Originally posted by Biimäri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ässä lavaan View PostE91 ratin kehys. Pinta hilseillyt joten vaihdetaan tuoreeseen.
Ilmeisesti 3 ruuvilla kiinni ratin takapuolelta, irtoaako ilman airbagin irrotusta?Nykyiset.
Harraste:
BMW E30 325i -88 700Hv
Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport
Ex.
Volkswagen Golf 1.8 -92
Volkswagen Vento 1.8 -92
BMW E36 316i -92
BMW E36 320i -91
BMW E36 320 -92
BMW E36 318is M-Sport -95
BMW E36 323i -99
BMW E90 330D -07 M-Sport
BMW E36 325i -92 "M3"
Comment
-
-
Originally posted by fRONik-_- View PostEi oo pakko irrottaa bägiä, mahtuu tulemaan, mutta eihä se oo homma eikä mitää irrottaa bägiäkään. se ku ei oo millään kiinnikkää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnhan se kiinni niillä jousilla, jotka voi olla vähän hankalat irroittaa ensimmäisellä kerralla. Youtubesta löytyy kyllä ohjeet hommaan.E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
-
Työkaverin puolesta kyselen ja oma tietämys dieseleistä vähäistä.
Moottori M47N2 (320d) ja vm. - 07
Lukasin inpalla koodit ja antoi jokaiselle sylinterille hehkutuksesta vikakoodit, 4212, 4222, 4232 ja 4242 Gluehkerze Zylinder X, Ansteuerung. Hehkutko vaihtoon jokainen vai olisko hehkurele?
Mainita pitää toki, että turbo on selvä, öljyä tulee ahtoputkesta imusarjalle asti ja välystäkin tuntui olevan sivuttais suunnassa kun otettiin välijäähylle menevä putki irti. Kaveri siis pyysi kysymään, että kuinka tuo turbon imupuolelle työntämä öljy voisi vaikuttaa noihin hehkutuksen vikakoodeihin?
Oma tietämys myös turboista olematonta joten älkää heti ampuko
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostLukasin inpalla koodit ja antoi jokaiselle sylinterille hehkutuksesta vikakoodit, 4212, 4222, 4232 ja 4242 Gluehkerze Zylinder X, Ansteuerung. Hehkutko vaihtoon jokainen vai olisko hehkurele?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEi vaikuta vikakoodeihin. Molemmat vaihtoon, sekä hehkut että ohjainlaite.G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostKannattanee ehkä myös vaihtaa ohjainboksille menevä virtajohto jos yli 200tkm taulussa. Muutamia tullut jo vastaan missä huonon kontaktin takia on alkanu liitin sulamaan ja ei istu kunnolla enään ohjainboksiin ja taas kärähtää huonon kontaktin takia.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Kyllä tuo hehkuyksikön syöttöjohdon ongelma koskee molempia malleja. Se johdon modulin pään liitinhän on sama molemmissa ja ne sisäiset jousikontaktit kuoleentuu ajan saatossa. Kontaktipastaa siihen liittimeen kannattaa laittaa joka tapauksessa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Turha kait noita kaikkia hehkuja on heti alkuun ruveta vaihtamaan, vaihtasin itte pelkän ohjausyksikön. Oma m57 anto koodia kaikista hehkuista ja tokeni pelkän ohjausyksikön vaihdolla, ~300tkm oli lasissa ja orkkis hehkuilla lähti kiertoon 427tkm ajettuna. Ei kyllä hajua miten vittumainen m47 vaihtaan mut m57 oli suht helppo homma ilman imusarjan purkamista.
Comment
-
-
E90 N53 koneella 168tkm ajettu tiputtelee vähän öljyä venttiilikopan välistä. Ei varmaan tartte koko koppaa vaihtaa kun huohotin vielä toimii niin ajattelin jos askartelisi tuon pelkän tiivisteen joku ilta.
Mutta tarviikos tuossa irroittaa suuttimet vai saako kopan irti niin että ovat paikoillaan? Jos tarttee niin sitten varmaan täytyy vaihtaa suuttimiin ne tiivisteet ja tilailla sellaisetkin.
Tarviiko/onko hyvä muita osia uusia samalla?Last edited by tiakri; 28-09-2019, 19:21.E90lci'09
Comment
-
-
Miten muilla toimii automaattipitkät näissä? Tuo oma pudottaa lyhyille jopa liikennemerkeistä. Menee myös pitkään ennenkuin vastaantulleen jälkeen kääntää takaisin pitkille.
Pystyykö herkyyttä säätämään vai tyytyä vaihtamaan vanhaan malliin itse...Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Vm -06 E91 325d käynnistysongelmia.
Eli viikonloppuna alkoi käynnistysongelmat. Ei eroa että onko kone kylmä vai lämmin. Startti pyöritti muutaman kierroksen normaalisti, ja sen jälkeen lopetti kuin seinään. Tätä joutui tehdä 5-50 kertaa että auto lähti loppujen lopuksi käyntiin. Eilen käytetty huollossa, jossa vaihdettiin nokka-akselin anturi. Auttoi hieman asiaan, mutta edelleen kylmänä ei meinaa käynnistyä. Tänään aamulla 4 yritystä veivaten (avain sisään, hehku ja startti) jotta käynnistyi.
Kävin tänään huollosta kysymässä että missä vois olla vika, kun edelleen tahmeaa käynnistyksen kanssa. Vikakoodeista ei löydy mitään. Huollossa (kone lämpimänä) kokeilivat 15krt ja joka kerta starttaa mutta hitaasti.Muutama vaihtoehto kuitenkin heräs, eli kaasuläppä / sammutinläppä ei ilmeisesti toimi ihan kunnolla, vaan aukeaa n. 85%. Tämä aiheuttaa ilmeisesti aiheuttaa polttamisen suhteen taas murheita, mutta voisko tämä liittyä tuohon käynnistysprobleemaan myös? Huollossa tuumivat että mahdollisesti.
Toinen mitä sanoivat että voisi olla vikana on painepumppu. Se on ilmeisesti vähän laiska nostamaan paineita mutta kuitenkin toimii eikä anna mitään vikakoodia. Pumpun hinta n. 850e joka kirpasee melkolailla, eli ei viitsis "varmuuden vuoksi" vaihtaa. Toisaalta myös 535:n pumppu taitaa käydä(?) myös 325, joka tulis jonkun verran halvemmaksi.
Osaisko joku antaa neuvoja mihin suuntaan kannattaa huollon suhteen edetä?
Kampiakselin anturi ei myöskään antanut mitään vikakoodia tai muuta.
Edit: Ja hehkut sekä akku vaihdettu 9kk sitten.
Comment
-
Comment