Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemssi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 872
    • Kerkkoo

    #61
    Sivuvilkut

    Mahtaako lci mallin lokasuojissa olla isompi sivuvilkut reikä, kuin pre lokasuojissa?

    Comment

    • Ccccc
      Bimmer Rookie
      • Nov 2015
      • 112
      • Valkeakoski

      #62
      Mikäs käsijarrua vaivaa kun toisella puolella semmonen ropleema, että vaikka pyörittelee kengät niin lähelle et alkaa jo ottaa kiinni kahva vapautettuna niin silti täytyy 6 napsua jarrukahvaa nostaa että alkaa pitää niin jottei käsin saa pyörimään rengasta... Ensimmäinen 3-4 napsua ei vaikuta mitään.
      Mikäs tuon "service lock" idea mahtaa olla? Eli ennen säätöä pitää kahvan alta jousi painaa pohjaan..
      Pitääkö tässä nyt jostain (kahvan juuresta?) kumminkin kiriä vaijerista löysiä pois vai täh..
      Työkalut M47 dampperin vaihtoon
      INPA ISTA

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #63
        Originally posted by Ccccc View Post
        Mikäs käsijarrua vaivaa kun toisella puolella semmonen ropleema, että vaikka pyörittelee kengät niin lähelle et alkaa jo ottaa kiinni kahva vapautettuna niin silti täytyy 6 napsua jarrukahvaa nostaa että alkaa pitää niin jottei käsin saa pyörimään rengasta... Ensimmäinen 3-4 napsua ei vaikuta mitään.
        Mikäs tuon "service lock" idea mahtaa olla? Eli ennen säätöä pitää kahvan alta jousi painaa pohjaan..
        Pitääkö tässä nyt jostain (kahvan juuresta?) kumminkin kiriä vaijerista löysiä pois vai täh..
        Jumittaako se toisen puolen vaijeri?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Ccccc
          Bimmer Rookie
          • Nov 2015
          • 112
          • Valkeakoski

          #64
          Originally posted by HTK12 View Post
          Jumittaako se toisen puolen vaijeri?
          Sain toimimaan kun tein virallisen ohjeen mukaan mikäli sen nyt oikein ymmärsin.
          Eli yhdet pultit pois takapyöristä, tunkkasin perämurikasta niin helpompi testailla kun molemmat pyörät ilmassa. Sitte käsijarrukahvan alta painetaan jousi pohjaan siis 'security lock" (kahva vapautettuna). Kiritään rummun sisältä niin kireelle ettei rengasta saa pyöritettyä. Sitte otetaan kahdeksan! pykälää takasin päin eli löysätään. Seuraavaksi vapautetaan security lock ja nypitään käsijarrua muutamia kertoja. Tsekkaus ettei jarru laahaa, pyöränpultit kiinni ja homma valmis.
          Työkalut M47 dampperin vaihtoon
          INPA ISTA

          Comment

          • Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1800
            • Turku

            #65
            Kuinka herkkiä nämä E9X:t on kaltevalla tiellä valumaan sivulle "alaspäin"?

            Jonkin aikaa olen jo miettynyt, että olisko tässä mun E93:ssa tarvetta nelipyöräsuuntaukselle, kun maantiellä ajaessa huomaa, että ratti pitää olla koko ajan hieman vasemmalle, kun ajetaan suoraan. Nyt sitten kokeilin rauhallisessa paikassa ajaa keskellä tietä ja silloin tuo meni aika suoraan kun ratti oli suorassa. Tiethän on tyypillisesti aina keskeltä kallistettu sivulle, joten normaalisti kaistat on aina kallellaan oikealle. Ei paljon, mutta sen verran, että sadevesi ei jä seisomaan. Ainakin mulla joutuu koko ajan pitämään hiukan vastaan ratista, jotta menee suoraan.

            Omassa E93:ssa on 225/40R18 (edessä) ja 255/35R18 (takana) rengastus, joten tuo varmaan hieman asiaan vaikuttaa.
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              #66
              Originally posted by Silmaauki View Post
              Kuinka herkkiä nämä E9X:t on kaltevalla tiellä valumaan sivulle "alaspäin"?

              Jonkin aikaa olen jo miettynyt, että olisko tässä mun E93:ssa tarvetta nelipyöräsuuntaukselle, kun maantiellä ajaessa huomaa, että ratti pitää olla koko ajan hieman vasemmalle, kun ajetaan suoraan. Nyt sitten kokeilin rauhallisessa paikassa ajaa keskellä tietä ja silloin tuo meni aika suoraan kun ratti oli suorassa. Tiethän on tyypillisesti aina keskeltä kallistettu sivulle, joten normaalisti kaistat on aina kallellaan oikealle. Ei paljon, mutta sen verran, että sadevesi ei jä seisomaan. Ainakin mulla joutuu koko ajan pitämään hiukan vastaan ratista, jotta menee suoraan.

              Omassa E93:ssa on 225/40R18 (edessä) ja 255/35R18 (takana) rengastus, joten tuo varmaan hieman asiaan vaikuttaa.
              No jumalauta. Mun e92 sama homma. Jos tie kaltenee oikealle, nii sinne vähän vääntää. Vasemmalle sama juttu. Nelipyöräsuuntaus on tehty eikä se paljoa muuttanut. Edessä 235/35 r19. Takana 265/30r19. Taitaa olla ominaisuus vaan tässä automallissa

              Comment

              • Tuimasika
                BTCF Member
                • Jul 2015
                • 103
                • Helsinki

                #67
                Samaa tekee e90 318d 16"
                I3 94Ah REX -16
                F31 316d -13
                Ex E90 318d -06
                Ex E46 320iA Touring - 00
                Ex E36 320 Coupé -93
                Ex E36 318 Sedan -94
                Ex E46 316 Sedan -00
                Ex E36 325 Coupé -94
                Ex E39 520 Touring -98
                Ex E46 316 Compact -03

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1800
                  • Turku

                  #68
                  Originally posted by Tuimasika View Post
                  Samaa tekee e90 318d 16"
                  Sitten tää on auton ominaisuus.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • mikaell
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 422
                    • Kla

                    #69
                    Ominaisuus se on mulla sama homma ja on suunnattu suht hiljattain.
                    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                    p. 040 166 7576 / Whatsapp

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 256
                      • Suomi

                      #70
                      Kannattaa tarkistaa etualatukivarsien kumihelojen vulkanointi. Takavedossa ovat etumaiset varret, nelivedossa taaemmat. Helposti jää huomaamatta, kun nopeasti tarkistetaan pyörästä heiluttamalla välykset..

                      Tekee autosta levottoman ajettavan ja hakee uriin.

                      Toinen paikka on väljät "narinanivelet" takana. Väljänä takapyörät muljuu urassa ja ajettavuus on huono.

                      Edit:

                      Omasta yksilöstä 120tkm ja 12-vuotta, tämän näköiset tukivarsien helat...









                      Oli todella mielenkiintoinen ajettava motarin rampilla, kun löi jarrua kaarteessa 120km/h vauhdissa..
                      Last edited by alfaromeo; 25-05-2020, 18:28.
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • Kinkero
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 81
                        • Uusimaa

                        #71
                        E91 320d N47 lämmöt

                        Tuli lämpimät ilmat ja tarkkailin nesteiden lämpöjä. Moottoritiellä 120km/h lämmöt pyörii 94-98. Motarilta pois niin tippuu 90-93.

                        Normaaliako?
                        F31 318d -16
                        Ex. E91 320d touring -08
                        Ex: E36 328 Touring -95
                        Ex: E39 528 -96
                        Ex: E30 325 Coupe -88
                        Ex: E30 316i -89

                        Comment

                        • tiakri
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 208

                          #72
                          E90 peräöljyjen vaihdosta

                          Pitäisi varmaan peräöljyt vaihtaa kun 175tkm ajettu ja tuskin koskaan vaihdettu..

                          Ilmeisesti öljyksi kävisi tämä? https://www.motonet.fi/fi/tuote/5901...-GL-5-peraoljy

                          Mutta mites tuo pumppu, mikä tuolta motonetista ois kätevin sekä imuun että täyttöön? Tekiskö tämmöisellä mitään, akultahan kontista saisi helposti virrat https://www.motonet.fi/fi/tuote/8030...ihtopumppu-12V
                          E90lci'09

                          Comment

                          • ensimmäinenjaviimenen
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2019
                            • 43
                            • Lappi

                            #73
                            E90 Imuilman haitariputki

                            Hei.

                            Miten ootte korjannu / "venyttäny" imuilman haitariputkea?

                            Ja mistä saa uusia ostettua suomesta tarvikehintaan?

                            Comment

                            • ensimmäinenjaviimenen
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2019
                              • 43
                              • Lappi

                              #74
                              Originally posted by Kinkero View Post
                              Tuli lämpimät ilmat ja tarkkailin nesteiden lämpöjä. Moottoritiellä 120km/h lämmöt pyörii 94-98. Motarilta pois niin tippuu 90-93.

                              Normaaliako?
                              Miten sulla on hyttiin tulossa lämmintä ilmaa? Mulla on E90 320D M47 ja maks lämmöt DPF poltto päällä ja "puhallin" pois päältä on 94. Yleensä DPF päällä 90-92.

                              Muuten normiajoon nousee 87-90.

                              Comment

                              • Jupi
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2019
                                • 150
                                • Tampere

                                #75
                                Himottaisi omaan nelipyttyiseen saada tuplaulostulo tuon ruman yhden leveän pakoputken sijaan. Meneekö suoraan takavaimentimen vaihtopuuhiksi vai saisiko tuohon esim. fiksusti hitsattua tilalle tuplaputket vakiovaimentimeen?

                                Paras ratkaisuhan olisi vaihtaa kuusipyttyiseen mutta se ei ole nyt vaihtoehto.
                                E90 318i -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎