venttiilinvarrenkumit ei puristuksiin vaikuta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vikakoodeja n52 b25
Tuossa pari viikkoa sitten oli 325 n52 männänrenkaiden vaihto remontissa. (männänrenkaat tukossa öljyä kului 1l/400km) Ykkös sylinteristä hävisi puristukset ja ykkösen pakoventtiili oli ottanut kipeää. Kansi kävi pajalla ja alakertaan uusittin mm. Kiertokankien laakerit samalla, kun männänrenkaat laitettiin kuntoon.
Muutamaa vikakoodia työntää vielä säännöllisesti
29f4 catalytic converter conversion
29f5 catalytic converter conversion 2
2A99 crankshaft-exhaust camshaft correlation.
Olen vaihtanut vanokselle uudet solenoidit ja puhdistin sihdit
Molemmat lamdat myös uudet boschit samoilla numeroilla kuin entiset.
Onko nuille kateille tässä n52 moottorille nox anturia ja millähän numerolla semmonen mahtaisi löytyä? Voiko nuo katit olla paskana tommosen öljyongelman takia? En huomaa ajossa mitään ongelmaa. Vinkkejä mistä voisi koodit johtua?:think
Comment
-
-
Originally posted by Kalle e34 View PostTuossa pari viikkoa sitten oli 325 n52 männänrenkaiden vaihto remontissa. (männänrenkaat tukossa öljyä kului 1l/400km) Ykkös sylinteristä hävisi puristukset ja ykkösen pakoventtiili oli ottanut kipeää. Kansi kävi pajalla ja alakertaan uusittin mm. Kiertokankien laakerit samalla, kun männänrenkaat laitettiin kuntoon.
Muutamaa vikakoodia työntää vielä säännöllisesti
29f4 catalytic converter conversion
29f5 catalytic converter conversion 2
2A99 crankshaft-exhaust camshaft correlation.
Olen vaihtanut vanokselle uudet solenoidit ja puhdistin sihdit
Molemmat lamdat myös uudet boschit samoilla numeroilla kuin entiset.
Onko nuille kateille tässä n52 moottorille nox anturia ja millähän numerolla semmonen mahtaisi löytyä? Voiko nuo katit olla paskana tommosen öljyongelman takia? En huomaa ajossa mitään ongelmaa. Vinkkejä mistä voisi koodit johtua?:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
N54 startin laiskuus
Tullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).
Tuli tässä mieleen
- Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
- Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
- Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
- Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).
Tuli tässä mieleen
- Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
- Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
- Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
- Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Kalle e34 View PostTuossa pari viikkoa sitten oli 325 n52 männänrenkaiden vaihto remontissa. (männänrenkaat tukossa öljyä kului 1l/400km) Ykkös sylinteristä hävisi puristukset ja ykkösen pakoventtiili oli ottanut kipeää. Kansi kävi pajalla ja alakertaan uusittin mm. Kiertokankien laakerit samalla, kun männänrenkaat laitettiin kuntoon.
Muutamaa vikakoodia työntää vielä säännöllisesti
29f4 catalytic converter conversion
29f5 catalytic converter conversion 2
2A99 crankshaft-exhaust camshaft correlation.
Olen vaihtanut vanokselle uudet solenoidit ja puhdistin sihdit
Molemmat lamdat myös uudet boschit samoilla numeroilla kuin entiset.
Onko nuille kateille tässä n52 moottorille nox anturia ja millähän numerolla semmonen mahtaisi löytyä? Voiko nuo katit olla paskana tommosen öljyongelman takia? En huomaa ajossa mitään ongelmaa. Vinkkejä mistä voisi koodit johtua?:think
Tuommoisella öljynkulutuksella katit voi olla entiset tai tukossa. Niitähän vois yrittää kattoa jollain käärmekameralla, tms. sieltä alapäästä mille kennot näyttää. Helpoin aukaista se etummainen liitos, kuin purkaa sarjoja pois.
Toki kannattaa varmistua että lambdat on oikeissa liittimissä(bank 1 ja bank2), sekä etummaiset ja takimmaiset.
Mulla tuli muistaakseni tuota 99 koodia ja vähäksi aikaa poistui solenoidin/sihtien pesulla. Tuli takasi ja ilmaantuminen hävisi lopullisesti solenoidin vaihdolla (alkuperäinen bmw osa). Lopulta vaihdoin myös toisen solenoidin ja uudet sihdit, kun kaikki oli alkuperäistä. Tosin kun sulla konetta purettu, niin onhan siinä pieni mahdollisuus että jostain syystä ei tule riittävästi öljyä/painetta solenoidille, tai joku mekaaninen "vika" joka vaikuttaa öljynpaineeseen solenoidille.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).
Tuli tässä mieleen
- Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
- Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
- Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
- Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).
Tuli tässä mieleen
- Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).
Tuli tässä mieleen
- Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
- Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
- Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
- Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.
Vielä edittiä sen verran, että oman e92 335i:n IBS aloitti shown vaikka startissa en poikkeuksellista laiskuutta mukamas havainnut. Ensin ihmettelin, kun ei saattovalot (parkit) syty kun ovien lukituksen avaa. Myös takalasin lämmitys oli startin jälkeen pois pelistä. Nämä korjaantui sitten akun vaihdolla.Last edited by mmie; 08-12-2021, 14:45.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTullut tässä mieleen kun tuo N54 starttaa aika laiskasti. Aina lähtenyt käyntiin näillä -18 pakkasillakin, mutta starttasi jo kesälläkin aika laiskasti (ainakin kun vertaa kaikki edelliset autot 330d n57, 420d b47, e46 m54). Entinen omistaja kuulemma vaihtanut juuri uuden akun ja siitä kuittikin oli 70A perus Varta (ei AGM).
Tuli tässä mieleen
- Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa että maakaapeli/plus kaapeli happanisi jostain kohtaa (jossain malleissa muistaakseni ainakin plus kaapelin kanssao oli tälläistä ongelmaa)?
- Vai voiko johtua "ns" normaalista akusta ja pitäisi olla AGM akku?
- Vai onko startti ehtoo puolella? (autolla ajettu 195tkm)
- Vai onko N54 startti alkujaan "laiska" tuolle moottorille.
Sitten taas tuossa mun sigun 318i:ssä on AMG.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMulla ainakin on sigun 335i:ssä vakiona tavallinen akku. Mutta se on muistaakseni ~90 Ah. Jos sinne on paljon pienempi laitettu tilalle, niin se kokomuutos olisi pitänyt rekisteröidä.
Sitten taas tuossa mun sigun 318i:ssä on AMG.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostMun e92 335i:ssa ainakin toinen 70ah AGM menossa. Edellistä akunvaihtoa ei oltu täpätty INPAlla, mutta koko ja AGM oli oikein, joten veikkaan että myös alkup. on ollut saman kokoinen. Sekin visiin vaikuttaa lataustapahtumaan, jos auto luulee väsyneen akun siellä vielä olevan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostKannattaa tarkistaa bensalinjojen paineet jos sulla on käytössä esim. MHD tai Protool. Matalapainepuolella pitäisi paineen säilyä moottorin sammuttamisen jälkeen mutta jos se tippuu, niin starttaamisessa kestää. Jos nuo paineet tippuu, niin siihen voi olla syynä esim. suuttimet tai rikkinäinen takaiskuventtiili.No turbo shit - just real shit
e92 335i
Comment
-
Comment