Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • strmix
    BTCF Member
    • May 2012
    • 65
    • Helsinki

    Sulla on 102oct kartta fläshättynä. Varmaan ei ole 102 tankissa?

    Kannattaa fläshätä 98oct kartta, niin pääset eroon sytkän korjauksista.
    Ex Bmw e91 335d - 400hv
    Bmw E91 335i - 500hv

    E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

    Comment

    • strmix
      BTCF Member
      • May 2012
      • 65
      • Helsinki

      Originally posted by majgul View Post
      Hmm... Miksiköhän korjauksia tulee niin paljon? Miltä tämä teidän mielestä näyttää?




      Kyykähtää boost tuossa samalla. Liian aggressiivinen? Ainakin pitäisi tarpeeksi saada polttoainetta. Kyseessä siis stage 2+v9 mappi 98 bensalla.

      Miettinyt myös tuota stage 2+ e50 mapin laittoa. Miten tuo lasketaan tuo seos oikein ku tunnu laskuria löytyvän? Ilmeisesti mielellään yli se tarvittava E85 seos ku liian vähän? Jos.nyt noin 420hv nii varmaan sinne 450hv luulis pääsevän tuolla?
      Korjaukset ihan ok, varmaan vähän octaanin puutetta.
      E50 kartaa voit kokeilla: puolet bensaa + puolet e85. Vähän enemmän kannattaa e85, kuin bensaa. Suosittelen etanoliin siirtymistä, jos vaan asemia lähellä, kun sitä kuluu aika vauhdilla.
      Laskuri: https://www.tuneplusinc.com/pages/tuning-tools#
      Ex Bmw e91 335d - 400hv
      Bmw E91 335i - 500hv

      E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by strmix View Post
        Korjaukset ihan ok, varmaan vähän octaanin puutetta.
        E50 kartaa voit kokeilla: puolet bensaa + puolet e85. Vähän enemmän kannattaa e85, kuin bensaa. Suosittelen etanoliin siirtymistä, jos vaan asemia lähellä, kun sitä kuluu aika vauhdilla.
        Laskuri: https://www.tuneplusinc.com/pages/tuning-tools#
        Kiitoksia, pitääpä kokeilla lähiaikoina että.miten e50 kartta pelittää.

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1788
          • Turku

          Jaaha puolimoottorivaloon taas törmätty. Carly antoi vikakoodit
          003100 Boos pressure control, shutdown
          002A87 Outlet vanos, mechanics

          Jälkimmäisessä oli vielä lisätietona
          Camshaft outlet set point -86.12 ˚CRK
          Camshaft outlet -97.75 ˚CRK
          Engine speed 2080 rpm
          Engine temperature 101.25 ˚C

          Koodien nollauksen jälkeen eivät ainakaan heti palanneet. Onko valistuneita arvauksa mistä nuo voisi johtua?
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • hpniemi
            BTCF Member
            • Feb 2020
            • 97
            • Järvenpää

            Missäs kunnossa vanoksen solenoidit on?

            Itselläni loppui nuo kun pesin solenoidit ultraäänipesurissa 30min (normaali putsaus ei auttanut) ja vaihdoin mhdn ver7sta ver8aan joka on hieman pehmeämpi.

            Tosin näissä aina ekana katsotaan että öljynsuodattimen keskiosa on paikoillaan eikä asentaja oo heittänyt sitä roskiin öljynvaihdossa, kun se joskus irtoaa suodatinta irrotettaessa.


            Originally posted by Silmaauki View Post
            Jaaha puolimoottorivaloon taas törmätty. Carly antoi vikakoodit
            003100 Boos pressure control, shutdown
            002A87 Outlet vanos, mechanics

            Jälkimmäisessä oli vielä lisätietona
            Camshaft outlet set point -86.12 ˚CRK
            Camshaft outlet -97.75 ˚CRK
            Engine speed 2080 rpm
            Engine temperature 101.25 ˚C

            Koodien nollauksen jälkeen eivät ainakaan heti palanneet. Onko valistuneita arvauksa mistä nuo voisi johtua?

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1788
              • Turku

              Originally posted by hpniemi View Post
              Missäs kunnossa vanoksen solenoidit on?

              Itselläni loppui nuo kun pesin solenoidit ultraäänipesurissa 30min (normaali putsaus ei auttanut) ja vaihdoin mhdn ver7sta ver8aan joka on hieman pehmeämpi.

              Tosin näissä aina ekana katsotaan että öljynsuodattimen keskiosa on paikoillaan eikä asentaja oo heittänyt sitä roskiin öljynvaihdossa, kun se joskus irtoaa suodatinta irrotettaessa.
              Solenoidit on vaihdettu just keväällä. Ja toi öljynsuodattimen keskiosa on kyllä paikallaan.
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • palze
                BTCF Member
                • Apr 2018
                • 77
                • Helsinki

                Originally posted by majgul
                Hmm... Miksiköhän korjauksia tulee niin paljon? Miltä tämä teidän mielestä näyttää?




                Kyykähtää boost tuossa samalla. Liian aggressiivinen? Ainakin pitäisi tarpeeksi saada polttoainetta. Kyseessä siis stage 2+v9 mappi 98 bensalla.

                Miettinyt myös tuota stage 2+ e50 mapin laittoa. Miten tuo lasketaan tuo seos oikein ku tunnu laskuria löytyvän? Ilmeisesti mielellään yli se tarvittava E85 seos ku liian vähän? Jos.nyt noin 420hv nii varmaan sinne 450hv luulis pääsevän tuolla?

                Originally posted by strmix View Post
                Korjaukset ihan ok, varmaan vähän octaanin puutetta.
                E50 kartaa voit kokeilla: puolet bensaa + puolet e85. Vähän enemmän kannattaa e85, kuin bensaa. Suosittelen etanoliin siirtymistä, jos vaan asemia lähellä, kun sitä kuluu aika vauhdilla.
                Laskuri: https://www.tuneplusinc.com/pages/tuning-tools#
                Vaihtamisen jälkeiset useat samanaikaiset korjaukset eivät ole kovin ok. Suosittelen 95ron-karttaa, jos pelkällä pumppubensalla ajelee. Jää vähän enemmän pelivaraa, eikä tehoissa häviä kuin hitusen. Sun boost on vakioturboille ja E98-bensalle täysin ok, sen ei ole tarkoituskaan yltää targettiin.

                Menee osittain hiusten halkomiseksi, mutta E50-seos ei ole puolet bensaa ja puolet etanolia, koska E98-bensan etanolipitoisuus on 5% ja E85:n noin 80%.
                Last edited by palze; 18-07-2020, 21:27.

                Comment

                • palze
                  BTCF Member
                  • Apr 2018
                  • 77
                  • Helsinki

                  Originally posted by Silmaauki View Post
                  Solenoidit on vaihdettu just keväällä. Ja toi öljynsuodattimen keskiosa on kyllä paikallaan.
                  Jos tuon kanssa tulee vielä ongelmia, niin kannattaa vaihtaa solenoidit päittäin ja katsoa, seuraako vikakoodi.

                  Comment

                  • hpniemi
                    BTCF Member
                    • Feb 2020
                    • 97
                    • Järvenpää

                    Siinä tapauksessa virallisen bnwn ohjeen mukaan saattaapi sitten olla nokka-akselin räkin kuluma.

                    Googlaa bmw SI B11 02 08


                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Solenoidit on vaihdettu just keväällä. Ja toi öljynsuodattimen keskiosa on kyllä paikallaan.

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1788
                      • Turku

                      ^Googlailin ja vähän lueskelin. Ei vaikuta ihan helpolta hommalta korjata. Mutta tässä vaheessa toki vasta seuraillaan tilannetta ja toivotaan ettei samaa koodia tule udestaan.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • ana100
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 72

                        VRSF vai Phoenix/BMS 7.5"?

                        Nyt se lähtee kuikkaan... Siis toi vanha Chinesium -kooleri pois keulalta.

                        Taitaa olla makuasia, Phoenix Race vai VRSF 7.5"? Hintaeroa ei ole paljoa, kilpailu laskenut hinnat.

                        Vaikka noi Aliexpressit olis hyviäkin niin taidan jättää sinne, toimituskulu on 240USD, ja toimitus kestää tuntemattoman ajan. Hintaero pieni, laaturiski iso, toimitus random.

                        Originally posted by ana100 View Post
                        No anyway, tuo mun Aliexpress cooleri ei tosiaan ratakäytössä toimi. "Normikiihdyttelyssä" se kyllä on toimi selvästi orggista paremmin. Eli tollanen 7.5" jossainvaiheessa. Aliexpressissä olis 299USD

                        Comment

                        • iso kissa
                          BTCF Member
                          • Feb 2017
                          • 29
                          • Tampere

                          Mistä saa halviten hommattua index-12 suuttimia? Tällä osa.nrolla sai edullisesti vielä viimevuonna 13538648937, mutta saako enää, kellään ajantasalla olevia tietoja/kokemuksia? 3kpl olis tarve. 3tilasin ebaysta, dubaista 150€ kpl index 12 mutta nyt olisi hoppu saada toiset 3.
                          E34 M5 S38B38
                          Ex.
                          E36 M3 S50B30
                          E92 N54B30 M DKG
                          F10LCI M550D N57S

                          Comment

                          • Juikee
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2015
                            • 41
                            • Tornio

                            Täältä tilasin itse alkukesästä, nopeasti tulivat ja kuitenkin ihan järkevä hinta.

                            Original BMW Teil 13538616079 Injektor für 1er 3er 5er 6er 7er X5 X6 Z4 günstig bei leebmann24 bestellen. Garantiert schneller Versand Ihrer BMW Ersatzteile.

                            Comment

                            • eljas
                              BTCF Member
                              • Apr 2017
                              • 309
                              • Vantaa

                              Originally posted by ana100 View Post
                              Nyt se lähtee kuikkaan... Siis toi vanha Chinesium -kooleri pois keulalta.

                              Taitaa olla makuasia, Phoenix Race vai VRSF 7.5"? Hintaeroa ei ole paljoa, kilpailu laskenut hinnat.

                              Vaikka noi Aliexpressit olis hyviäkin niin taidan jättää sinne, toimituskulu on 240USD, ja toimitus kestää tuntemattoman ajan. Hintaero pieni, laaturiski iso, toimitus random.
                              Ite oon ollut äärimmäisen tyytyväinen Phoenix Raceen. Mulla oli kans joku kiinakuuleri ja sillä ei pitkälle pötkitty. Tilasin Briteistä ML Performancelta ja hyvin toimi toimitus. Kannattaa ottaa 3" putket mukaan niin ei ahdista (paitsi asennus)
                              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                              Comment

                              • Korrte
                                Newbiemmer
                                • Sep 2017
                                • 16
                                • Oulu

                                29DC Cylinder injection switch-off

                                Elikkäs -07 335i rivakassa kiihdytyksessä paukautti vaihteenvaihdon yhteydessä kunnolla putkeen, ja sen jälkeen veto päällä tärryytti, kuin puola olisi mennyt. Vikakoodina tuli cylinder injection switch-off, jonka jb4 nollasin, ja auto tuntui taas normaalilta. Nyt pari päivää myöhemmin, lämpimällä koneella ensimmäinen vähän kovempi ”kiihdytys”, ja auto tuntui hetken täristävän ja nykivän, jälleen ilmestyi sama koodi jb4. Tämän jälkeen koitin vielä kerran, jolloin kaveriksi tuli myös 29F1 Fuel pressure, plausibility koodi.
                                Meinaako tämä nyt sitä että korkeapainepumppu on entinen, vai mistä kannattaisi lähteä ensin vikaa paikantamaan?
                                EX-07 E92 335i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎