E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16562
    • Asikkala

    Originally posted by AmateurDrive View Post
    Nyt ollut useamman kuukauden tälläinen outo ongelma (oli jo talvella) että tyhjkäynti jää 700-800rpm kun se normaalisti on ja oli 500-600rpm. Olen vaihtanut autoon CCV:n+letkut, molemmat DISAt, uuden ilmanputsarin ja puhdistanu MAF-anturin CRC:n mass air flow cleanreilla. Hetken aikaa tyhjäkäynti pysyi 550rpm, mutta 20 km ajon jälkeen se oli parkissa taas 700rpm. Pitäisikö kokeilla ISTAlla resetoida adaptionsseja esim. MAFilta tai kaasuläpältä vai mistä lähtisi tutkimaan? Vikavalo ei pala eikä viimeisimmällä lukukerralla ollut vikakoodejakaan muistissa DME:n puolelta.
    325i ?

    Comment

    • AmateurDrive
      Bimmer Rookie
      • Mar 2024
      • 37
      • Ylä-Savo

      Originally posted by jr66 View Post

      325i ?
      Kyllä.

      Comment

      • kautsi300
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 220
        • Järvenpää

        Originally posted by Merkki View Post
        e90 330d 2010 n57d30 moottorilla alkoi heittämään aina polton alkaessa vikakoodia "4501 Exhaust-gas recirculation, control devation" Egr venttiili vaihdettu ja imusarja/putket puhdistettu mutta ei vaikutusta.. Googletellu ulkomaan foorumeita mutta selkeää vikaa ei kellään ollut vaan vika tuntuu useesti uusiutuvan vaikka mitä vaihtaa.. Onko täällä ollut jollain vastaavaa ja mikä ollut avuksi?
        En tiedä auttaako tähän, mutta omassa poltto ei lähtenyt pelittää, kun hehkujenohjausyksikkö ei toiminut kunnolla.

        Comment

        • IiroU
          BTCF Member
          • Oct 2021
          • 480
          • Turku/Rauma

          Nyt tulee itsekkin astuttua E90 maailmaan, kun pikkuveli hankki itselleen kyseisen mallisen auton. Täältä voisin kokeilla saada vinkkiä ja mielipiteitä ensimmäiseen mieltä askarruttavaan kysymykseen

          Koiranluut vaihdettu 30tkm sitten ja jo nyt kolisee. Kuitista näkee, että ihan laatuosaa käytetty. Autoa madallettu, joka tuskin helpottaa asiaa. Edessä vanteen keskeltä kaareen noin 350mm, takana noin 335mm. Tarkkaa tietoa madalluksen määrästä tai jousista ei ole, rekisteriotteessa ei lukenut kummempia. Kysytäänkin foorumin raadilta mielipiteitä, että mitä ruuvataan tilalle.

          1. Laadukkaat orkkis koiranluut, kestää minkä kestää.
          2. Säädettävät koiranluut. Mitkä ja mistä?
          3. Jotkin muut koiranluut? Kerro kokemuksesi.

          Muuten ihan asiallinen peli. M47N2 manuaalina menee ihan kivasti perus käyttikseksi. Pienellä pääsee

          Edit. Paitti mahtaakohan koiranluun mitta muuttua vaikka madaltais? Jousesta se häviää, jos iskarit vakiot niin eikös se edessä ole sama. Vähän lueskelin niin tuntuu näille koiranluut maistuvan…
          Last edited by IiroU; 17-06-2025, 16:36.
          E65 745d Individual -07
          Ex:
          E39 530dA Touring M-Sport -02
          E39 528i Sedan -00
          Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
          Yhteydenotot YV.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16562
            • Asikkala

            Originally posted by IiroU View Post
            Nyt tulee itsekkin astuttua E90 maailmaan, kun pikkuveli hankki itselleen kyseisen mallisen auton. Täältä voisin kokeilla saada vinkkiä ja mielipiteitä ensimmäiseen mieltä askarruttavaan kysymykseen

            Koiranluut vaihdettu 30tkm sitten ja jo nyt kolisee. Kuitista näkee, että ihan laatuosaa käytetty. Autoa madallettu, joka tuskin helpottaa asiaa. Edessä vanteen keskeltä kaareen noin 350mm, takana noin 335mm. Tarkkaa tietoa madalluksen määrästä tai jousista ei ole, rekisteriotteessa ei lukenut kummempia. Kysytäänkin foorumin raadilta mielipiteitä, että mitä ruuvataan tilalle.

            1. Laadukkaat orkkis koiranluut, kestää minkä kestää.
            2. Säädettävät koiranluut. Mitkä ja mistä?
            3. Jotkin muut koiranluut? Kerro kokemuksesi.

            Muuten ihan asiallinen peli. M47N2 manuaalina menee ihan kivasti perus käyttikseksi. Pienellä pääsee

            Edit. Paitti mahtaakohan koiranluun mitta muuttua vaikka madaltais? Jousesta se häviää, jos iskarit vakiot niin eikös se edessä ole sama. Vähän lueskelin niin tuntuu näille koiranluut maistuvan…
            Hämärä muistikuva foorumilta että jonkun Avensisksen/Corollan koiranluut olisi madalluksen kanssa yhteensopivia, varmista tämä ennen kuin ostat mitään. M47... En ehkä olisi valinnut tuota konetta.

            Comment

            • Elätti
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 171
              • Great Kuopio Area

              Originally posted by IiroU View Post
              Nyt tulee itsekkin astuttua E90 maailmaan, kun pikkuveli hankki itselleen kyseisen mallisen auton. Täältä voisin kokeilla saada vinkkiä ja mielipiteitä ensimmäiseen mieltä askarruttavaan kysymykseen

              Koiranluut vaihdettu 30tkm sitten ja jo nyt kolisee. Kuitista näkee, että ihan laatuosaa käytetty. Autoa madallettu, joka tuskin helpottaa asiaa. Edessä vanteen keskeltä kaareen noin 350mm, takana noin 335mm. Tarkkaa tietoa madalluksen määrästä tai jousista ei ole, rekisteriotteessa ei lukenut kummempia. Kysytäänkin foorumin raadilta mielipiteitä, että mitä ruuvataan tilalle.

              1. Laadukkaat orkkis koiranluut, kestää minkä kestää.
              2. Säädettävät koiranluut. Mitkä ja mistä?
              3. Jotkin muut koiranluut? Kerro kokemuksesi.

              Muuten ihan asiallinen peli. M47N2 manuaalina menee ihan kivasti perus käyttikseksi. Pienellä pääsee

              Edit. Paitti mahtaakohan koiranluun mitta muuttua vaikka madaltais? Jousesta se häviää, jos iskarit vakiot niin eikös se edessä ole sama. Vähän lueskelin niin tuntuu näille koiranluut maistuvan…
              Ite edelliseen E91 samalla koneella sai parin vuoden välein vaihtaa koiranluit vaikka ostin ihan Lemförderiä. Madallusta oli maltilliset 20-30mm. Ilmeisesti vakaajan asento muuttuu epäedullisenksi koiranluun nivelille. Yksi syyllinen voi myös olla rasvan puute uusissakin nivelissä. Mutta eniveis ostin lopulta meylen HD:t kun niissä oli kaikista isoin nivelpää. Kesti ne toista vuotta ja möin auton ennen kuin ehtivät mennä väljäksi .

              Comment

              • IiroU
                BTCF Member
                • Oct 2021
                • 480
                • Turku/Rauma

                Originally posted by Elätti View Post

                Ite edelliseen E91 samalla koneella sai parin vuoden välein vaihtaa koiranluit vaikka ostin ihan Lemförderiä. Madallusta oli maltilliset 20-30mm. Ilmeisesti vakaajan asento muuttuu epäedullisenksi koiranluun nivelille. Yksi syyllinen voi myös olla rasvan puute uusissakin nivelissä. Mutta eniveis ostin lopulta meylen HD:t kun niissä oli kaikista isoin nivelpää. Kesti ne toista vuotta ja möin auton ennen kuin ehtivät mennä väljäksi .
                Jees, kiitos vastauksesta. Tuokaan ei ole todellakaan mikään kovin matala, asiallisesti madallettu. Taidan laittaa FAGia, reilu 10€/kpl ja rasvata pallonivelet. On ollut kuivia liikkeellä…
                E65 745d Individual -07
                Ex:
                E39 530dA Touring M-Sport -02
                E39 528i Sedan -00
                Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                Yhteydenotot YV.

                Comment

                Working...
                X