Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1782
    • Turku

    Ne suuttimet mitkä itse viime vuonna ostin (marmorilta) niin niissä oli tiivisteet valmiina, eikä niitä silloin tarvitse puristaa.

    Jos tiiviste pitää vaihtaa (tai laittaa uusi) niin silloin se tiiviste venyy paikalleen laitettaessa ja silloin se pitää puristaa kasaan. Jos taas tiiviste on valmiina paikallaan, niin se puristaminen on silloin tehty jo tehtaalla.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6169
      • Helsinki

      Ainakin Leebmanilta tulleissa oli ne tiivisteet, mitkä oli siellä kärkien lähellä, mutta niistä puuttui nämä Decoupling element for injector
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Zoppa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 238
        • Espoo

        Uusissa suuttimissa pitäisi mun mielestä olla korkki päässä joka puristaa sitä tiivistettä kasaan, eli korkki irti ja suutin paikoilleen. Asentaessa ton erikoistyökalun tarvitsee jos asennetaan vanhoihin suuttimiin uuden tiivisteet.
        E92 335i M-Sport -07
        EX: E85 Z4 3.0i

        Comment

        • Venom
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2002
          • 623
          • Vantaa

          Joo, suuttimissa on tiivisteet ja korkit paikoillaan.. Ne korkit irti vasta juuri ennen asennusta ni ei tiivisteet laajene.. Ei tartte mitään erikois työkaluja..

          Comment

          • Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1782
            • Turku

            Ton korkin mä olinkin jo unohtanut. Semmoinenhan niissä on.
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

            Comment

            • eljas
              BTCF Member
              • Apr 2017
              • 309
              • Vantaa

              Originally posted by Silmaauki View Post
              Ne suuttimet mitkä itse viime vuonna ostin (marmorilta) niin niissä oli tiivisteet valmiina, eikä niitä silloin tarvitse puristaa.

              Jos tiiviste pitää vaihtaa (tai laittaa uusi) niin silloin se tiiviste venyy paikalleen laitettaessa ja silloin se pitää puristaa kasaan. Jos taas tiiviste on valmiina paikallaan, niin se puristaminen on silloin tehty jo tehtaalla.
              Originally posted by Zoppa View Post
              Uusissa suuttimissa pitäisi mun mielestä olla korkki päässä joka puristaa sitä tiivistettä kasaan, eli korkki irti ja suutin paikoilleen. Asentaessa ton erikoistyökalun tarvitsee jos asennetaan vanhoihin suuttimiin uuden tiivisteet.
              Originally posted by Venom View Post
              Joo, suuttimissa on tiivisteet ja korkit paikoillaan.. Ne korkit irti vasta juuri ennen asennusta ni ei tiivisteet laajene.. Ei tartte mitään erikois työkaluja..
              Näinhän se näyttäisikin olevan, että uusien suuttimien kanssa ei tarvitse uusia tiivisteitä eikä tuota tiivisteen puristustyökalua!
              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

              Comment

              • Wibu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 62
                • Pälkäne

                Vedot hukassa

                Mikähän mahto autoon tulla? Otin ajoon taas talven jäljiltä, aluks toimi hienosti jossain kohtaa ei enää vetäny alhaalta. Noin 5tonnin kohdilla alko vetään kunnolla, mutta alhaalta todella laiska. Sekä flekti rupes huutaan täysiä ja auto kävi muutenkin raskaasti. Mitään vikakoodeja ei antanu.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1782
                  • Turku

                  Jos flekti huutaa täysillä niin se on yksi merkki siitä että vesipumppu on mennyt.

                  Oletko tehnyt vesipumpun testin?
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Wibu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 62
                    • Pälkäne

                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Jos flekti huutaa täysillä niin se on yksi merkki siitä että vesipumppu on mennyt.

                    Oletko tehnyt vesipumpun testin?
                    https://www.youtube.com/watch?v=bDe0Y8fPV0s
                    Kävin tekeen testin ja vesipumppu ainakin toimii.

                    Nyt anto vikakoodin vedenlämpötilan anturilta.
                    Last edited by Wibu; 11-04-2021, 20:48.

                    Comment

                    • tryffis
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 271
                      • Vantaa

                      Originally posted by Wibu View Post
                      Kävin tekeen testin ja vesipumppu ainakin toimii.

                      Nyt anto vikakoodin vedenlämpötilan anturilta.
                      Taitaa lyödä nuo jäähdytykseen liittyvät viat eräänlaisen limp moden, torque limiterin päälle, josta ei tule vikavaloa tai tekstiä i-driveen.

                      Joskus jollain koeajolla kesken asennusten raavin päätä kun ei ollut flekti ollenkaan asennettuna ja puolet tehoista puuttui.

                      Comment

                      • raswa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2018
                        • 39
                        • HELSINKI

                        Originally posted by P33P33 View Post
                        Itellä oli Precision Raceworks puolat ja toimivat hienosti. Yhtään puolaa ei enää tarvinnut vaihtaa. Tulpanjohdoissa oli alkuun murheita ja ne hajos kirjaimellisesti käsiin, kun niitä irrotteli. Niihinkin nykyään järeempää tekoa olevat johdot.

                        Alla linkki uusimpaan villitykseen eli b58 puoliin. Toinen linkki pitää sisällään vertailun eri puolien välillä mm. PRn puolat. Vertailun perusteella kallistuisin tänä päivänä jopa noihin b58 puoliin.

                        Hey there everyone, I recently performed an analysis of inductive secondary spark energy on multiple ignition coils and found the stock BMW B58 coils to be quite phenomenal. If you haven't seen that analysis I highly recommend you take a look at it here. Compared to the stock N54/N55 ignition...


                        https://www.spoolstreet.com/threads/...8-and-pr.7169/
                        Onkohan täällä kukaan vielä villiintynyt tähän B58 puolien vaihtoon omaan N54:ään? Oma turboremppa fin-turbon stg2 alkaa olla nyt ovella ja vaihtoehtoja puolien vaihtoon samalla tulee mietittyä. Onko tuosta ylipäätään etua vai "peruspuolilla pärjää"? Tarkoitus olisi häiritä p33p33:tä turboremontin jälkeen custom softalla, pelkkä pumppubensa, viina on todennäköisesti poissa kuvioista kokonaan.

                        Varmaan joutuisi tilaamaan tuommosen setin missä liittimien adapteria messissä suoraan, ellei jengi ole keksinyt jotain keinoja viskoa niitä sisään kätevämmin. Sitten on tää tilaus aika tosin taas jenkeistä varmaan pidempi ku postilla vantaalta helsingin puolelle, eli 2vko -> vuoteen...

                        Nyt:
                        330e F30

                        EX:
                        335XI E91 LCI
                        330D F31
                        535D F11

                        Comment

                        • strmix
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 65
                          • Helsinki

                          Originally posted by raswa View Post
                          Onkohan täällä kukaan vielä villiintynyt tähän B58 puolien vaihtoon omaan N54:ään? Oma turboremppa fin-turbon stg2 alkaa olla nyt ovella ja vaihtoehtoja puolien vaihtoon samalla tulee mietittyä. Onko tuosta ylipäätään etua vai "peruspuolilla pärjää"? Tarkoitus olisi häiritä p33p33:tä turboremontin jälkeen custom softalla, pelkkä pumppubensa, viina on todennäköisesti poissa kuvioista kokonaan.

                          Varmaan joutuisi tilaamaan tuommosen setin missä liittimien adapteria messissä suoraan, ellei jengi ole keksinyt jotain keinoja viskoa niitä sisään kätevämmin. Sitten on tää tilaus aika tosin taas jenkeistä varmaan pidempi ku postilla vantaalta helsingin puolelle, eli 2vko -> vuoteen...

                          https://nexsysmotorsport.com/n54-ign...t-valve-cover/
                          Eipä taida juurikaan olla hyötyä bensalla, kun ei pääse yli 20psi ahtoihin. Etanolilla ja isommilla ahdoilla vois olla.

                          Kuukaudessa tuli tuo nexsys sarja. Pitää vielä jaksaa asentaa paikoilleen niin voin raportoida, onko mitään eroa.
                          Ex Bmw e91 335d - 400hv
                          Bmw E91 335i - 500hv

                          E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                          Comment

                          • raswa
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2018
                            • 39
                            • HELSINKI

                            No kuten sanottu niin viinalla läträys toistaiseksi poissa pelistä, mutta suomalaisena se kaikessa muodossa tietysti kiinnostaa. Jäädään odottelemaan raportointeja.

                            Pitäis varmaan siksi aikaa keksiä tohon setuppiin jotkut mahdollisimman jees puolat.
                            Nyt:
                            330e F30

                            EX:
                            335XI E91 LCI
                            330D F31
                            535D F11

                            Comment

                            • Venom
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2002
                              • 623
                              • Vantaa

                              Originally posted by strmix View Post
                              Eipä taida juurikaan olla hyötyä bensalla, kun ei pääse yli 20psi ahtoihin. Etanolilla ja isommilla ahdoilla vois olla.

                              Kuukaudessa tuli tuo nexsys sarja. Pitää vielä jaksaa asentaa paikoilleen niin voin raportoida, onko mitään eroa.
                              Miksi ei pääse bensalla yli 20 psin paineisiin? Ei tietysti kauheesti yli nakuttamatta pääse, mutta kyllä itsellä kohtuu korjauksin 23 psi ahtaa.. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä penkkiin ja ottaa ihan oikeaa dataa miten tehokäyrät menee 16, 18, 20 ja 22 psin ahdoilla ja missä vaiheessa alkaa tuotto muuttua lämmöksi..

                              Comment

                              • strmix
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 65
                                • Helsinki

                                Riippuu tietenki kokoonpanosta.
                                Ainakin mulla hybrid ahtimilla 20psi jälkeen joutuu ennakoita laskee, että ei nakuta.
                                Dataa vaan tulemaan
                                Ex Bmw e91 335d - 400hv
                                Bmw E91 335i - 500hv

                                E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎