Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P33P33
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 181
    • Kellokoski

    Originally posted by Tommix View Post
    Tätä minäkin tarkoitin. Vakio pakopesällä voi päästä +600 hv konetehoa, mutta ei se enää ihan tervettä ole... Muistaakseni hexonin hybrideissä oli nimenomaan kairattu pakopesä mahdollisimman isoksi. Tätä ei Finturbo vissiin tee?
    Ymmärtääkseni pakopesälle ei tehdä muuta kuin jyrsitään turbiinisiiven kohta isommaksi, jotta saadaan isompi siipi mahtumaan.
    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

    Comment

    • Jo&Po
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 34
      • Oulainen

      Mä kyllästyin tupliin ja laitoin singlen. Ces motorsportin valmistama.
      Laitoin garrett 3582r gen2. Kasaus vaiheessa.
      Attached Files
      Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
      Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5402
        • S:t Karins

        Originally posted by P33P33 View Post
        Ymmärtääkseni pakopesälle ei tehdä muuta kuin jyrsitään turbiinisiiven kohta isommaksi, jotta saadaan isompi siipi mahtumaan.
        Juu, näin se varmaan oli. En tutkinut miten pesä oli kairattu.
        Originally posted by Jo&Po View Post
        Mä kyllästyin tupliin ja laitoin singlen. Ces motorsportin valmistama.
        Laitoin garrett 3582r gen2. Kasaus vaiheessa.
        Tästä tulee kova...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3518
          • Raisio

          Mites talvi/pakkaskausi vaikuttaa jos isompi välijäähdytin vaihdettu, tuleeko ns jäätymis/majoneesiongelmia?
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • dynss
            BTCF Member
            • Jul 2016
            • 178
            • Tuusula

            Originally posted by Jo&Po View Post
            Mä kyllästyin tupliin ja laitoin singlen. Ces motorsportin valmistama.
            Laitoin garrett 3582r gen2. Kasaus vaiheessa.
            Tällähän mennää vaikka kuuhun asti
            BMW huollot ja korjaukset
            https://www.micars.fi/
            Puh. 040 166 7576 / Whatsapp

            E46///​​M3 supercharged
            MB W447 111cdi

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by ritariässä View Post
              Mites talvi/pakkaskausi vaikuttaa jos isompi välijäähdytin vaihdettu, tuleeko ns jäätymis/majoneesiongelmia?
              Eipä kai liian kylmää ahtoilmaa ole olemassakaan näissä turbovehkeissä se on jokatapauksessa aina vähän lämpimämpää kuin ulkoilma kun kiertää puhaltimen kautta vacuumillakin. Vaparithan imee nätisti vaikka -30c ilmaa suoraan kaasuläppään. Enemmän nuo majoneesiongelmat koskee liian lyhyitä ajoja ja isoa syyläriä.

              Nyt on puhaltimet omasta irti ja helvetinmoinen lohkon pesuprojekti kun päässyt tuo suodatinhässäkkä vuotamaan stefasta. Samaten vesiletkun muoviholkki mureni lohkoon.. täytyy se billet versio siitä holkista hankkia.

              Last edited by tryffis; 31-10-2020, 20:43.

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2084
                • Naantali

                Onko kenellekään kokemusta noista n54 tarvike venttiilinkopan kansista ?
                Febillä olis 185€ kun alkuperäinen maksaa sen reilu 400€.
                Zetassa rupeaa olemaan niin halki jo alkuperäinen, että pitää vaihtaa se.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • strandell
                  BTCF Member
                  • Oct 2016
                  • 87
                  • Sipoo

                  Originally posted by miyli View Post
                  Onko kenellekään kokemusta noista n54 tarvike venttiilinkopan kansista ?
                  Febillä olis 185€ kun alkuperäinen maksaa sen reilu 400€.
                  Zetassa rupeaa olemaan niin halki jo alkuperäinen, että pitää vaihtaa se.
                  Joo, älä koske niihin. Uusi alkuperäinen oli alle 300e Leebmannilta vajaa vuosi sitten.


                  Tarvike ei ollut suora (2mm heittoa), ja tiivisteen ura liian kapea eikä tiiviste istunut kunnolla. Ei ollu kovinkaan tiivis Tämän jälkeen tilasin uuden alkuperäisen.
                  Ex.
                  F20 LCI M140i
                  E91 LCI 335dA
                  E91 LCI 335iA xDrive
                  F31 328iA
                  E39 530dA

                  Comment

                  • Krampus
                    BTCF Member
                    • Nov 2017
                    • 373
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by miyli View Post
                    Onko kenellekään kokemusta noista n54 tarvike venttiilinkopan kansista ?
                    Febillä olis 185€ kun alkuperäinen maksaa sen reilu 400€.
                    Zetassa rupeaa olemaan niin halki jo alkuperäinen, että pitää vaihtaa se.


                    Tuollaisen 2019 kesänä laitoin. Uuden kopan numerosarjan seassa on tuommonen sutattu kohta. Siitä sai kumminkin suht hyvin selvää, että Mahle lukee. Ei tosin tuosta kuvasta. Kopan kanssa ei ole ollut ongelmia ja ei vuoda tiivisteestä öljyä. Tuolloin maksoi 127,99GBP sis pk.

                    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                    Comment

                    • tryffis
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 271
                      • Vantaa

                      Originally posted by Krampus View Post


                      Tuollaisen 2019 kesänä laitoin. Uuden kopan numerosarjan seassa on tuommonen sutattu kohta. Siitä sai kumminkin suht hyvin selvää, että Mahle lukee. Ei tosin tuosta kuvasta. Kopan kanssa ei ole ollut ongelmia ja ei vuoda tiivisteestä öljyä. Tuolloin maksoi 127,99GBP

                      Hiukan skeptisesti ajattelisin että ois kumminkaan aito mahle tuohon rahaan. Kyllä se varmaan muuten myytäis mahlena. Varmaan joku kiinan knockoff mutta eu lainsäädännön takia sutattu se merkki yli.

                      Mahlella ja bmw:llä varmaan diili etteivät tee tarvikkeena noita koppia. Jokatapauksessa asenneltiin juuri vaicon koppa kaverin n55:een, se lohkesi smiidulta yllättävän edullisesti. Siinä ainakin fitment ihan 100%. Kyllä mä uskaltaisin febi/swag/vaicon koppaa laittaa tähänkin, mutta itekkin ostin aikoinaan saksasta oe:n suurinpiirtein samaan rahaan kun saksan tarvike.

                      Comment

                      • mikaell
                        BTCF Member
                        • Jul 2017
                        • 422
                        • Kla

                        Mulla oli varmaan kans joku kiinalainen koppa tiiviste, pultit yms tuli ja alle satkun makso. Ei mitään valittamista laadussa/istuvuudessa ainakaan itsellä, 2vuoden takuun yms tuolle myöntävät jne. :think:

                        Kai näissäkin enemmän se on korvien välistä kiinni mitä haluaa laittaa.

                        Tällänen:
                        BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                        ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                        p. 040 166 7576 / Whatsapp

                        Comment

                        • tryffis
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 271
                          • Vantaa

                          Originally posted by mikaell View Post
                          Mulla oli varmaan kans joku kiinalainen koppa tiiviste, pultit yms tuli ja alle satkun makso. Ei mitään valittamista laadussa/istuvuudessa ainakaan itsellä, 2vuoden takuun yms tuolle myöntävät jne. :think:

                          Kai näissäkin enemmän se on korvien välistä kiinni mitä haluaa laittaa.

                          Tällänen:
                          https://www.ebay.de/itm/402013883406
                          Joo eipä tuo muovin valaminen vaadi kovin kummosta tekniikkaa, ainoa vaan jos onkin sitten kakkoslaatua sattunu linjasta, niin vähän vituttaa jos jää auto levälleen ja joutuu kävelemään laakkoselle hakemaan ryöstöhinnalla uuden

                          Tuo itse koppa on vaan ylipäätänsä suunniteltu perseelleen kun tuppaa kaikilla halkeamaan aikalailla samoista paikoista.

                          Comment

                          • 599gtb
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 490
                            • Vantaa

                            Moro
                            Onko kukaan muuttanut tätä kaasulle?
                            Itsellä kiinnostaisi sellainen muutos että kun ajelee rauhassa menisi kaasulla ja napista muuttuisi e85 (kaikki tehot käytöön)
                            Onko tälläinen mahdollista?
                            ex bmw 540ia e34 1993
                            ex bmw e32 735i

                            Comment

                            • tommylee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 292
                              • Haukipudas / Kello

                              Onkos kellään tietoo, saako jostain niitä edullisempia index12 suuttimia? Autokeskusko niitä myi aikaisemmin? Muistanko oikein?
                              Sah:ta kysyin just tarjouksen ja suuttimien hinta 300€/klp
                              Ex: BMW 330 Xd E90
                              Ex:BMW 335Xi E90
                              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6169
                                • Helsinki

                                mites tälläiset
                                https://www.ebay.de/itm/6pcs-OEM-Sie...4sbT0#viTabs_0
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎