Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teemuvaltanen
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 5
    • Suomi

    Oisko etelä-suomen alueella tai läheisyydellä jb4 eksperttiä?

    Comment

    • Jo&Po
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 34
      • Oulainen

      Joita kiinnosti mun auton katsastus niin voin ilmoittaa että leima tuli ku just käytin. Mitään ei pellin alle katsottu. Ja kaikki oli kunnossa.
      Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
      Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

      Comment

      • temeee.
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 141
        • Rovaniemi

        Originally posted by Jo&Po View Post
        Joita kiinnosti mun auton katsastus niin voin ilmoittaa että leima tuli ku just käytin. Mitään ei pellin alle katsottu. Ja kaikki oli kunnossa.
        Hieno homma millon saadaan ajovideota?
        F20 M140i
        ex.
        E61 530xd M-sport
        E46 320d
        E92 335i M-sport
        E91 335d M-sport
        E39 525i M-sport
        E38 740iL

        Comment

        • mikaell
          BTCF Member
          • Jul 2017
          • 422
          • Kla

          Originally posted by Teemuvaltanen View Post
          Oisko etelä-suomen alueella tai läheisyydellä jb4 eksperttiä?
          Expertistä en tiiä, mutta mimmosta ongelmaa?
          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
          p. 040 166 7576 / Whatsapp

          Comment

          • palze
            BTCF Member
            • Apr 2018
            • 77
            • Helsinki

            Originally posted by palze
            Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
            - Painepuoli koestettu, ei vuotoja
            - Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
            - Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
            - Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
            - Solenoidit vaihdettu
            - Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
            - Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)

            Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.
            Originally posted by hpniemi View Post
            Voisikohan viallinen tmap sensori aiheuttaa tuota... Sen lukemaahan pid käyttää laskennassaan... Tuli vaan mieleen ja varmaan on sulla kunnossa...
            Nyt on julkiset kiitokset hpniemelle paikallaan. Vaihdoin tmapin ja prkles, kun alkoi piirtää täydellistä käppyrää. Kiitos vinkistä! (Luin tähän liittyen oikeasti satoja foorumipostauksia ja koitin löytää kohtalotoveria, mutta kenelläkään ei tuntunut olevan samanlaista ongelmaa eikä kenelläkään ollut oikein mitään ideoita, kun koitin aiemmin täällä, fb:ssä ja e90postissa aiheesta kysellä. Eniten olen pettynyt siihen, että jopa "N54-ylijumala" Ken Atkinson väitti mun turbojen olevan loppu...)

            Tässä vielä lokit, kts. WGDC Base vs. PID ennen ja jälkeen:

            Ennen: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31
            Jälkeen: https://datazap.me/u/palze/stage-2-v...25-26-28-29-30
            Last edited by palze; 19-04-2021, 22:20.

            Comment

            • Teemuvaltanen
              Newbiemmer
              • Feb 2021
              • 5
              • Suomi

              Originally posted by mikaell View Post
              Expertistä en tiiä, mutta mimmosta ongelmaa?
              pitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think

              Comment

              • hpniemi
                BTCF Member
                • Feb 2020
                • 97
                • Järvenpää

                Loistavaa! Mullakin on näköjään hetkeni.

                Helpompi ja halvempi fixi toi oli kuin turbojen vaihto.

                Originally posted by palze View Post
                Nyt on julkiset kiitokset hpniemelle paikallaan. Vaihdoin tmapin ja prkles, kun alkoi piirtää täydellistä käppyrää. Kiitos vinkistä! (Luin tähän liittyen oikeasti satoja foorumipostauksia ja koitin löytää kohtalotoveria, mutta kenelläkään ei tuntunut olevan samanlaista ongelmaa eikä kenelläkään ollut oikein mitään ideoita, kun koitin aiemmin täällä, fb:ssä ja e90postissa aiheesta kysellä. Eniten olen pettynyt siihen, että jopa "N54-ylijumala" Ken Atkinson väitti mun turbojen olevan loppu...)

                Tässä vielä lokit, kts. WGDC Base vs. PID ennen ja jälkeen:

                Ennen: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31
                Jälkeen: https://datazap.me/u/palze/stage-2-v...25-26-28-29-30
                Last edited by hpniemi; 20-04-2021, 10:16.

                Comment

                • Bmwongelmat123
                  BTCF Member
                  • Aug 2018
                  • 47
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Teemuvaltanen View Post
                  pitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
                  Millä tavoin säädättämään? Onko siis autoon jo asennettu?

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5401
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Teemuvaltanen View Post
                    pitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
                    Täällä aikas kattavat ohjeet:

                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 502
                      • Kouvola

                      Originally posted by Teemuvaltanen View Post
                      pitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
                      Play kaupasta jb4 appi luuriin / tablettiin. Pääsee vakoilemaan arvoja, ottamaan logia ja tekemään säätöjä.

                      Itekkin aikanaan lähdin nollasta lukemaan ja opiskelemaan, kyllä se siitä lähtee..
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • AdDicti
                        Newbiemmer
                        • Jul 2019
                        • 22
                        • Suomi

                        Kävinpä tuossa ottamassa pienen login autosta, kun sain säädettyä omasta mielestäni kaikki asetukset kuntoon. Ennen oli ihmeellisiä oireita kun JB4-asetukset oli vähän miten sattuu.

                        JB4+BEF (E85 kartta), katittomat DP:t, muuten täysin vakio. Map 2 päällä, eli 18psi target?

                        https://datazap.me/u/addicti/log-1619612563

                        About E35-40 pitäs tankissa olla ja logeissa näkyykin 37. Onkohan tuohon asennettuna joku lisäpalikka joka mittaa etanolin määrää, vai onko näissä vakiona joku sensori? Ostin auton ja JB4 oli valmiiksi asennettuna, mutta ei tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen on otettu lisäksi.

                        Näyttäisi että ainakin matalapainepumpun saisi päivittää, vaikka AFR näyttäis tuon vedon aikana pysyvän ihan kuosissa. Välijäähyn päivitys mahtaa myös olla aiheellinen. Osaako joku sanoa näkyykö tuossa mitään muuta hälyttävää, joka vaatisi huomiota?

                        edit: kävin luuria läpi ja varmistin että E85 BEF-kartta tällä hetkellä sisällä.
                        Last edited by AdDicti; 29-04-2021, 09:36.

                        Comment

                        • Bmwongelmat123
                          BTCF Member
                          • Aug 2018
                          • 47
                          • Uusimaa

                          Originally posted by AdDicti View Post
                          Kävinpä tuossa ottamassa pienen login autosta, kun sain säädettyä omasta mielestäni kaikki asetukset kuntoon. Ennen oli ihmeellisiä oireita kun JB4-asetukset oli vähän miten sattuu.

                          JB4+BEF (muistaakseni E85 kartta, mutta en ole nyt ihan 100% varma), katittomat DP:t, muuten täysin vakio. Map 2 päällä, eli 18psi target?

                          https://datazap.me/u/addicti/log-1619612563

                          About E35-40 pitäs tankissa olla ja logeissa näkyykin 37. Onkohan tuohon asennettuna joku lisäpalikka joka mittaa etanolin määrää, vai onko näissä vakiona joku sensori? Ostin auton ja JB4 oli valmiiksi asennettuna, mutta ei tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen on otettu lisäksi.

                          Näyttäisi että ainakin matalapainepumpun saisi päivittää, vaikka AFR näyttäis tuon vedon aikana pysyvän ihan kuosissa. Välijäähyn päivitys mahtaa myös olla aiheellinen. Osaako joku sanoa näkyykö tuossa mitään muuta hälyttävää, joka vaatisi huomiota?
                          Map2 on 98e kartta ei viinan läträykseen.
                          Map5 voi ajella viinalla ja auto itse tarkastelee seosta kun ajelet sillä. Jos viinaa tankissa niin vaihda map5.

                          Edittiä toi olikin flashatty. Mhd tietäjät tietää enemmän. En saanut logia auki jostain syystä.
                          Last edited by Bmwongelmat123; 29-04-2021, 09:13.

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5401
                            • S:t Karins

                            Cooleri kannattaa nyt ensin laittaa, logistakin näkyy että pelkästään 4:lla vedettäessä imulämmöt nousee 57 => 131 ja ulkonahan on melkein pakkasta...
                            Muuta asetyulsista lämmöt F => C
                            Ja eikös tuo LPFP pitäis olla koko ajan yli 50? Eli pumppu tosiaan kannattaa päivittää.
                            Vedä joskus logi niin että aloitat 3 vaihteella 2500 rpm ja siitä lappu lattiaan ja lappu lattiassa kunneas vaihtaa 5:lle.
                            Oliko niin että sytkäkorjaukset tuli olla alle 3?
                            Vähän on aikaa kun on JB4:lla leikkiny...
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • tryffis
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 271
                              • Vantaa

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Vedä joskus logi niin että aloitat 3 vaihteella 2500 rpm ja siitä lappu lattiaan ja lappu lattiassa kunneas vaihtaa 5:lle.
                              Oliko niin että sytkäkorjaukset tuli olla alle 3?
                              Vähän on aikaa kun on JB4:lla leikkiny...
                              En tiedä oliko sulla typo tossa mutta mennään aika kyytiä jos nelosen rajarille vetää ei ehkä ainakaan ihan tieliikenteessä.

                              Comment

                              • P33P33
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2015
                                • 181
                                • Kellokoski

                                Epäilenpä että Tommi oli ihan tosissaan 😉 vauhdit alkaa olla jo aika kovat, mutta pakko sanoa, että kovin monessa n54 autossa, joita oon softaillu ahtolämmöt muodostuu ongelmaks pidemmissä vedoissa.
                                Ihanteellista olis jos vois paukuttaa kaikki vaihteet läpi, niin näkis miten auton käytös ja softa on linjassaan. Paljon asioita pystyy arvioimaan ja ennakoimaan, mut jos haluu optimoida asioita, niin sillon ois kyllä hienoo jos sais logeja jossa pusketaan 3,4 ja 5 vaihteet läpi. Käytännössä tämmöstä ei tietenkään voi keneltäkään vaatia ja se on täysin hyväksyttävää.
                                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎