Originally posted by Kossu Allu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HTK12 View PostKokeile istalla kalibroida. Onko mitään tuohon liittyvää vikakoodia?
Ikkunan kalibroinnista pitää pitää huoli siitä, että nappia pidetään pohjassa tosiaan alle 20s. Sekuntikin yli ja kalibrointi ei onnistu.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
E92 LCI 335i (04/2010)
Kysymyksiä otsikon autosta parin viikon omistajuuden jälkeen:- Onko normaalia että ohjaustehostin (pumppu ja tai joku ylipaineventtiili?) ääntelee melko kuuluvasti ääriasentoon kännettäessä ja vähän vähemmän kuuluvasti muutenkin paikallaan tai parkkipaikkanopeudessa rattia enemmän käännellessä? Jos ei ole niin mitähän lähden vaihtamaan? Pumpun?
- Ohjaus on minusta varsinkin kaupunkinopeuksissa hiukan turhan tahmea keskialueella ja tuntuu että auto jää helposti kaartamaan hiukan eikä ohjaus palauta ihan keskelle asti. Onkohan tämä mahdollisesti myös vika?
- Mistä tiedän onko karkeahko tyhjäkäynti normaalia vai joku ongelma? Tyhjäkäynti lämpimänä noin 600 rpm ja heti tuon yläpuolella käy kyllä selvästi nätimmin. Aktiivisia vikakoodeja ei löytynyt. Tiedän että suoraruiskuna tämä käy aina karkeammin kuin vanhemmat M52/M54-generaation moottorit, mutta silti kiinnostais vaikka vertailla jos Oulussa on jollain foorumilaisella N55 samassa korissa. Myös auton liikuttelu tyhjäkäynnin tuntumassa on jotenkin hankalaa, mutta ilman verrokkia en osaa sanoa onko vika vai ominaisuus.
- Keskikonsolin kyynärnoja ääntelee hiukan ärsyttävästi kun siihen lasketun käden paino vaihtelee. Jonkinlaista natinaa. Kyynärnoja on liukuva versio. Onko tähän helppoa korjausta olemassa?
- Mikä kuvassa olevan tavaratilan yläreunasta avautuvan muovihärpäkkeen käyttötarkoitus on?
Last edited by Petri.Kekkonen; 01-08-2020, 17:35.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
- Onko normaalia että ohjaustehostin (pumppu ja tai joku ylipaineventtiili?) ääntelee melko kuuluvasti ääriasentoon kännettäessä ja vähän vähemmän kuuluvasti muutenkin paikallaan tai parkkipaikkanopeudessa rattia enemmän käännellessä? Jos ei ole niin mitähän lähden vaihtamaan? Pumpun?
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKysymyksiä otsikon autosta parin viikon omistajuuden jälkeen:- Onko normaalia että ohjaustehostin (pumppu ja tai joku ylipaineventtiili?) ääntelee melko kuuluvasti ääriasentoon kännettäessä ja vähän vähemmän kuuluvasti muutenkin paikallaan tai parkkipaikkanopeudessa rattia enemmän käännellessä? Jos ei ole niin mitähän lähden vaihtamaan? Pumpun?
Comment
-
Originally posted by Juice View PostKohta 1 - Joko tutkit laturin vapaakytkin, onko jumissa / moniurahihna / muu pyörästö?
Ääni kuuluu tosiaan vain hyvin hitaassa ajossa ja paikoillaan käänneltäessä ja on aika samanlaista kuin mitä joistain autoista kuuluu ihan ehjänäkin (esim. 1989 Toyota Carina). Mutta E39:n kanssa taas on tottunut siihen että tehostus on käytännössä täysin äänetön ehjänä, vaikka alkoihan siitäkin pumppu lopulta ääntää ja piti vaihtaa, mutta ääni ei liittynyt siinä niinkään tehostimen kuormitukseen vaan moottorin kierroksiin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKysymyksiä otsikon autosta parin viikon omistajuuden jälkeen:- Onko normaalia että ohjaustehostin (pumppu ja tai joku ylipaineventtiili?) ääntelee melko kuuluvasti ääriasentoon kännettäessä ja vähän vähemmän kuuluvasti muutenkin paikallaan tai parkkipaikkanopeudessa rattia enemmän käännellessä? Jos ei ole niin mitähän lähden vaihtamaan? Pumpun?
- Ohjaus on minusta varsinkin kaupunkinopeuksissa hiukan turhan tahmea keskialueella ja tuntuu että auto jää helposti kaartamaan hiukan eikä ohjaus palauta ihan keskelle asti. Onkohan tämä mahdollisesti myös vika?
- Mistä tiedän onko karkeahko tyhjäkäynti normaalia vai joku ongelma? Tyhjäkäynti lämpimänä noin 600 rpm ja heti tuon yläpuolella käy kyllä selvästi nätimmin. Aktiivisia vikakoodeja ei löytynyt. Tiedän että suoraruiskuna tämä käy aina karkeammin kuin vanhemmat M52/M54-generaation moottorit, mutta silti kiinnostais vaikka vertailla jos Oulussa on jollain foorumilaisella N55 samassa korissa. Myös auton liikuttelu tyhjäkäynnin tuntumassa on jotenkin hankalaa, mutta ilman verrokkia en osaa sanoa onko vika vai ominaisuus.
- Keskikonsolin kyynärnoja ääntelee hiukan ärsyttävästi kun siihen lasketun käden paino vaihtelee. Jonkinlaista natinaa. Kyynärnoja on liukuva versio. Onko tähän helppoa korjausta olemassa?
- Mikä kuvassa olevan tavaratilan yläreunasta avautuvan muovihärpäkkeen käyttötarkoitus on?
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
- Onko normaalia että ohjaustehostin (pumppu ja tai joku ylipaineventtiili?) ääntelee melko kuuluvasti ääriasentoon kännettäessä ja vähän vähemmän kuuluvasti muutenkin paikallaan tai parkkipaikkanopeudessa rattia enemmän käännellessä? Jos ei ole niin mitähän lähden vaihtamaan? Pumpun?
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
[*]Mistä tiedän onko karkeahko tyhjäkäynti normaalia vai joku ongelma? Tyhjäkäynti lämpimänä noin 600 rpm ja heti tuon yläpuolella käy kyllä selvästi nätimmin. Aktiivisia vikakoodeja ei löytynyt. Tiedän että suoraruiskuna tämä käy aina karkeammin kuin vanhemmat M52/M54-generaation moottorit, mutta silti kiinnostais vaikka vertailla jos Oulussa on jollain foorumilaisella N55 samassa korissa. Myös auton liikuttelu tyhjäkäynnin tuntumassa on jotenkin hankalaa, mutta ilman verrokkia en osaa sanoa onko vika vai ominaisuus.
Oma N55 käy myös hieman epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Tulpat ja puolat olen vaihtanut mutta ei vaikutusta käyntiin. Ei ole myöskään vikakoodeja muistissa. Olen tulossa maanantaina käymään Oulussa Wetterillä johonkin aikaan, kori on vain F10...Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostTerve,
Oma N55 käy myös hieman epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Tulpat ja puolat olen vaihtanut mutta ei vaikutusta käyntiin. Ei ole myöskään vikakoodeja muistissa. Olen tulossa maanantaina käymään Oulussa Wetterillä johonkin aikaan, kori on vain F10...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostTerve,
Oma N55 käy myös hieman epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Tulpat ja puolat olen vaihtanut mutta ei vaikutusta käyntiin. Ei ole myöskään vikakoodeja muistissa. Olen tulossa maanantaina käymään Oulussa Wetterillä johonkin aikaan, kori on vain F10...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostVeikkaan että käskevät vaihtaa 6 x suutin tuolla Wetterillä.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Potilas e90 325ix n53 moottorilla. Kylmänä käy epätasaisesti, auto hieman tärisee. Ei voi sanoo että täysin viidellä kävis, mutta epätasaisesti kumminkin.
Vikakoodeina seuraavat:
2B05 nox sensor, heating
2B07 nox sensor, electric
2B06 nox sensor, lambda linear
2AFB nox sensor, lambda binary
Lämpimänä käy todella hyvin ja testerillä kun kattoo pyttykohtaisia korjausarvoja niin mikään ei ns pomppaa silmään.
Koodeista nyt voi ainakin päätellä, että nox anturi tarvis vaihtaa, mutta voiko se aiheuttaa epätasaisen käynnin kylmänä? Vai onko kyseessä suutin vikaa, joka vaan ei vielä anna missfire koodia?
Koodit kertaalleen nollattu ja samat tuli takaisin.BMW 328i -95, BMW 523i -00
Comment
-
-
E93 ACC:n poisto. Muutettu VO:oon 541$ (aktiivi vakkari) tilalle 544$ (dynaaminen), jonka jälkeen koodattu CAS, DSC ja KOMBI.
Dynaaminen vakkari toimii aina silloin tällöin, kunnes joskus uudelleen vakkaria kytkettäessä herjaa Aktiivi Cruise vikaa.
Vanhemmissa autoissa ilmeisesti LDM moduulin pystyi myös koodaamaan samalla periaatteella, jonka jälkeen toiminut oikein, mutta en löydä NCSExpertillä erillistä LDM moduulia.
Pitääkö tuo koko moduuli heittää mäkeen ja hommata ei aktiivinen tilalle vai onnistuuko jotenkin koodaamalla?
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment