E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiakri
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 210

    #841
    Originally posted by SushiX View Post
    Olikos näissä niin, että jos keskuslukitus ei ota kovin pitkän matkan päästä avausta/lukotusta niin syynä on antennivahvistin? Se taisi löytyä E90 kontin puolelta vai oliko jossain takapenkin listan alla tjn?
    Katossa on E90:ssa takana, tuo osa 1.
    Attached Files
    E90lci'09

    Comment

    • AmateurDrive
      Bimmer Rookie
      • Mar 2024
      • 52
      • Ylä-Savo

      #842
      Pitäisi E90 325i:n vaihdella jarru- ja kytkinnesteet, bemarin oma suositus on DOT4 LV, mutta totta kai Motonetin hylly oli tyhjä ku kävin katsomassa Muut mestat tuntuu myyvän vaan perus DOT4-jarrunestettä. Oliko niin ettei bemarissa missään nimessä saa käyttää tota tavallista DOT4:aa??

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 985
        • Kouvola/Myllykoski

        #843
        Enpä usko sen aiheuttavan katastrofia vaikka laittaisi tavan DOT4 nestettä, sen LV nesteen kanssa niillä systeemeillä on vissiin vain inan nopeampi reagointi, siitä että huomaako sitä eroa muuten kuin "labratesteissä" en osaa sanoa. Jos löytyy DOT5.1 LV nestettä niin sekin toimii, ainakin jee61 kanssa. Ja huom DOT5.1 ei DOT5
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16650
          • Asikkala

          #844
          Originally posted by JiiVee92 View Post
          Enpä usko sen aiheuttavan katastrofia vaikka laittaisi tavan DOT4 nestettä, sen LV nesteen kanssa niillä systeemeillä on vissiin vain inan nopeampi reagointi, siitä että huomaako sitä eroa muuten kuin "labratesteissä" en osaa sanoa. Jos löytyy DOT5.1 LV nestettä niin sekin toimii, ainakin jee61 kanssa. Ja huom DOT5.1 ei DOT5
          Tämä.

          Comment

          • ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 659
            • Espoon haja-asutus

            #845
            Ja käyttäähän porukka näitä racing jarrunesteitä autoissaan (esim. Motul RBF600) ja ei ne mitään LV-nesteitä ole. Jokin marginaalinen ESP:n reagointinopeus kai noissa LV-nesteissä on juju ja matala viskositeetti myös alhaisissa lämpötiloissa. Normaali ihminen tuskin eroa huomaa (siis LV tai ei-LV välillä).

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16650
              • Asikkala

              #846
              Originally posted by ErkkiE View Post
              Ja käyttäähän porukka näitä racing jarrunesteitä autoissaan (esim. Motul RBF600) ja ei ne mitään LV-nesteitä ole. Jokin marginaalinen ESP:n reagointinopeus kai noissa LV-nesteissä on juju ja matala viskositeetti myös alhaisissa lämpötiloissa. Normaali ihminen tuskin eroa huomaa (siis LV tai ei-LV välillä).
              Huomaako minkäänlainen ihminen eroa ajaessa ?

              Comment

              • AmateurDrive
                Bimmer Rookie
                • Mar 2024
                • 52
                • Ylä-Savo

                #847
                Ok, hyvä tietää jatkossa että voi käyttää perus DOT4:sta Olin vaan niin hätäinen et ehdin jo tilata pari purkkia tota low viscocity DOT4:ää Motonettiin Nyt sitten jännityksellä odotetaan miten tollanen Temun jarrunesteen vaihtotyökalu toimii tosielämässä kun hintaa oli vaan 35e ja Suomessa vastaavat päältä 70

                Comment

                • Tupelex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 156
                  • --

                  #848
                  Miten tuossa n43b20 tuo öljynpainetunnistin, realoem näyttää että se on numero 8, MUTTA siinä on kaksi johtoa ja alempi numero 9 kolme johtoa.
                  minusta se alempi on se tunnistin
                  öljynpainetunnistimelle tulee aina kolme johtoa.
                  Onko näin vai voiko kuva valehdella?
                  F11 523i
                  Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 2047
                    • Turku

                    #849
                    Originally posted by Tupelex View Post
                    Miten tuossa n43b20 tuo öljynpainetunnistin, realoem näyttää että se on numero 8, MUTTA siinä on kaksi johtoa ja alempi numero 9 kolme johtoa.
                    minusta se alempi on se tunnistin
                    öljynpainetunnistimelle tulee aina kolme johtoa.
                    Onko näin vai voiko kuva valehdella?
                    Kuva puuttuu.
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • Arppa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1071
                      • Lumbriver

                      #850
                      Osa 8 on öljynpaineanturi, osa 9 vedenlämpötila-anturi.

                      Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	124
Size:	187.1 KB
ID:	5536144
                      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                      -Raahe Connection-
                      -Team Kärppä- limited edition

                      Comment

                      • Jonestone
                        Newbiemmer
                        • Jul 2024
                        • 25
                        • Lappeenranta

                        #851
                        Saako noihin N57:n EGR:ään johdon korjaussarjaa mistään? Tai oikeastaan riittäisi se pistoke, kun se valkoinen lukitus on paskana. Kyseessä 330xd LCI.

                        Comment

                        • AmateurDrive
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2024
                          • 52
                          • Ylä-Savo

                          #852
                          Originally posted by AmateurDrive View Post
                          Ok, hyvä tietää jatkossa että voi käyttää perus DOT4:sta Olin vaan niin hätäinen et ehdin jo tilata pari purkkia tota low viscocity DOT4:ää Motonettiin Nyt sitten jännityksellä odotetaan miten tollanen Temun jarrunesteen vaihtotyökalu toimii tosielämässä kun hintaa oli vaan 35e ja Suomessa vastaavat päältä 70
                          Jarru- ja kytkinnesteiden vaihto onnistu tolla Temun vehkeella ongelmitta Käsijarrun säädönkin tein, kun tosiaan kahva nousi yli 12 naksua ja nyt kun säädin kengät lähemmäs rumpua niin 7 naksua jaksaa nostaa kahvaa enää Sitä vain jäin miettimään kun NewTIS ohjeistaa että säätöjä käännetään niin kauan että rumpua ei jaksaa pyörittää josta sitten 8 hammasta takaisin päin, mutta ton mukaan kun tein niin kahva nous ihan tolkuttoman ylös... Sitten tein niin että otin vaan viisi hammasta takaspäin tosta jumimispisteestä, jollon tuli hyvä. Mietin vaan kun TIS korosti että kengät voi vautioitua jos ei ota sitä 8 hammasta pois, että miten muut ootte ton säädön tosielämässä tehneet?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16650
                            • Asikkala

                            #853
                            Originally posted by AmateurDrive View Post

                            TIS korosti että kengät voi vautioitua jos ei ota sitä 8 hammasta pois
                            Mihinkähän tämä perustuu ?

                            Comment

                            • AmateurDrive
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2024
                              • 52
                              • Ylä-Savo

                              #854
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Mihinkähän tämä perustuu ?
                              Tota just jäin itseki miettimään, kun ottamalla "vaan" viisi hammasta takaspäin säätöö ei jääny yhtään laahaamaan ja rumpu pyöri kevyesti. Jääkö sitten noin liian lähelle silti rumpua kengät valmistajan näkökulmasta, go and know...

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 2047
                                • Turku

                                #855
                                Originally posted by AmateurDrive View Post

                                Jarru- ja kytkinnesteiden vaihto onnistu tolla Temun vehkeella ongelmitta Käsijarrun säädönkin tein, kun tosiaan kahva nousi yli 12 naksua ja nyt kun säädin kengät lähemmäs rumpua niin 7 naksua jaksaa nostaa kahvaa enää Sitä vain jäin miettimään kun NewTIS ohjeistaa että säätöjä käännetään niin kauan että rumpua ei jaksaa pyörittää josta sitten 8 hammasta takaisin päin, mutta ton mukaan kun tein niin kahva nous ihan tolkuttoman ylös... Sitten tein niin että otin vaan viisi hammasta takaspäin tosta jumimispisteestä, jollon tuli hyvä. Mietin vaan kun TIS korosti että kengät voi vautioitua jos ei ota sitä 8 hammasta pois, että miten muut ootte ton säädön tosielämässä tehneet?
                                Taisin samaan haasteeseen törmätä. Muistelisin tosin, että TIS:n ohjeistuksessa (jossain toisessa kohtaa) olisi maininta, että säädön pitää olla niin, että ei sitä pysty nostamaan 12 napsun verran, vaan se noin 8 olisi tavoite. Säädöstä on aikaa, niin en tarkkaan muista.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X