Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 135valtteri
    Bimmer Rookie
    • Oct 2016
    • 64
    • HKI

    #76
    Tuli vaihdettua omaan 135:een turbot 335:sta, suoraanhan nuo originaalit ei paikalleen sovi. Vaihdoin hukkaportin ja kompurakotelon vanhasta turbosta jotta sai ahtimet sopimaan paikalleen, nyt auto ei kuitenkaan ahda normaalisti. Vikakoodi jää ainoastaan matalasta ahtopaineesta, pienillä kierroksilla täysin kuollut ja kuulostaa kun kävisi paksulla, koska ei ahda?

    Alipainepuoli on kunnossa, ahtovuotoja ei etsinnöistä huolimatta ole löytynyt.

    Onko kukaan muu suorittanut vastaavaa operaatiota? Voiko tuon kotelon vaihtaa noin vaan, vai onko myös turbon siivessä eroa tms?

    Ulkomaisilta foorumeilta löysin tietoa että olisi vaihdettavissa mutta hukkaportti ei säätämättä sovi? Voiko olla jäänyt auki osittain? Alipaineella letkun kautta hukkaportit ainakin saa liikkumaan kun kokeilee.

    Ei muita vikakoodeja kuin tuo matala ahtopaine.

    Comment

    • Markojs
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 160
      • Kirkkonummi

      #77
      Huomenna pitäis leimalle mennä.
      mhd stg 2+, katittomat downpipet, cooleri yms.
      Aina on mennyt katittomana läpi päästöistä lämmettäessä
      mutta olen aina flashannyt vakio kartan konttorin pihassa.

      Tarvitseeko tuota karttaa vaihtaa, onko porukka leimannut stage 2+ tms. kartalla?
      Luuri vaihtunut ja tajusin ettei tuo vanha usb otg adapteri käykkään uuteen..

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        #78
        Originally posted by Markojs View Post
        Huomenna pitäis leimalle mennä.
        mhd stg 2+, katittomat downpipet, cooleri yms.
        Aina on mennyt katittomana läpi päästöistä lämmettäessä
        mutta olen aina flashannyt vakio kartan konttorin pihassa.

        Tarvitseeko tuota karttaa vaihtaa, onko porukka leimannut stage 2+ tms. kartalla?
        Luuri vaihtunut ja tajusin ettei tuo vanha usb otg adapteri käykkään uuteen..
        Ei tarvi karttaa vaihtaa. Lämmität vaan katit ja se on siinä

        Comment

        • Zoppa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 238
          • Espoo

          #79


          Tämä oli aika mielenkiintoinen. Yksinkertainen osa joka kolmin tai nelinkertaistaa korkeapainepumpun kierrokset, jolloin saadaan lisää keittoa koneeseen eli käytännössä PI-järjestelmän asentaminen ei pitäisi olla enää tarpeellista. Nähtäväksi jää kauanko hpfp kestää tuollaisilla kierroksilla käyttöä.:think
          Last edited by Zoppa; 25-07-2019, 08:29.
          E92 335i M-Sport -07
          EX: E85 Z4 3.0i

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5402
            • S:t Karins

            #80
            Originally posted by Zoppa View Post
            https://www.youtube.com/watch?v=FNEVqAPbHZ0&t=131s

            Tämä oli aika mielenkiintoinen. Yksinkertainen osa joka kolmin tai nelinkertaistaa korkeapainepumpun kierrokset, jolloin saadaan lisää keittoa koneeseen eli käytännössä PI-järjestelmän asentaminen ei pitäisi olla enää tarpeellista. Nähtäväksi jää kauanko hpfp kestää tuollaisilla kierroksilla käyttöä.:think
            Olis ny laittanu edes logia miten paineet käyttäytyy :think
            Mielenkiintoinen homma kyllä jos toimii/kestää. Kumpaakaan näistä tuo video ei anna vastausta.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • works
              BTCF Member
              • Nov 2013
              • 123
              • Espoo

              #81
              Toi on vielä private-beta asteella oleva tuote ja kaikki softapuolellakaan ei taida vielä olla täysin selvillä eli dataa sekä XDF:iä odotellessa. Tää olis kyllä todella jees upgrade täydelle E85:lle ilman PI:tä stg1 turboilla.
              135 E82 flexfuel / stg1 turbot

              Comment

              • Georgios Terziakis
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 370
                • Imatra

                #82
                Ahdot kateissa, tein pienen roadtripin ja paluumatkalla auto nykäisi yhdessä ohituksessa oudosti ja sen jälkeen huomasin että tehoja kateissa.
                Moottori käy nätisti, ei savuta, kolise kilise tai mitään vastaavaa. Alipainevuotoa tuskin on kun otin jarrutehostimen letkun irti ja laitoin sormen vastapuolelle, oli alipainetta järjestelmässä minuutin verran ainakin.
                Painepuolen letkut ja putket paikallaan ja ehjän näköisiä, ja ei tule mitään vikakoodeja.. Mistäs jatkan tutkimista, olisiko ideoita?

                EDIT: Vika löytyi, etummaisen turbon wg-solenoidilta lähtevä letku olikin halki, uutta letkua tilalle ja taas mennään.
                Last edited by Georgios Terziakis; 01-08-2019, 16:35.
                BMW 335i coupe -06
                BMW 330i coupe -00
                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                Comment

                • Markojs
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 160
                  • Kirkkonummi

                  #83
                  Terve,

                  Kerran pähkinäpuhalluksessa käyttäneenä ja jäljen nähneenä varmaankin
                  kysymättäkin selvää että kannattaisi oil catch can nyt vihdoin hommata..
                  Mikä mahtaa olla nyt paras / järkevin vai se perus burger motorsports?

                  Entä onko järkeä satsata johkin esim. afen ilmanputsari settiin missä olisi
                  suodattimet omassa tilassaan?
                  BMS dual conet nyt ja pelittää hienosti mutta onhan se ku uunissa niitä paistais. :think

                  Entä se RB pcv valve, pitäisikö sekin tilata vaikka ei ole viriturbo tasolla omat setit?
                  Nykysellään mhd stage2+, vrsf katittomat dpt, vrsf 7" hd cooleri, vrsf cp, bms dci.

                  Jotain parannuksia tekisi mieli tehdä taas niin kyselläänpäs nyt taas

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5402
                    • S:t Karins

                    #84
                    Originally posted by Markojs View Post
                    Terve,

                    Kerran pähkinäpuhalluksessa käyttäneenä ja jäljen nähneenä varmaankin
                    kysymättäkin selvää että kannattaisi oil catch can nyt vihdoin hommata..
                    Mikä mahtaa olla nyt paras / järkevin vai se perus burger motorsports?
                    Kiinamalli kannattaa hommata esim. ebay, halpa ja onhan foorumillakin yksi Burgerin törkyhintainen myynnissä...
                    Originally posted by Markojs View Post
                    onko järkeä satsata johkin esim. afen ilmanputsari settiin missä olisi
                    suodattimet omassa tilassaan?
                    BMS dual conet nyt ja pelittää hienosti mutta onhan se ku uunissa niitä paistais. :think
                    Täyttä soopaa tuo kiehuminen, paikallaan ollessa imuilma lämpenee tietysti hieman, mutta auton liikkuessa konehuoneeseen tulee kyllä raitista ilmaa. N54tech.con sivuilla on ihan logia tästä "lämpötilasta". Ja autossa on cooleri jotta se jäähdyttää imuilmaa. Ei se lämpene merkittävästi kuin vasta turboissa.
                    Originally posted by Markojs View Post
                    se RB pcv valve, pitäisikö sekin tilata vaikka ei ole viriturbo tasolla omat setit?
                    Nykysellään mhd stage2+, vrsf katittomat dpt, vrsf 7" hd cooleri, vrsf cp, bms dci.

                    Jotain parannuksia tekisi mieli tehdä taas niin kyselläänpäs nyt taas
                    Kannattaa hommata se RB valve ennen kuin orkkis antautuu...
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • works
                      BTCF Member
                      • Nov 2013
                      • 123
                      • Espoo

                      #85
                      Jos joku muu tuskailee manuaalilla misfirejen kanssa (6000+rpm) kun yritetään ottaa vähän enemmän tehoa ulos kuin mitä pelkillä bolt-oneilla lähtee niin omastani tämä korjattiin vaihtamalla 140tkm ajettu kaksoismassavauhtipyörä solidiin. Se kun käytössä vähän ottaa välystä itteensä ja tarpeeks isolla kuormalla ajettaessa helisee sen verran että 4-6 cyl on sitä mieltä että nyt tulee misfiree.

                      Ensi vaihdettiin polttoaineen syöttö index 9 -> 12 joka korjasi pari muuta ongelmaa, sitten uudet puolat ja tulpat ja kun sekään ei tuonut ratkaisua niin kokeiltiin tätä vauhtipyörän vaihtoa. Ja sehän toimi.

                      On muutes melkonen fiilis kun tuntuu että voimansiirrosta on otettu pois parikytäkiloa kumia, mutta kuitenkaan SMFW + jousittamaton kytin ei ole mitenkään vaikea kombo ajaa. Enemmän hereillä pitää olla kuin DMFW:n kanssa, mutta kaikki toimii konsistentisti ja aina samalla tavalla. Nyt tämä oma harrastekapine on kyllä ilo ajella. Ja vaikea myydä jos siitä koskaan haluaa irti päästää koska idlenä liikennevaloissa kytkin ylhäällä se kuulostaa taksilta
                      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                      Comment

                      • Markojs
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 160
                        • Kirkkonummi

                        #86
                        Originally posted by Tommix View Post
                        Kiinamalli kannattaa hommata esim. ebay, halpa ja onhan foorumillakin yksi Burgerin törkyhintainen myynnissä...

                        Täyttä soopaa tuo kiehuminen, paikallaan ollessa imuilma lämpenee tietysti hieman, mutta auton liikkuessa konehuoneeseen tulee kyllä raitista ilmaa. N54tech.con sivuilla on ihan logia tästä "lämpötilasta". Ja autossa on cooleri jotta se jäähdyttää imuilmaa. Ei se lämpene merkittävästi kuin vasta turboissa.

                        Kannattaa hommata se RB valve ennen kuin orkkis antautuu...
                        Jees kiitosta tarkennuksista,

                        Täytynee tilailla tuo RB valve ja catch can ennalta ehkäisevänä toimenpiteenä.

                        Comment

                        • Bmwongelmat123
                          BTCF Member
                          • Aug 2018
                          • 47
                          • Uusimaa

                          #87
                          N54 gA6HP19Z laatikon vääntö

                          Täällä näitä sivuja kun oli miljoona ja äkkiseltään en vastausta löytänyt, osaako joku sanoa paljonko tuo kyseinen laatikko oikeasti kestää vääntöjä? Googlettamalla joku expertti väitti että vaan 450nm, onko näin? Onko jollekin tullut vastaan että olisi hajonnut? Kiitos ja kumarrus etukäteen.

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            #88
                            Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
                            Täällä näitä sivuja kun oli miljoona ja äkkiseltään en vastausta löytänyt, osaako joku sanoa paljonko tuo kyseinen laatikko oikeasti kestää vääntöjä? Googlettamalla joku expertti väitti että vaan 450nm, onko näin? Onko jollekin tullut vastaan että olisi hajonnut? Kiitos ja kumarrus etukäteen.
                            Tuo 450Nm pitää paikkansa mutta se on vaan ZF speksaus. Mul on 720Nm ja hyvin on pysyny läjässä
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Bmwongelmat123
                              BTCF Member
                              • Aug 2018
                              • 47
                              • Uusimaa

                              #89
                              Originally posted by BMW View Post
                              Tuo 450Nm pitää paikkansa mutta se on vaan ZF speksaus. Mul on 720Nm ja hyvin on pysyny läjässä
                              Ok, toinen kyssäri.. Kun jb4 on tulilla ja katsastukseen kun mennään map0, mittaako tai testaako katsastuskonttorit obd portista jotain tietoja? On kuullut että jb4 estäisi pääsyn obd portista tietoihin. Onko tosi?

                              Comment

                              • ///MJ
                                BTCF Member
                                • Jan 2004
                                • 1869
                                • Joensuu

                                #90
                                Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
                                Ok, toinen kyssäri.. Kun jb4 on tulilla ja katsastukseen kun mennään map0, mittaako tai testaako katsastuskonttorit obd portista jotain tietoja? On kuullut että jb4 estäisi pääsyn obd portista tietoihin. Onko tosi?
                                OBD:stä luku toimii normaalisti kun map0 käytössä eli ei ongelmaa. Ei katsastussetiä kiinnosta kuin päästöihin tai turvalaitteisiin liittyvät vikakoodit sieltä :think
                                F36 428iA GC M-Sport
                                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                                M: E36 328i osia

                                M: E39 business cd ja info display

                                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎