Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2084
    • Naantali

    Originally posted by tryffis View Post
    www.pureturbos.eu tuli mainos vastaan, -15% koko valikoima 27.11-4.12
    Kiitos

    Näitä katellut http://pureturbos.eu/n54-pure-stage2...o-upgrade.html ja hinnaksi jäisi nyt 2125€. Onko sitten oikeasti hyötyä esim. Finn Turbon 1500€ huolto/päivytyspakettiin :think
    Näissähän on nuo valetut pakosarjatkin. Samoin tuon takaturbon jäähdytysputki pitää vaihtaa 335 vastaavaksi. Chargerpipeä ihmettelen, että täytyy myös vaihtaa, zetassa se menee kyllä eri reittiä kuin 335, mutta silti :think
    (Can be installed on 135/535/Z4/RHD335 if the chargepipe and rear turbo return coolant line is converted to LHD 335i)
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • eljas
      BTCF Member
      • Apr 2017
      • 309
      • Vantaa

      Originally posted by miyli View Post
      Chargerpipeä ihmettelen, että täytyy myös vaihtaa, zetassa se menee kyllä eri reittiä kuin 335, mutta silti :think
      (Can be installed on 135/535/Z4/RHD335 if the chargepipe and rear turbo return coolant line is converted to LHD 335i)
      Kuulostaa kyllä oudolta myös mun mielestä.

      Minun tietääkseni ainakin 135:ssa ja 335:ssa on sama chargepipe (ostin aikanaan chargepipen ja silloin kaikissa oli sopivuus sekä 135 että 335). Ja chargepipehan tulee välijäähdyttimeltä kaasuläppään eikä ole missään suoranaisessa tekemisissä turbojen kanssa... Onkohan tässä tapauksessa nyt mennyt termit sekaisin ja tuolla chargepipellä tarkoitetaan jotain muuta osaa mitä me oletamme?
      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2084
        • Naantali

        Originally posted by eljas View Post
        Kuulostaa kyllä oudolta myös mun mielestä.

        Minun tietääkseni ainakin 135:ssa ja 335:ssa on sama chargepipe (ostin aikanaan chargepipen ja silloin kaikissa oli sopivuus sekä 135 että 335). Ja chargepipehan tulee välijäähdyttimeltä kaasuläppään eikä ole missään suoranaisessa tekemisissä turbojen kanssa... Onkohan tässä tapauksessa nyt mennyt termit sekaisin ja tuolla chargepipellä tarkoitetaan jotain muuta osaa mitä me oletamme?
        Todennäköisesti, tuolla voidaan tarkoittaa takimmaista inlettiäkin :think
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5402
          • S:t Karins

          Pure ilmoittaa että bensalla noilla stage 2 turboilla on penkitetty 497 whp eli about 550 hv konetehoa. Samaan pystyy Finturbo omilla hybrideillä?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Juikee
            Bimmer Rookie
            • Mar 2015
            • 41
            • Tornio

            Eiköhän sillä tarkoiteta sitä kuuman puolen ahtoputkea (chargepipe), eli ns "outlettejä".

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2084
              • Naantali

              Originally posted by Juikee View Post
              Eiköhän sillä tarkoiteta sitä kuuman puolen ahtoputkea (chargepipe), eli ns "outlettejä".
              Niin tietenkin tätä sillä tarkoitetaan. Zetassa taka inlettikin hiukan erilainen kuin 335, niin arvelin tätä ja ei tullut tuo outlet mieleenkään.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • Krampus
                BTCF Member
                • Nov 2017
                • 373
                • Keski-Suomi

                Originally posted by miyli View Post
                Niin tietenkin tätä sillä tarkoitetaan. Zetassa taka inlettikin hiukan erilainen kuin 335, niin arvelin tätä ja ei tullut tuo outlet mieleenkään.
                Nämä on zetan hienouksia, että on eri osia moottorin ympärillä, mitä 335i:ssä .
                Taka inlet on samalla osanumerolla 13717556550 zetassa, mitä 335i:ssä. Tämä oli helppo vaihtaa kun tilaa on hyvin . Ahtoputki(chargepipe) välijäähdyltä kaasuläpälle on eri ja turboilta lähtevä ahtoputket välijäähdyttimelle on eri (outlet).
                Kerkesimpä tuossa hetki sitten tilamaan isomman kaksiosaisen alumiini outletin ja varmaan munilleen meni sekin. Zetassa alkuperäinen numero 11657568239 ja 335i:ssä 11657556551. Erillaisiahan nuo on. Katsotaan, että meneekö myyntiin tuo tilaamani outlet kunhan se saapuu :think
                Turbot on ostolistalla ja blackfriday tarjouksia myös kyttäämässä. Ompahan talvella puuhaa.
                E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                Comment

                • raswa
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2018
                  • 39
                  • HELSINKI

                  Mistä tilasit outlettia? Pitäis omaan 335XI:hin tilata ja oon koittanu löytää muualta ku jenkeistä, joka olisi vielä järkevään hintaan.
                  Nyt:
                  330e F30

                  EX:
                  335XI E91 LCI
                  330D F31
                  535D F11

                  Comment

                  • palze
                    BTCF Member
                    • Apr 2018
                    • 77
                    • Helsinki

                    Originally posted by miyli View Post
                    Kiitos

                    Näitä katellut http://pureturbos.eu/n54-pure-stage2...o-upgrade.html ja hinnaksi jäisi nyt 2125€. Onko sitten oikeasti hyötyä esim. Finn Turbon 1500€ huolto/päivytyspakettiin :think
                    Tuo alennushinta alkaa olla jo ihan ok Puren stage 2 -turboille. Jostain syystä Pure ei itse myy niiden Euroopan sivuilla edullisempaa mutta todella paljon kehuttua 600-mallia - tuossa olisi hinta-laatu vielä paremmin kunnossa. Mutta esim. ML Perfomance myy ja kannattaa seurata, jos sieltä jotain Black friday -alennuksia tulisi: https://www.mlperformance.co.uk/coll...upgrade-turbos (ML:n normihinta ei ole mikään kovin erikoinen).

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2084
                      • Naantali

                      Kyselin Turbotohtorilta heidän stage3 pakettia omiin vanhoihin runkoihin ja hinta on 1950€. Uusiin runkoihin 2490€.
                      Alla speksit.


                      Perusspeksit / Stage 2:
                      CNC -koneistetut kompressorikotelot
                      Suuremmat MFS -kompressorisiipipyörät
                      Parannettu painelaakerointi
                      9-lapaiset turbiinit (OE 35,1/39,8mm)
                      VSR -tasapainotettu
                      +490hv, nopea spoolaus

                      Stage 3:
                      CNC -koneistetut kompressorikotelot
                      Suuremmat MFS -kompressorisiipipyörät
                      Suuremmat 9-lapaiset Hi-Flow turbiinisiivet (37,7/43,5mm)
                      Parannettu painelaakerointi
                      VSR -tasapainotettu
                      +550hv, hyvä spoolaus

                      Finnturbon stage2 siis 450€ halvempi ja saa suunnilleen samat tehot kuin Turbotohtorin stage 3 :think
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • Krampus
                        BTCF Member
                        • Nov 2017
                        • 373
                        • Keski-Suomi

                        Originally posted by Krampus View Post
                        Nämä on zetan hienouksia, että on eri osia moottorin ympärillä, mitä 335i:ssä .
                        Taka inlet on samalla osanumerolla 13717556550 zetassa, mitä 335i:ssä. Tämä oli helppo vaihtaa kun tilaa on hyvin . Ahtoputki(chargepipe) välijäähdyltä kaasuläpälle on eri ja turboilta lähtevä ahtoputket välijäähdyttimelle on eri (outlet).
                        Kerkesimpä tuossa hetki sitten tilamaan isomman kaksiosaisen alumiini outletin ja varmaan munilleen meni sekin. Zetassa alkuperäinen numero 11657568239 ja 335i:ssä 11657556551. Erillaisiahan nuo on. Katsotaan, että meneekö myyntiin tuo tilaamani outlet kunhan se saapuu :think
                        Turbot on ostolistalla ja blackfriday tarjouksia myös kyttäämässä. Ompahan talvella puuhaa.




                        Tänään tuo saapui ja alemmassa kuvassa zetan alkuperäinen outlet.

                        Sopiiko vai onko 335i:ssä vielä jotain erillailla kuin zetassa? 335i outlet putkessa on taivutus. Miksi ja mitä se väistää/kiertää? Takaturbo on eri 35i:ssä ja 135i:ssä kuin 335i:ssä.



                        Tuossa outlet putki vaan makaa jäähdytys putken päällä. Taivutus kohtahan menisi vähän pakosarjan päälle? Vähän mallailin niin voisi ehkä mennä :think
                        Sitten harmittaa kun turbot on irti/vaihdettu ja auto pitäisi saada läjään ja väärä osa käsissä

                        Kenelläkään tietoa?
                        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                        Comment

                        • 599gtb
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 490
                          • Vantaa

                          onko täällä ketään kuka ajaa 100% e85

                          miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?
                          ex bmw 540ia e34 1993
                          ex bmw e32 735i

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2084
                            • Naantali

                            Originally posted by 599gtb View Post
                            onko täällä ketään kuka ajaa 100% e85

                            miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?
                            Tarkennusta ensin, onko auto vakio vai ohjelmoitu. Jos ohjelmoitu mitä tehty, moni asia vaikuttaa tähän pelkällä e85 ajamisella.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • eljas
                              BTCF Member
                              • Apr 2017
                              • 309
                              • Vantaa

                              Originally posted by 599gtb View Post
                              onko täällä ketään kuka ajaa 100% e85

                              miten toimii ja onko kestänyt? ja mitä kaikkea on vaihdettu että toimii?
                              Helpoimmillaan tuon saa toimimaan pelkällä custom-softalla, ei tarvitse vaihtaa mitään osia (oletan, että vakio bensapumppukin riittää). Tosin tuolloin pitää ajaa aina samalla seoksella.

                              Mulla on custom-softa ja Motivin FlexFuel-kitti, joiden avulla seos voi olla mitä tahansa E85:n ja 98:n välillä. Ja softa on sitten tietysti säädetty vaihdettujen osien mukaan.

                              Eli aika pienellä vaivalla voi alkaa ajamaan E85:lla mutta ne käytännön hyödyt siinä ovat varmaan aika minimaaliset jos auto on vakio. Sitten kun aletaan virittämään N54:sta niin etanoli on oikein mainio polttoaine.
                              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                              Comment

                              • tryffis
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 271
                                • Vantaa

                                Originally posted by Krampus View Post
                                Tänään tuo saapui ja alemmassa kuvassa zetan alkuperäinen outlet.

                                Sopiiko vai onko 335i:ssä vielä jotain erillailla kuin zetassa? 335i outlet putkessa on taivutus. Miksi ja mitä se väistää/kiertää? Takaturbo on eri 35i:ssä ja 135i:ssä kuin 335i:ssä.



                                Tuossa outlet putki vaan makaa jäähdytys putken päällä. Taivutus kohtahan menisi vähän pakosarjan päälle? Vähän mallailin niin voisi ehkä mennä :think
                                Sitten harmittaa kun turbot on irti/vaihdettu ja auto pitäisi saada läjään ja väärä osa käsissä

                                Kenelläkään tietoa?
                                Tuo 335 kompurakotelon lähtö on eri kulmassa,

                                Epäilen kyllä ettet noita zetaan saa. Kyllä nuo varmasti kaupaksi menee jos oikeanmalliset hankit.
                                Last edited by tryffis; 22-11-2020, 23:09.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎