Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkiz
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 321
    • Lpr

    #46
    Onko kenelläkään tietoa, mistä vielä löytyisi Alpine HiFi upgrade kit.ä? Nyt ei tunnu enää löytyvän oikein mistään...
    Last edited by mikkiz; 14-05-2020, 17:24.
    E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

    Comment

    • JamppaZ154
      Newbiemmer
      • Oct 2019
      • 19
      • Lappeenranta

      #47
      Originally posted by alpine3 View Post
      Empäs tiedä mutta eikö sellainen ole paras joka rajoittaa nesteen virtausta vähiten? Veikkaan että eroja kytkintuntumassa noitten vaihtoehtojen välillä on melko hankala havaita. Jos sen saa tässä sarjassa kokonaan pois välistä niin tee ennemmin se.
      Vakio- tai vakiohkoille kytkimille rajoittamaton venttiili onkin varmasti parempi. Ja minulla itseasiassa on nyt paikallaan rajoittamaton BMS CDV-venttiili, toimi kyllä hyvin alkuperäisellä kytkinpaketilla, mutta nykyiselle kevyelle alumiinivauhtikselle ja 7,25" jäykillä tuplalevyillä olevalle kytkimelle ei todellakaan paras mahdollinen (CM FX725), johtuen erittäin kevyestä painosta ja on/off tyylisestä tuntumasta esimerkiksi mäkilähdöt ovat lähes tekemätön paikka ja on kaupunkiliikenteessä turhan väkivaltainen ihan noin muutenkin.

      Tarkoitus on siis pehmentää kytkeytymistä samoin mitä vakio CDV myös tekee, harkinnassa on vain minkä tuohon väliin nyt laittaisin. Orkkista ei voi säätää, mutta FCV-2000:lla voisi suutinkärkiä vaihtamalla hakea sopivaa tuntumaa, ilman ilmauksen tarvetta joka vaihdon välillä. :think

      Comment

      • Jupi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2019
        • 150
        • Tampere

        #48
        Originally posted by Jupi
        Vikakoodi 2AAF fuel pump plausibility on kummitellut kohta jo vuoden ajan. Googlettamalla selviää ettei pitäisi olla vakava asia jos se on yksinään, ja löysin jopa jenkkien BMW:ltä jonkin katsastusta varten olevan tiedotteen jossa sanotaan että ei aiheuta toimenpiteitä.

        Mikähän tuon mahtaa aiheuttaa? Viallinen low pressure fuel sensor?
        Vastataas itselleni tähän jos joku sattuu joskus miettimään samaa. Tuon sensorin vaihto tuntuu auttaneen kyseiseen vikakoodiin. Helppo homma vaihtaa.
        E90 318i -09

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #49
          Originally posted by mikkiz View Post
          Onko kenelläkään tietoa, mistä vielä löytyisi Alpine HiFi upgrade kit.ä? Nyt ei tunnu enää löytyvän oikein mistään...
          Vuosi sitten ku schmiedmannilta tilasin niin heillä oli vaan 1 kpl jäljellä. Aluksi yritin wetteriltä tilata. Selvisi että Bemari ei niitä valmista enää. Joten melko kiven takana voi olla löytää.

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #50
            Ajattelin tehdä pienen keväthuollon tuohon 325i:hin. Perus ilmansuodattimet ja öljyt.

            Onko järkeä vaihtaa tulpat suoraan kun ei tietoa edellisestä vaihdosta? Ongelmia ei vielä ole.
            Näihin vissiin tarvii jonku special hylsynki?
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Biimäri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2018
              • 49
              • Helsinki

              #51
              Vikakoodien luku

              Hei, autossa syttyi moottorin vikavalo eikä auto enää vastannut kaasuun. Nyt auto seisoo kauppakeskuksen parkkipaikalla ja kysymyksenä olisko jollain mahdollisuutta tulla lukemaan vikakoodeja korvausta vastaan? Auto pk-seudulla, kauppakeskus kaaren pihassa.

              Yv.

              -Kiitos

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by Biimäri View Post
                Hei, autossa syttyi moottorin vikavalo eikä auto enää vastannut kaasuun. Nyt auto seisoo kauppakeskuksen parkkipaikalla ja kysymyksenä olisko jollain mahdollisuutta tulla lukemaan vikakoodeja korvausta vastaan? Auto pk-seudulla, kauppakeskus kaaren pihassa.

                Yv.

                -Kiitos
                Kannattaa kysäistä tuolta oman alueen topikista: https://www.btcf.fi/forum/showthread...388013&page=11
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Biimäri
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2018
                  • 49
                  • Helsinki

                  #53
                  Vikakoodien luku

                  Noniin, eli koodit luettu onnistuneesti. Seuraavia koodeja anto:

                  P0420
                  P0430
                  P0012

                  Onko muilla ollut samanmoisia oireita / jollain hyviä vinkkejä josta lähteä vikaa etsimään? Auto tosiaan ei vastannut kaasuun ja nyki muutaman kerran ja vika poistui ja palasi. Autossa myös ollut ongelmana, että kiihdyttäessä reilusti kuuluu erikoista ropinaa/kolinaa ja huomasin jollain olleen ongelmana katalysaattorin kennot jotka kolisivat katin sisällä. Pitääpä tänään tutkiskella tarkemmin. Auto on E90 325i automaatti.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #54
                    Originally posted by Biimäri View Post
                    Noniin, eli koodit luettu onnistuneesti. Seuraavia koodeja anto:

                    P0420
                    P0430
                    P0012

                    Onko muilla ollut samanmoisia oireita / jollain hyviä vinkkejä josta lähteä vikaa etsimään? Auto tosiaan ei vastannut kaasuun ja nyki muutaman kerran ja vika poistui ja palasi. Autossa myös ollut ongelmana, että kiihdyttäessä reilusti kuuluu erikoista ropinaa/kolinaa ja huomasin jollain olleen ongelmana katalysaattorin kennot jotka kolisivat katin sisällä. Pitääpä tänään tutkiskella tarkemmin. Auto on E90 325i automaatti.
                    Sitten kun ne koodit luettaisiin jollain kunnon laitteella, jolla saisi vielä selitykset eikä pelkkiä P-koodeja. Näköjään katteihin liittyviä koodeja ja sitten nokan ajotukseen liittyvää koodia.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Hane.
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 334
                      • Iisalmi

                      #55
                      Pitäisikö auton kertoa, jos kaukosäätimen patteri on vähissä? :think

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1800
                        • Turku

                        #56
                        Kaikissa kaukosäätimissä ei ole paristoa.

                        Muistaakseni vain niissä joissa on comfort access on paristo. Muissa on jokin akku tms., joka latautuu kun avaimen laittaa siihen koloonsa.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Reeperbahn
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 602
                          • EFOU

                          #57
                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Kaikissa kaukosäätimissä ei ole paristoa.

                          Muistaakseni vain niissä joissa on comfort access on paristo. Muissa on jokin akku tms., joka latautuu kun avaimen laittaa siihen koloonsa.
                          Juuri näin!
                          -BMW M3 -09
                          -MB E320 Coupe -94
                          -MB E250 CGI -10
                          -Husqvarna R320 -14

                          Comment

                          • E39-530A
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 935
                            • Espoo

                            #58
                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Kaikissa kaukosäätimissä ei ole paristoa.

                            Muistaakseni vain niissä joissa on comfort access on paristo. Muissa on jokin akku tms., joka latautuu kun avaimen laittaa siihen koloonsa.
                            Kokemuksia molemmista. Kumpikaan ei kerro suoraan mitään. Ei-comfort access on siis akulla ja kun se on entinen, niin uusi marmorilta (kallis, joitain satasia). Comfort access:lla oleva säädin on normaalilla CR2032-paristolla varustettu (muistaakseni). Kumpikin oireili tavalliseen tapaan eli kantama lyheni ja lopulta ei ottanut. Nykyisessä jossa on myös hälytin, piti lopuksi mennä mekaanisella avaimella sisään ja kuunnella hälyttimen huutoa.

                            Comfortilla varustettu taisi itse asiassa pari kertaa näyttää sitä yliviivatun avaimen symbolia käynnistäessä, jos sitä ei laittanut lukkoon vaan piti taskussa.
                            E92 335iA -08

                            ---
                            ex E34 540iA -93
                            ex E90 325iA -05
                            ex E39 530iA -00
                            ex Toyota Avensis
                            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 504
                              • Kouvola

                              #59
                              Originally posted by E39-530A View Post
                              Kokemuksia molemmista. Kumpikaan ei kerro suoraan mitään. Ei-comfort access on siis akulla ja kun se on entinen, niin uusi marmorilta (kallis, joitain satasia). Comfort access:lla oleva säädin on normaalilla CR2032-paristolla varustettu (muistaakseni). Kumpikin oireili tavalliseen tapaan eli kantama lyheni ja lopulta ei ottanut. Nykyisessä jossa on myös hälytin, piti lopuksi mennä mekaanisella avaimella sisään ja kuunnella hälyttimen huutoa.

                              Comfortilla varustettu taisi itse asiassa pari kertaa näyttää sitä yliviivatun avaimen symbolia käynnistäessä, jos sitä ei laittanut lukkoon vaan piti taskussa.
                              Oma pre lci e92 CA:lla kyllä herjasi avaimen paristosta, mutta toimi kyllä vielä ainakin 10m päästä.
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • tiakri
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 208

                                #60
                                Originally posted by E39-530A View Post
                                Kokemuksia molemmista. Kumpikaan ei kerro suoraan mitään. Ei-comfort access on siis akulla ja kun se on entinen, niin uusi marmorilta (kallis, joitain satasia). Comfort access:lla oleva säädin on normaalilla CR2032-paristolla varustettu (muistaakseni). Kumpikin oireili tavalliseen tapaan eli kantama lyheni ja lopulta ei ottanut. Nykyisessä jossa on myös hälytin, piti lopuksi mennä mekaanisella avaimella sisään ja kuunnella hälyttimen huutoa.

                                Comfortilla varustettu taisi itse asiassa pari kertaa näyttää sitä yliviivatun avaimen symbolia käynnistäessä, jos sitä ei laittanut lukkoon vaan piti taskussa.
                                Jos pysyy kolvi kädessä niin tuohon Non-Comfort Accessiinkin saa parin euron akun kyllä vaihdettua.

                                https://www.youcanic.com/vehicle/bmw...t-instructions
                                E90lci'09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎