Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • palze
    BTCF Member
    • Apr 2018
    • 77
    • Helsinki

    Originally posted by Niklas335i View Post
    Kenenköhän tekemä softa mahtaa olla? Kuulostaa siltä mitä haen
    Foorumilaisista kannattaa kysellä nimimerkiltä P33P33.

    Tarvittaessa myös Facebookin puolelta tavoittaa muutamia todella taitavia ja asiakaspalvelun puolesta timanttisia softantekijöitä, esim:
    https://www.facebook.com/DavidShoupTuning
    https://www.facebook.com/DrVuTuning
    https://www.facebook.com/michael.hollingsworth.5439

    Näistä Michaelilta saat softan todnäk nopeiten ja halvimmalla (noin 200-300 eur). Davidin taksat on lähes puolet korkeampia, mutta kaikki tehdäänkin sitten aivan viimeisen päälle kohdalleen eikä revisioissa säästellä.
    Last edited by palze; 12-09-2020, 02:24.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Originally posted by eljas View Post
      Mulla on vakio korkeapainepumppu ja Walbron 450 pumppu sekä Motivin Flexfuel-kitti. Lisäksi toki "N54-perussetti": downpipet, iso cooleri, kartiofiltterit, yms. Kartta on foorumilaisen käsialaa.

      100% E85:lla penkitettiin 450hv (ahdot max 1,2bar). Vaikka mulla on tuo FlexFuel-kitti, niin en jaksa miksailla polttoaineita muutaman hevosen takia. Aikalailla kesä tulee mentyä E85:lla ja talvi 98:lla.
      Vakioturboilla? Jos on niin tekisi mieli omassa penkissä tuo mitata...
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2084
        • Naantali

        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Vakioturboilla? Jos on niin tekisi mieli omassa penkissä tuo mitata...
        Kyllä vakio turboilla on mitattu n54 parhaimmillaan 470hv tehoja.
        Itselläkin zetassa kahdessa eri penkissä mitattu 460hv ja 470hv vakio turboilla.
        Tiedän monta n54 moottorista joissa mitattu 450hv teholuokkaa n54 moottorista vakioturboilla.
        Tiedä sitten jos kaikki penkit näyttää päin honkia.
        Itse ajan 70%E85 ja 30%98 seoksella ja vakio matalapainepumppu paikoillaan. Tosin näissä zetoissa on parempi matalapainepumppu vakiona kuten esim. E9x malleissa.
        Last edited by miyli; 12-09-2020, 09:28.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          Originally posted by Niklas335i View Post
          Kenenköhän tekemä softa mahtaa olla? Kuulostaa siltä mitä haen
          ]

          Juu minun tekemä tuo flex fuel softa eljaksella on. Voidaan tehdä sulle ihan sellainen softa kuin on tarve.

          Itse olin eljaksen mukana penkittämässä ja samalla mitattiin oma auto. Rasmus speed oli paikka eli napadyno ja pyörätehot tarjolla. Eljashan kävi aikanaan samassa penkissä ihan vakio autolla ja pyöräteho oli 250hv. Eikös nyt ollut 400hv pyöriltä?
          Itsellä oli 560hv pyöriltä. Alkukesästä pienemmällä kompurasiivellä autotunen penkissä 523hv pyöriltä. Heillä moottoriteho oli 613hv. Samassa penkissä täysin "vakiosoftalla" e60 seoksella. Tuli 240hv pyöriltä.
          Aikanaan itse motorbitillä penkitin vakio turboilla 475hv.
          Penkeissä on kyllä paljonkin eroja ja siks oonki ihan huvikseen käyny vertaamassa eri penkkejä ja niiden eroja.
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            Kolmelitrasesta nykyajan moottorista täytyykin tulla 450hv 1.2bar ahdoilla, muuten on jotain pielessä ja pahasti.

            Nimimerkillä, m50b25 1.2bar ja 427hv napadynossa r-motorsportilla mitattu

            Yllä olevan käyttäjän autossa tuntuu olevan rajusti löylyä
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • eljas
              BTCF Member
              • Apr 2017
              • 309
              • Vantaa

              Originally posted by P33P33 View Post
              ]

              Juu minun tekemä tuo flex fuel softa eljaksella on. Voidaan tehdä sulle ihan sellainen softa kuin on tarve.

              Itse olin eljaksen mukana penkittämässä ja samalla mitattiin oma auto. Rasmus speed oli paikka eli napadyno ja pyörätehot tarjolla. Eljashan kävi aikanaan samassa penkissä ihan vakio autolla ja pyöräteho oli 250hv. Eikös nyt ollut 400hv pyöriltä?
              Itsellä oli 560hv pyöriltä. Alkukesästä pienemmällä kompurasiivellä autotunen penkissä 523hv pyöriltä. Heillä moottoriteho oli 613hv. Samassa penkissä täysin "vakiosoftalla" e60 seoksella. Tuli 240hv pyöriltä.
              Aikanaan itse motorbitillä penkitin vakio turboilla 475hv.
              Penkeissä on kyllä paljonkin eroja ja siks oonki ihan huvikseen käyny vertaamassa eri penkkejä ja niiden eroja.
              Mulla oli vakiona tosiaan pyöräteho tarkalleen 256hv ja virityksien jälkeen E85:lla 403hv. Noista voi sitten laskeskella konetehoa miten haluaa. Esim. tehtaan ilmoittamaan vakioon moottoritehoon nähden matkalla häviää se 50hv jos sitä kautta laskee häviötä.

              Pääasia itelle oli tieto vakio vs. viritetty jonka takia penkitin ennen ja jälkeen samassa dynossa.

              Hieman enemmän tuosta vissiin saisi tehoa jos alkaisi seosta miksaamaan...
              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

              Comment

              • mikaell
                BTCF Member
                • Jul 2017
                • 422
                • Kla

                On noi hyvät lukemat oli sitten moottoriteho tai pyöräteho kyseessä.
                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3505
                  • Raisio

                  Joo, pitääkö vakiona vai ottaa ensiaskel N54 tehoissa, auttakaa rookieta.

                  Vähän huono vuodenaika, pakkaset tulossa ja nastat pian alla ropisee.

                  Mikäs tai kuka olis hyvä vaihtoehto kun ei mitään muuta vakiomyllyyn tehtäis tässä vaiheessa, jonkun softa tai joku boxi paikalleen?

                  Isoja tavoitteita ei oo tässä vaiheessa ( lähestyvän talven johdosta ), sellainen +50hv joka terävöittäis Kulkua olis jo aika jees
                  ja silti ns dailydriver käytössä toimii ilman vikavaloja.

                  Perusta kunnossa, suuttimet ja korkeapainepumppu muutama 10tkm sitten vaihdettu ja uudet tulpat/puolat odottaa vaihtoa, varmuuden vuoksi.

                  Jos ujostuttaa, privallakin saa lähestyä.
                  Last edited by ritariässä; 13-09-2020, 01:36.
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • palze
                    BTCF Member
                    • Apr 2018
                    • 77
                    • Helsinki

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Joo, pitääkö vakiona vai ottaa ensiaskel N54 tehoissa, auttakaa rookieta.

                    Vähän huono vuodenaika, pakkaset tulossa ja nastat pian alla ropisee.

                    Mikäs tai kuka olis hyvä vaihtoehto kun ei mitään muuta vakiomyllyyn tehtäis tässä vaiheessa, jonkun softa tai joku boxi paikalleen?

                    Isoja tavoitteita ei oo tässä vaiheessa ( lähestyvän talven johdosta ), sellainen +50hv joka terävöittäis Kulkua olis jo aika jees
                    ja silti ns dailydriver käytössä toimii ilman vikavaloja.

                    Perusta kunnossa, suuttimet ja korkeapainepumppu muutama 10tkm sitten vaihdettu ja uudet tulpat/puolat odottaa vaihtoa, varmuuden vuoksi.

                    Jos ujostuttaa, privallakin saa lähestyä.
                    MHD ja sieltä Stage 1 omalla mobiililaitteella asennettuna: https://mhdtuning.com/products/mhd-s...icense-for-n54

                    Tuollaisena auton olisi aikoinaan pitänyt tulla tehtaalta ja olisi varmaan tullutkin, jos ei M3:n paikkaa 3-sarjan selkeänä kukkulan kuninkaana olisi tarvinnut turvata.
                    Last edited by palze; 13-09-2020, 02:43.

                    Comment

                    • tommylee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 292
                      • Haukipudas / Kello

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Joo, pitääkö vakiona vai ottaa ensiaskel N54 tehoissa, auttakaa rookieta.

                      Vähän huono vuodenaika, pakkaset tulossa ja nastat pian alla ropisee.

                      Mikäs tai kuka olis hyvä vaihtoehto kun ei mitään muuta vakiomyllyyn tehtäis tässä vaiheessa, jonkun softa tai joku boxi paikalleen?

                      Isoja tavoitteita ei oo tässä vaiheessa ( lähestyvän talven johdosta ), sellainen +50hv joka terävöittäis Kulkua olis jo aika jees
                      ja silti ns dailydriver käytössä toimii ilman vikavaloja.

                      Perusta kunnossa, suuttimet ja korkeapainepumppu muutama 10tkm sitten vaihdettu ja uudet tulpat/puolat odottaa vaihtoa, varmuuden vuoksi.

                      Jos ujostuttaa, privallakin saa lähestyä.
                      Komppaan palzea! Omassa on ollut 2,5v mhd. Tällä softalla saat autostasi irti mukavasti enemmän väkivaltaa. Omassa tosin stg 2+, mutta muuten stock, ja hyvin pelaa! Lisäksi suosittelen vaihdelaatikon päivitystä Xhp softalla, joka päivittää vaihteet vastaamaan auton luonnetta.
                      Lisäksi voit mhd:llä seurata monitor lisäosan avulla auton toimintoja ajaessa ja ottaa ns logia, josta voi nähdä, miten auto pelaa ko softalla jne jne..
                      Loistavia ohjelmia molemmat, suosittelen!
                      Ex: BMW 330 Xd E90
                      Ex:BMW 335Xi E90
                      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                      Comment

                      • tryffis
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 271
                        • Vantaa

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Joo, pitääkö vakiona vai ottaa ensiaskel N54 tehoissa, auttakaa rookieta.

                        Vähän huono vuodenaika, pakkaset tulossa ja nastat pian alla ropisee.

                        Mikäs tai kuka olis hyvä vaihtoehto kun ei mitään muuta vakiomyllyyn tehtäis tässä vaiheessa, jonkun softa tai joku boxi paikalleen?

                        Isoja tavoitteita ei oo tässä vaiheessa ( lähestyvän talven johdosta ), sellainen +50hv joka terävöittäis Kulkua olis jo aika jees
                        ja silti ns dailydriver käytössä toimii ilman vikavaloja.

                        Perusta kunnossa, suuttimet ja korkeapainepumppu muutama 10tkm sitten vaihdettu ja uudet tulpat/puolat odottaa vaihtoa, varmuuden vuoksi.

                        Jos ujostuttaa, privallakin saa lähestyä.
                        Mhd stage 1 on ihan passeli vakioraudalle. Enempää en suosittele ottamaan kun silloin ahtolämmöt karkaa jo yhdellä kunnon vedolla taivaisiin, ja samaten pakopaineet.

                        Välijäähyn ja downpipejen vaihdolla saa vasta kunnolla tehoja irti.

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          Originally posted by tryffis View Post
                          Mhd stage 1 on ihan passeli vakioraudalle. Enempää en suosittele ottamaan kun silloin ahtolämmöt karkaa jo yhdellä kunnon vedolla taivaisiin, ja samaten pakopaineet.

                          Välijäähyn ja downpipejen vaihdolla saa vasta kunnolla tehoja irti.
                          Onko tuo "yhdellä vedolla" juttu dokumentoitu jossain? :think
                          Omassa ainkin IAT pysyy hyvin. Tosin en mitään kilometri talla pohjassa vetoja ottanutkaan koskaan. Mulle riittää, että 0-100km/h liikahtaa nopeesti ja vaikkapa rekan ohitus tapahtuu nopeesti 80-120km/h välillä..
                          Muuten perus ajoa. Hyvin on pelittänyt. Moottorin lämmöt kesän helteillä n. 90-97°C...
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3505
                            • Raisio

                            Originally posted by tommylee View Post
                            Onko tuo "yhdellä vedolla" juttu dokumentoitu jossain? :think
                            Omassa ainkin IAT pysyy hyvin. Tosin en mitään kilometri talla pohjassa vetoja ottanutkaan koskaan. Mulle riittää, että 0-100km/h liikahtaa nopeesti ja vaikkapa rekan ohitus tapahtuu nopeesti 80-120km/h välillä..
                            Muuten perus ajoa. Hyvin on pelittänyt. Moottorin lämmöt kesän helteillä n. 90-97°C...

                            Ilmeisesti jäähdystysnesteen lämpötilasta kirjoitat?
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • tommylee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 292
                              • Haukipudas / Kello

                              Originally posted by ritariässä View Post
                              Ilmeisesti jäähdystysnesteen lämpötilasta kirjoitat?
                              Juuri näin. Öljynlämmöt erikseen myöskin...
                              Ex: BMW 330 Xd E90
                              Ex:BMW 335Xi E90
                              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                              Comment

                              • tryffis
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 271
                                • Vantaa

                                Originally posted by tommylee View Post
                                Onko tuo "yhdellä vedolla" juttu dokumentoitu jossain? :think
                                Omassa ainkin IAT pysyy hyvin. Tosin en mitään kilometri talla pohjassa vetoja ottanutkaan koskaan. Mulle riittää, että 0-100km/h liikahtaa nopeesti ja vaikkapa rekan ohitus tapahtuu nopeesti 80-120km/h välillä..
                                Muuten perus ajoa. Hyvin on pelittänyt. Moottorin lämmöt kesän helteillä n. 90-97°C...
                                Itsellä ei oo logia tallessa missä ois vakio ic kiinni, mutta muistan kyllä että heilahti sinne +60 asteeseen iat kun kesäpäivällä polkasi tappiin asti, tämän seurauksena jäätävä heatsoak ja vehje puutui täysin. Nyt 7" vrsf:llä nousee muutaman asteen, joskus jopa saattaa laskea lähtöpisteestä kun saa rivoille kunnolla ilmaa.

                                Lisätään nyt vielä että softa osaa kumminkin tiputtaa ajotusta mikäli lämmöt karkaa liian korkeaksi, jolloin todellinen ulosanti jää papereita pienemmäksi.

                                Kys. moottorista kyllä löytyy tarpeeksi sulakkeita vaikka kuinka olisi rauta ajantasalla niin en kyllä itse lähtisi repimään käyttiksestä ahtoja yli suositellun kys. setupille.
                                Last edited by tryffis; 14-09-2020, 15:53.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎