Originally posted by IVIaster
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Veikkaan takarenkaan ABS-anturia jommalla kummalla puolella. Todennäköisesti ABS kehä on turvonnut kuten HTK12 sanoi, ja sen seurauksena ABS anturi on alkanut fyysisesti hieromaan itseään sitä vasten. Periaatteessa uusimalla ABS anturi tilanne mahdollisesti korjautuu, ainakin hetkellisesti. Lopullinen korjaus on sitten kehä/vetoakseli vaihto.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
Moi,Originally posted by Dualfun View PostVeikkaan takarenkaan ABS-anturia jommalla kummalla puolella. Todennäköisesti ABS kehä on turvonnut kuten HTK12 sanoi, ja sen seurauksena ABS anturi on alkanut fyysisesti hieromaan itseään sitä vasten. Periaatteessa uusimalla ABS anturi tilanne mahdollisesti korjautuu, ainakin hetkellisesti. Lopullinen korjaus on sitten kehä/vetoakseli vaihto.
Auto on juuri huollossa. Vikakoodi tuli oikean eturenkaan anturista. Huolto ajatteli että laakeri oli kulunut tjst. ja siten magneettia ei voisi enää lukea. Täten pyörän napa vaihdettiin mutta se muutti vikavalon vain pysyväksi. Huomenna vaihtavat vielä anturin. Kuulemma jos se ei auta niin sitten minun pitäisi viedä se merkkiliikkeeseen vaihtamaan ABS-boksi.
Comment
-
Okei, aika jännä että eturenkaassa olisi kehässä vikaa, mutta antureitahan nämä vehkeet syö kuin hunajaa myös edessä. Olen muutamaan E9x autoon vaihtanut. En osaa ottaa enempää kantaa ilman vikakoodeja mutta ABS-boksin vaihto kuulostaa aika radikaalille - kuten sekin että napa olisi saanut valon pysyväksi - viittaa enemmän näillä tiedoilla vialliseen ABS anturiin tai rikkinäiseen johtoon.Originally posted by IVIaster View PostMoi,
Auto on juuri huollossa. Vikakoodi tuli oikean eturenkaan anturista. Huolto ajatteli että laakeri oli kulunut tjst. ja siten magneettia ei voisi enää lukea. Täten pyörän napa vaihdettiin mutta se muutti vikavalon vain pysyväksi. Huomenna vaihtavat vielä anturin. Kuulemma jos se ei auta niin sitten minun pitäisi viedä se merkkiliikkeeseen vaihtamaan ABS-boksi.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Ilmeisesti puhtaan arvauksen perusteella vaihdettiin se laakeri. Tuossa touhussa nyt taas mitää järkeä. Ensin selvitetään missä vika ja sitten vasta vaihdetaan osa. Siellä voi olla vaikka anturin johto rikki. Eli ensin testataan ja sitten vaihdetaan osa.Originally posted by IVIaster View PostMoi,
Auto on juuri huollossa. Vikakoodi tuli oikean eturenkaan anturista. Huolto ajatteli että laakeri oli kulunut tjst. ja siten magneettia ei voisi enää lukea. Täten pyörän napa vaihdettiin mutta se muutti vikavalon vain pysyväksi. Huomenna vaihtavat vielä anturin. Kuulemma jos se ei auta niin sitten minun pitäisi viedä se merkkiliikkeeseen vaihtamaan ABS-boksi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostIlmeisesti puhtaan arvauksen perusteella vaihdettiin se laakeri. Tuossa touhussa nyt taas mitää järkeä. Ensin selvitetään missä vika ja sitten vasta vaihdetaan osa. Siellä voi olla vaikka anturin johto rikki. Eli ensin testataan ja sitten vaihdetaan osa.
Tuli kuntoon nyt anturi vaihtamalla. Anturia toki testaattiin heti alussa eikä siinä vaikuttanut olevan mitään vikaa.
Vikakoodit olivat:
5DA6 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. pyörimisuunta epälooginen (varmaan käännösvirhe)
5DA1 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. oikeellisuustestausvirhe
5DA0 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. toimintajännitevirheellinen
Asiasta toiseen, haluaako kukaan ostaa vähän käytettyä 2011 BMW E91 etupyörän laakeria
Comment
-
No melkoinen lotto tuntuu siellä korjaamolla käyvän, jos epäiltiin jo boksi vikaa. En kyllä ihan ymmärrä miten noiden koodien perusteella päädyttiin vaihtamaan ensimmäisenä laakeri. Kunnon testerillä voi katsoa live-dataa, siitä näkee jo yleensä kyllä ne sekoilevat anturit. Skoopilla toki voi vielä signaalin varmistaa.Originally posted by IVIaster View PostTuli kuntoon nyt anturi vaihtamalla. Anturia toki testaattiin heti alussa eikä siinä vaikuttanut olevan mitään vikaa.
Vikakoodit olivat:
5DA6 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. pyörimisuunta epälooginen (varmaan käännösvirhe)
5DA1 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. oikeellisuustestausvirhe
5DA0 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. toimintajännitevirheellinen
Asiasta toiseen, haluaako kukaan ostaa vähän käytettyä 2011 BMW E91 etupyörän laakeria
Hyvä kun tuli kuitenkin kuntoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
e92 etuiskarin yläpää
Onko e92 etuiskarin ylätuella mitä eroa m-sport (31306775098) vs normi (31336760943), korkeus ehkä?
Etuiskareiden vaihdon jälkeen aikanaan keula vähän nousi, että olisiko menneet normituet sporttien tilalle? Tekisi mieli vähän saada nokkaa alas.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
E92 ja onneton basson toisto, kannattaako vaihtaa etupenkkien alla olevia "subbareita" ja joutuuko samalla vaihtelemaan vahvistinta, vai pääseekö helpommalla laittamalla takakontin kulmaan erillisen subbarin omalla vahvistimella?BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Comment
-
Lukisin nyt ensimmäisenä vikakoodit.Originally posted by elliee View PostBmw 330i E91 automaatti, alkoi eilen herjaamaan vaihteistoöljyn ylikuumenemista. Liikkuu 40km/h, kierrokset tapissa, sammuilee. Missähän mahtaa olla vika? Riittääkö öljyn vaihto?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ei pitäis olla, vaikka jotkut valmistajat taitaa eritellä msportin erikseen, siis pre lci mallissa.Originally posted by mmie View PostOnko e92 etuiskarin ylätuella mitä eroa m-sport (31306775098) vs normi (31336760943), korkeus ehkä?
Etuiskareiden vaihdon jälkeen aikanaan keula vähän nousi, että olisiko menneet normituet sporttien tilalle? Tekisi mieli vähän saada nokkaa alas.
Ostin aikoinaan m-sporttiin vakio nimikkeellä ja ihan saman korkuiset oli.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Ok, kiitos tiedosta.Originally posted by Cunttory View PostEi pitäis olla, vaikka jotkut valmistajat taitaa eritellä msportin erikseen, siis pre lci mallissa.
Ostin aikoinaan m-sporttiin vakio nimikkeellä ja ihan saman korkuiset oli.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Osaako kukaan sanoa minkä kokoinen reikä/kuristus orkkis cdv-venttiilissä on?
Suhteessa verrattuna esim. ClutchMastersin valmistamaan FCV-2000, jossa on kolme eri suutinta valittavissa (.030”, .040”, .050”).
Comment
-
Empäs tiedä mutta eikö sellainen ole paras joka rajoittaa nesteen virtausta vähiten? Veikkaan että eroja kytkintuntumassa noitten vaihtoehtojen välillä on melko hankala havaita. Jos sen saa tässä sarjassa kokonaan pois välistä niin tee ennemmin se.Originally posted by JamppaZ154 View PostOsaako kukaan sanoa minkä kokoinen reikä/kuristus orkkis cdv-venttiilissä on?
Suhteessa verrattuna esim. ClutchMastersin valmistamaan FCV-2000, jossa on kolme eri suutinta valittavissa (.030”, .040”, .050”).BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
Comment