Mikäs käsijarrua vaivaa kun toisella puolella semmonen ropleema, että vaikka pyörittelee kengät niin lähelle et alkaa jo ottaa kiinni kahva vapautettuna niin silti täytyy 6 napsua jarrukahvaa nostaa että alkaa pitää niin jottei käsin saa pyörimään rengasta... Ensimmäinen 3-4 napsua ei vaikuta mitään.
Mikäs tuon "service lock" idea mahtaa olla? Eli ennen säätöä pitää kahvan alta jousi painaa pohjaan..
Pitääkö tässä nyt jostain (kahvan juuresta?) kumminkin kiriä vaijerista löysiä pois vai täh..
Mikäs käsijarrua vaivaa kun toisella puolella semmonen ropleema, että vaikka pyörittelee kengät niin lähelle et alkaa jo ottaa kiinni kahva vapautettuna niin silti täytyy 6 napsua jarrukahvaa nostaa että alkaa pitää niin jottei käsin saa pyörimään rengasta... Ensimmäinen 3-4 napsua ei vaikuta mitään.
Mikäs tuon "service lock" idea mahtaa olla? Eli ennen säätöä pitää kahvan alta jousi painaa pohjaan..
Pitääkö tässä nyt jostain (kahvan juuresta?) kumminkin kiriä vaijerista löysiä pois vai täh..
Jumittaako se toisen puolen vaijeri?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Sain toimimaan kun tein virallisen ohjeen mukaan mikäli sen nyt oikein ymmärsin.
Eli yhdet pultit pois takapyöristä, tunkkasin perämurikasta niin helpompi testailla kun molemmat pyörät ilmassa. Sitte käsijarrukahvan alta painetaan jousi pohjaan siis 'security lock" (kahva vapautettuna). Kiritään rummun sisältä niin kireelle ettei rengasta saa pyöritettyä. Sitte otetaan kahdeksan! pykälää takasin päin eli löysätään. Seuraavaksi vapautetaan security lock ja nypitään käsijarrua muutamia kertoja. Tsekkaus ettei jarru laahaa, pyöränpultit kiinni ja homma valmis.
Kuinka herkkiä nämä E9X:t on kaltevalla tiellä valumaan sivulle "alaspäin"?
Jonkin aikaa olen jo miettynyt, että olisko tässä mun E93:ssa tarvetta nelipyöräsuuntaukselle, kun maantiellä ajaessa huomaa, että ratti pitää olla koko ajan hieman vasemmalle, kun ajetaan suoraan. Nyt sitten kokeilin rauhallisessa paikassa ajaa keskellä tietä ja silloin tuo meni aika suoraan kun ratti oli suorassa. Tiethän on tyypillisesti aina keskeltä kallistettu sivulle, joten normaalisti kaistat on aina kallellaan oikealle. Ei paljon, mutta sen verran, että sadevesi ei jä seisomaan. Ainakin mulla joutuu koko ajan pitämään hiukan vastaan ratista, jotta menee suoraan.
Omassa E93:ssa on 225/40R18 (edessä) ja 255/35R18 (takana) rengastus, joten tuo varmaan hieman asiaan vaikuttaa.
Kuinka herkkiä nämä E9X:t on kaltevalla tiellä valumaan sivulle "alaspäin"?
Jonkin aikaa olen jo miettynyt, että olisko tässä mun E93:ssa tarvetta nelipyöräsuuntaukselle, kun maantiellä ajaessa huomaa, että ratti pitää olla koko ajan hieman vasemmalle, kun ajetaan suoraan. Nyt sitten kokeilin rauhallisessa paikassa ajaa keskellä tietä ja silloin tuo meni aika suoraan kun ratti oli suorassa. Tiethän on tyypillisesti aina keskeltä kallistettu sivulle, joten normaalisti kaistat on aina kallellaan oikealle. Ei paljon, mutta sen verran, että sadevesi ei jä seisomaan. Ainakin mulla joutuu koko ajan pitämään hiukan vastaan ratista, jotta menee suoraan.
Omassa E93:ssa on 225/40R18 (edessä) ja 255/35R18 (takana) rengastus, joten tuo varmaan hieman asiaan vaikuttaa.
No jumalauta. Mun e92 sama homma. Jos tie kaltenee oikealle, nii sinne vähän vääntää. Vasemmalle sama juttu. Nelipyöräsuuntaus on tehty eikä se paljoa muuttanut. Edessä 235/35 r19. Takana 265/30r19. Taitaa olla ominaisuus vaan tässä automallissa
I3 94Ah REX -16
F31 316d -13
Ex E90 318d -06
Ex E46 320iA Touring - 00
Ex E36 320 Coupé -93
Ex E36 318 Sedan -94
Ex E46 316 Sedan -00
Ex E36 325 Coupé -94
Ex E39 520 Touring -98
Ex E46 316 Compact -03
Kannattaa tarkistaa etualatukivarsien kumihelojen vulkanointi. Takavedossa ovat etumaiset varret, nelivedossa taaemmat. Helposti jää huomaamatta, kun nopeasti tarkistetaan pyörästä heiluttamalla välykset..
Tekee autosta levottoman ajettavan ja hakee uriin.
Toinen paikka on väljät "narinanivelet" takana. Väljänä takapyörät muljuu urassa ja ajettavuus on huono.
Edit:
Omasta yksilöstä 120tkm ja 12-vuotta, tämän näköiset tukivarsien helat...
Oli todella mielenkiintoinen ajettava motarin rampilla, kun löi jarrua kaarteessa 120km/h vauhdissa..
Tuli lämpimät ilmat ja tarkkailin nesteiden lämpöjä. Moottoritiellä 120km/h lämmöt pyörii 94-98. Motarilta pois niin tippuu 90-93.
Normaaliako?
Miten sulla on hyttiin tulossa lämmintä ilmaa? Mulla on E90 320D M47 ja maks lämmöt DPF poltto päällä ja "puhallin" pois päältä on 94. Yleensä DPF päällä 90-92.
Himottaisi omaan nelipyttyiseen saada tuplaulostulo tuon ruman yhden leveän pakoputken sijaan. Meneekö suoraan takavaimentimen vaihtopuuhiksi vai saisiko tuohon esim. fiksusti hitsattua tilalle tuplaputket vakiovaimentimeen?
Paras ratkaisuhan olisi vaihtaa kuusipyttyiseen mutta se ei ole nyt vaihtoehto.
Comment