Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mla
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 83
    • Tampere

    Originally posted by eXon91 View Post
    e91 318d
    Taka-apurunko mädäntynyt ja valikoima näyttää aika heikolta. millaisia kokemuksia tarvike rungoista ja Inter Cars S.A./Fortune Line valmistajan osista?
    toinen kysymys mitä laakeria kannattaa tarjota takapäähän tällähetkellä, abs magneetit integroitu laakeriin ja edellinen kesti reilun vuoden (laakeri ehjä mutta magneeteissa jotain häikkää), nykyistä merkkiä mikä asennettu ei tiedossa.​
    Tämmöisen laitoin itselleni: https://achse24.de/product-ger-145-B...chskorper.html

    Kunnostettu alkuperäisosa vanhoilla (hyvillä) puslilla, rahti kotiovelle taisi olla satasen.

    -mika

    Comment

    • AmateurDrive
      Bimmer Rookie
      • Mar 2024
      • 33
      • Ylä-Savo

      Taas kysymys kun Bimmerlinki antaa 2 vikakoodia pienemmästä DISAsta, mutta kun ISTA D:llä katsoin niin DME (ja muutkin yksiköt) "vihreänä" eli ei vikakoodeja muistissa. Kumpaakohan on uskominen? Moottorinvikavalo ei oo palanu koko aikana. Isomman DISAn vaihdoin jo kesällä ku oli väljä.

      Comment

      • Kuqi
        Moderator
        • Sep 2002
        • 12555
        • Oulu

        jos ei ole ikinä vaihdettu niin se on todennäköisesti sökönä. mulla ei tullut siitä edes koodeja mutta tiivisteistä ei ollu ku muisto jäljellä.
        BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
        BMW CRUISE BIKE 2017
        TREK POWERFLY 4 2021
        @kukisenjussi instagram

        Comment

        • AmateurDrive
          Bimmer Rookie
          • Mar 2024
          • 33
          • Ylä-Savo

          Originally posted by Kuqi View Post
          jos ei ole ikinä vaihdettu niin se on todennäköisesti sökönä. mulla ei tullut siitä edes koodeja mutta tiivisteistä ei ollu ku muisto jäljellä.
          Sehän tässä onkin outoo, kun huohotinrempan yhteydessä käytin ton pienemmänki DISAn irrallaan ja vaikutti silmämääräisesti ehjältä eli läppä ei ollu väljä ja tiiviste oli kunnossa. Lähinnä tuo kahden testerin ristiriitaa hämmästelen, että voiko tohon ISTAan luottaa jatkossa lainkaan? Ehdin kyllä jo tilaamaan uuden pikku-DISAn joten kaippa sen joutuu huoltotoimenpiteenä sitten uusimaan...

          Comment

          • AmateurDrive
            Bimmer Rookie
            • Mar 2024
            • 33
            • Ylä-Savo

            Lisäys aiempaan ISTA ei näemmä tomi oikein, laitoin jo tuonne varsniaseen ISTA D ja P kysymyksiä- ketjuun tilanne kuvauksen. Eli todennäköisesti Bimmerlink on oikeassa ja myös pienempi DISA sökö tms.

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 818
              • Lappeenranta

              Originally posted by HTK12 View Post

              Eiköhän se ole se perinteinen näissä eli kehä on ruosteesta turvonnut ja alkaa nyt ilmoittelemaan itsestään näin satunnaisesti. Eli irroita anturi ja katso miltä näyttää anturin pää & kehä siellä takana oikealla.
              Tämä tuli sitten omaankin autoon. Livedatasta näkee että oikean takarenkaan nopeus hypähteli ajettaessa satasta 130..160km/h ja luistonesto välkyteli ja jarrutteli menoa, samoin liikenneympyrä oli vaikea paikka, tehot alas ja jarrua. Ja lopulta testatessa sitten enemmänkin vikavaloja ABS etc.

              Otin anturin irti ja tähystelin reiästä kehän kuntoa - kehä oli yhdestä kohtaa kiillottunut eli kontaktia anturiin. Pudistin anturin (pieni parta kehän kontaktista) ja laitoin anturin kiinntyksen alle ohuen aluslevyn estämään kontaktia. Koelenkki näytti että nuo nopeushyppelyt on poissa, ei luistoneston välkkymistä tai muita vikavaloja

              Varmaan joku muukin on 'korjannut' vaivan tällä tavalla. Toki tämä on väliaikainen koska vetari ruostuu kehän alta edelleen, mutta onko kokemusta paljonko tällä saa lisäaikaa - vuosia vai vain kuukausia - pitääkö varautua korjaamaan jo kesällä? Toinen kysymys auttaako kehän vaihtaminen paljoakaan. Toki ruosteiden puhdistus ja kehän uusinta tyhjää parempi on, mutta ruostuminen on alkanut ja vaikka kuinka puhdistaisi. Toisekseen autoa ei ole tarkoitus pitää taloudessa useita vuosia. Auto on hankittu ajo-opetuskäyttöön/nuorison ajoihin. Kun saan nuoremman pojan opettettua mahdollisesti tämän vuoden loppuun mennessä, auto menee myyntiin joskus 2026 keväällä viimeistään. Tähän varmasti riittää kehän uusinta mutta vielä parempi jos sitäkään ei tarviis tehdä Tälläiseen muutaman tonnin käyttikseen ei jaksasi omaa (kesäloma) aikaa laittaa yhtään enempää kuin on pakko, mutta toki auto pitää saada katsastettua taas vuoden lopulla, joten mittaristo ei voi loistaa keltaisena.
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • Huutokauppapommi
                Newbiemmer
                • Jul 2024
                • 1
                • Saarijärvi

                Nyt kiinnostaisi kuulla vastauksia omaan pieneen mysteeriin. Ostin äskettäin 330d E91, joka oirehtii muutamilla tavoilla. Kaikki mahdolliset räpellykset DPF:n poistosta, Tuikun softaan ja R90 pumppuun löytyy. Ongelmana on, että auto puskee läpikuultavaa sinistä savua. Tämä tapahtuu vasta kun on hetken ajettu, jolloin tyhjäkäynnille jätettyään alkaa savutus ja koneen tärinä. Ajossa siis auto toimii loistavasti ja tehot ovat tallella. Savu jota tulee ei ole niinkään sankkaa vaan sinertävää ja haaleaa savua. Se ei myöskään haise palaneelta öljyltä vaan enemmän huonosti palaneelta dieseliltä. Sen verran on tutkittu että suutinvuotoa ei pitäisi olla ja ahdin on todettu hyväkuntoiseksi. Mistä lähteä seuraavaksi poissulkemaan mahdollista vikaa?

                Comment

                • Danukos
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2011
                  • 1149
                  • pks

                  Sininen savu viittaa yleensä öljyn palamiseen. Venttiilinvarren kumit vuotaa?
                  E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                  Ex - E34
                  ///M5 -90 Alpin Weiss II

                  Comment

                  • Panzerfaust
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 58
                    • Oulu

                    Takatan airbageistä: Nyt ilmeisesti kutsutaan takaisin autoja, jotka on valmistettu vakioratilla mutta retrofitattu Sport/M-Sport -ratilla, voikohan tästä päätellä että alkuperäiset M-Sportit ovat kaikki viallisia? Oma auto on E91 LCI M-Sport, eikä tämän bägiä ole muistaakseni vaihdettu tai edes tarkistettu, pitääköhän ruveta arkena kyselemään...

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1922
                      • Turku

                      Originally posted by Panzerfaust View Post
                      Takatan airbageistä: Nyt ilmeisesti kutsutaan takaisin autoja, jotka on valmistettu vakioratilla mutta retrofitattu Sport/M-Sport -ratilla, voikohan tästä päätellä että alkuperäiset M-Sportit ovat kaikki viallisia? Oma auto on E91 LCI M-Sport, eikä tämän bägiä ole muistaakseni vaihdettu tai edes tarkistettu, pitääköhän ruveta arkena kyselemään...
                      Minulle ei aukea syy-seuraus-suhde sille, että kaikki M-sportit olisivat viallisia. Voitko vähän syvemmin kuvata, miten päädyit tähän ajatukseen?
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • Panzerfaust
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 58
                        • Oulu

                        Originally posted by Silmaauki View Post

                        Minulle ei aukea syy-seuraus-suhde sille, että kaikki M-sportit olisivat viallisia. Voitko vähän syvemmin kuvata, miten päädyit tähän ajatukseen?
                        Tai siis, onko olemassa M-Sporteja muillakin kuin Takatan osilla, joita ei kutsuttaisi edes tarkastukseen? Jos näin, niin ilmeisesti sitten mun VIN ei ole kuulunut kutsuttuihin.

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1922
                          • Turku

                          Originally posted by Panzerfaust View Post

                          Tai siis, onko olemassa M-Sporteja muillakin kuin Takatan osilla, joita ei kutsuttaisi edes tarkastukseen? Jos näin, niin ilmeisesti sitten mun VIN ei ole kuulunut kutsuttuihin.
                          Mitä takaisinkutsua tarkoitat? Linkki?
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • Panzerfaust
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 58
                            • Oulu

                            Originally posted by Silmaauki View Post

                            Mitä takaisinkutsua tarkoitat? Linkki?
                            Esim.
                            Takaisinkutsu: BMW 3 Serie (E91, E90), 1 Serie (E87), X3(E83) The safety recall involves the driver airbag with PSDI5 inflator. | recall:siteName
                            Takaisinkutsu: BMW 1 Serie (E81, E87), X3 (E83), X1 (E84), 3 Serie (E90, E91) PSDI-5 Airbag | recall:siteName

                            Jälkimmäisessä on ideana tämä, että jos auto on muuttunut retrofitissä Takatan airbagille, niin bägi menee todnäk vaihtoon.​

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1922
                              • Turku

                              Eihän tuossa (tai muualta googlaamassani) ole mitään mainintaa retrofittauksesta tai että koskisi pelkästään M-sport ratteja. Tuo koskee kaikkia malleja, joissa on Takatan airbagmoduuli ja on siten maailmanlaajuisesti yksi suurimmista takaisinkutsuista maailmassa.

                              Ymmärtääkseni takaisinkutsut eivät koskaan koske retrofittauksia, koska eihän autonvalmistaja tiedä mitä kaikkea mahdollisesti on jälkeenpäin vaihdettu osia.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • Panzerfaust
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 58
                                • Oulu

                                Paitsi että jälkimmäinen kutsu alkaa lauseella
                                "The safety recall affects vehicles which might be equipped with a PSDI5 Takata driver front airbag inflator due to a steering wheel retrofitting to a Sports or MSports Steering wheel."

                                Kysyn huomenna Wetteriltä että mikähän tilanne se siis E9x M-Sporteissa mahtaa nykyään olla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎