Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eljas
    BTCF Member
    • Apr 2017
    • 315
    • Vantaa

    Originally posted by reekoon View Post
    Tässä kun nyt ollaan aiheessa, niin mikäs olisi hyvä ahtoputki näihin n54. Vrsf toki mutta onko jotain helpommin saatavaa (lue euroopasta). Ebayssä näyttäisi olevan monenlaisia edullisestikkin, mutta tekeekö niillä mitään. Tosin kyseessä aika yksinkertainen tuote, niin ei kait tuollaista nykypäivän koneilla voi enää pilalle tuottaa, eli luulisi istuvuuden olen hyvä myös halvemmissa jne?
    Mulla on eBaystå tilattu "MTC Motorsport" ja istuu kyllä hyvin.
    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      Originally posted by eljas View Post
      Mulla on eBaystå tilattu "MTC Motorsport" ja istuu kyllä hyvin.

      Kattelin että bms:llä olis tarjouksessa 129$ niiden putki. Tohon tulee toki postit ja tullit jenkeistä. Sitten toi BOV seikka. Onko vakio DV järjestelmä nyt tarpeeksi hyvä tällaisissa pikkuisen viritetyissä vai saako esim tialin bov:sta jotain konkreettista hyötyä? Pfffttt ääni ei kiinnosta, että pelkästään sen takia maksaisin 250€.
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5430
        • S:t Karins

        Originally posted by reekoon View Post
        Kattelin että bms:llä olis tarjouksessa 129$ niiden putki. Tohon tulee toki postit ja tullit jenkeistä. Sitten toi BOV seikka. Onko vakio DV järjestelmä nyt tarpeeksi hyvä tällaisissa pikkuisen viritetyissä vai saako esim tialin bov:sta jotain konkreettista hyötyä? Pfffttt ääni ei kiinnosta, että pelkästään sen takia maksaisin 250€.
        Ota mukaan uusi O-rengas kun vaihdat tuon. Vakiot venttiilit alkaa falskaamaan jossain vaiheessa, riippuu kilometreistä ja ahtopaineista. Maltillisilla paineilla no problem.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Originally posted by Tommix View Post
          Ota mukaan uusi O-rengas kun vaihdat tuon. Vakiot venttiilit alkaa falskaamaan jossain vaiheessa, riippuu kilometreistä ja ahtopaineista. Maltillisilla paineilla no problem.
          Olen kaikki O renkaat noihin vakio DV:n vaihtanut viime syksynä, kun aluksi luultiin, että vinkuna tulisi niistä...ennen kuin selvisi, että se olikin turbo vai tarkoititko throttlebodyn o rengasta?

          Samalla testattiin nuo venttiilit ja ihan hyvin ne liikkuivat imuttelemalla ja samalla putsasin ne. Tuo "maltillisilla paineilla" kun on hieman häilyvä käsite näissä piireissä niin mitäköhän se tarkoittaa? En ikinä jaksanut laittaa tuota n20 tmap sensoria niin maksimi mitä tällä voi ottaa on sen 20psi, mutta olen tuolla 5 kartalla nyt ajanut ja se on siellä 17,5-18psi max

          Eljas, tarkoititko tätä mallia?

          Last edited by reekoon; 04-04-2019, 10:00.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • eljas
            BTCF Member
            • Apr 2017
            • 315
            • Vantaa

            Originally posted by reekoon View Post
            Joo, juuri tuo mulla on. Istuvuus tosiaan ihan hyvä ja nyt kun muistelen, niin hieman piti isontaa Dremelillä tuota kaasuläpän päässä olevaa hahloa mutta ei mitään merkittävää.
            N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
            Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
            Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              Originally posted by eljas View Post
              Joo, juuri tuo mulla on. Istuvuus tosiaan ihan hyvä ja nyt kun muistelen, niin hieman piti isontaa Dremelillä tuota kaasuläpän päässä olevaa hahloa mutta ei mitään merkittävää.
              Tämä selkee. Taidanpa tilata sitten tuollaisen. Nykyisessä ei syksyllä kun oli irti, ollut näkyvissä mitään vikaa, mutta kohtuu edullinen investointi mielenrauhalle
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • P33P33
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 181
                • Kellokoski

                Originally posted by -CMS- View Post
                Ehkä tyhmä kysymys, mutta mielenkiinnosta: miten lambdat vaikuttavat tyhjäkäynnin tasaisuuteen? Säätyykö seos niin nopeasti, että se voisi aiheuttaa tuota epätasaisuutta? Vai johtuuko siitä, että liian rikkaalla tai laihalla seoksella käy itsessään jo epätasaisesti?

                Itse jotenkin miellän, että epätasainen käynti johtuu heittelystä polttoaineruiskutuksessa tai sitten sen sytytyksessä (tai tämän ajoituksessa). Sytytykseen tietty vaikuttaa myös ilma, joka selittää imukanavien skeidaisuuden vaikutuksen.

                Tämä siis wannabe-harrastajan pohdintaa, enkä väitä tuntevani näiden koneiden sielunelämää.

                No oikeastaan varmaan lambdalla ei niin suurta vaikutusta ole, jos ovat kunnossa, mutta naapurilla meni juuri bank1 lambda ja itellä pari vuotta sitten, niin molemmilla alkoi siten, että käynnisty kylmänä hyvin ja hetken toimi ihan nätisti ja pikku hiljaa alko tulla nykimistä ja lopulta misfireä ja sitten viimeseks ecu ottaa koko bankin pois käytöstä ja mennään kolmella pytyllä.
                Pointti siis, että lambda saattaa hajota kanssa pikku hiljaa, mutta yleensä huononeminen tapahtuu melko nopeasti, kun niiden aika tulee täyteen.
                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                Comment

                • juha_335i
                  BTCF Member
                  • Sep 2016
                  • 44
                  • Vantaa

                  Originally posted by reekoon View Post
                  Kattelin että bms:llä olis tarjouksessa 129$ niiden putki. Tohon tulee toki postit ja tullit jenkeistä. Sitten toi BOV seikka. Onko vakio DV järjestelmä nyt tarpeeksi hyvä tällaisissa pikkuisen viritetyissä vai saako esim tialin bov:sta jotain konkreettista hyötyä? Pfffttt ääni ei kiinnosta, että pelkästään sen takia maksaisin 250€.
                  Tuolta BMS:n putki 170€ + postarit, olikohan ne 20€ .



                  Ei kokemusta, mutta aatoksissa tilata tuolta.

                  Samaan hintaan saanee täältä:



                  -juha
                  ___________
                  E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

                  Comment

                  • Markojs
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2014
                    • 160
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by tommylee View Post
                    Joo, näinhän siinä kävi, ettei löydy tällä hetkellä edes saksasta suuttimia. Usean viikon toimitusaika...:think
                    Siis näitä halvempia. 13538648937 numerolla.
                    :think Outoa, viikko sitten konalan autokeskuksesta omat hain ja sanoi kyllä että
                    hyllyssä ei ole mutta ruotsissa on vaikka kuinka paljon, 3 päivää kesti tilaus.

                    Muista uusia tuo tiiviste samalla, 13537564751 (9.75e / kpl, 1 per suutin)
                    Suuttimet oli tosiaan sen 132e kpl mitä porukka maininnutkin jo täällä.

                    Ja ei ollu paha homma vaihtaa itse, reilu 2 tuntia itellä meni kun tarkistelin kaikki
                    moneen kertaan, inpan asennuksessa taas meni varmaan 6 tuntia ennenku sain toimimaan läppärille

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Originally posted by juha_335i View Post
                      Tuolta BMS:n putki 170€ + postarit, olikohan ne 20€ .



                      Ei kokemusta, mutta aatoksissa tilata tuolta.

                      Samaan hintaan saanee täältä:



                      -juha
                      Hoi sie! Kiitokset tästä #peukkuemoji
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • Snike
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 84
                        • Espoo

                        Originally posted by reekoon View Post
                        Tässä kun nyt ollaan aiheessa, niin mikäs olisi hyvä ahtoputki näihin n54. Vrsf toki mutta onko jotain helpommin saatavaa (lue euroopasta).
                        Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance


                        On myös erittäin hyvä mesta. Erinomainen palvelu
                        E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                        | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Markojs View Post
                          :think Outoa, viikko sitten konalan autokeskuksesta omat hain ja sanoi kyllä että
                          hyllyssä ei ole mutta ruotsissa on vaikka kuinka paljon, 3 päivää kesti tilaus.

                          Muista uusia tuo tiiviste samalla, 13537564751 (9.75e / kpl, 1 per suutin)
                          Suuttimet oli tosiaan sen 132e kpl mitä porukka maininnutkin jo täällä.

                          Ja ei ollu paha homma vaihtaa itse, reilu 2 tuntia itellä meni kun tarkistelin kaikki
                          moneen kertaan, inpan asennuksessa taas meni varmaan 6 tuntia ennenku sain toimimaan läppärille

                          Tuosta decoupling elementistä ei myös kannata 10€ maksaa kun sen saa 1-2€ hintaan. Sille varaosanumero on 13538651060 (kannattaa varmistaa vielä tiskillä, että näyttää oikealta osalta )
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • Inspector
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 68
                            • Suomi

                            Originally posted by reekoon View Post
                            Tässä kun nyt ollaan aiheessa, niin mikäs olisi hyvä ahtoputki näihin n54. Vrsf toki mutta onko jotain helpommin saatavaa (lue euroopasta). Ebayssä näyttäisi olevan monenlaisia edullisestikkin, mutta tekeekö niillä mitään. Tosin kyseessä aika yksinkertainen tuote, niin ei kait tuollaista nykypäivän koneilla voi enää pilalle tuottaa, eli luulisi istuvuuden olen hyvä myös halvemmissa jne?

                            Jos ei ole kiire, niin kiinakaupasta tulee n. 3vko, hintaa oli alle alle 30€ + rahti.
                            Ei mennyt edes tulliin, joten jäi edukkaaksi. Perus Dremel+ asennusöljyä kuskille ja halkinainen muoviputki vaihtui

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              Originally posted by Inspector View Post
                              Jos ei ole kiire, niin kiinakaupasta tulee n. 3vko, hintaa oli alle alle 30€ + rahti.
                              Ei mennyt edes tulliin, joten jäi edukkaaksi. Perus Dremel+ asennusöljyä kuskille ja halkinainen muoviputki vaihtui
                              Ei ole kiire mut ei pysty kyl tollaseen. Tilaan tuolta saksasta ton bms:n phoenix racing putken ja aidon tialin dumpin. 454€ jää hintaa
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5430
                                • S:t Karins

                                Originally posted by reekoon View Post
                                Ei ole kiire mut ei pysty kyl tollaseen. Tilaan tuolta saksasta ton bms:n phoenix racing putken ja aidon tialin dumpin. 454€ jää hintaa
                                Ostit sitten kuitenkin sitä Pffffttt ääntä?
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎