Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markojs
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 160
    • Kirkkonummi

    Originally posted by miyli View Post
    Itse en ajais perusöljyillä, vaan kilpaöljyillä. Valvoline VR1 racing 5w-50, Motul V300 5w-40 tai joitakin muita vastaavia öljyjä.

    Jäähdytysnestettä menee muistaakseni noin 6-6,5L.
    Kiitos! varmaan täytyy jotain noista laittaa testiin myös.

    Maanantaina toivottavasti jostain löytyis hyllystä öljypohjan tiiviste + pultit
    niin pääsis kasailemaan.

    Comment

    • Crimson King
      Bimmer Rookie
      • Oct 2019
      • 32
      • Satakunta

      Voisi kokeilla tuota Valvoline VR1 racing 5w-50 sitten kun uudet ahtimet ovat paikallaan.

      Miten muuten tuo 335 nelivetotekniikka suhtautuu tehojen nousuun? Tavoitteena siis yli +500hp.

      Kestääkö voimansiirto kun olisi tarkoitus joskus radalla ajella ja ottaa muutama 0-100 vetokin. Kadulla ei kiihdytellä mistään liikennevaloista tms.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by Crimson King View Post
        Voisi kokeilla tuota Valvoline VR1 racing 5w-50 sitten kun uudet ahtimet ovat paikallaan.

        Miten muuten tuo 335 nelivetotekniikka suhtautuu tehojen nousuun? Tavoitteena siis yli +500hp.

        Kestääkö voimansiirto kun olisi tarkoitus joskus radalla ajella ja ottaa muutama 0-100 vetokin. Kadulla ei kiihdytellä mistään liikennevaloista tms.
        Kestää. Itselläkin nelikko. Se on huonoa tuuria jos joku hajoaa. Pääsääntöisesti kyllä kestänyt vetarit jakolaatikot ym.
        Itsellä tosin se 420-430hv omassa, joten ei omakohtaista kokemusta ole. Mutta se mitä lukenut nii kestää kyllä.
        Last edited by majgul; 28-05-2020, 15:17.

        Comment

        • naigel
          BTCF Member
          • Oct 2018
          • 14
          • JKL

          Originally posted by Crimson King View Post
          Voisi kokeilla tuota Valvoline VR1 racing 5w-50 sitten kun uudet ahtimet ovat paikallaan.

          Miten muuten tuo 335 nelivetotekniikka suhtautuu tehojen nousuun? Tavoitteena siis yli +500hp.

          Kestääkö voimansiirto kun olisi tarkoitus joskus radalla ajella ja ottaa muutama 0-100 vetokin. Kadulla ei kiihdytellä mistään liikennevaloista tms.
          Itse käyttänyt Motul 300v 5w-40 ja todennut toimivaks. Ja saa motonetistä mikä tekee hankkinasta vähän helpompaa
          E92 335i 04/07 Montegoblau
          ex. E91 320D LCI Alpinweiss III

          Comment

          • naigel
            BTCF Member
            • Oct 2018
            • 14
            • JKL

            Mites täällä kokemuksia noista ST-kiteistä? Ei haulla kauheesti löytynyt. Euroopassa taitaa saatavuus olla hiljaisempaa.
            Jenkeistä saisi tuota Speedtechin kittiä valurautasella pakosatsilla bottom mouttina, motiv muuten sama mutta pakosatsi billettiä, On3 sarjaa topmounttina ja tietysti docrace.
            Speedtechin kitillä, oiskos ollut BW:n ahtimella. Ajeltu ihan DI:nä e30 seoksilla +500whp ilman ongelmia useampi tuhat mailia.
            PPF:ltä ruotsista saisi pakosarjan laipan suht halvalla mutta ei oikein vehkeitä ruveta värkkäämään alusta.


            Olisko siis jotai kokemusta mainituista tai muita vaihtoehtoja ?
            MHD:n kanssa tarvi siis tuon motivin boost boxin sekä pnp mac solenoidin.
            E92 335i 04/07 Montegoblau
            ex. E91 320D LCI Alpinweiss III

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              Originally posted by naigel View Post
              Itse käyttänyt Motul 300v 5w-40 ja todennut toimivaks. Ja saa motonetistä mikä tekee hankkinasta vähän helpompaa
              Onhan tuo hyvää ainetta mutta se hinta... Taidan ite siirtyä tuohon kehuttuun motul 8100 x-cess. On BMW LL01 eikä 04. Mutta ei kait tuolla mitään merkitystä pitäisi kyllä olla?

              Comment

              • Juikee
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 41
                • Tornio

                Tämmönen kampe tullu hankittua viime aikoina itsellekin. Nyt välillä lämpimänä starttaa kauemmin, ja bensa haisee pakokaasussa vaikka lämmin kone. Ilmeisesti suutin tai useampi vuotaa? Niiden vaihtohistoriasta ei tietoa, korkeapainepumppu vaihdettu vajaa vuosi sitten.

                Tuossa aikaisemmin olikin joku kysellyt mistä niitä suuttimia nyt kannattaisi ostaa, kiinnostaisi myös.. Englannista saisi ~1350e koko setin, tämä tähän mennessä halvin mitä itse löytänyt. Jenkkilästä 1040e mutta verot ja tullit päälle ja mahdolliset takuuasiat vähän tökkii omien kokemusten perusteella.

                E. Niin joo, nuita rempattuja index 12 suuttimia näkyisi saavan reiluun satkuun kappale, mutta lukenut niistä kauhutarinoita. Kellään kokemusta?
                Last edited by Juikee; 29-05-2020, 08:38.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1838
                  • Turku

                  Mistä niitä saa rempattuna?

                  Mun tietääkseni niitä ei voi korjata.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6198
                    • Helsinki

                    Eikö jenkeissä oo joku firma, mutta itsekkin lukenut netistä että on vähän niin ja näin. Kun oon itsekkin ollut siinä uskossa että ei voi korjata:think
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Juikee
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2015
                      • 41
                      • Tornio

                      Joo googleen kun laittaa remanufactured index 12 injector niin löytyy kovasti juttua, suurimmaksi osaksi haukutaan ettei ne kalibrointi numerot pidä paikkaansa, eli vaikka ne koodaa autoon niin toimii miten sattuu. Osa varmaan hyvinkin?:think

                      Mitenhän se nyt on niiden ns halvempien suuttimen kans, tuleekohan niitä enää ollenkaan vai pitääkö suorilta ostaa nuo kalliit...

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1838
                        • Turku

                        ^Täällä sitä ei kukaan tiedä, mutta siltä marmorilta kysymällä asia varmaan selviää. Ja ne saattaa sitten kertoa sinulle ”ettei meidän järjestelmän mukaan nämä sovi sun autoosi”.

                        Kyselin viime vuonna noiden suuttimien korjauksesta ja kertoivat ettei onnistu. Muuta minä en tiedä tuosta asiasta.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Crimson King
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2019
                          • 32
                          • Satakunta

                          Originally posted by Juikee View Post
                          Joo googleen kun laittaa remanufactured index 12 injector niin löytyy kovasti juttua, suurimmaksi osaksi haukutaan ettei ne kalibrointi numerot pidä paikkaansa, eli vaikka ne koodaa autoon niin toimii miten sattuu. Osa varmaan hyvinkin?:think

                          Mitenhän se nyt on niiden ns halvempien suuttimen kans, tuleekohan niitä enää ollenkaan vai pitääkö suorilta ostaa nuo kalliit...

                          Itse aion ostaa uudet suuttimet. Nuo korjatut kun voivat toimia tai sitten ei.

                          ML Performancen kanssa juttelin ja sielläkin on nyt vaan niitä kalliimpia suuttimia. Ne 167€ versiot ovat loppuunmyytyjä ja tehdas ei ilmeisesti enää valmista niitä.

                          Nyt uudemmat maksavat reilu 250€/kpl. Halpaa kuin saippua.

                          Comment

                          • Juikee
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2015
                            • 41
                            • Tornio

                            Jepjep... Eikai se auta, en kehtaa särkeä moottoria ajamalla näillä vuotavilla. Enkä kyllä niillä korjatuillakaan. Elikkä kättä taskuun ja kaikki uusiksi

                            Comment

                            • Markojs
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2014
                              • 160
                              • Kirkkonummi

                              Onko joku käyttäny noita orkkis diverter valveja jonki aftermarket inlettien kanssa?
                              Mukana nuo adapteri holkit mutta ei käy järkeen miten kuuluu yhdistää nuo letkut inletteihin.
                              Tungetaanko adapteri sinne harmaaseen liittimeen letkun päässä vai puretaanko se pois?
                              ainakaan ei mahdu suoraan sisään ilman hakkaamista.. :think

                              huonosti löysin netistä ohjeita, joku toinen oli valitellut samaa ja sille oli
                              vastattu vain että tulppaa inletit ja antaa hönkiä vapaasti pihalle,
                              ehkä ne on tulpattava itse myös sitten.

                              ja siis vrsf high flow oem location silicone inlets kyseessä.
                              paketissa inletit + 2 alumiinista adapteri holkkia + 2 kumihattua tulppausta varten.

                              Comment

                              • Krampus
                                BTCF Member
                                • Nov 2017
                                • 376
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by Markojs View Post
                                Onko joku käyttäny noita orkkis diverter valveja jonki aftermarket inlettien kanssa?
                                Mukana nuo adapteri holkit mutta ei käy järkeen miten kuuluu yhdistää nuo letkut inletteihin.
                                Tungetaanko adapteri sinne harmaaseen liittimeen letkun päässä vai puretaanko se pois?
                                ainakaan ei mahdu suoraan sisään ilman hakkaamista.. :think

                                huonosti löysin netistä ohjeita, joku toinen oli valitellut samaa ja sille oli
                                vastattu vain että tulppaa inletit ja antaa hönkiä vapaasti pihalle,
                                ehkä ne on tulpattava itse myös sitten.

                                ja siis vrsf high flow oem location silicone inlets kyseessä.
                                paketissa inletit + 2 alumiinista adapteri holkkia + 2 kumihattua tulppausta varten.
                                Kevyesti lämpöä harmaaseen liittimeen ja vetää irti putken. Alumiiniholkki pitäisi mennä siten putken sisään.
                                E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                                F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                                Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎