Kiitos, tuolta newtis:stä löytyy niitä työohjeitakin, joita olen tässä etsiskellyt. Johonkin hävinnyt sekin kirjanmerkki.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostJuu, mutta kysymys oli, että onko siis suositeltavaa tyhjentää jäähdytysjärjestelmä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostNoissa öljynkierroissa käytetään kuumakestoisia o-renkaita Bemarissa..Tuolla sarjalla ei valitettavasti ole juuri apua niissä. Alkavat vuotamaan ja harmittaa vaihdella uusia tilalle..
Ei ainakaan omassa N54 noiden osalta ikinä mitään ongelmaa ole ollut mm. öljycoolerin liitoksen jne laittanut.
Jos nyt varman päälle pitää pelaa niin laittaa sitten viton o-renkaita ne nyt ainakin kestää sen +200astetta.
Itseasiassa näyttävät halvempiakin olevan.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by jabneee View PostTekeekös joku Turun seudulla imusarjojen puhallusta tai oisko joku jolta lainata vehkeet hommaan? Vai pitääkö lähteä kauemmas?
bemarihuolto.fie92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostRealOEM sanoo:
ASA-Bolt
M6X32.5 26 kpl, no: 11127544369
M6X38 2 kpl, no: 11127556977
Ja ei, eivat tule tiivisteen mukana, erikseen pitää hommata. Jos vaihtaa (suosittelut) niin vaihtaa kaikki ja HUOM HUOM, kiristysmomentti on TODELLA maltillinen. Nyt en muista paljonko, mutta kannattaa tarkastaa. Yksikin liian tiukalle ja vuotaa heti.
Kiitosta! Tulipa hyvät infot!Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Kertokaas fiksut mistä saisi 6 kpl index 12 suuttimia+ne pidikkeet järkevään hintaan?
Olen nyt kysellyt Autokeskukselta ja Laakkoselta enkä halua maksaa +300€ per suutin
Varaosanumerolle 13538648937 ei löytynyt ja 13538616079 numerolla löytyy, mutta ylläolevaan hintaan. ML Performance myy reiluun tonniin nuo, mutta onko vinkkiä löytyykö kotimaasta halvemmalla. Voin vaikka ajella itse hakemaan ne kun on lomat päällä.
Olen uusimassa kaikki puolat, tulpat ja suuttimet samalla kun autoon tulee uudet ahtimet+muuta.
Comment
-
-
Noita halvempia 13538648937 ei välttämättä löydy marmorilta hyllystä, mutta itse ainakin onnistuin vuosi sitten tekemään tilauksen niistä. Eikö edes tilaus onnistu?
Ja marmorilla kappalehinta oli viime kesänä alle 150/kpl. Toki siihen päälle pitää se "decoupling element" myös ostaa (~10eur/kpl). Joten marmorilla ei taida mennä edes yli tonnin.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostNoita halvempia 13538648937 ei välttämättä löydy marmorilta hyllystä, mutta itse ainakin onnistuin vuosi sitten tekemään tilauksen niistä. Eikö edes tilaus onnistu?
Ja marmorilla kappalehinta oli viime kesänä alle 150/kpl. Toki siihen päälle pitää se "decoupling element" myös ostaa (~10eur/kpl). Joten marmorilla ei taida mennä edes yli tonnin.
Tosiaan tällä hetkellä halvin mitä löysin oli tuolta ML performance reilu 170€/kpl siihen sitten vielä muut kulut+ne pidikkeet.
Mikä paikka myy tuohon 150€ hintaan noita suuttimia?
Comment
-
-
Viime heinäkuussa ostin niitä Turun Autokeskukselta. Just tarkistin kuitilta, niin hinta oli 147,99/kpl ja pidikkeet 9,75/kpl.
Tuo ennakkotilaus piti sitten maksaa etukäteen, mutta ainakin silloin osat tuli tosi nopeesti. Olisko ollut noin viikko ja ne oli noudettavissa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Kysyin nyt vielä tuolta Turun Autokeskukselta. Katsellaan mitä vastaavat kun kerran jo sanoivat että +300€/kpl on hinta.. pää jo sekaisin kun niin monen kanssa puhunut tänään
Olen nyt soitellut läpi aika monta paikkaa ja mistään ei tunnu löytyvän alle kolmensadan. Taitaa mennä ulkomaan keikaksi.
Seuraava kysymys onkin että jos korona suo ja kaikki suunnitellut osat ovat autossa kiinni niin tulee tarvetta custom-ohjelmoinnille. Ajattelen että custom on parempi kuin JB4 tai MHD. Tietty JB4 tarjoaisi niitä turvallisuusominaisuuksia. Valinnan vaikeus osa 125.
Olen nyt laittanut kyselyjä muutamalle firmalle (optimoiautosi, ecuhelsinki, lisaatehoa.fi) ja odottelen vastauksia. Omaa kokemusta näistä ohjelmoinneista ei ole eli ihan turistina mennään.
Kotimaasta haluaisin lähtökohtaisesti ottaa sen custom-ohjelmoinnin. Parempi kommunikoida ihan kotimaan kielellä jne. Toki olen sitä Trebilaa miettinyt, mutta epäilen sitä että pitäisi lontooksi jutella ja etänä teettää.
Autoon siis tulossa suuttimien lisäksi mm. uudet turbotohtorin stage 3 ahtimet, inletit, tulpat, puolat, vapaavirtaussuodattimet, pcv-valve, uusi kytkin jne.
Onko kokemuksia yllämainituista pajoista?
Comment
-
-
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Crimson King View PostKysyin nyt vielä tuolta Turun Autokeskukselta. Katsellaan mitä vastaavat kun kerran jo sanoivat että +300€/kpl on hinta.. pää jo sekaisin kun niin monen kanssa puhunut tänään
Olen nyt soitellut läpi aika monta paikkaa ja mistään ei tunnu löytyvän alle kolmensadan. Taitaa mennä ulkomaan keikaksi.
Seuraava kysymys onkin että jos korona suo ja kaikki suunnitellut osat ovat autossa kiinni niin tulee tarvetta custom-ohjelmoinnille. Ajattelen että custom on parempi kuin JB4 tai MHD. Tietty JB4 tarjoaisi niitä turvallisuusominaisuuksia. Valinnan vaikeus osa 125.
Olen nyt laittanut kyselyjä muutamalle firmalle (optimoiautosi, ecuhelsinki, lisaatehoa.fi) ja odottelen vastauksia. Omaa kokemusta näistä ohjelmoinneista ei ole eli ihan turistina mennään.
Kotimaasta haluaisin lähtökohtaisesti ottaa sen custom-ohjelmoinnin. Parempi kommunikoida ihan kotimaan kielellä jne. Toki olen sitä Trebilaa miettinyt, mutta epäilen sitä että pitäisi lontooksi jutella ja etänä teettää.
Autoon siis tulossa suuttimien lisäksi mm. uudet turbotohtorin stage 3 ahtimet, inletit, tulpat, puolat, vapaavirtaussuodattimet, pcv-valve, uusi kytkin jne.
Onko kokemuksia yllämainituista pajoista?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostOlisiko kuitenkin niin että yllä mainitsemasi lafkat lyö vain ns bulkkisoftan moottorin ecuun. Siis softan joka on jossain muualla tehty yleisvirisofta joka on tehty "vakio-osille". Ja jos meinaat stage 3 turboista ulosmitata kaiken hyödyn joudut modaamaan myös polttoainepuolen. Saattaa tänä päivänä kyllä löytyä ihan suomenmaaltakin henkilöitä jotka vääntää moottorin ecun bitit oikeaksi sun setupille. Varsinkin jos lyöt ecuun esim MHD:n.
N54 on niin suosittu virialusta maailmalla että osaajia löytyy paljon, jotka ovat kokeilleet lähes kaiken jo. MHD ohjelmaa hyödyntäen joku custom softa sisään ja logit ylös ja hienosäätöä kunnes on hyvä. Esim Trebila, WedgePerformance tai David Shoup jne. Joku joka on näitten kanssa touhunut ennenkin.
MHD muutenkin fiksu ku se on niin helppokäyttöinen ja sillä voi nopeasti itse fläshää uuden kartan, tallentaa logeja, lukea vikakoodit jne.Ex.
F20 LCI M140i
E91 LCI 335dA
E91 LCI 335iA xDrive
F31 328iA
E39 530dA
Comment
-
Comment