Originally posted by Kenopi_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by Vaiq View PostOiskohan kellään ideaa tähän ongelmaan? Ongelman kuvaus kopsattu toiselta foorumilta johon ei kuitenkaan vastausta ole saatu. Ongelman kuvaus tismalleen sama itselläni.
Näin ongelma ilmenee:
- lähdettäessä liikkeelle auto pelaa aivan normaalisti
- kuitenkin oikealle käännettäessä esim. moottoritien rampissa auton veto rupeaa pätkimään – joskus DSC valo vilkkuu joskus ei
- ajettaessa moottoritiellä noin ensimmäinen vartti sujuu normaalisti joskin terävien kuoppien yli ajaessa tuntuu täräyksessä veto pätkivän
- jatkettaessa (n. 20-30 km) ajoa ryhtyy myös DSC-valo vilkkumaan ja lopulta rupeaa veto pätkimään niin, ettei ajamista voi jatkaa
- jos painaa pitkään sitä DTC nappulaa saa luistonrajoituksen pois päältä (kolmio, jonka ympärillä pyöreä nuoli, palaa jatkuvasti) ajoa voi jatkaa normaalisti
- jos tuon valon kytkee pois nykiminen jatkuu
- lyhyt pysähdys ja auton sammuttaminen ei tilannetta paranna
- pitkähkö (15-30min) seisonta ikäänkuin “nollaa” auton ongelmamuistin ja sen jälkeen taas voi ajoa jatkaa seuraavat 15-30 min normaalisti, kunnes ongelmat taas alkavat.
- oikein “rassatessa” ongelmatilanteessa syttyy myös punaisena se rengaspaineiden (=liian suuri ero pyörien pyörimisnopeuksissa) varotusvalo, jonka saa kyllä sammumaan ohjekirjan mukaisella initialisoinnilla
Virallinen tapa korjata tuo on vaihtaa vetoakseli ja anturi, mutta internetissä on myynnissä myös pelkkiä pyörintäkehiä.f10 535xi vm2011
---
ex:
e92 335i vm2007
e90 320i vm2005
e46 328CiA vm1999
Comment
-
-
Saako jotenkin säädettyä ajovalojen päälle menon herkkyyttä, eli milloin vaihtaa pelkistä enkeleistä ajovaloihin? Ajovalot ovat päällä välillä melko kirkkaassakin päivänvalossa, eli pienemmäksi pitäisi saada tuota herkkyyttä.
Autossa ei ole idriveä, mutta koodaukset onnistuu protool-ohjelmalla tarvittaessa.E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Jupi View PostSaako jotenkin säädettyä ajovalojen päälle menon herkkyyttä, eli milloin vaihtaa pelkistä enkeleistä ajovaloihin? Ajovalot ovat päällä välillä melko kirkkaassakin päivänvalossa, eli pienemmäksi pitäisi saada tuota herkkyyttä.
Autossa ei ole idriveä, mutta koodaukset onnistuu protool-ohjelmalla tarvittaessa.Kesä: E36 328i Cabrio -97
Käyttis: E90 330d xDrive -11
ex: E87 118d -06, E36 323ti -99, E87 130i -07, E46 325ti -02, E36 328i Touring -95, E36 323i Coupe -96
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer145 View PostIdeoita mistä lähteä selvittämään vikaa? Autona e92 m3.
Ajossa toimii normaalisti, tyhjäkäynnillä alkaa käydä huonosti ja lopulta sammuu. Vikakoodit valittaa liian rikkaasta seoksesta. Kaasuläpät korjattu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, lambdat kunnossa ja tulpat vaihdettu. Puolilämpimänä ei aina käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
Livedata näyttää tyhjäkäynnillä lambdoille 1.100. Heti käynnistyksen jälkeen hetken 1.400.
Comment
-
-
E90 330i N52 koneella nakuttaa melko kovaa. Mahdollisesti olen siis kyseistä autoa ostamassa, mutta nakutus häiritsee. Miltäs tuo kuullostaa muiden korvaan? Tyyppivika nakutus vai jotain muuta?
http://imgur.com/a/A6QCdN3
Comment
-
-
Originally posted by hood View PostE90 330i N52 koneella nakuttaa melko kovaa. Mahdollisesti olen siis kyseistä autoa ostamassa, mutta nakutus häiritsee. Miltäs tuo kuullostaa muiden korvaan? Tyyppivika nakutus vai jotain muuta?
http://imgur.com/a/A6QCdN3
https://www.youtube.com/watch?v=Dbx1M5vZp9cTällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Onko kuinka plausible homma vaihtaa E91 mekaanisiin sporttijakkaroihin istuin- ja selkänojaosat sähköisistä E91 sporttijakkaroista? Molemmissa on lämmitykset.
Ei ole tarvetta noille sähkösäätöisille penkeille, mutta ehjät ja siistit nahat olisi kiva päivittää himpun kulahtaneiden kangasmallien tilalle. Tiedän, että sähköistyskin onnistuu muutaman johdon lisäämällä, mutta toisaalta mekaaninen säätö riittää ja ainakin E46 penkit pystyy purkamaan osiksi siten, että vaihtaisi vain itse istuinosat runkoihin.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
E91 325-330i ostamassa
Nytkun 2020 vuonna uudet tuulet puhaltaa ja mahdollisesti työmatkalle ei tarvitse omaa autoa niin mietteissä on ollut vaihtaa tuo E60 530 D mahdollisesti e91 bensakutoseen niin olisi muutama kysymys näistä.
Mitäs tuo E91 onko kuinka tilava lastenistuimen suhteen? Omassa E60 tällä hetkellä istuin kuskin penkin takana ja saa mennä aika polvet suussa, joten onko E91 tilavuudeltaan suurinpiirtein samaa kokoa vai kenties vähän tilavampi? Farkun hyvä puoli nyt olisi että saisi vaunut ja muut takaluukkuun.
Perus E91 vikoja taitaa olla takaluukun läpiviennit, abs pumpun moottori, onko muita yleisiä vikapaikkoja?
Moottorina miettinyt tuota n52b25 tai n52b30 koneita moottoreina nämä eivät ole kauhean tuttuja, mutta m52-54 koneita on tullut paljon laitettua ja nämä ei varmaan paljolti vikojen suhteen eroa. Kuulemma b25 on kovia syömään öljyjä, mutta olen kuullut että b30 ei olisi tätä ongelmaa johtuen eri männänrenkaista? Mites onko näissä disat samanlaisia että hajoaa ja putoaa sylinteriin ja löytyykö niihin korjaussarjoja samaan tapaan kuin m54? B30 varmaan menohalujen myötä mukavempi ajella? Harkinnut myös jos tuota katselisi käymään viinalla, kun ollut tässä muutama m54 etanolisyöppöä ja halvemmaksi se on tullut bensaan verrattuna.
Mites näissä e9x xdrive on yleisesti toiminut että kannattaako jättää kauppaan vai onko pakollinen varuste? Etukardaania ja etuvetareita vissiin syö? Aika moni 330i tahtoo olla xdrive mallia.
Lähinnä ruotsista näitä olen katsellut, haussa olisi malli missä nahkapenkit, vakkari, msport, xenonit, mahdollisesti cic mutta ei pakollinen ja kilometrejä se 200 tkm luokkaa.
Onko muita varusteita mitä kannattaisi katsella niin ettei jälkikäteen kaduta? Muutamaa on tullut katseltua aktiivivakkarin kanssa, mutta niissä hinnat ovat aika korkealla vielä
Paljon tuli kysymyksiä ja toivottavasti tulee myös paljon vastauksia.Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Kyllä tulee apparin penkki aika etee kun takana on lastenistuin. E91 on todella pieni auto sisältä.
Rattaita kun käytettiin ni vaikka meni miten rattaat kasaa ni piti ottaa runko yläosasta irti ja taiteilla osat päällekkäin.
Jos jotain muuta mukana ni sit piti irrottaa renkaatki rungosta. Ei oo tila-auto millää. E39 farkku tuntuu ton mikroauton jälkee edustusautolta.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostKyllä tulee apparin penkki aika etee kun takana on lastenistuin. E91 on todella pieni auto sisältä.
Rattaita kun käytettiin ni vaikka meni miten rattaat kasaa ni piti ottaa runko yläosasta irti ja taiteilla osat päällekkäin.
Jos jotain muuta mukana ni sit piti irrottaa renkaatki rungosta. Ei oo tila-auto millää. E39 farkku tuntuu ton mikroauton jälkee edustusautolta.
Muuten voisi ostaa 5 sarjalaisen bensana, mutta jostain syystä jäänyt omaan päähän fiksaatio että 5 sarja saa olla joko diesel tai iso bensa automaattina molemmat. Kai se on vaan että oman pään mukaan isossa autossa pitää olla vääntävä kone.Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Laturin vapaakytkin
Tarkoitus olisi omasta N54:sta vaihtaa moniurahihna ja sen kiristysrulla ja pari ohjainrullaa. Eräässä vanhassa viestissähttps://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=898 vain mainittiin laturin vapaakytkin vaihdetuksi samalla kertaa. Onkos tuokin kuluvia osia, jotka olisi hyvä vaihtaa näin 110 000 kilometrin jälkeen?
Entä mikä erikoistyökalu tuon vapaakytkimen vaihdossa tarvitaan? Semmoinen viittaus kun löytyy mm. täältä: https://www.topautoosat.fi/ina-2386725.htmlE93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Löysin tämmöisen videon missä tuo tarvittava erikoistyökalu vilahtaa kohdassa 1:50 - 2:10.
Mistäköhän tuommoinen työkalu löytyy?
Vai onko tuohon jokin muu konsti?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostLöysin tämmöisen videon missä tuo tarvittava erikoistyökalu vilahtaa kohdassa 1:50 - 2:10.
Mistäköhän tuommoinen työkalu löytyy?
Vai onko tuohon jokin muu konsti?E90 318i -09
Comment
-
-
Mä yritin jo Motonetista etsiä, mutten löytänyt aiemmin mitään. Ongelma oli siinä etten ihan tiennyt millä nimellä olisin tuota hakenut. Nyt löysin sitten Fiksukseltakin pari erilaista sarjaa.
Nuo linkkaamasi näyttävät erehdyttävästi ihan samalta sarjalta.
Boschin laturi autossa on, joten kaipa se on jotain yleistä mallia. Mä taidan laittaa sen vapaakytkmen tilaukseen ja kun se tulee, niin sen kanssa voi mennä työkaluja katsomaan, että mistä löytyy sopiva.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment