Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1016
    • Pikis

    Originally posted by Biimäri View Post
    Ei valitettavasti ole enään tallessa tuo työkalupakki.. ties mihin on joutunut.
    E90? Se "pakki" on osa sitä akun päällä olevaa verhoilua, puuttuko sinulta muka se koko systeemi?

    Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • Suorakuus
      Bimmer Rookie
      • Sep 2016
      • 123
      • Etelä-Pohjanmaa

      320d M47 tarvis uutta turboa. Uusi, kunnostettu, vai vanhan kunnostus? Mistä halvimmalla?

      Comment

      • ässä lavaan
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1717
        • Savo

        E91 ratin kehys. Pinta hilseillyt joten vaihdetaan tuoreeseen.

        Ilmeisesti 3 ruuvilla kiinni ratin takapuolelta, irtoaako ilman airbagin irrotusta?
        E91

        Exät:
        E36 325i -93 Cabriolet
        E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
        E36 325i -91 Sedan
        E30 325i -85

        Comment

        • fRONik-_-
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 684
          • Helsinki

          Originally posted by ässä lavaan View Post
          E91 ratin kehys. Pinta hilseillyt joten vaihdetaan tuoreeseen.

          Ilmeisesti 3 ruuvilla kiinni ratin takapuolelta, irtoaako ilman airbagin irrotusta?
          Ei oo pakko irrottaa bägiä, mahtuu tulemaan, mutta eihä se oo homma eikä mitää irrottaa bägiäkään. se ku ei oo millään kiinnikkää.
          Nykyiset.
          Harraste:
          BMW E30 325i -88 700Hv
          Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

          Ex.
          Volkswagen Golf 1.8 -9
          2
          Volkswagen Vento 1.8 -92
          BMW E36 316i -92
          BMW E36 320i -91

          BMW E36 320 -92
          BMW E36 318is M-Sport -95
          BMW E36 323i -99
          BMW E90 330D -07 M-Sport
          BMW E36 325i -92 "M3"

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by fRONik-_- View Post
            Ei oo pakko irrottaa bägiä, mahtuu tulemaan, mutta eihä se oo homma eikä mitää irrottaa bägiäkään. se ku ei oo millään kiinnikkää.
            Onhan se kiinni niillä jousilla, jotka voi olla vähän hankalat irroittaa ensimmäisellä kerralla. Youtubesta löytyy kyllä ohjeet hommaan.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ässä lavaan
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1717
              • Savo

              Originally posted by HTK12 View Post
              Onhan se kiinni niillä jousilla, jotka voi olla vähän hankalat irroittaa ensimmäisellä kerralla. Youtubesta löytyy kyllä ohjeet hommaan.
              Jees niin löytyki.
              E91

              Exät:
              E36 325i -93 Cabriolet
              E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
              E36 325i -91 Sedan
              E30 325i -85

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                Työkaverin puolesta kyselen ja oma tietämys dieseleistä vähäistä.
                Moottori M47N2 (320d) ja vm. - 07

                Lukasin inpalla koodit ja antoi jokaiselle sylinterille hehkutuksesta vikakoodit, 4212, 4222, 4232 ja 4242 Gluehkerze Zylinder X, Ansteuerung. Hehkutko vaihtoon jokainen vai olisko hehkurele?

                Mainita pitää toki, että turbo on selvä, öljyä tulee ahtoputkesta imusarjalle asti ja välystäkin tuntui olevan sivuttais suunnassa kun otettiin välijäähylle menevä putki irti. Kaveri siis pyysi kysymään, että kuinka tuo turbon imupuolelle työntämä öljy voisi vaikuttaa noihin hehkutuksen vikakoodeihin?

                Oma tietämys myös turboista olematonta joten älkää heti ampuko
                E32 750i 11/89

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  Originally posted by MikkoJII View Post
                  Lukasin inpalla koodit ja antoi jokaiselle sylinterille hehkutuksesta vikakoodit, 4212, 4222, 4232 ja 4242 Gluehkerze Zylinder X, Ansteuerung. Hehkutko vaihtoon jokainen vai olisko hehkurele?
                  Ei vaikuta vikakoodeihin. Molemmat vaihtoon, sekä hehkut että ohjainlaite.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • amisqo
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 1612
                    • Vantaa

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Ei vaikuta vikakoodeihin. Molemmat vaihtoon, sekä hehkut että ohjainlaite.
                    Kannattanee ehkä myös vaihtaa ohjainboksille menevä virtajohto jos yli 200tkm taulussa. Muutamia tullut jo vastaan missä huonon kontaktin takia on alkanu liitin sulamaan ja ei istu kunnolla enään ohjainboksiin ja taas kärähtää huonon kontaktin takia.
                    G30 530e iPerfomance M-sport -18
                    Ex: F30 330D M-sport -15
                    Ex: E90 330D M-sport -06
                    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                    Ex: e30 320i -89
                    Ex: e30 318iS -90

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      Originally posted by amisqo View Post
                      Kannattanee ehkä myös vaihtaa ohjainboksille menevä virtajohto jos yli 200tkm taulussa. Muutamia tullut jo vastaan missä huonon kontaktin takia on alkanu liitin sulamaan ja ei istu kunnolla enään ohjainboksiin ja taas kärähtää huonon kontaktin takia.
                      Samaa mieltä, tosin en tiedä onko tämä enemmän M57 ongelma, M47 ei tässä yhteydessä ole kokemuksia.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        Kyllä tuo hehkuyksikön syöttöjohdon ongelma koskee molempia malleja. Se johdon modulin pään liitinhän on sama molemmissa ja ne sisäiset jousikontaktit kuoleentuu ajan saatossa. Kontaktipastaa siihen liittimeen kannattaa laittaa joka tapauksessa.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • tuoasm
                          BTCF Member
                          • Jun 2015
                          • 106
                          • joensuu

                          Turha kait noita kaikkia hehkuja on heti alkuun ruveta vaihtamaan, vaihtasin itte pelkän ohjausyksikön. Oma m57 anto koodia kaikista hehkuista ja tokeni pelkän ohjausyksikön vaihdolla, ~300tkm oli lasissa ja orkkis hehkuilla lähti kiertoon 427tkm ajettuna. Ei kyllä hajua miten vittumainen m47 vaihtaan mut m57 oli suht helppo homma ilman imusarjan purkamista.

                          Comment

                          • tiakri
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 208

                            E90 N53 koneella 168tkm ajettu tiputtelee vähän öljyä venttiilikopan välistä. Ei varmaan tartte koko koppaa vaihtaa kun huohotin vielä toimii niin ajattelin jos askartelisi tuon pelkän tiivisteen joku ilta.

                            Mutta tarviikos tuossa irroittaa suuttimet vai saako kopan irti niin että ovat paikoillaan? Jos tarttee niin sitten varmaan täytyy vaihtaa suuttimiin ne tiivisteet ja tilailla sellaisetkin.

                            Tarviiko/onko hyvä muita osia uusia samalla?
                            Last edited by tiakri; 28-09-2019, 19:21.
                            E90lci'09

                            Comment

                            • Arppa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1046
                              • Lumbriver

                              Miten muilla toimii automaattipitkät näissä? Tuo oma pudottaa lyhyille jopa liikennemerkeistä. Menee myös pitkään ennenkuin vastaantulleen jälkeen kääntää takaisin pitkille.

                              Pystyykö herkyyttä säätämään vai tyytyä vaihtamaan vanhaan malliin itse...
                              Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                              Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                              Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                              -Raahe Connection-
                              -Team Kärppä- limited edition

                              Comment

                              • hennu
                                Newbiemmer
                                • May 2011
                                • 10
                                • Helsinki

                                Vm -06 E91 325d käynnistysongelmia.

                                Eli viikonloppuna alkoi käynnistysongelmat. Ei eroa että onko kone kylmä vai lämmin. Startti pyöritti muutaman kierroksen normaalisti, ja sen jälkeen lopetti kuin seinään. Tätä joutui tehdä 5-50 kertaa että auto lähti loppujen lopuksi käyntiin. Eilen käytetty huollossa, jossa vaihdettiin nokka-akselin anturi. Auttoi hieman asiaan, mutta edelleen kylmänä ei meinaa käynnistyä. Tänään aamulla 4 yritystä veivaten (avain sisään, hehku ja startti) jotta käynnistyi.

                                Kävin tänään huollosta kysymässä että missä vois olla vika, kun edelleen tahmeaa käynnistyksen kanssa. Vikakoodeista ei löydy mitään. Huollossa (kone lämpimänä) kokeilivat 15krt ja joka kerta starttaa mutta hitaasti.Muutama vaihtoehto kuitenkin heräs, eli kaasuläppä / sammutinläppä ei ilmeisesti toimi ihan kunnolla, vaan aukeaa n. 85%. Tämä aiheuttaa ilmeisesti aiheuttaa polttamisen suhteen taas murheita, mutta voisko tämä liittyä tuohon käynnistysprobleemaan myös? Huollossa tuumivat että mahdollisesti.

                                Toinen mitä sanoivat että voisi olla vikana on painepumppu. Se on ilmeisesti vähän laiska nostamaan paineita mutta kuitenkin toimii eikä anna mitään vikakoodia. Pumpun hinta n. 850e joka kirpasee melkolailla, eli ei viitsis "varmuuden vuoksi" vaihtaa. Toisaalta myös 535:n pumppu taitaa käydä(?) myös 325, joka tulis jonkun verran halvemmaksi.

                                Osaisko joku antaa neuvoja mihin suuntaan kannattaa huollon suhteen edetä?
                                Kampiakselin anturi ei myöskään antanut mitään vikakoodia tai muuta.

                                Edit: Ja hehkut sekä akku vaihdettu 9kk sitten.
                                Last edited by hennu; 02-10-2019, 15:08. Reason: Lisäys

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎