Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iasm
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 2
    • kajaani

    E93 Mykkänä

    Morjens,
    E93 ei starttaa edelleenkään kuten tuossa muuan viesti aieimmin kirjoittelin. Vikakoodit saatiin luettua ja nollattua ISTA:lla foorumilaisten ansiosta mutta ei vieläkään mitään. Autoon ei ilmeisesti tule sytytysvirtaa ollenkaan eli jää niinkuin ykkösasentoon jos vertaa avainmallin virtalukkoon. Ei itsellä oikein paukut enää riitä asian kanssa niin tuleeko täällä kellään mieleen mitään mikä voisi olla vikana? Saisi ainakin jotain vinkkiä jos/kun pajalle hinauttaa.



    Laitoin kuvan jäljelle jääneistä vikakoodeista, toivottavasti onnistui.
    Attached Files

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      Originally posted by iasm View Post
      Morjens,
      E93 ei starttaa edelleenkään kuten tuossa muuan viesti aieimmin kirjoittelin. Vikakoodit saatiin luettua ja nollattua ISTA:lla foorumilaisten ansiosta mutta ei vieläkään mitään. Autoon ei ilmeisesti tule sytytysvirtaa ollenkaan eli jää niinkuin ykkösasentoon jos vertaa avainmallin virtalukkoon. Ei itsellä oikein paukut enää riitä asian kanssa niin tuleeko täällä kellään mieleen mitään mikä voisi olla vikana? Saisi ainakin jotain vinkkiä jos/kun pajalle hinauttaa.

      Laitoin kuvan jäljelle jääneistä vikakoodeista, toivottavasti onnistui.
      Nämä kaapelit voisi tietysti olla hyvä tarkistaa varmuuden vuoksi. Nuo pystyy riittävän hyvin tutkimaan(mittaamaan) myös konehuoneen puolelta että eivät sentään ole kokonaan poikki.


      Tosin muistelen että noista sähkö menee oikeastaan vain moottorille ja sen eri laitteitta. :think

      Tulikos virta muualle tuon JBE:n (junction box electronics) kautta? Olikos näissä ollut joskus virransyötön kanssa murheita ? Ja olikos jotain relehommiakin..?
      Tuossa joku eka googlen kautta tullut video jossa joku pöyhii tuota purkia... https://www.youtube.com/watch?v=_dCN10EkRKs
      Last edited by fraatti; 13-08-2019, 22:58.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by iasm View Post
        Morjens,
        E93 ei starttaa edelleenkään kuten tuossa muuan viesti aieimmin kirjoittelin. Vikakoodit saatiin luettua ja nollattua ISTA:lla foorumilaisten ansiosta mutta ei vieläkään mitään. Autoon ei ilmeisesti tule sytytysvirtaa ollenkaan eli jää niinkuin ykkösasentoon jos vertaa avainmallin virtalukkoon. Ei itsellä oikein paukut enää riitä asian kanssa niin tuleeko täällä kellään mieleen mitään mikä voisi olla vikana? Saisi ainakin jotain vinkkiä jos/kun pajalle hinauttaa.



        Laitoin kuvan jäljelle jääneistä vikakoodeista, toivottavasti onnistui.
        Tunnistihan auto avaimen? Pyöriikö startti kun yhdistää startin navat vaikka ruuvimeisselillä, 1/2" jatkolla tms., jos pyörii niin sen jälkeen sähkökaaviot käteen ja mittailemaan. Tunnistihan auto avaimen? JBE kanssa on näissä muistaakseni ollut ongelmia, mutta mittaamallahan se selviää tuleeko virta kaikkialle minne pitää siitä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • NiQla
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 46
          • Haukipudas

          Onko ideoita mistä lähteä vikaa etsimään, kun vänkärin takaovi ei reagoi keskuslukitukseen avaimesta, eikä sisältäkään lukon napista. Oven voi lukita painamalla lukon tatin alas ja avata sisäpuolelta kahvasta. Sisävalot syttyvät normaalisti, kun tämän takaoven avaa.

          Auto on e91 330da vm2006

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            Originally posted by NiQla View Post
            Onko ideoita mistä lähteä vikaa etsimään, kun vänkärin takaovi ei reagoi keskuslukitukseen avaimesta, eikä sisältäkään lukon napista. Oven voi lukita painamalla lukon tatin alas ja avata sisäpuolelta kahvasta. Sisävalot syttyvät normaalisti, kun tämän takaoven avaa.

            Auto on e91 330da vm2006
            Tuolta: https://www.btcf.fi/forum/showthread...68#post3589368
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Mikko.92
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 193
              • -

              Tuli asennettua omaan e91:n ground zeron kaiutinsetti https://www.fanaticaudio.com/shop/ka...gzcs-100bmw-b/ . Autossa on siis base audiosysteemi eli ei diskantteja entuudestaan ja professional soitin ja navi. Penkinalusbassot olen jo aiemmin vaihtanut Eton-merkkisiin ja ovat toimineet hyvin.

              Nyt keskiäänien ja diskanttien laiton jälkeen hävisi penkinalusbassoista ääni ja bassoa tulee ainoastaan ovikaiuttimista. Mikä meni vikaan?

              Onko noissa vakiokaiuttimissa joku mikä jakaa signaalin penkkien allekkin ja se puuttuu nyt noista ground zeroista? Pitänee kokeilla vielä käyttää vakioita paikallaan. Vaatisiko nämä nyt sitten vahvistimen kaveriksi?

              Ei ole hirveästi autohifien kanssa pelailtua, joten aika uusi aihe meikäläiselle.

              E: Korjaantui laittamalla vakiot takaisin etuoviin. Ground zerot lykkäsin takaoviin niin ei jäänyt joutaviksi.
              Last edited by Mikko.92; 18-08-2019, 22:14.

              Comment

              • Dealhill
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 43
                • Finland

                Taka-akselin kannatinraudan vaihto

                Pitäis vaihtaa E90:n alustaan uusi taka-akselin kannatinrauta entisen ruostuneen tilalle. kuvassa osa nro 6:



                Onnistuuko tuon vaihto ihan tunkin varassa, vai pitääkö auto olla nosturilla + akselin tuenta irroituksen ajaksi?

                Mites jos sattuu käymään niin, että ruosteiset pultit menee avatessa poikki,
                niin irrotuttaa koko taka-akselin kannatuksen?
                E91 LCI 325d -09, E90 330xd -06

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Tuli ostettua tuohon pre lci e91:seen vahingossa lci mallin etupuskuri ja huomasin homman tietysti vasta kun puskuri on jo maalattu onko pre ja lci konepellissä etulokareiden ja valoumpioiden kohdalla muotoeroja ts. jos jätän tuon puskurin ja hommaan lci konepellin niin ratkeaako ongelma? Vai tilaanko vaan suosiolla oikean puskurin.
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • TheKnight
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 538
                    • Tuusula

                    Originally posted by iasm View Post
                    Morjens,
                    E93 ei starttaa edelleenkään kuten tuossa muuan viesti aieimmin kirjoittelin. Vikakoodit saatiin luettua ja nollattua ISTA:lla foorumilaisten ansiosta mutta ei vieläkään mitään. Autoon ei ilmeisesti tule sytytysvirtaa ollenkaan eli jää niinkuin ykkösasentoon jos vertaa avainmallin virtalukkoon. Ei itsellä oikein paukut enää riitä asian kanssa niin tuleeko täällä kellään mieleen mitään mikä voisi olla vikana? Saisi ainakin jotain vinkkiä jos/kun pajalle hinauttaa.



                    Laitoin kuvan jäljelle jääneistä vikakoodeista, toivottavasti onnistui.
                    Oireet ovat kovin tutut. Onko sulla Comfort Access? Jos on niin kurkkaa tämä video.

                    Itsellä ei auto lähtenyt käyntiin millään ja parin viikon selvittelyn jälkeen löysin tuon releen ja se oli syyllinen. Eli tuon rele herättää väylät eloon.
                    Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                    -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                    -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                    Oma Connection
                    Kaide Motorsport

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9142
                      • Oulu

                      Originally posted by TheKnight View Post
                      Oireet ovat kovin tutut. Onko sulla Comfort Access? Jos on niin kurkkaa tämä video.

                      Itsellä ei auto lähtenyt käyntiin millään ja parin viikon selvittelyn jälkeen löysin tuon releen ja se oli syyllinen. Eli tuon rele herättää väylät eloon.
                      Eli Terminal 30G rele.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Biimäri
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2018
                        • 49
                        • Helsinki

                        Ikkunalistat

                        Sattuisiko joku olla halukas laittamaan omaan autoonsa kromiset ikkunalistat? Itellä taas olisi halu laittaa mustat, eli jos löytyisi joku kuka haluaisi mahdollisesti vaihtaa päikseen 😄. Onko joku duunaillu noista kromisista mustat? Teippaamalla vai maalaamalla paras?

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6169
                          • Helsinki

                          En osaa sanoa kun olisi vaikeampi/helpomp, mut youtubesta katsottu ohjeet miten saa listat irti ja sitten vaan putsaus, kevyt hionta ja maalaus. Ilman mitään pohjia tms, suoraan vedettiin mustalla ja hyvin on pysynyt ja siistin näköiset tuli.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • Marcusebastian
                            Newbiemmer
                            • Jul 2019
                            • 15
                            • Finland

                            Onko jollain ideaa miksi kattoluukku ei mene kunnolla kiinni? Nappia painamalla alkaa sulkeutua normaalisti ja tavallaan menee kiinni mutta takaosaan jää 1cm rako kattoon verrattuna korkeussuunnassa. E90 LCI

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1612
                              • Vantaa

                              Originally posted by Jondis View Post
                              Tuli ostettua tuohon pre lci e91:seen vahingossa lci mallin etupuskuri ja huomasin homman tietysti vasta kun puskuri on jo maalattu onko pre ja lci konepellissä etulokareiden ja valoumpioiden kohdalla muotoeroja ts. jos jätän tuon puskurin ja hommaan lci konepellin niin ratkeaako ongelma? Vai tilaanko vaan suosiolla oikean puskurin.
                              Pitöis ratketa. Frendi aikoinaa faceliftas ja jätti muistaakseni prelci umpiot.
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • kooma
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1016
                                • Pikis

                                Originally posted by Marcusebastian View Post
                                Onko jollain ideaa miksi kattoluukku ei mene kunnolla kiinni? Nappia painamalla alkaa sulkeutua normaalisti ja tavallaan menee kiinni mutta takaosaan jää 1cm rako kattoon verrattuna korkeussuunnassa. E90 LCI
                                Taitaa olla hiukan eroja miten menee eri malleissa mutta yleisesti ottaen bemarin kattoikkunoiden resetti tapahtuu pitämällä sitä luukun nappia pohjassa, ensin jotain 20 sek jotta se resetti alkaa ja sitten niin kauan kun se tekee temppujaan, lopuksi pitäisi mennä kiinni. Koko homman ajan siis nappi pohjassa. Itse luukun ruuveissa on myös säätövaraa mutta jos yhtäkkiä on muuttunut sentin verran niin ei taida johtua siitä.
                                Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎