ne liikkuivat imuttelemalla ja samalla putsasin ne. Tuo "maltillisilla paineilla" kun on hieman häilyvä käsite näissä piireissäniin mitäköhän se tarkoittaa? En ikinä jaksanut laittaa tuota n20 tmap sensoria niin maksimi mitä tällä voi ottaa on sen 20psi, mutta olen tuolla 5 kartalla nyt ajanut ja se on siellä 17,5-18psi max
Eljas, tarkoititko tätä mallia?
Last edited by reekoon; 04-04-2019, 10:00.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostN54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostJoo, juuri tuo mulla on. Istuvuus tosiaan ihan hyvä ja nyt kun muistelen, niin hieman piti isontaa Dremelillä tuota kaasuläpän päässä olevaa hahloa mutta ei mitään merkittävää.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by -CMS- View PostEhkä tyhmä kysymys, mutta mielenkiinnosta: miten lambdat vaikuttavat tyhjäkäynnin tasaisuuteen? Säätyykö seos niin nopeasti, että se voisi aiheuttaa tuota epätasaisuutta? Vai johtuuko siitä, että liian rikkaalla tai laihalla seoksella käy itsessään jo epätasaisesti?
Itse jotenkin miellän, että epätasainen käynti johtuu heittelystä polttoaineruiskutuksessa tai sitten sen sytytyksessä (tai tämän ajoituksessa). Sytytykseen tietty vaikuttaa myös ilma, joka selittää imukanavien skeidaisuuden vaikutuksen.
Tämä siis wannabe-harrastajan pohdintaa, enkä väitä tuntevani näiden koneiden sielunelämää.
No oikeastaan varmaan lambdalla ei niin suurta vaikutusta ole, jos ovat kunnossa, mutta naapurilla meni juuri bank1 lambda ja itellä pari vuotta sitten, niin molemmilla alkoi siten, että käynnisty kylmänä hyvin ja hetken toimi ihan nätisti ja pikku hiljaa alko tulla nykimistä ja lopulta misfireä ja sitten viimeseks ecu ottaa koko bankin pois käytöstä ja mennään kolmella pytyllä.
Pointti siis, että lambda saattaa hajota kanssa pikku hiljaa, mutta yleensä huononeminen tapahtuu melko nopeasti, kun niiden aika tulee täyteen.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostKattelin että bms:llä olis tarjouksessa 129$ niiden putki. Tohon tulee toki postit ja tullit jenkeistä. Sitten toi BOV seikka. Onko vakio DV järjestelmä nyt tarpeeksi hyvä tällaisissa pikkuisen viritetyissä vai saako esim tialin bov:sta jotain konkreettista hyötyä? Pfffttt ääni ei kiinnosta, että pelkästään sen takia maksaisin 250€.
Ei kokemusta, mutta aatoksissa tilata tuolta.
Samaan hintaan saanee täältä:
-juha___________
E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostJoo, näinhän siinä kävi, ettei löydy tällä hetkellä edes saksasta suuttimia. Usean viikon toimitusaika...:think
Siis näitä halvempia. 13538648937 numerolla.
hyllyssä ei ole mutta ruotsissa on vaikka kuinka paljon, 3 päivää kesti tilaus.
Muista uusia tuo tiiviste samalla, 13537564751 (9.75e / kpl, 1 per suutin)
Suuttimet oli tosiaan sen 132e kpl mitä porukka maininnutkin jo täällä.
Ja ei ollu paha homma vaihtaa itse, reilu 2 tuntia itellä meni kun tarkistelin kaikki
moneen kertaan, inpan asennuksessa taas meni varmaan 6 tuntia ennenku sain toimimaan läppärille
Comment
-
-
Originally posted by juha_335i View PostTuolta BMS:n putki 170€ + postarit, olikohan ne 20€ .
Ei kokemusta, mutta aatoksissa tilata tuolta.
Samaan hintaan saanee täältä:
-juhaE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostTässä kun nyt ollaan aiheessa, niin mikäs olisi hyvä ahtoputki näihin n54. Vrsf toki mutta onko jotain helpommin saatavaa (lue euroopasta).Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance
On myös erittäin hyvä mesta. Erinomainen palveluE92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View Post:think Outoa, viikko sitten konalan autokeskuksesta omat hain ja sanoi kyllä että
hyllyssä ei ole mutta ruotsissa on vaikka kuinka paljon, 3 päivää kesti tilaus.
Muista uusia tuo tiiviste samalla, 13537564751 (9.75e / kpl, 1 per suutin)
Suuttimet oli tosiaan sen 132e kpl mitä porukka maininnutkin jo täällä.
Ja ei ollu paha homma vaihtaa itse, reilu 2 tuntia itellä meni kun tarkistelin kaikki
moneen kertaan, inpan asennuksessa taas meni varmaan 6 tuntia ennenku sain toimimaan läppärille
Tuosta decoupling elementistä ei myös kannata 10€ maksaa kun sen saa 1-2€ hintaan. Sille varaosanumero on 13538651060 (kannattaa varmistaa vielä tiskillä, että näyttää oikealta osalta)
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostTässä kun nyt ollaan aiheessa, niin mikäs olisi hyvä ahtoputki näihin n54. Vrsf toki mutta onko jotain helpommin saatavaa (lue euroopasta). Ebayssä näyttäisi olevan monenlaisia edullisestikkin, mutta tekeekö niillä mitään. Tosin kyseessä aika yksinkertainen tuote, niin ei kait tuollaista nykypäivän koneilla voi enää pilalle tuottaa, eli luulisi istuvuuden olen hyvä myös halvemmissa jne?
Jos ei ole kiire, niin kiinakaupasta tulee n. 3vko, hintaa oli alle alle 30€ + rahti.
Ei mennyt edes tulliin, joten jäi edukkaaksi. Perus Dremel+ asennusöljyä kuskille ja halkinainen muoviputki vaihtui
Comment
-
-
Originally posted by Inspector View PostJos ei ole kiire, niin kiinakaupasta tulee n. 3vko, hintaa oli alle alle 30€ + rahti.
Ei mennyt edes tulliin, joten jäi edukkaaksi. Perus Dremel+ asennusöljyä kuskille ja halkinainen muoviputki vaihtuiE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostEi ole kiire mut ei pysty kyl tollaseen. Tilaan tuolta saksasta ton bms:n phoenix racing putken ja aidon tialin dumpin. 454€ jää hintaaKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment