Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suorakuus
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 124
    • Etelä-Pohjanmaa

    Mikähän tällä kertaa iski bemariin?
    320d m47 manuaali 370tkm.
    Siirtelin autoa pihassa ovi auki ja huolimattomasti tuli stumpattua auto tallin eteen ykkösellä. Sen jälkeen yritin startata ja pelkkä solenoidin naksunta kuuluu. Kokeiltiin pihassa työntää vaihde päällä niin kone ainakin tuntuu pyörivän. Tulikohan startille näin sopivasti tunnit täyteen vai mikä on?

    Comment

    • Vuuts
      BTCF Member
      • Aug 2018
      • 11
      • Porvoo

      E90 heittelehtii

      Taakse hommasin uudet renkaat ja vaihdoin molemmilta puolilta edestä koiranluut, sen jälkeen on ruvennut heittelehtimään jo 80 vauhdista ja motarilla saa oikeesti tehdä töitä, että pysyy tiellä. Mistä mahtaa johtua? 😄 E90 kyseessä

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 256
        • Suomi

        Originally posted by Vuuts View Post
        Taakse hommasin uudet renkaat ja vaihdoin molemmilta puolilta edestä koiranluut, sen jälkeen on ruvennut heittelehtimään jo 80 vauhdista ja motarilla saa oikeesti tehdä töitä, että pysyy tiellä. Mistä mahtaa johtua? 😄 E90 kyseessä
        Tarkasta etualatukivarsien kumihelat, josko olisi vulkanoinnit revenneet..
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • Vuuts
          BTCF Member
          • Aug 2018
          • 11
          • Porvoo

          Originally posted by alfaromeo View Post
          Tarkasta etualatukivarsien kumihelat, josko olisi vulkanoinnit revenneet..
          Pitääpä vilkasta. Aika jännä kun just renkaiden ja koiranluiden vaihdon jälkeen rupesi heittelehtimään, en vaan keksi mitään syytä sille.

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            Jos kumeiksi tuli eri merkkiset kuin edessä (velttorunkoiset ping pongit), niin siinä varmaan syy. Kokeile käyttää etuakselilla niitä uusia renkaita, niin selviää sekin vaihtoehto.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 504
              • Kouvola

              Originally posted by Cunttory View Post
              Jos kumeiksi tuli eri merkkiset kuin edessä (velttorunkoiset ping pongit), niin siinä varmaan syy. Kokeile käyttää etuakselilla niitä uusia renkaita, niin selviää sekin vaihtoehto.
              Itekkin komppaan tätä. Jos kumit vaihtuvat ja ongelmat alkoi samantien nuin voimakkaina, niin lähtisin niistä renkaista ekana poissulkemaan.
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • Reeperbahn
                BTCF Member
                • May 2012
                • 602
                • EFOU

                M3 ainakin on tarkka rengastuksesta. Kokeilin kerran alle vakiokokoisia Nexeneitä jotka aiemmissa autoissa ovat olleet ihan kelpo renkaat, mutta niistä aiheutui ikävä perän huojuminen. Jos yli 80 km/h vauhdissa kiskaisi auton tiukasti mutkaan tai vaikka ohituksen jälkeen palasi omalle kaistalle, niin ratin oikaisun jälkeen takapää nytkähti levottomasti. Ongelma korjaantui kuin vaihdoin tilalle Michelin PS4:set.
                -BMW M3 -09
                -MB E320 Coupe -94
                -MB E250 CGI -10
                -Husqvarna R320 -14

                Comment

                • baku
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 347
                  • Kausala

                  Sama juttu E92:ssa. Mulla oli edessä Continentalit ja kun taakse laittoi Greenmaxit, niin ei tuo pysynyt lapasessa ollenkaan. Kun eteen vaihtoi samanliset Greenmaxit, niin ei ongelmia. Nyt on alla Pirellit eikä nekään vetele minekään.
                  F20 116d
                  E63 645
                  E28 528
                  F30 320d x-drive
                  F31 335d x-drive

                  ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                  KTM 1290 Super Adventure
                  K1200S
                  ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 504
                    • Kouvola

                    Originally posted by baku View Post
                    Sama juttu E92:ssa. Mulla oli edessä Continentalit ja kun taakse laittoi Greenmaxit, niin ei tuo pysynyt lapasessa ollenkaan. Kun eteen vaihtoi samanliset Greenmaxit, niin ei ongelmia. Nyt on alla Pirellit eikä nekään vetele minekään.
                    Greenmaxit on kyllä todella löysärunkoiset, ittellä on toista kesää sarja alla ja jää kyllä viimeseksi kokeiluksi. Voin vaan kuvitella, että jos edessä on tarkasti ohjautuvat jäykempirunkoiset ja takana löllöt greenmaxit, niin voi tosiaan olla mielenkiintoiset ominaisuudet kun perä ei pysy ollenkaan keulan mukana.
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • Kossu Allu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2016
                      • 222
                      • Espoo

                      Osaisiko joku kertoa, että pystyisikö E91 adaptiiviset ajovalot vaihtamaan ei adaptiivisiin Xenon ajovaloihin? Koodaus edellytetään, mutta vaatiiko muuta?

                      E91 320d -07 M-Sport
                      211hv / 430nm

                      Ex:
                      E60 525dA -06 "M-Sport"
                      M57TU2D25, GA6HP26
                      238hv / 510nm


                      M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Kossu Allu View Post
                        Osaisiko joku kertoa, että pystyisikö E91 adaptiiviset ajovalot vaihtamaan ei adaptiivisiin Xenon ajovaloihin? Koodaus edellytetään, mutta vaatiiko muuta?
                        Jos siellä nyt valot toimii, mutta ei käänny ja herjaa siitä, niin saa normi valoiksi koodaamalla. Tällöin töki herjat häviää.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • teekristian
                          Newbiemmer
                          • Jul 2020
                          • 4
                          • Tampere

                          Terve. Tyhmä kyssäri. Jos ostan M-sport alustan, meneekö se "tavan" alustan paikalle niksnaks? Onko muuta eroa kuin jouset (korkeus?)?

                          Tero

                          Comment

                          • Kossu Allu
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2016
                            • 222
                            • Espoo

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Jos siellä nyt valot toimii, mutta ei käänny ja herjaa siitä, niin saa normi valoiksi koodaamalla. Tällöin töki herjat häviää.
                            Kaikki toimii kuten pitää, mutta sen verran kuluneet ovat, että voisin vaihtaa uusiin. Adaptiivisia on vain hankala löytää tarvikkeena.

                            E91 320d -07 M-Sport
                            211hv / 430nm

                            Ex:
                            E60 525dA -06 "M-Sport"
                            M57TU2D25, GA6HP26
                            238hv / 510nm


                            M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                            Comment

                            • JTMD
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 834
                              • Helsinki

                              e93 -10 ikkuna ei tottele

                              Apparin ikkuna käy kiinni, mutta aukeaa heti 5cm.

                              Eli tavalliseen tapaan oli suuttimen vaihdon takia akun miinus irti. Kun lopulta tuli syy avata apparin ovi, niin se ei laskenut sitä senttiä alas mitä tavallisesti. Lasia painamalla ovi kiinni ja sisältä kokeilemaan virrat päällä, aina vaan käy kiinni ja aukeaa 5cm.

                              Eli:
                              -ikkuna menee kiinni viimeiset 5cm nypläämällä.
                              -jos liikaa nyplää, se aukeaa taas 5cm käydessään ylhäällä.
                              - kokeiltu kalibroida pitämällä auki nappia 30sek pohjassa, ei auta.
                              - nappia ei voi pitää kiinni päin pohjassa niin, että ikkuna ei aukeaisi sitä 5cm:ä.
                              - ihan kuin kalibrointi ei lähtis päälle. Automatiikka ”toimii” aina.
                              - kun komentaa kaikkia ikkunoita, kyseinen ikkuna ei liiku.
                              - ISTAlla kun kattoo Hall antureiden tiloja, apparin anturi 1 renaa high-low-high väliä ja ei saa millään asettumaan low -tilaan.
                              - akkukaapeli on ollut parikin kertaa yli 15min irti, mut ei. Ei niin vittu ei.

                              Mitäs sit keksitään?
                              -10 e93 325i
                              -04 e46 320i
                              -92 e31 850i 6speed
                              -92 e30 325 cab
                              -93 e36 M3
                              -91 e36 325

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by JTMD View Post
                                Apparin ikkuna käy kiinni, mutta aukeaa heti 5cm.

                                Eli tavalliseen tapaan oli suuttimen vaihdon takia akun miinus irti. Kun lopulta tuli syy avata apparin ovi, niin se ei laskenut sitä senttiä alas mitä tavallisesti. Lasia painamalla ovi kiinni ja sisältä kokeilemaan virrat päällä, aina vaan käy kiinni ja aukeaa 5cm.

                                Eli:
                                -ikkuna menee kiinni viimeiset 5cm nypläämällä.
                                -jos liikaa nyplää, se aukeaa taas 5cm käydessään ylhäällä.
                                - kokeiltu kalibroida pitämällä auki nappia 30sek pohjassa, ei auta.
                                - nappia ei voi pitää kiinni päin pohjassa niin, että ikkuna ei aukeaisi sitä 5cm:ä.
                                - ihan kuin kalibrointi ei lähtis päälle. Automatiikka ”toimii” aina.
                                - kun komentaa kaikkia ikkunoita, kyseinen ikkuna ei liiku.
                                - ISTAlla kun kattoo Hall antureiden tiloja, apparin anturi 1 renaa high-low-high väliä ja ei saa millään asettumaan low -tilaan.
                                - akkukaapeli on ollut parikin kertaa yli 15min irti, mut ei. Ei niin vittu ei.

                                Mitäs sit keksitään?
                                Kokeile istalla kalibroida. Onko mitään tuohon liittyvää vikakoodia?
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎