Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17839
    • PKS

    #31
    Originally posted by IVIaster View Post
    Tietäiskö joku mikä vialla


    Mulla on vuoden 2011 e91 325, 80 000km ajettuna.



    Nyt aloitti talvirenkailla ja sitten kesärenkailla vilkuttaa abs valoa sekä rengaspainevaloa. Tulee päälle yleensä noin 80 km/h nopeudessa. Sammuu aina seuraavaan ajokertaan. Rengaspaineet tietenkin kunnossa.



    Nyt myös alkanut vilkuttaa luistonestovaroitusvaloa aivan kaupunkinopeuksissa kuivalla säällä.


    Onko vika jossain pyörännopeusanturissa?
    Veikkaan takarenkaan ABS-anturia jommalla kummalla puolella. Todennäköisesti ABS kehä on turvonnut kuten HTK12 sanoi, ja sen seurauksena ABS anturi on alkanut fyysisesti hieromaan itseään sitä vasten. Periaatteessa uusimalla ABS anturi tilanne mahdollisesti korjautuu, ainakin hetkellisesti. Lopullinen korjaus on sitten kehä/vetoakseli vaihto.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • IVIaster
      Newbiemmer
      • Mar 2015
      • 7
      • Espoo

      #32
      Originally posted by Dualfun View Post
      Veikkaan takarenkaan ABS-anturia jommalla kummalla puolella. Todennäköisesti ABS kehä on turvonnut kuten HTK12 sanoi, ja sen seurauksena ABS anturi on alkanut fyysisesti hieromaan itseään sitä vasten. Periaatteessa uusimalla ABS anturi tilanne mahdollisesti korjautuu, ainakin hetkellisesti. Lopullinen korjaus on sitten kehä/vetoakseli vaihto.
      Moi,

      Auto on juuri huollossa. Vikakoodi tuli oikean eturenkaan anturista. Huolto ajatteli että laakeri oli kulunut tjst. ja siten magneettia ei voisi enää lukea. Täten pyörän napa vaihdettiin mutta se muutti vikavalon vain pysyväksi. Huomenna vaihtavat vielä anturin. Kuulemma jos se ei auta niin sitten minun pitäisi viedä se merkkiliikkeeseen vaihtamaan ABS-boksi.

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17839
        • PKS

        #33
        Originally posted by IVIaster View Post
        Moi,

        Auto on juuri huollossa. Vikakoodi tuli oikean eturenkaan anturista. Huolto ajatteli että laakeri oli kulunut tjst. ja siten magneettia ei voisi enää lukea. Täten pyörän napa vaihdettiin mutta se muutti vikavalon vain pysyväksi. Huomenna vaihtavat vielä anturin. Kuulemma jos se ei auta niin sitten minun pitäisi viedä se merkkiliikkeeseen vaihtamaan ABS-boksi.
        Okei, aika jännä että eturenkaassa olisi kehässä vikaa, mutta antureitahan nämä vehkeet syö kuin hunajaa myös edessä. Olen muutamaan E9x autoon vaihtanut. En osaa ottaa enempää kantaa ilman vikakoodeja mutta ABS-boksin vaihto kuulostaa aika radikaalille - kuten sekin että napa olisi saanut valon pysyväksi - viittaa enemmän näillä tiedoilla vialliseen ABS anturiin tai rikkinäiseen johtoon.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by IVIaster View Post
          Moi,

          Auto on juuri huollossa. Vikakoodi tuli oikean eturenkaan anturista. Huolto ajatteli että laakeri oli kulunut tjst. ja siten magneettia ei voisi enää lukea. Täten pyörän napa vaihdettiin mutta se muutti vikavalon vain pysyväksi. Huomenna vaihtavat vielä anturin. Kuulemma jos se ei auta niin sitten minun pitäisi viedä se merkkiliikkeeseen vaihtamaan ABS-boksi.
          Ilmeisesti puhtaan arvauksen perusteella vaihdettiin se laakeri. Tuossa touhussa nyt taas mitää järkeä. Ensin selvitetään missä vika ja sitten vasta vaihdetaan osa. Siellä voi olla vaikka anturin johto rikki. Eli ensin testataan ja sitten vaihdetaan osa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • IVIaster
            Newbiemmer
            • Mar 2015
            • 7
            • Espoo

            #35
            Originally posted by HTK12 View Post
            Ilmeisesti puhtaan arvauksen perusteella vaihdettiin se laakeri. Tuossa touhussa nyt taas mitää järkeä. Ensin selvitetään missä vika ja sitten vasta vaihdetaan osa. Siellä voi olla vaikka anturin johto rikki. Eli ensin testataan ja sitten vaihdetaan osa.

            Tuli kuntoon nyt anturi vaihtamalla. Anturia toki testaattiin heti alussa eikä siinä vaikuttanut olevan mitään vikaa.


            Vikakoodit olivat:
            5DA6 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. pyörimisuunta epälooginen (varmaan käännösvirhe)
            5DA1 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. oikeellisuustestausvirhe
            5DA0 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. toimintajännitevirheellinen


            Asiasta toiseen, haluaako kukaan ostaa vähän käytettyä 2011 BMW E91 etupyörän laakeria

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #36
              Originally posted by IVIaster View Post
              Tuli kuntoon nyt anturi vaihtamalla. Anturia toki testaattiin heti alussa eikä siinä vaikuttanut olevan mitään vikaa.


              Vikakoodit olivat:
              5DA6 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. pyörimisuunta epälooginen (varmaan käännösvirhe)
              5DA1 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. oikeellisuustestausvirhe
              5DA0 ABS-Pyörintänopeusanturi etuoik. toimintajännitevirheellinen


              Asiasta toiseen, haluaako kukaan ostaa vähän käytettyä 2011 BMW E91 etupyörän laakeria
              No melkoinen lotto tuntuu siellä korjaamolla käyvän, jos epäiltiin jo boksi vikaa. En kyllä ihan ymmärrä miten noiden koodien perusteella päädyttiin vaihtamaan ensimmäisenä laakeri. Kunnon testerillä voi katsoa live-dataa, siitä näkee jo yleensä kyllä ne sekoilevat anturit. Skoopilla toki voi vielä signaalin varmistaa.

              Hyvä kun tuli kuitenkin kuntoon.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 504
                • Kouvola

                #37
                e92 etuiskarin yläpää

                Onko e92 etuiskarin ylätuella mitä eroa m-sport (31306775098) vs normi (31336760943), korkeus ehkä?

                Etuiskareiden vaihdon jälkeen aikanaan keula vähän nousi, että olisiko menneet normituet sporttien tilalle? Tekisi mieli vähän saada nokkaa alas.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • Georgios Terziakis
                  BTCF Member
                  • Sep 2010
                  • 373
                  • Imatra

                  #38
                  E92 ja onneton basson toisto, kannattaako vaihtaa etupenkkien alla olevia "subbareita" ja joutuuko samalla vaihtelemaan vahvistinta, vai pääseekö helpommalla laittamalla takakontin kulmaan erillisen subbarin omalla vahvistimella?
                  BMW 335i coupe -06
                  BMW 330i coupe -00
                  Ja pari vanhempaa menOpeliä

                  Comment

                  • elliee
                    Newbiemmer
                    • May 2020
                    • 1
                    • Tampere

                    #39
                    Bmw 330i E91 automaatti, alkoi eilen herjaamaan vaihteistoöljyn ylikuumenemista. Liikkuu 40km/h, kierrokset tapissa, sammuilee. Missähän mahtaa olla vika? Riittääkö öljyn vaihto?
                    Last edited by elliee; 09-05-2020, 13:11.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by elliee View Post
                      Bmw 330i E91 automaatti, alkoi eilen herjaamaan vaihteistoöljyn ylikuumenemista. Liikkuu 40km/h, kierrokset tapissa, sammuilee. Missähän mahtaa olla vika? Riittääkö öljyn vaihto?
                      Lukisin nyt ensimmäisenä vikakoodit.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        #41
                        Originally posted by mmie View Post
                        Onko e92 etuiskarin ylätuella mitä eroa m-sport (31306775098) vs normi (31336760943), korkeus ehkä?

                        Etuiskareiden vaihdon jälkeen aikanaan keula vähän nousi, että olisiko menneet normituet sporttien tilalle? Tekisi mieli vähän saada nokkaa alas.
                        Ei pitäis olla, vaikka jotkut valmistajat taitaa eritellä msportin erikseen, siis pre lci mallissa.

                        Ostin aikoinaan m-sporttiin vakio nimikkeellä ja ihan saman korkuiset oli.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • mmie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 504
                          • Kouvola

                          #42
                          Originally posted by Cunttory View Post
                          Ei pitäis olla, vaikka jotkut valmistajat taitaa eritellä msportin erikseen, siis pre lci mallissa.

                          Ostin aikoinaan m-sporttiin vakio nimikkeellä ja ihan saman korkuiset oli.
                          Ok, kiitos tiedosta.
                          ex e36 325
                          ex e46 328
                          e92 335i FBO
                          Ducati 900S ie
                          KTM 640
                          Suzuki GT550
                          Honda CBR600

                          Comment

                          • Podee
                            Newbiemmer
                            • Jul 2019
                            • 19
                            • Joensuu

                            #43
                            Hihnapyörä

                            Onko tuo ilmastoinnin kompura vaihdettava aina koko pakettina? Ei näy löytyvän pelkkää hihnapyörää oikein mistään erillisenä, joka siis alkaa olemaan parhaat päivät nähnyt.. autona siis e90 320d (m47)

                            Edit: Asia selvisikin jo.
                            Last edited by Podee; 11-05-2020, 01:29.

                            Comment

                            • JamppaZ154
                              Newbiemmer
                              • Oct 2019
                              • 19
                              • Lappeenranta

                              #44
                              Osaako kukaan sanoa minkä kokoinen reikä/kuristus orkkis cdv-venttiilissä on?

                              Suhteessa verrattuna esim. ClutchMastersin valmistamaan FCV-2000, jossa on kolme eri suutinta valittavissa (.030”, .040”, .050”).

                              Comment

                              • alpine3
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2010
                                • 1266
                                • Kajjjaani

                                #45
                                Originally posted by JamppaZ154 View Post
                                Osaako kukaan sanoa minkä kokoinen reikä/kuristus orkkis cdv-venttiilissä on?

                                Suhteessa verrattuna esim. ClutchMastersin valmistamaan FCV-2000, jossa on kolme eri suutinta valittavissa (.030”, .040”, .050”).
                                Empäs tiedä mutta eikö sellainen ole paras joka rajoittaa nesteen virtausta vähiten? Veikkaan että eroja kytkintuntumassa noitten vaihtoehtojen välillä on melko hankala havaita. Jos sen saa tässä sarjassa kokonaan pois välistä niin tee ennemmin se.
                                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎